Vad gjorde ni för bus när ni var små?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
26 november 2008 · 5 753 Inlägg

Haha kom på en rolig grej, har gjort betydigt värre saker men tyckte detta var rätt kul tongue



Jag och några kompisar kastade sånna där mumms mumms på en lärares hus, och det var inte bara en-två stycken utan det va väldigt många för vi hade kommit över ett antal förpackningar med utgångna datum tongue

Oj va kul det var när gubben hennes kom ut, typ "eehm, öööh, vafan... det är ju för i helvete mumms mumms över hela jävla kåken... vafan... gisses" och sen gick han och hämtade skurmoppen och började skura kåken tongue


Vi spann även sönder gården hennes med mopederna några gånger.



Sen har man ju skjutit sönder saker och ting med smällare, förstört saker, busringt, buskört mopeder, eldat upp saker som inte skulle ha eldats upp, hällt bensin på vägarna och tänt på när det kom bilar, spunnit sönder gårdar till sura kärringar med mopederna och MKT mer tongue


har varit ganska lugn av mig jag men lite har man väll gjort iaf smile

Senast redigerat av _Glenne_ (26 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Casy vinnarskalle!
26 november 2008 · 907 Inlägg

jag och en kompis, 6 år gamla, paddlade ut på en surfingbräda. ingen av oss kunde simma, men det tänkte man inte på som 6-åring... farsan kom på sin cykel 50km/h eftersom vi inte var hemma, och tur va det! annars hade man väl drunknat.

BMW M3 "Crisis" (2002)
Michaelson
29 november 2008 · 1 Inlägg

Jag har väl inte gjort så väldigt mycket i "sattygsväg" så att säga. Lite busplingande hände väl med kompisar när man var liten. Och lite äppelpallande. Kanske var med och ropade lite otrevligheter till äldre man passerade när man var ute och cyklade med kompisar.

En grej gjorde jag helt själv när jag var så där 12,5 år för en 17 år sedan. Var tänkt som ett helt oskyldigt litet "bus" ifrån min sida. Men fick rätt obehagliga följder. Jag var på ett dop i Fisksätra, där det finns lite gångbroar över bilvägen. Jag och min lillebror var ute och lekte lite alldeles intill en av dem. Var en tid på året när Maskrosorna blommade för fullt. Plötsligt fick jag någon lite tokidé, att jag skulle ta några blommor, och släppa ner dem på någon bil som åkte förbi. Tänkte väl mig att föraren bara skulle tänka något som "sicken rackarunge", och sedan braka vidare. Jag ställde mig ute på bron med några rosor i högsta hugg, och släppte ner dem när en bil kom. Landade väl ungefär mitt på bilen. Föraren stannade, och jag sprang därifrån full i skratt. "FÖRBANNADE UNGE!!!!" hörde jag hur han ropade. Men trodde väl att han åkte i väg sedan. Jag och min lillebror fortsatte att hålla till lite vid bron. Efter en stund kom det en man gående, och stannade till lite vid oss. "Var det ni som kastade ner Maskrosorna på bilen?" frågade han lite upprört. "Ja, -han!" sa min lillebror och pekade på mig. (Var väl lite i "skvallerbytta-åldern" eller vad man ska kalla det). Kände hur jag blev lite skakis. "Ja, ursäkta mig" sa jag, och började gå iväg lite. "Ursäkta mig?!?!" upprepade mannen tillgjort. "Det där gör du inte om igen. Det är farligt sörru. Och var bor du nå'nstanns?"
"Han, långt härifrån" svarade min lillebror. (Var bara på besök i Stockholm för dopets skull).
"Det var ju bara på skoj", sa jag, och gick i väg längre bort. Till min lillebror hade han sedan sagt att det var tur för mig att bilrutan inte gick sönder. Hade det hänt så skulle han minsann ha gjort det och det...   -För några Maskrosor.. Sedan försvann han i alla fall. Fast jag var rätt skärrad resten av den dagen.
Har väl tänkt lite så här efteråt, att han hade ju möjligen kunnat bli rädd och vingla till av att det damp ner något på vindrutan. Fast det kan väl också blåsa ner små kvistar och kottar från träd som landar på den.. Nåväl, har inte gjort om något sådant i alla fall.

Marbu
7 december 2008 · 556 Inlägg

IceEyes skrev:
Minns att vi skruvade ner några 30-skyltar i villaområdet där jag bor och hängde upp 90-skyltar istället tongue

haha.. den tyckte jag var himla kul.. de skulle jag lätt kunna göra nu i snart 20 års ålder! big_smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 740 "snobben" (1988)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
falloutboy
7 december 2008 · 1 723 Inlägg

Jag och min kusin var i Finland med våra föräldrar och vi fick för oss att se vad min morbror hade på sitt rum. Hittade hans och hans flickväns smycken, raktillbehör, parfym och allt åkte ut genom fönstret. Men först spraya vi raklödder på väggar och tak för att till sist ge oss på teven som nästan åkte ut genom fönstret men då hann våra föräldrar precis stoppa oss. De fick köpa allt nytt och jag fick mig en å annan örfil.

Smågangsters på 10 år wink

BrajjAxx 040 RedLine
7 december 2008 · 1 219 Inlägg

Jag brukar kasta ägg på bussar och bilar som passerar! haha Och brukar klättra på hustak:D efter man har gjort nått så måste man göra nått värre varje gång:( Vi får se hur det slutar:(
Oj kanske inte skulle skriva detta:( FAN!

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
PorscheJezzica
7 december 2008 · 415 Inlägg

Ja brukade kasta lerbollar på grannarnas fönster, busringde på dörrar osv!

Sen gjorde jag en annan sak som jag själv skulle kunna strypa ungj*vlar för... jag låg i buskar med kompisar och kastade äpplen vi pallat på bilar som åkte förbi! smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
7 december 2008 · 2 203 Inlägg

Pallat äpplen.
Busringt.
Busringt på dörrar och sedan sprungit.
Tittat in hos folk med Scream-masken (helvete vad folk blev rädda när man knackade lite lätt på rutan).
Gjort fotspår i nygjuten betongtrappa till en skola.
Skjutit ärtor på bilar.

Detta är vad jag kommer ihåg av det bus man gjort när man va ung.

s12 Nissan Gazelle
7 december 2008 · 1 460 Inlägg

Freddeponken : inget ha ha

Nissan Silvia
HampusNr2
8 december 2008 · 36 Inlägg

haha, finns mkt o berätta men det värsta var nog när jag och en kompis strapyade ner hela huset med hårspray hårskum och sånt sen ångrade vi oss för vi hade spraya i morsans säng så då la jag dit en hand duk så hon inte skulle märka något XD

Volvo 945 Classic "Skåp Racing" (1998)
boxarhandsken
1 januari 2009 · 311 Inlägg

starta andras gräsklippare å lyssna tills den slås av är roligt:D tyvärr skar en och de stod i tidningen:(

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
WallinJR Det SKA gå!
1 januari 2009 · 434 Inlägg

Jadu, liten är man väl fortfarande men när man va liten
3 hjulings gangster brukade vi spränga postlådor ...
det är ju först nu man tänker tebax och inser vad fjantigt men ändå roligt det va just då.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.
Volvo 850 S 2.5 "Vinter Kälken." (1996)
Dipset Mustasch-voff!
2 januari 2009 · 21 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

jimmy-124 skrev:
håller fortfarande på med sån skit big_smile

har in växt upp än

Hehe skojjar du ?

nu kom jag på en till sak som ja gorde när jag va 14 år

Jag bruka lägga in våran katt i frysen, sedan så öppnade jag dörren o kolla då och då om den fryste...

hehe rätt så sjukt, vette fan varför jag höll på med sånt.

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAH,det här var kanske inte så kul egentligen, MEN det låter bara så jävla kul :p "lägga in katten i frysen",det stöter man ju fan inte på varje dag :p

"Actions speak louder than words."
karlsson_1984
2 januari 2009 · 671 Inlägg

som 10 åring tjuvkopplade jag en pansionärshiss gick inge bra kan jag säga efter en flygtur ner på backen.
en gång gick man in i en skyttelokal  med nyckeln satt i dörren  så vi stal läsk och amunition sen när vi skulle gå så kom polisen så vi fick skjuts hem ha ha och på vägen dit så hittade vi ca 200 lysrör utanför en el butik och dom kastade vi mot en bro som krossades och hammnade i vattnet sen

FreddeK
2 januari 2009 ·

Wallin850 skrev:
Jadu, liten är man väl fortfarande men när man va liten
3 hjulings gangster brukade vi spränga postlådor ...
det är ju först nu man tänker tebax och inser vad fjantigt men ändå roligt det va just då.

http://www.gymgrossisten.com

Kanse
12 januari 2009 · 1 120 Inlägg

hmm hahahaha när jag va 12 år så va jag skit sur på en killa som mobbade mej så jag tog ett fiskespö å trädde på en vante så det såg ut om man gjorde FUCK U å gick å slog på hans fönster.. han bodde på andra våningen.. sen har jag även målat min lille bror helt brun i lackfärg :S haha kastat mat från ballkongen.. å stoppat ner fiskar i folks brevlådor.. :S haha

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 januari 2009 · 5 753 Inlägg

1000D skrev:

bollen1986 skrev:
hmm några dumheter gjorde man väl som liten

pallade äpplen
kastade snöbollar på bussar/bilar/cyklister + annat
sprängde brevlådor med smällare
repade lacken på några bilar som var fula (jag var bara med jag repade aldrig nån bil)
busringt till folk/på dörrar

sen kommer jag inte på mer

HAHA xD

kasta äpplen på cyklister! det måste ha känts lol

Snöbollar annars roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
M635Forever
12 januari 2009 · 101 Inlägg

Finns så mycket kul man gjorde(men kanske inte det mest lagliga eller sunda).
Några saker som man kommer ihåg mest av alla "pojkstreck" torde vara:
Som 12 åring, moonade åt bilarna genom att trycka på övergångsställets rödljus,och ställa sig mitt i vägen....detta var kul tills man "råkade" göra det framför en polisbil....(kul och kul...lite skadat var det allt)
Som 13 åring,lyckades man få sig en liten utbildning i sprängteknik,där vi blandade strösocker/klorex(en typ av kemisk ogräsbekämpning har jag för mig) sedan knäckte man till rör i resp ände,men innan så fyllde man röret med klorexblandningen(gör ej detta hemma!!! kan sprängas då man bockar till sista änden!)
Att få fyr på "smällarna" berättar jag inte här! smile
Detta var kul tills man blev misstänkt av farbror blå, för ha sprängt gamla skolbyggnaden på nyårsafton 1984.
Tände en jättebrasa i ett gammalt vattentorn som 15 åring,där brandkåren hade full styrka och höll på med släckningsarbete i 5 timmar efteråt.
Plockade gammal filmjölk och filibunke från en bensinstations livsbutik(varor som skulle returneras och stog ute på natten) gick upp på ett berg intill vägen,och kastade ned på de röda lokaltrafiksbussarna.
Blev en färgbild och helsida i lokaltidningen,där rubriken löd: här blir röda bussar vita! smile

BMW M635Csi "Pamela" (1984)
fotografKD "MOTORBILD"
12 januari 2009 · 117 Inlägg

Freddeponken skrev:
Tjabba satt på jobbet och kom in på hur busig man egentligen var när man var liten.
Kom ut en hel del kul/mindre kulgrejor och garvet eka i fikarummet.

Själv bodde jag i ett villaområde ett tag när jag var sisådär 12-15 år och det kanske var värsta åldern egentligen...palla äpplen gjorde man väl men vem gör inte det, vi tog det dock till ytterligheterna och käkade äpplena när dom satt fast på träden så det bara hängde skruttar.....
Eldade väl en hel del också, sopptunnor som man tände på och rök ju så offantligt mycket.
Smyga på gårdar och kika in i husen etc...finns ju hur mycket som helst man gjorde.

Så vad gjorde ni för bus? alltså inte brott utan bus nu.

Nu vill jag höra=)

Ha det gött!

Kasta Ägg är väll rätt vanligt . Själv gjorde man de innan på bilar . Och lägenheter , Men sen mogna man väll och förstod att man själv inte vill ha något ägg på bilen/ Huset tongue

Fotograf
Lurken_85
13 januari 2009 · 832 Inlägg

Ja jag måste väll säga att man var lite av en pyroman när man var liten kanske. Så fort man fick tag på en tändare eller tändstickor så skulle man prova elda allt möjligt, allt ifrån syrans barbiedockor och nallar till farsans färgburkar.

Sen var man väll ute på crossen och retade en stackars gubbe. Jag visste att han inte tyckte om att jag åkte cross runt gården hans så efter ett tag började jag köra fram och tillbaka några gånger över gården varje gång jag åkte förbi där ända till jag fick höra att polisen var ute och frågade om dom visste vem som åkte cross på byn. Då fick den stå en stund, fasen jag fick ju inte ens köra moppe.

Man kastade väll nån snöboll å sådär på passerande bilar oxå några gånger.

Hackade hål i taket på farsans bil. Han har aldrig varit så glad nån gång.

Finns hur mycket som helst och skriva ju men nu måste jag gå å fixa mat åt min pojk och jag hoppas han är lite hyggligare på min bil. smile

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang