Vad gjorde ni för bus när ni var små?

FreddeK
8 juli 2007 ·

Tjabba satt på jobbet och kom in på hur busig man egentligen var när man var liten.
Kom ut en hel del kul/mindre kulgrejor och garvet eka i fikarummet.

Själv bodde jag i ett villaområde ett tag när jag var sisådär 12-15 år och det kanske var värsta åldern egentligen...palla äpplen gjorde man väl men vem gör inte det, vi tog det dock till ytterligheterna och käkade äpplena när dom satt fast på träden så det bara hängde skruttar.....
Eldade väl en hel del också, sopptunnor som man tände på och rök ju så offantligt mycket.
Smyga på gårdar och kika in i husen etc...finns ju hur mycket som helst man gjorde.

Så vad gjorde ni för bus? alltså inte brott utan bus nu.

Nu vill jag höra=)

Ha det gött!

dusty Living in the fastlane
8 juli 2007 · 2 616 Inlägg

hm vet inte om det är ett brott men hade det hänt på mig hade jag blivit helt galen.

jag å kompisar brukade kasta mc donalds dippsåses på bilar när vi stor på brorar som gick över vägen. nu när man är lite äldre så fattar man hur arg man blir.

940R
8 juli 2007 · 1 567 Inlägg

Palla frukt är en klassiker...Samt att bus ringa/knacka på hos folk för att sedan springa därifrån.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
FreddeK
8 juli 2007 ·

dusty skrev:
hm vet inte om det är ett brott men hade det hänt på mig hade jag blivit helt galen.

jag å kompisar brukade kasta mc donalds dippsåses på bilar när vi stor på brorar som gick över vägen. nu när man är lite äldre så fattar man hur arg man blir.

ser det nog som bus...man förstod ju inte riktig vad man gjorde. kom på att vi snodde festis i tetrapack och la på motorvägen...inte heller så jäkla bright kanske. men som sagt man var ju bara liten=)

Maizer
8 juli 2007 ·

Vi gjorde fan det mesta skit man kan tänka sig asså

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
8 juli 2007 · 2 456 Inlägg

Mycket saker små som stort så det går ej å säja om det e preskiberat enu så
det förblir många hemligheter wink

Varje gång Mor & Far gick på Bjudning/Fest så var vi ute på byn å åkte i deras bilar
allt fån en Citroen Visa till en Subburban ... då man var 13-17 bast .....

Med Luft gevär pricka ut på ett uthus 100st en glas fönster 20X20cm.för man ej hadde
något bättre för sig.

Elda upp sprey burkar uppe på en Loge i ett gammal rostfri ho tills dom sprängdes ...

Flytta ut snö pinnarna vid vinterväg lag en halmeter ut i dikes kanten på den väg som
leder genom byn ut till stora vägen ...

Byggde stora snö gubbar natte tid mitt på by vägen ....

Ect Ect ....

//Sam

Senast redigerat av lonewolf-holm (8 juli 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
sir_AnKA
8 juli 2007 · 87 Inlägg

kastade ägg på bilar och la bananer och äpplen i avgasrören på bilar

Saab 9-3 "BSR" (1999)
NissanMotorsport
8 juli 2007 ·

lite olika, pallade äpplen en gång, då kom farbror blå hmm gömde mig i busken men dom lös me lampan på mig så va tvungen att komma fram lolbig_smile

TheFinnishFlash Avstängd
8 juli 2007 · 1 266 Inlägg

Hmm vågar man berätta det ? sjuka saker...aja

Kasta sten från broar (stenbumlingar)
Kissa från broar ner på bilarna...
rulla ner stora snöbollar på vägarna
hälla bensin rakt över motorvägen, sedan tända på, och så sprang man till en buske o kolla på, när bilarna körde igenom eldhavet...
rispa bilars lack
ni vet dom där mattorna som ligger i trapphuset, precis vid dörren.. där jag bodde så var det ett hål rakt ner under den mattan om man tog bort luckan, så ja tog bort luckan å la dit mattan...sen så gick jag iväg en stund, men sen när ja kom tillbaka så var ambulansen där, och massor med folk..nån hade rammlat i hålet. sad
la ut stenar på järnvägsspåret med, men de spåra aldrig ut..som tur va !
skjuta katter med luft pistol

Jaaa det var det jag höll på med när jag var yngre...ångrar så klart allting ! hmm

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
ErskPersk Svindåre
8 juli 2007 · 1 433 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
Hmm vågar man berätta det ? sjuka saker...aja

Kasta sten från broar (stenbumlingar)
Kissa från broar ner på bilarna...
rulla ner stora snöbollar på vägarna
hälla bensin rakt över motorvägen, sedan tända på, och så sprang man till en buske o kolla på, när bilarna körde igenom eldhavet...
rispa bilars lack
ni vet dom där mattorna som ligger i trapphuset, precis vid dörren.. där jag bodde så var det ett hål rakt ner under den mattan om man tog bort luckan, så ja tog bort luckan å la dit mattan...sen så gick jag iväg en stund, men sen när ja kom tillbaka så var ambulansen där, och massor med folk..nån hade rammlat i hålet. sad
la ut stenar på järnvägsspåret med, men de spåra aldrig ut..som tur va !
skjuta katter med luft pistol

Jaaa det var det jag höll på med när jag var yngre...ångrar så klart allting ! hmm

du var en vilding du big_smile


jag har gjort mycket... skutit svalor med luftgevär och blåsrör. skutit svartvinbär på hästar som var på ridbanan. eldat upp en 2 meters kabeltrumma så brandkåren fick komma. kladda på hus med kritsten. pallat äpplen. jagad av polismotorcykel , jag åkte moppe. kört cross nere i byn, så folk har ring polisen. åsså massa busringningar big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
civic Naturally Aspiranted
8 juli 2007 · 543 Inlägg

Gjorde så att mååånga inte hade ström på ett tag tongue
Krossat massa rutor
vält bilar

osv

TheFinnishFlash Avstängd
8 juli 2007 · 1 266 Inlägg

ErskPersk skrev:

TheFinnishFlash skrev:
Hmm vågar man berätta det ? sjuka saker...aja

Kasta sten från broar (stenbumlingar)
Kissa från broar ner på bilarna...
rulla ner stora snöbollar på vägarna
hälla bensin rakt över motorvägen, sedan tända på, och så sprang man till en buske o kolla på, när bilarna körde igenom eldhavet...
rispa bilars lack
ni vet dom där mattorna som ligger i trapphuset, precis vid dörren.. där jag bodde så var det ett hål rakt ner under den mattan om man tog bort luckan, så ja tog bort luckan å la dit mattan...sen så gick jag iväg en stund, men sen när ja kom tillbaka så var ambulansen där, och massor med folk..nån hade rammlat i hålet. sad
la ut stenar på järnvägsspåret med, men de spåra aldrig ut..som tur va !
skjuta katter med luft pistol

Jaaa det var det jag höll på med när jag var yngre...ångrar så klart allting ! hmm

du var en vilding du big_smile


jag har gjort mycket... skutit svalor med luftgevär och blåsrör. skutit svartvinbär på hästar som var på ridbanan. eldat upp en 2 meters kabeltrumma så brandkåren fick komma. kladda på hus med kritsten. pallat äpplen. jagad av polismotorcykel , jag åkte moppe. kört cross nere i byn, så folk har ring polisen. åsså massa busringningar big_smile

Hehe ! jo jag var nog det hmm

Kom på en till sak, jag tände på ett lägenhethus med, så brandkåren kom dit, de brann som fan, men dom lyckades släcka det ! big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
jimmy-124 Svartlistad
8 juli 2007 · 446 Inlägg

håller fortfarande på med sån skit big_smile

har in växt upp än

Senast redigerat av jimmy-124 (8 juli 2007)

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
TheFinnishFlash Avstängd
8 juli 2007 · 1 266 Inlägg

jimmy-124 skrev:
håller fortfarande på med sån skit big_smile

har in växt upp än

Hehe skojjar du ?

nu kom jag på en till sak som ja gorde när jag va 14 år

Jag bruka lägga in våran katt i frysen, sedan så öppnade jag dörren o kolla då och då om den fryste...

hehe rätt så sjukt, vette fan varför jag höll på med sånt.

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
NissanMotorsport
8 juli 2007 ·

TheFinnishFlash skrev:

jimmy-124 skrev:
håller fortfarande på med sån skit big_smile

har in växt upp än

Hehe skojjar du ?

nu kom jag på en till sak som ja gorde när jag va 14 år

Jag bruka lägga in våran katt i frysen, sedan så öppnade jag dörren o kolla då och då om den fryste...

hehe rätt så sjukt, vette fan varför jag höll på med sånt.

du verkar ha haft en svår barndom!

TheFinnishFlash Avstängd
8 juli 2007 · 1 266 Inlägg

SupraDupraFly skrev:

TheFinnishFlash skrev:

jimmy-124 skrev:
håller fortfarande på med sån skit big_smile

har in växt upp än

Hehe skojjar du ?

nu kom jag på en till sak som ja gorde när jag va 14 år

Jag bruka lägga in våran katt i frysen, sedan så öppnade jag dörren o kolla då och då om den fryste...

hehe rätt så sjukt, vette fan varför jag höll på med sånt.

du verkar ha haft en svår barndom!

Jo du har rätt hehe, det hade jag ! men tur att jag sluta med sånt skit... smile

Senast redigerat av TheFinnishFlash (8 juli 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Moser .-ϻΘϨƎЯ
8 juli 2007 · 1 313 Inlägg

eldade, busringde på dörrar, släckte lyckstolpar, pangaderutor, klottrade me sprayburkar,, mkt skit man gjort igentligen yikes fast jag har aldrig varit så dum så jag har gjort så folk skadat sig!! neutral

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
DasAuto
8 juli 2007 · 2 751 Inlägg

sno fotbollsbilder hahahh det gjorde man under vm dagarna.. helt meningslöst men vad gjorde man inte som unge

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
KanadaGas
8 juli 2007 ·

Vi La ut cyklar framför bussen.. Byggde snögubbar där bara bussen får köra och sånt.. Chauffören stannade inte för snögubben heller utan mejde bara rakt över den hehe tongue och det vanliga kasta snöbollar på bussen tongue

Maizer
8 juli 2007 ·

En av de mest roliga sakerna vi gjorde var att leka misshandel, nån kompis fick ligga ner som vi låtsades att vi stod och sparka etc på, folk blev jävligt skraja när de gick förbi och sprang därifrån big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang