Dragkrok är inte snyggt!

MicraPower
8 augusti 2007 · 26 Inlägg

Ville bara säga att en bil med dragkrok ser ut som ren spya i mina ögon. Så alla ni som åker runt med så kallade stylade bilar med dragkrok... Ni har ingen smak:( Detta är inget jag skriver för att provocera fram bråk eller något, Utan jag ville bara poängtera att en snygg bil förstörs av en dragkrok!

Senast redigerat av MicraPower (8 augusti 2007)

TRYIT Teddan
8 augusti 2007 · 2 495 Inlägg

MicraPower skrev:
Ville bara säga att en bil med dragkrok ser ut som ren spya i mina ögon. Så alla ni som åker runt med så kallade stylade bilar med dragkrok... Ni har inget smak:( Detta är inget jag skriver för att provocera fram bråk eller något, Utan jag ville bara poängtera att en snygg bil förstörs av en dragkrok!

det är därför det finns avtagbara dragkrokar;)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
silverbird
8 augusti 2007 · 666 Inlägg

tur man har avtagbart då smile

FreddeK
8 augusti 2007 ·

MicraPower skrev:
Ville bara säga att en bil med dragkrok ser ut som ren spya i mina ögon. Så alla ni som åker runt med så kallade stylade bilar med dragkrok... Ni har inget smak:( Detta är inget jag skriver för att provocera fram bråk eller något, Utan jag ville bara poängtera att en snygg bil förstörs av en dragkrok!

men jösses...finns nog värre saker jag hänger upp mig på. Inte så många som har dragkrok på sina stylade bilar och dom som har det har nog ett skäl för att ha dragkrok.

Du kanske bara är avundsjuk för micran inte har dragkrok och skulle den ha det hade den bara fått dra leksaksbilar i skala 1/24.

Senast redigerat av Freddeponken (8 augusti 2007)

LillNaisarn
8 augusti 2007 ·

Tror inte ngn tycker det är "snyggt" är nog mestadels för att folk tycker att det är praktiskt. själv sitter mitt drag kvar för en anledning : orkar ej ta bort för då måste man regga om utan drag wink

HJacobsson
8 augusti 2007 · 73 Inlägg

Hela denna tråd är tragisk !

Att anse detta - plus att göra påhopp mot en "folkgrupp" vs hets är ju inte direkt så påtänkt av en person som kör nissan micra till jobbet.

Tips: läs trådar som skapats istället för att skapa en egen utan något som helst direkt funktion.

Tillägg: Jag är nöjd med att äga en dragkrok på min bil. Ger en många fördelar. När folk kör på en bakifrån - inte är det min spoiler som rycker.

Senast redigerat av HJacobsson (8 augusti 2007)

Greatsnyggo saabtok
8 augusti 2007 · 1 306 Inlägg

tycker de är fult med dragkrok,men har man avtagbar så tycker ja de är helt ok och kan vara  mycket praktiskt ibland min föra bil hade de ......men skulle man behöva släppa nåt har man alltid farsans  traktor (v70)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
loudness
8 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

brukar de inte va så att när man inte har dragkrok så är det oftast då man behöver den mest och när man har kroken så nog fan använder man den aldrig:P förra bilen hade drag.. använde den 0ggr och nu jorå nu behöver man drag men har ingen:P

Garfen
8 augusti 2007 · 39 Inlägg

Håller med att det är snyggare utan drag, så de gäller att ha en nära vän eller släkting som har drag man kan utnyttja

//Fredrik
Tompa_Vax Skogs Arbetare
8 augusti 2007 · 413 Inlägg

loudness skrev:
brukar de inte va så att när man inte har dragkrok så är det oftast då man behöver den mest och när man har kroken så nog fan använder man den aldrig:P förra bilen hade drag.. använde den 0ggr och nu jorå nu behöver man drag men har ingen:P

Exakt.

Go For It!!
Tompa_Vax Skogs Arbetare
8 augusti 2007 · 413 Inlägg

men dom som drar ett släp varranan vecka är det bra att ha en kärring krok,

Go For It!!
loudness
8 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

tror man kan glassa till de rätt bra om man högglanspolerar draget de hade iaf jag höjt ögonbrynen åt


edit: har tagit bort alla onödiga inlägg som är off topic så håll er till ämnet nu bra eller dåigt snyggt eller fult om dragkrok

znyder The weirdo with a beardo
8 augusti 2007 · 54 Inlägg

Eller så monterar ni som har dragkrok en sån här:

http://www.hitchcorner.com/hitch_covers/bull_balls/bullballs_hitchhang2.jpg

Så bryr dom sig nog inte om dragkroken längre tongue

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
camaro67 Meister
8 augusti 2007 · 6 763 Inlägg

De är ju bara fränt att ha drag på en ball bil. Varför? Det visar att man törs använda bilen. Jag kommer förmodligen sätta drag på Camaron. Annars så är de ju sååå brutalt med vändskiva fast då måste man he ne pickup förstås..

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Zairon Tyskstuk.se
8 augusti 2007 · 630 Inlägg

haha, själv har man ju gått i tankarna om att när man är "klar" med bilen och om jag köper nån kul projektbil för bana så blir det dragkrok (avtagbar) på S3an så jag kan traila banbilen big_smile

Mangisen
8 augusti 2007 · 1 034 Inlägg

vilken tur att jag precis monterat dragkrok på min! tycker det e praktiskt,

Genuine VeeDub
8 augusti 2007 · 319 Inlägg

För oss som håller på med motorsport, förutom med bilen ifråga, är det en självklarhet med krok. Visst, det är inte snyggt, men ack så nödvändigt....

brillmongo
8 augusti 2007 · 874 Inlägg

Kan hålla med om att det inte e så snyggt kanske, men det är väldigt praktiskt. Min nästa bil vill jag nog ha dragkrok på. Men iof jag ska ju inte rå styla den direkt.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Norsken
8 augusti 2007 · 121 Inlägg

Just därför man har kvar dragkroken... det retas i ögonen på vissa.... cool

Att komma två är att förlora!
Opel Vivaro (2008)
Volvo V70 (2006)
Clark
8 augusti 2007 · 15 Inlägg

Håller med, ser inte snyggt ut, även avtagbara ser man, sen e det inte bra o köpa en bil med dragkrok, man vet adrig vad o hur mycket den bilen har dragit.! smile

Volkswagen Golf GTI Turbo "Linde edition" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang