Jävla idioter som prejar folk av vägen! Avundsjuka? IDAG IGEN (läs sida 3)

Caffe
31 juli 2007 · 1 436 Inlägg

Det är på grund av sånna spån som jag aldrig ska köpa en bil för mer än jag kan förlora på en dag.

Funderar på att sälja Saaben och köpa en riktig slit-och-släng-bil på grund av detta.
Och köpa en fin bil när jag har råd med helförsäkring.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Jorg3n Jurgenaut
31 juli 2007 · 51 Inlägg

jo det är ju så.... Idag kl ca 15.00 så krockade min syster mellan skövde och töreboda, närmare bestämt utanför skövdes flygfält. Hon kör om en annan bil på rakan och det kommer ut en bil på höger sidan som hon ser, panikbromsar och idioten kör ut rätt i sidan iaf (tittade troligtvis inte åt vänster när han svängde ut). Min syster som inte haft körkortet så länge blev jätte ledsen, killens nya bil å allt. När hon blev träffad i sidan så åkte hon över å krockade med bilen som hon körde om. Alla 3 stannar och pratar. Föraren i den bilen som körde ut ifrån skogsvägen (en grön ford focus) skriker å gormar att det är min syster fel (kan må hända). iaf kommer föraren i den gröna bilen och föraren i den sista bilen överens om att dom ska säga att det kom ett rådjur och att den gröna bilen inte var med i krocken (skadorna var ju så små på hans bil...!). iväg smiter han och den sista föraren lämnar bara ett telefonnummer och sticker han med. Kvar står syster med en kvadad s40 och är shockad.   Vad är det för jävla idioter som finns här ?...

nu har vi anmält dem för smitning och min syster ligger på sjukhus för hennes nacke! JÄVLAR vad arg man blir..mad

astronaut, totally out of ctrl
ReApEr__88
31 juli 2007 · 620 Inlägg

Jorg3n skrev:
jo det är ju så.... Idag kl ca 15.00 så krockade min syster mellan skövde och töreboda, närmare bestämt utanför skövdes flygfält. Hon kör om en annan bil på rakan och det kommer ut en bil på höger sidan som hon ser, panikbromsar och idioten kör ut rätt i sidan iaf (tittade troligtvis inte åt vänster när han svängde ut). Min syster som inte haft körkortet så länge blev jätte ledsen, killens nya bil å allt. När hon blev träffad i sidan så åkte hon över å krockade med bilen som hon körde om. Alla 3 stannar och pratar. Föraren i den bilen som körde ut ifrån skogsvägen (en grön ford focus) skriker å gormar att det är min syster fel (kan må hända). iaf kommer föraren i den gröna bilen och föraren i den sista bilen överens om att dom ska säga att det kom ett rådjur och att den gröna bilen inte var med i krocken (skadorna var ju så små på hans bil...!). iväg smiter han och den sista föraren lämnar bara ett telefonnummer och sticker han med. Kvar står syster med en kvadad s40 och är shockad.   Vad är det för jävla idioter som finns här ?...

nu har vi anmält dem för smitning och min syster ligger på sjukhus för hennes nacke! JÄVLAR vad arg man blir..mad

Kan inte klandra dig i detta! fy fan va SUR man hade blivit!! jag hade personligen nitat mäniskorna som smet!!! hoppas allt blir bra med syster din!

Volvo S60 (2006)
Jorg3n Jurgenaut
31 juli 2007 · 51 Inlägg

ReApEr__88 skrev:
Kan inte klandra dig i detta! fy fan va SUR man hade blivit!! jag hade personligen nitat mäniskorna som smet!!! hoppas allt blir bra med syster din!

jaaa jag blir tokig på sådana människor..!

astronaut, totally out of ctrl
Alpinabiturbo Kulan
1 augusti 2007 · 1 435 Inlägg

Jorg3n skrev:
jo det är ju så.... Idag kl ca 15.00 så krockade min syster mellan skövde och töreboda, närmare bestämt utanför skövdes flygfält. Hon kör om en annan bil på rakan och det kommer ut en bil på höger sidan som hon ser, panikbromsar och idioten kör ut rätt i sidan iaf (tittade troligtvis inte åt vänster när han svängde ut). Min syster som inte haft körkortet så länge blev jätte ledsen, killens nya bil å allt. När hon blev träffad i sidan så åkte hon över å krockade med bilen som hon körde om. Alla 3 stannar och pratar. Föraren i den bilen som körde ut ifrån skogsvägen (en grön ford focus) skriker å gormar att det är min syster fel (kan må hända). iaf kommer föraren i den gröna bilen och föraren i den sista bilen överens om att dom ska säga att det kom ett rådjur och att den gröna bilen inte var med i krocken (skadorna var ju så små på hans bil...!). iväg smiter han och den sista föraren lämnar bara ett telefonnummer och sticker han med. Kvar står syster med en kvadad s40 och är shockad.   Vad är det för jävla idioter som finns här ?...

nu har vi anmält dem för smitning och min syster ligger på sjukhus för hennes nacke! JÄVLAR vad arg man blir..mad

Låter inge vidare, hoppas det löser sig!

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Jonve Livsnjutare
1 augusti 2007 · 342 Inlägg

Jag har två kantiga Volvo's, och mitt största fritidsintresse är att preja av bilar av vägen! "Im am Prej-o-holic" smile

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
AK86
1 augusti 2007 · 250 Inlägg

volvonissan alltså... hur många 18åring sitter inte i gamla ruttna 740is o tror dom är michael shumacher, Har hållt på få sånna i sidorna på mina bilar pga att dom har NOLL koll!

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
FireTraXX DFFL
1 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Sånt har aldrig hänt mig, men min bil sticker inte ut speciellt mycket heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Natural
1 augusti 2007 · 431 Inlägg

Jag brukar prejja av fula bmw killar i stan med tradaren...

FireTraXX DFFL
1 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Natural skrev:
Jag brukar prejja av fula bmw killar i stan med tradaren...

Och det är såna som dig som gör att vi yrkeschaufförer får dåligt rykte som vägdårar...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 augusti 2007 · 10 427 Inlägg

Haha.. vilken värdelös snubbe. Om han ville 'rejsa' lite så borde han väl leta efter lämplig motsvarande bil istället för att jaga en beemer. Hatar folk som ska ligga upp i röven på
en när man är ute och kör.. och gärna ska köra om när det redan är lite bilkö samt
möte i andra filen.. konstigt nog var det en E36:a full med blöjraggare som gjorde det igår wink

Edit: Det skjuts för lite.

Edit2: Smitare alltså (S40-historien).

Senast redigerat av steifan (1 augusti 2007)

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Niklas1987 NO
1 augusti 2007 · 2 182 Inlägg

Var med om det idag, en röd S70 som körde om mig fick för sig att svänga in väldigt tidigt på raksträkan mad vart skitförbannad när han efter bara nån kilometer på samma raksträcka svängde in på en avfart, jag höll 110 på 90 vägen roll men enligt mig så hade han ingen anledning till att köra om eller att svänga in så pass tidigt som han gjorde eftersom det inte kom nån mötande trafik.
Helt jävla onödigt


Illustration tongue Bil 1 Röd S70 Bil 2 Vit 244
    1__
-2__----   

Han svängde in ungefär efter förardörren, vart jävligt skraj yikes

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Var med om det idag, en röd S70 som körde om mig fick för sig att svänga in väldigt tidigt på raksträkan mad vart skitförbannad när han efter bara nån kilometer på samma raksträcka svängde in på en avfart, jag höll 110 på 90 vägen roll men enligt mig så hade han ingen anledning till att köra om eller att svänga in så pass tidigt som han gjorde eftersom det inte kom nån mötande trafik.
Helt jävla onödigt


Illustration tongue Bil 1 Röd S70 Bil 2 Vit 244
    1__
-2__----   

Han svängde in ungefär efter förardörren, vart jävligt skraj yikes

Alltså hoppas ni vet vad det står i körkortsboken ... man sak underlätta en omkörning så pass bra som man kan.

Dvs. att om någon trög sate skriver tillbaka på detta att "då hade man hamnat i diket ju" Då har du inte underlättat den på rätt sätt!!!!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Niklas1987 NO
1 augusti 2007 · 2 182 Inlägg

haxer skrev:

Niklas1987 skrev:
Var med om det idag, en röd S70 som körde om mig fick för sig att svänga in väldigt tidigt på raksträkan mad vart skitförbannad när han efter bara nån kilometer på samma raksträcka svängde in på en avfart, jag höll 110 på 90 vägen roll men enligt mig så hade han ingen anledning till att köra om eller att svänga in så pass tidigt som han gjorde eftersom det inte kom nån mötande trafik.
Helt jävla onödigt


Illustration tongue Bil 1 Röd S70 Bil 2 Vit 244
    1__
-2__----   

Han svängde in ungefär efter förardörren, vart jävligt skraj yikes

Alltså hoppas ni vet vad det står i körkortsboken ... man sak underlätta en omkörning så pass bra som man kan.

Dvs. att om någon trög sate skriver tillbaka på detta att "då hade man hamnat i diket ju" Då har du inte underlättat den på rätt sätt!!!!

Han kom ju ifatt mig på raksträckan, han höll säkert en 150-160, så han hade inga problem med att köra om, jag höll 110 hela tiden, vart själklart tvungen att stå på bromsen när han gör en så tvär omkörning

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Niklas1987 skrev:

haxer skrev:

Niklas1987 skrev:
Var med om det idag, en röd S70 som körde om mig fick för sig att svänga in väldigt tidigt på raksträkan mad vart skitförbannad när han efter bara nån kilometer på samma raksträcka svängde in på en avfart, jag höll 110 på 90 vägen roll men enligt mig så hade han ingen anledning till att köra om eller att svänga in så pass tidigt som han gjorde eftersom det inte kom nån mötande trafik.
Helt jävla onödigt


Illustration tongue Bil 1 Röd S70 Bil 2 Vit 244
    1__
-2__----   

Han svängde in ungefär efter förardörren, vart jävligt skraj yikes

Alltså hoppas ni vet vad det står i körkortsboken ... man sak underlätta en omkörning så pass bra som man kan.

Dvs. att om någon trög sate skriver tillbaka på detta att "då hade man hamnat i diket ju" Då har du inte underlättat den på rätt sätt!!!!

Han kom ju ifatt mig på raksträckan, han höll säkert en 150-160, så han hade inga problem med att köra om, jag höll 110 hela tiden, vart själklart tvungen att stå på bromsen när han gör en så tvär omkörning

Säker på att inte han vart förbannad för du höll 110km/h på 90vägen?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Niklas1987 NO
1 augusti 2007 · 2 182 Inlägg

haxer skrev:

Niklas1987 skrev:

haxer skrev:

Alltså hoppas ni vet vad det står i körkortsboken ... man sak underlätta en omkörning så pass bra som man kan.

Dvs. att om någon trög sate skriver tillbaka på detta att "då hade man hamnat i diket ju" Då har du inte underlättat den på rätt sätt!!!!

Han kom ju ifatt mig på raksträckan, han höll säkert en 150-160, så han hade inga problem med att köra om, jag höll 110 hela tiden, vart själklart tvungen att stå på bromsen när han gör en så tvär omkörning

Säker på att inte han vart förbannad för du höll 110km/h på 90vägen?

Då borde ja var ännu mer förbannad för han höll ännu högre fart än mig tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Niklas1987 skrev:

haxer skrev:

Niklas1987 skrev:

Han kom ju ifatt mig på raksträckan, han höll säkert en 150-160, så han hade inga problem med att köra om, jag höll 110 hela tiden, vart själklart tvungen att stå på bromsen när han gör en så tvär omkörning

Säker på att inte han vart förbannad för du höll 110km/h på 90vägen?

Då borde ja var ännu mer förbannad för han höll ännu högre fart än mig tongue

Jaja smile bra att det löste sej iallfall och ingen blev mer skadad.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Mack Forum- och sitemoderator
1 augusti 2007 · 26 193 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

Mäki skrev:
Jag litar aldrig på folk i kantiga volvobilar roll Finns sånt folk här också, blir dum i huvet om ja ska behöva dras med dom. Tur att det gick bra den här gången för dig.

ja vi med kantiga volvoar är dumma i huvet! wink

Har sett bra många beemeråkare som varit bra dumma ihuvudet också..
Troligen fler än volvoåkare..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Niklas1987 NO
1 augusti 2007 · 2 182 Inlägg

haxer skrev:

Niklas1987 skrev:

haxer skrev:

Säker på att inte han vart förbannad för du höll 110km/h på 90vägen?

Då borde ja var ännu mer förbannad för han höll ännu högre fart än mig tongue

Jaja smile bra att det löste sej iallfall och ingen blev mer skadad.

Jo visst tur var det rätta ordet, hade jag inte vart vaken där så hade det nog hänt en olycka

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Mäki Långsam Perfektionist
1 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

AirOne skrev:

Volvo__Mannen skrev:

Mäki skrev:
Jag litar aldrig på folk i kantiga volvobilar roll Finns sånt folk här också, blir dum i huvet om ja ska behöva dras med dom. Tur att det gick bra den här gången för dig.

ja vi med kantiga volvoar är dumma i huvet! wink

Har sett bra många beemeråkare som varit bra dumma ihuvudet också..
Troligen fler än volvoåkare..

Det har jag också..Har sett i audi också, och hyundai och VW osv osv osv. Men nu var det så att jag tänkte lägga in ett litet skämt i början av tråden som hade med första inlägget att göra.
Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang