Supra mkIII eller 200sx?

henkovic
28 juni 2007 · 2 Inlägg

Är i stort behov av nån sorts hyffsat billig sportjapaner att glida runt i nu på sommaren, och tänkte att ni som kan något om bilar skulle kunna hjälpa mig, är troligtvis mest intresserad av antingen en supra mkIII eller en nissan 200sx fördelar nackdelar med bilarna? vad hade ni valt!

Senast redigerat av henkovic (28 juni 2007)

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
28 juni 2007 · 880 Inlägg

200zx ??? Vad är det för specialare ?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Bostrom RS
28 juni 2007 · 886 Inlägg

Vet inte så mycket om fördelar och nackdelar med Supran, har hört lite att dom ska vara bra byggda o tål lite trim. Mer vet jag inte.

200 sx s13 då eller? I så fall så har jag haft 3 polare som haft motorras, rost och annat skoj i sina. Verkar hålla lite sämre eller så var det bara dem 3 exemplaren som var så.

Tycker supran är snyggare o har mer status också, så jag hade valt den!

Mvh Bostrom

Focus RS
Tommy_Enk Toyota-Frälst
29 juni 2007 · 310 Inlägg

henkovic skrev:
Är i stort behov av nån sorts hyffsat billig sportjapaner att glida runt i nu på sommaren, och tänkte att ni som kan något om bilar skulle kunna hjälpa mig, är troligtvis mest intresserad av antingen en supra mkIII eller en nissan 200sx fördelar nackdelar med bilarna? vad hade ni valt!

Supran lätt!

Ska själv köpa en sån till hösten! Toyota har sedan länge haft bra rykte om sig vad det gäller kvalitet samt konstruktionen på deras bilar. Det enda du måste se upp med är dock toyotasjukan som kan drabba vissa bilar. Stötdämpartornen samt skärmkanterna brukar va illa åtgångna. Vad gäller nissan har jag hört att dom har samma problem, rost. Men har även hört annat dåligt om dom som "veka", alltså saker går lätt sönder.

Nu ska jag inte dra alla över ett strå här, det är bara vad jag hört. Men jag skulle absolut satsa på Supran. Om inte för all kvalitet, för designen! Jämför 200sx med Supra i estetitk så...

Följ ditt hjärta! (men välj supra) wink

Aerodynamik ...
29 juni 2007 · 7 120 Inlägg

200an är snyggare, men supran är nog bättre. (bara vad jag hört)

jeepe
29 juni 2007 · 217 Inlägg

supran har ju mkt bättre motor och drivlina men 200:an är ju snyggare, jag hadde valt supran.

NIzmO Ollikkala Racing
30 juni 2007 · 1 724 Inlägg

Rätt lika när det gäller det mesta, rost kommer ju på alla japanare (nästan) och vevlagerras är lika vanligt på båda.

Supran är ju tyngre och lite annan känsla på att köra men ändå liknande prestanda, känns kanske lite mer som sportbil i en supra tycker jag.

Men provkör båda och bestäm dig efter det är mitt tips.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Killr0y_swe - De är jag de.
30 juni 2007 · 354 Inlägg

Väldigt svårt val enligt mej, 200an är ju lite mera vanlig än en supra och har hört att motorerna i 200orna är "lätta" att rasa om man missköter dom! (Men de kanske är samma sak med supran iofs.?) Jag skulle valt supran, mer bil för pengarna tkr jag smile

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
henkovic
30 juni 2007 · 2 Inlägg

Tack för tipsen! Som det ser ut nu så lutar nog åt en supra... en fråga, hur användbart är egentligen targa taket? blåser det som f-n i bilen vid högre hastigheter om man plockat av det? eller är det grymt att kunna ta det vid fin väder o glida runt ?

kalaas
30 juni 2007 · 70 Inlägg

brukar inte topplockspackningen fara snabbt på supra mkIII?
jag hade valt 200sx.

Supratok Toker
30 juni 2007 · 491 Inlägg

Supra är mitt val så klart..

Finns barnsjukdomar men många supror som finns ute på annons finns med renocerad motor med stålpackning och värre toppbultar..

www.supras.nu finner du alla svar du behöver om supran..

Those who'll seek shall find..

Toker Jr 081102
some_people #40859
30 juni 2007 · 150 Inlägg

Evolution_6SiC6 skrev:
200zx ??? Vad är det för specialare ?

DET STÅR INTE ENS ZX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aerodynamik ...
30 juni 2007 · 7 120 Inlägg

moose46019 skrev:

Evolution_6SiC6 skrev:
200zx ??? Vad är det för specialare ?

dags att skaffa glasögon kanske.

Killen som gjorde tråden råkade skriva zx istället för sx.

Supratok Toker
1 juli 2007 · 491 Inlägg

en fråga..  200:an S13 har väl ingen diff ?
elr. har jag fattat fel ?

Toker Jr 081102
Joakim_J Lastbilsmekaniker
1 juli 2007 · 328 Inlägg

jo dom har diff

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Supratok Toker
1 juli 2007 · 491 Inlägg

ChixZ skrev:
jo dom har diff

Ok, vart fundersam då jag såg ett klipp på en 200 här på garage och så skrev killen att det är synd att man inte har diff...

Men då vet jag iaf..  cool

Toker Jr 081102
Joakim_J Lastbilsmekaniker
1 juli 2007 · 328 Inlägg

han kanske spärrat den?

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
NIzmO Ollikkala Racing
1 juli 2007 · 1 724 Inlägg

Alla bilar har diff (utan vissa riktigt gamla) men det ni tänker på är väl diffbroms, isf har inte 200sx s13 det orginal men s14 har.

- Time Attack -
camaro67 Meister
1 juli 2007 · 6 763 Inlägg

Men ta förvana att folk menar diffbroms när de skriver diff! Köp supran. Den är bra mycke ballare

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang