STULEN: the ONE

haxer Proljece?
26 juli 2007 · 1 464 Inlägg

turbodeath skrev:
http://www.garaget.org/archive/25383/40570/40570-525011.jpg


detta är foto taget nu på kvällen...glas på marken än...det enda kort jag kunnat ta med en mobilkamera just nu...fått låna en telefon med någolunda kamera...skall se om jag kan ordna foto på resten av bilen imorgon efter jobbet...

Bra att glaset ligger på marken då man slår in en ruta in ut en ruta smile lol Värsta skitsnacket någonsin. Sviiiiiiiiiiiiiiiifffffs svenska raketen wink

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
haxer Proljece?
26 juli 2007 · 1 464 Inlägg

turbodeath skrev:
hade gärna beskrivit lastbilen om jag hade kunnat,men jag kan inte lastbilar... är ute o kör som chaufför själv så jag ser mycket och av dom bilarna som volvo 240 tic nämner så har jag sett o hittat 4 av dom...o då har 2 av dom lämmnats i nästan samma skick som dom var innan...

smile bra att du inte kan nått om det du kör roll

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Hurricane DRIVER @ HWR.se
26 juli 2007 · 621 Inlägg

Har någon sett The One efter den stals ??!!!???


Vart i så fall och i vilken riktning??

Ja lider med killen som fått bilen stulen,
han vill förhoppningsvis hitta sin bil hel och inte läsa 13 sidor "Jidder"
om hur dålig en mobilkamera som inte funkar är frånbaksätet där inget kort som vill visas har tagits då det är för mörkt??
hmm eller nå!

Han vill nog veta vad folket vet om bilen!!

. . . och återigen

-Har nån sett bilen??? hmm

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Mangeman Mr.RoadRage
26 juli 2007 · 428 Inlägg

ha ha ha ha..... shit vad denna tråden har tappat fäste! smile
Men lider dock med ägaren till TheOne, som jag personligen inte tror eller misstänker har det minsta med försvinnandet att göra, vore bara korkat, då dom flesta försäkringsbolag skiter fullständigt hur mycket pengar du har plöjt ner i bilen, och JA, det vet jag, jobbar som bilplåtslagare på Bilia och har sett många "styling åk"s ägare vara sjukt förbannade p.g.a. utebliven ersättning för massa extra "lull lull"

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Lindgren_
26 juli 2007 · 2 644 Inlägg

Bobo skrev:
Vad händer turbodeath? vad för lapp på din bil? glas på marken, vad händer egentligen?

Skulle jag va han skulle jag va livrädd låter ju som rena rysarn..

Johan Lindgren
MilleN
26 juli 2007 · 9 108 Inlägg

Hurricane skrev:
Har någon sett The One efter den stals ??!!!???


Vart i så fall och i vilken riktning??

Ja lider med killen som fått bilen stulen,
han vill förhoppningsvis hitta sin bil hel och inte läsa 13 sidor "Jidder"
om hur dålig en mobilkamera som inte funkar är frånbaksätet där inget kort som vill visas har tagits då det är för mörkt??
hmm eller nå!

Han vill nog veta vad folket vet om bilen!!

. . . och återigen

-Har nån sett bilen??? hmm

Jo grejen är ju att Turbodeath säger att han sett bilen på 45an och även att han har kort på ekipaget, men han vill inte ge ut bilder eller info av rädsla att få sin bil sönderslagen (hur nu någon skulle kunna veta vem han är), beviset på detta är lite glassplitter på marken. Därav lite jidder, tycker ju att all info ska komma fram.

Lindgren_
26 juli 2007 · 2 644 Inlägg

Turbodeath.. Vad pysslar du med ? det står inte var du bor , man ser inte skyltarna på din bil. vad har du o va rädd för ? Det är ju inte bara du som åekr röd 850 i sverige.. Hur fan ska dom veta att det är du ?..

Som nån redan sagt om nån skulle ha bilder på din den där blå bilen som vart stulen vad det nu va för nått kommer inte ihåg läste förut idag.. Skulle int du vilka ha dom bilderna då ? .. nae men du skulle säkert skita totalt i dom bilderna..det är klart du skulle vilja ha bilderna. och den var säkert inget speciel alls den bilen.. kolla in the ones bil den är hur unik som helst han har lagt hela sin själ i bilen tror jag knappast du gjort me den och du vill ha bilderna.. VA FAN TORRU INTE THE ONE VILL HA DÅ ?

Skärp dig nu för fna och lägg upp bilderna nu om du väl har nåra.......

Senast redigerat av Lindgren_ (27 juli 2007)

Johan Lindgren
alex_side Neerd
27 juli 2007 · 1 596 Inlägg

tycker verkligen det är tråkigt att en så påkostad och fin bil ska bli stulen..varför tar man en sådan bil?? om man nu drömmer om ngt liknande själv varför inte börja jobba och slita så man kan åka runt i ngt som man själv har varit med och byggt? och kunna ställa ut den och vara stolt över det? kan iaf inte kännas bra för personen/personerna som tagit bilen..håller ögonen öppna här med hoppas du får tillbaka den snart

/alex

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Bobo
27 juli 2007 ·

Tror knappast de som snott den ska ställa ut den iaf. Turbodeath lever du?

turbodeath
27 juli 2007 · 2 452 Inlägg

ni har svårt att läsa va,jag sa att det blev inga kort av pojkens bilder...nä man ser inte min regskylt....ja jag fick en lapp på rutan o inte lägga mig i det som angår mig...det kan vara annat....som är gjort hemma(knarkaffärrer)som jag råkat se...jag sa alldrig att det var för att jag såg the one på lastbilen.men dom kan ha sett att man försökt att fota dom inte fan vet jag..ang glaset det är efter att jag har städat lite i bilen sen brukar det ramla ner glas när du krossar rutan...inget jävla jidder här...så dra åt helvete ni som misstror folk...ja jag vet att per -inge lagt mycket pengar i den bilen...har en jobbarkollega som känner han så jag vet vem han är........jag har sagt mitt var bilen körde...sen får resten hålla utskick men skulle jag hitta den själv hade jag nog sagt nått till ägaren själv o inte här till folk som misstror mig...lär er läsa...finns inga bilder på grund av att det blev inga bilder på den när den var på lastbilen...o jag kan inget om lastbilar så jag kan fortfarande inte säga vad det var för model..............

döden kommer tillbaka
turbodeath
27 juli 2007 · 2 452 Inlägg

hackser...jag sa aldrig att jag kör lastbil va....jag sa att jag är chaufför som jag jobbar vi kör liksom skåpbil med grejer du vet b-körkort....

döden kommer tillbaka
Volvo_boost
27 juli 2007 · 20 Inlägg

Om det var en orange lastbil så tillhör den med största sannolikhet GLC.. Går ju i efterhand att få loggar på positioner.

Har man bilder eller känner alla som Turbodeath, så tycker jag man skall ge ut den informationen. Att du är och beter dig som en mytoman gör mig jävligt förbannad..

Hoppas det löser sig med bilen för Per-Inge!

Arto
27 juli 2007 ·

turbodeath skrev:
ni har svårt att läsa va,jag sa att det blev inga kort av pojkens bilder...nä man ser inte min regskylt....ja jag fick en lapp på rutan o inte lägga mig i det som angår mig...det kan vara annat....som är gjort hemma(knarkaffärrer)som jag råkat se...jag sa alldrig att det var för att jag såg the one på lastbilen.men dom kan ha sett att man försökt att fota dom inte fan vet jag..ang glaset det är efter att jag har städat lite i bilen sen brukar det ramla ner glas när du krossar rutan...inget jävla jidder här...så dra åt helvete ni som misstror folk...ja jag vet att per -inge lagt mycket pengar i den bilen...har en jobbarkollega som känner han så jag vet vem han är........jag har sagt mitt var bilen körde...sen får resten hålla utskick men skulle jag hitta den själv hade jag nog sagt nått till ägaren själv o inte här till folk som misstror mig...lär er läsa...finns inga bilder på grund av att det blev inga bilder på den när den var på lastbilen...o jag kan inget om lastbilar så jag kan fortfarande inte säga vad det var för model..............

Hehe du verkar vara där allt händer, kan nog alla hålla med mig om. Svårt att läsa? Njae, ena stunden har du bilder, "pojken" har ju tagit flera stycken.  Andra stunden så blev det inga. Ena stunden kör du efter motorvägen (verkar det som) och möter lastbilen. Nästa stund står du i trafiklysen med lastbilen mitt emot (vad jag har förstått). Och nu får du bilen sönderslagen, men du vet inte riktigt varför, kan ha med en knarkaffär som du har sett att göra eller med bilderna du SA dig ha.

kan du inte bara skriva en liten klargörelse för oss så alla fattar? Sen slipper tråden bli söndertjafsad.

Murvald Knegare
27 juli 2007 · 718 Inlägg

turbodeath skrev:
ni har svårt att läsa va,jag sa att det blev inga kort av pojkens bilder...nä man ser inte min regskylt....ja jag fick en lapp på rutan o inte lägga mig i det som angår mig...det kan vara annat....som är gjort hemma(knarkaffärrer)som jag råkat se...jag sa alldrig att det var för att jag såg the one på lastbilen.men dom kan ha sett att man försökt att fota dom inte fan vet jag..ang glaset det är efter att jag har städat lite i bilen sen brukar det ramla ner glas när du krossar rutan...inget jävla jidder här...så dra åt helvete ni som misstror folk...ja jag vet att per -inge lagt mycket pengar i den bilen...har en jobbarkollega som känner han så jag vet vem han är........jag har sagt mitt var bilen körde...sen får resten hålla utskick men skulle jag hitta den själv hade jag nog sagt nått till ägaren själv o inte här till folk som misstror mig...lär er läsa...finns inga bilder på grund av att det blev inga bilder på den när den var på lastbilen...o jag kan inget om lastbilar så jag kan fortfarande inte säga vad det var för model..............

INte för att verka elak men det brukar alltid låta så.. Antagligen var det ju "knarkaffären"...

Nåja, hoppas någon har lite riktig fakta att komma med snart..

William 2009-02-20
REJ
27 juli 2007 · 89 Inlägg

turbodeath skrev:
jag tänker inte kommentera din mening p-g....vill du ha bilder på min bil demolerad så får du väl köpa mig en kamera då....sen så är det inga problem o ta kort från baksättet för pojken när man står vid preemtappen vid agnesberg o han får rödljus...vi utgår vissa chaufförer därifrån...

Tycker nog att Turbodeath ska sätta sig ner och verkligen tänka efter vad det är han har sett, för nu är det en del som går isär i hans inlägg.
Inlägg 94:Han ångrar att han inte tog reg.nr på lastbilen. Måste betyda att regplåten var fullt synlig, men att han inte la nummret på minnet, inget konstigt med det. Måste även vara tufft att försöka fota ett föremål som står bakom ett vindskydd som blåser upp ibland.
Inlägg 156: Här får jag uppfattningen att han inte sett regplåten eftersom han är ute och kör och möter lastbilen.
Inlägg 172. Här är han inte ute och kör utan står stilla vid en mack därifrån han utgår. Lastbilen står stilla vid ett rödljus.
Måste ha blåst eftersom vindskyddet på denna fladdrar upp och the One blir synlig.
Jag påstår inte att Turbodeath ljuger men det är mycket som är oklart, och detta är min tolkning av inläggen.

Till sist hoppas jag givetvis att bilen ska komma tillbaka oskadd.

psittacus
27 juli 2007 · 533 Inlägg

Såg idag en lastbil som stämmer bra med turbodödens beskrivning. Röd och eller orange eller rödorange..typ.... med en sånt där flak som han beskrev och som för övrigt heter rullflak. Jag TÄNKTE även ta kort på den men nåde inte kameran i baksätet...jag kanske återkommer med foto om jag får en ny chans...vilket jag tror jag får.

Hur som helst ägaren till lastbilen bor i Nol där jag med bor. Jag vet även att The One har extremt bra känningar i Nol så.... Hur som helst så skickar jag regnummer till The One så får han göra vad han vill... märkligt ..huh..?

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
VictorW Medlem 34530
27 juli 2007 · 908 Inlägg

psittacus skrev:
Såg idag en lastbil som stämmer bra med turbodödens beskrivning. Röd och eller orange eller rödorange..typ.... med en sånt där flak som han beskrev och som för övrigt heter rullflak. Jag TÄNKTE även ta kort på den men nåde inte kameran i baksätet...jag kanske återkommer med foto om jag får en ny chans...vilket jag tror jag får.

Hur som helst ägaren till lastbilen bor i Nol där jag med bor. Jag vet även att The One har extremt bra känningar i Nol så.... Hur som helst så skickar jag regnummer till The One så får han göra vad han vill... märkligt ..huh..?

Japp, hoppas bara det löser sig. Frågan är bara i vilket skick som bilen hittas??

Håller ögonen öppna här uppe i Norrköping/nyköpingstrakten, men det verkar ju som att den har setts i södra delarna av sverige. Men skulle jag se den på lastbil så lovar jag att ta kort, jag ska ha mobilen ligga lättåtkomlig hela tiden wink

Lider med dig Per-Inge, hoppas vid gudarna att du får tillbaka bilen oskadad.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
volvo240tic Egen företagare & Flockare
27 juli 2007 · 314 Inlägg

REJ skrev:

turbodeath skrev:
jag tänker inte kommentera din mening p-g....vill du ha bilder på min bil demolerad så får du väl köpa mig en kamera då....sen så är det inga problem o ta kort från baksättet för pojken när man står vid preemtappen vid agnesberg o han får rödljus...vi utgår vissa chaufförer därifrån...

Tycker nog att Turbodeath ska sätta sig ner och verkligen tänka efter vad det är han har sett, för nu är det en del som går isär i hans inlägg.
Inlägg 94:Han ångrar att han inte tog reg.nr på lastbilen. Måste betyda att regplåten var fullt synlig, men att han inte la nummret på minnet, inget konstigt med det. Måste även vara tufft att försöka fota ett föremål som står bakom ett vindskydd som blåser upp ibland.
Inlägg 156: Här får jag uppfattningen att han inte sett regplåten eftersom han är ute och kör och möter lastbilen.
Inlägg 172. Här är han inte ute och kör utan står stilla vid en mack därifrån han utgår. Lastbilen står stilla vid ett rödljus.
Måste ha blåst eftersom vindskyddet på denna fladdrar upp och the One blir synlig.
Jag påstår inte att Turbodeath ljuger men det är mycket som är oklart, och detta är min tolkning av inläggen.

Till sist hoppas jag givetvis att bilen ska komma tillbaka oskadd.

big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilelollollollollollollollollollollolrollrollbig_smilebig_smilesmile

Volvo 240 turbo 4 life
turbodeath
27 juli 2007 · 2 452 Inlägg

jag har inte skrivit att jag körde lastbil nånstanns,jag körde en vanlig jävla budbil...ja vi hade ett möte på motsatta sidan när jag kom körande,jag svänger in där vid tappen....sen sa jag att vi såg den längre bort typ som den körde mot malöhållet....jag sa aldrig att den åkte hela den vägen...för jag följde inte efter den...jag svängde av med grejer vid kungsbacka sen,men min tolkning var att den körde mot malmöhållet,förresten varför skulle jag tänka på regplåten när  per inge har fraktat den förut,han kunde ju ha sålt den....o den som köpt den kanske ville ha den fraktad...visste inte ens att den var stulen innan jag läste men nästa gång håller jag mun när jag ser nått...för alla spekulerar i allt ...det gör jag med...man får inte sin egen bil sönderslagen...jag spekulerar också om det var för att jag såg en knarkaffär där jag bor,som bilen blev som den blev


står bara att jag är chaufför......chaufförer är budbilar om du kan läsa...skicka mig nånstans där det står att jag skrivit att jag kör lastbil då....

döden kommer tillbaka
turbodeath
27 juli 2007 · 2 452 Inlägg

inlägg 94 ja skylten fanns säkert på lastbilen ja...

inlägg 156 inga problem med den heller tyckte inte det var nått skumt...ja kom körande mot där...skylten fanns säkert där men det var inget jag tänkte på...ja det blåste lite den dan.

inlägg 172...jo är fortfarande ute o kör fast vi har båda rödljus,men jag skall svänga det skall inte han...det är där vi ser en del av bilen the one...

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang