Finns så mycket kul man gjorde(men kanske inte det mest lagliga eller sunda).
Några saker som man kommer ihåg mest av alla "pojkstreck" torde vara:
Som 12 åring, moonade åt bilarna genom att trycka på övergångsställets rödljus,och ställa sig mitt i vägen....detta var kul tills man "råkade" göra det framför en polisbil....(kul och kul...lite skadat var det allt)
Som 13 åring,lyckades man få sig en liten utbildning i sprängteknik,där vi blandade strösocker/klorex(en typ av kemisk ogräsbekämpning har jag för mig) sedan knäckte man till rör i resp ände,men innan så fyllde man röret med klorexblandningen(gör ej detta hemma!!! kan sprängas då man bockar till sista änden!)
Att få fyr på "smällarna" berättar jag inte här!
Detta var kul tills man blev misstänkt av farbror blå, för ha sprängt gamla skolbyggnaden på nyårsafton 1984.
Tände en jättebrasa i ett gammalt vattentorn som 15 åring,där brandkåren hade full styrka och höll på med släckningsarbete i 5 timmar efteråt.
Plockade gammal filmjölk och filibunke från en bensinstations livsbutik(varor som skulle returneras och stog ute på natten) gick upp på ett berg intill vägen,och kastade ned på de röda lokaltrafiksbussarna.
Blev en färgbild och helsida i lokaltidningen,där rubriken löd: här blir röda bussar vita!