Vilka bilhögtalare DLS Eller MDS Eller Förslag

theswed
10 juli 2007 · 133 Inlägg

Tja alla ska köpa nya bilhögtalare ett par till dörrarna fram plus ett par bak i bilen bak ska det va 6x9 tum fram 16,5 cm runda då har kollat lite på dls högtalare och mds dom får kosta samanlakt för båda paren ca 1000kr kom gärna med förslag min bilstereo är ny så den klarar 4x40w så vad är bästa ljud för dom pengarna tror ni

Jockecalibra
10 juli 2007 · 356 Inlägg

jag tycker du ska köra på mutant.

jag har ett par 6x9 mutant NW69SPX.
och ett mutant framsystem det låter riktigt bra.
beställ på www.ljudstudion.se

det är bättre att ringa dom för dom har inte laggt ut alla produkter på mutant på sin sida. ring och hör vad dom tycker.

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
theswed
10 juli 2007 · 133 Inlägg

Ja jag kollade på dom bla  på netonnet    fast det blev lite dyrt dom kostade 800   vart med fratkt ca 1000     lite mycket pengar     kanske        eller kanske värt det ??

mer förslag   tack smile

Jockecalibra
10 juli 2007 · 356 Inlägg

men ljudstudion har bättre pris på dom. 6x9 för 450 kr och dom hade tror jag med ligger på det någon stans där. dom brukar har bra priser på mutant.

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
theswed
10 juli 2007 · 133 Inlägg

Jockecalibra skrev:
men ljudstudion har bättre pris på dom. 6x9 för 450 kr och dom hade tror jag med ligger på det någon stans där. dom brukar har bra priser på mutant.

aha ok va bra ska kolla då tackar smile

theswed
10 juli 2007 · 133 Inlägg

kollade nu dom hadde som du sa jocke   för 478:- sjyst pris smile       dom funkar väll fint bak va i bilen ??    sen såg jag ett par DLS 226 2vägs koaxial 6,5   kan väll funka fram    i dörrarna eller ??     vad tror ni om det    ??

AudiEngineering Beroende av billjud
10 juli 2007 · 151 Inlägg

Kolla in orions högtalare, dom är riktigt vassa, jag kör själv med sånna och kan inte vara nöjdare. http://www.multimedia-import.se/product … Click=true
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"
theswed
10 juli 2007 · 133 Inlägg

ok ska kolla in dom          men det vart lite   anorlunda än jag planerat    bak var det mindre plats än jag trodde    jag har plats för   4x6 tum     så jag funderade kan man ha
6x9 tum fram kanske i dörrarna  och mindre bak   eller ??

pro-rated
10 juli 2007 · 63 Inlägg

theswed skrev:
Tja alla ska köpa nya bilhögtalare ett par till dörrarna fram plus ett par bak i bilen bak ska det va 6x9 tum fram 16,5 cm runda då har kollat lite på dls högtalare och mds dom får kosta samanlakt för båda paren ca 1000kr kom gärna med förslag min bilstereo är ny så den klarar 4x40w så vad är bästa ljud för dom pengarna tror ni

DLS så klartt!

Senast redigerat av pro-rated (10 juli 2007)

_Orb_ MiKeY
10 juli 2007 · 85 Inlägg

Jag har satsat mina pengar i Zachry..

theswed
10 juli 2007 · 133 Inlägg

ok kollade in dom hadde också sjysta priser     såg jag smile

HC Trucker
10 juli 2007 · 25 Inlägg

Hör med Henrik på www.soundit.se han har jävligt bra priser samt väldigt mycket kunskap om allt som heter ljud. (Säljer DLS) och du glöm MDS!!! riktig skit enligt min erfarenhet

Det går att få fart på vad som helst om man har gasen i botten tillträckligt länge.
Mankan1978 Son Of Murphy
11 juli 2007 · 782 Inlägg

Jockecalibra skrev:
jag tycker du ska köra på mutant.

jag har ett par 6x9 mutant NW69SPX.
och ett mutant framsystem det låter riktigt bra.
beställ på www.ljudstudion.se

det är bättre att ringa dom för dom har inte laggt ut alla produkter på mutant på sin sida. ring och hör vad dom tycker.

Håller med tidigare talare! Har tidigare blandat märken hit o dit, men fastnade också i Mutantträsket! big_smile Bra ljud till låga priser!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Kettunen
11 juli 2007 ·

Dls!!!

Hellquist
11 juli 2007 · 499 Inlägg

Vad säger ni om Soundstream?

MVH Fredrik

strid_1985
11 juli 2007 · 141 Inlägg

DLS. även deras billigare serier håller schysst kvalitet

jonne_X
11 juli 2007 · 64 Inlägg

Dls!!

Audi A4T (1997)
theswed
11 juli 2007 · 133 Inlägg

Mankan1978 skrev:

Jockecalibra skrev:
jag tycker du ska köra på mutant.

jag har ett par 6x9 mutant NW69SPX.
och ett mutant framsystem det låter riktigt bra.
beställ på www.ljudstudion.se

det är bättre att ringa dom för dom har inte laggt ut alla produkter på mutant på sin sida. ring och hör vad dom tycker.

Håller med tidigare talare! Har tidigare blandat märken hit o dit, men fastnade också i Mutantträsket! big_smile Bra ljud till låga priser!

ok lutar nog åt ett par 6X9 NW69SPX   är basen bra i dom sen undrar jag i fall ni kan se måtten på era   letade på nätet men hittade inga mått

Mankan1978 Son Of Murphy
11 juli 2007 · 782 Inlägg

theswed skrev:

Mankan1978 skrev:

Jockecalibra skrev:
jag tycker du ska köra på mutant.

jag har ett par 6x9 mutant NW69SPX.
och ett mutant framsystem det låter riktigt bra.
beställ på www.ljudstudion.se

det är bättre att ringa dom för dom har inte laggt ut alla produkter på mutant på sin sida. ring och hör vad dom tycker.

Håller med tidigare talare! Har tidigare blandat märken hit o dit, men fastnade också i Mutantträsket! big_smile Bra ljud till låga priser!

ok lutar nog åt ett par 6X9 NW69SPX   är basen bra i dom sen undrar jag i fall ni kan se måtten på era   letade på nätet men hittade inga mått

Måtten på 6*9orna? När du köper dom så medföljer en installations mall, som man sen ritar/skär eller måttar efter. Tror inte dom skiljer sig så mycket utifrån övriga 6*9or faktiskt

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
theswed
11 juli 2007 · 133 Inlägg

Jo dom skiljer sig ganska mycket vissa märken 
kollade lite  tex    dls  6x9 högtalare var ca 185 x 249   och   mds 155x220     och det är bredden som är viktig för mig      för jag har plats för    en högtalare som är ca 150-160 bak går det över det så får dom inte plats      så jag är tacksam i fall någon vet måtten på
Mutant NW69SPX smile

Senast redigerat av theswed (11 juli 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang