Billig halvförsäkring?

CL
26 juli 2007 · 92 Inlägg

Jag letar nu efter ett annat försäkringsbolag som har ganska låg kostnad på sina halvförsäkringar eller trafikförsäkringar. Just nu står min på på volvos bolag och jag betalar närmare 800-900 om månaden för halvförsäkring, vilket är jävligt dyrt. Jag är trots allt 20 år men jag vet hur man rattar en bil! Har haft bilen sen i mars och jag får betala typ halva bilens kostnad per år i försäkringsavgifter. Kom med tips nu innan jag går i personlig konkurs! wink

peter_1976 JDM
26 juli 2007 · 2 201 Inlägg

ring aktsam, 077 - 131 10 00

när jag köpte min för 5 år sedan så skulle länsförsäkringar ha över 8000 (helförsäring/ helår)
medan aktsam strax under 4000, då. dom håller låga priser pga inga sportbilar, eller lyxbilar.
nu är det billigare eftersom jag haft min så länge o är äldre

Senast redigerat av peter_1976 (26 juli 2007)

TurboAnders
26 juli 2007 · 90 Inlägg

Finns knappt nåt försäkringsbolag som är billiga överlag, beror helt enkelt på va man har för bil..

Exempel: jag kollade upp försäkringar på Nissan 350Z, priser varierade från 17 000  till 45 000 kr helår/helförsäkring...

tecman
26 juli 2007 · 1 741 Inlägg

https://www.insplanet.com/ <-- ett hett tips.. dom kollar försäkringar åt dig letar billigaste och kostar inget extra. inte ens ett samtal till dom eller försäkringsbolaget behöver du kosta på. det fixar dom. big_smile

Senast redigerat av tecman (26 juli 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
26 juli 2007 · 1 290 Inlägg

peter_1976 skrev:
ring aktsam, 077 - 131 10 00

när jag köpte min för 5 år sedan så skulle länsförsäkringar ha över 8000 (helförsäring/ helår)
medan aktsam strax under 4000, då. dom håller låga priser pga inga sportbilar, eller lyxbilar.
nu är det billigare eftersom jag haft min så länge o är äldre

Man måste vara minst 24år för att få försäkra hos dom....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
26 juli 2007 · 1 290 Inlägg

CL skrev:
Jag letar nu efter ett annat försäkringsbolag som har ganska låg kostnad på sina halvförsäkringar eller trafikförsäkringar. Just nu står min på på volvos bolag och jag betalar närmare 800-900 om månaden för halvförsäkring, vilket är jävligt dyrt. Jag är trots allt 20 år men jag vet hur man rattar en bil! Har haft bilen sen i mars och jag får betala typ halva bilens kostnad per år i försäkringsavgifter. Kom med tips nu innan jag går i personlig konkurs! wink

Kolla hos länsförsäkringar... Dom var klart *billigast* när jag jämförde alla bolag... Lät även insplanet kolla lite också och dom kom fram till lika... De är ju inte billigt men dom var klart lägst.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
peter_1976 JDM
26 juli 2007 · 2 201 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

peter_1976 skrev:
ring aktsam, 077 - 131 10 00

när jag köpte min för 5 år sedan så skulle länsförsäkringar ha över 8000 (helförsäring/ helår)
medan aktsam strax under 4000, då. dom håller låga priser pga inga sportbilar, eller lyxbilar.
nu är det billigare eftersom jag haft min så länge o är äldre

Man måste vara minst 24år för att få försäkra hos dom....

ja, det stämmer kanske. tänkte jag inte på

markusla
26 juli 2007 · 6 Inlägg

tecman skrev:
https://www.insplanet.com/ <-- ett hett tips.. dom kollar försäkringar åt dig letar billigaste och kostar inget extra. inte ens ett samtal till dom eller försäkringsbolaget behöver du kosta på. det fixar dom. big_smile

Senast förra veckan så var det en tråd där ingen rekommenderade eller hade någonting gott att säga om insplanet. Du får väldigt ofta ett bättre pris om du ringer runt till olika försäkringsbolag själv.

//Markus

tecman
26 juli 2007 · 1 741 Inlägg

den tråden har jag missat... har själv ringt runt men insplanet hade samma pris som insplanet kommit fram till. men dom kollar ju inte ALLA bolag.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Sir_Ed
26 juli 2007 · 304 Inlägg

Kolla insplanet. De brukar fixa bra försäkring på Sveland. Annars kan du kolla premien direkt på www.sveland.se. Men du får lägre självrisk via insplanet. Så var det för mig iaf.

I have my own race...
Muttley
26 juli 2007 ·

fan vad dyrt :S jag är bara 21 år!
har inget garage.
aldrig ägt en "egen" bil innan, haft mina 3 andra bilar på pappa.
har haft körkort sen 2004.
jag har helförsäkring med merförsäkring typ allt man kan ha.
har en V40 2.0T -98.
och jag betalar 678kronor i månader
typ 7400 något står de på mitt försäkringspapper.
varför är din GLT dyrare då ???:S
glömde nästan, jag har VOLVIA

kan de bero på att jag har köpt bilen från volvo och har lån genom de med och har volvokort och hela köret hos dem ??

mellowd Drop Shop
26 juli 2007 · 926 Inlägg

ett tips kan va www.atava.se
grymt billiga!
skiljer över 15k på helförsäkring mellan dessa och länsförsökringar på mig
20 år man jönköping. på min gti 16v -87

läs dock igenom villkoren NOGGRANT innan du bestämmer dig för att välja något bolag.

master_lars
26 juli 2007 · 1 162 Inlägg

mellowd skrev:
ett tips kan va www.atava.se
grymt billiga!
skiljer över 15k på helförsäkring mellan dessa och länsförsökringar på mig
20 år man jönköping. på min gti 16v -87

läs dock igenom villkoren NOGGRANT innan du bestämmer dig för att välja något bolag.

Aktava verkar ju kanoners, betalar fan mer idag med endast trafik än vad de tar för en helförsäkring... Kommer ju att teckna nästa försäkring hos dem den saken är ju klar..

Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
mellowd Drop Shop
26 juli 2007 · 926 Inlägg

master_lars skrev:

mellowd skrev:
ett tips kan va www.atava.se
grymt billiga!
skiljer över 15k på helförsäkring mellan dessa och länsförsökringar på mig
20 år man jönköping. på min gti 16v -87

läs dock igenom villkoren NOGGRANT innan du bestämmer dig för att välja något bolag.

Aktava verkar ju kanoners, betalar fan mer idag med endast trafik än vad de tar för en helförsäkring... Kommer ju att teckna nästa försäkring hos dem den saken är ju klar..

läs villkoren bara.
de har tex bara skadereglering online. och varje samtal till den kostar typ 50 spänn. säkert fler 'nackdelar'.
men som sagt. de är jävla billiga

dotterbolag till trygghansa

haxer Proljece?
26 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Jag skulle kört på sveland.se big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
civic Naturally Aspiranted
26 juli 2007 · 543 Inlägg

haxer skrev:
Jag skulle kört på sveland.se big_smile

mjaaa.. sveland har jag.
dom är billiga men när jag krocka så tog det 2 månader innan verkstan fick tecken på att börja med min bil (verkstan mailade & ringde som fan och fick till slut svaret att de va tvugna att FAXA in anmälan) har nu stått där i 3 mån å de har inte ens börjat med den sad

Annars är de inte så mycket att klaga på.
Bra villkor har dom tycker jag.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
26 juli 2007 · 1 290 Inlägg

civic skrev:

haxer skrev:
Jag skulle kört på sveland.se big_smile

mjaaa.. sveland har jag.
dom är billiga men när jag krocka så tog det 2 månader innan verkstan fick tecken på att börja med min bil (verkstan mailade & ringde som fan och fick till slut svaret att de va tvugna att FAXA in anmälan) har nu stått där i 3 mån å de har inte ens börjat med den sad

Annars är de inte så mycket att klaga på.
Bra villkor har dom tycker jag.

Själv har jag halv hos Länsförsäkringar och en kille backade in i mig den 18 Juli i år... Idag fick jag klartecken från dom att han får stå för allt o jag kan lämna in hos lackerare.... Så där gick de grymt fort!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
T5pimpen
26 juli 2007 · 32 Inlägg

Jäklar vad dyrt.
Jag har ca 800~ för min s60 varje månad på HEL då.. Iofs bor jag inte i storstaden men låter väldigt mycket det där. Min är försäkrad på Volvia och är 20 år.

Senast redigerat av T5pimpen (26 juli 2007)

Android
26 juli 2007 · 892 Inlägg

Jag skaffade genom Insplanet idag, och billigaste skulle bli Salus Ansvar, 1.100:- i månaden för min Calibra -95'a. Fanns en del med fantasisummor på 2.500:-/mån. yikes
Har hört runt lite med jobbarpolare, och Salus ska tydligen vara bland de billigaste...

Är 24, haft körkort i 1 år, bilen är en Calibra -95'a och jag kör i Stockholm. Borde väl antagligen rampa upp kostnaden en hel del... =/

Senast redigerat av Android (26 juli 2007)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
26 juli 2007 · 1 290 Inlägg

mellowd skrev:
ett tips kan va www.atava.se
grymt billiga!
skiljer över 15k på helförsäkring mellan dessa och länsförsökringar på mig
20 år man jönköping. på min gti 16v -87

läs dock igenom villkoren NOGGRANT innan du bestämmer dig för att välja något bolag.

Såg inte speciellt seriös ut den där sidan.... hmm

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang