Tysk eller japsare??????

Dibben
10 augusti 2007 · 25 Inlägg

Nu är de bestämt antingen en bmw 320, 325, 328 elle en nissan 200sx men vilken ska man välja vilken rostar minst är bäst prestanda minst krongel med och billigaste delarna???? vad ska jag välja (FÖRSTA BIL). 20 000 - 40 000

200sx
Lady_Milla Alecci's fästmö
10 augusti 2007 · 708 Inlägg

jappsare kronglar minst med elektronik...å om man säger den jag har e ju specielt behandlad så den inte ska rosta så...sen bero de la på smaken va man vill ha så..

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
FreddeK
10 augusti 2007 ·

Bmw

mellowd Drop Shop
10 augusti 2007 · 926 Inlägg

jag hade valt en e30 325. absolut ingen e36.

Lars-P
10 augusti 2007 · 427 Inlägg

Fina bilar båda två då antar jag att du pratar om E36 på bmwn.
Ingen turbo på bmwn och det kan vara en fördel om man inte gillar att meka.
200sx rostar ju på bakluckan det är ju känt men annars är nog båda okej på den punkten.
Eftersom det inte är nåra nya bilar precis så gäller det ju bara att hitta ett bra exemplar då är båda bra!
Nissan är lättare att trimma men i orginal så borde dom vara ganska lika iaf 325,328 vs 200sx. det är s13 du merar va? lycka till smile

loudness
10 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

jag hade valt en tyskstylad jetta mk1 tongue

Bobo
10 augusti 2007 ·

Bmw alla dagar i veckan, polaren har en 328 och den är riktigt fin

steifan DR!FTT3KN!K3R
10 augusti 2007 · 10 427 Inlägg

Jag hade nog valt en fräsch BMW, hellre än 320 än en sönderkörd 325 osv.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Aerodynamik ...
10 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

E30 M3 fick ju pisk av 200sx S13 så prestanda mässigt är Nissanen mkt bättre. smile

rs niklas saab expert
10 augusti 2007 · 248 Inlägg

inget av dom välj en svensk bil med kvalite.

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
onej84
10 augusti 2007 · 1 854 Inlägg

Bmw=dyrt i allt

Köp 200sx men se till att det är oljekylare om den är trimmad!

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
10 augusti 2007 · 285 Inlägg

Bmw är dyr att äga, dyr försäkring, dyra delar, dyr att tanka tongue.

nissan har billigare delar försäkring vet ja inte men antagligen samma.

Välj den som du gillar bäst, provkör bägge. Sen e det lite vad du ska ha den till, åker det ofta med mer än en passagerare så är bmw bättre val men annars e det inget fel på nissan heller.

Mvh Dennis

ThorskeN
10 augusti 2007 · 287 Inlägg

Jag hade iaf valt en BMW före Nissan, Nissans baksäte är inget att tala om och ljudnivån och komforten finns inte.
Det finns i BMW.

dudde008 Någon Form Av Proffs
10 augusti 2007 · 214 Inlägg

jag röstar på en Tysk bil

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!
BMW E36 LIMO "The Green Hell" (1997)
Starke_stark
10 augusti 2007 · 23 Inlägg

tyskt !!!!!!

Frosted
10 augusti 2007 · 1 878 Inlägg

Japsare utan tvekan. Skyline eller Evo smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
FugitivE BMW Power
10 augusti 2007 · 2 362 Inlägg

Frozen1985 skrev:
Japsare utan tvekan. Skyline eller Evo smile

Trodde han skulle välja mellan en 200sx och ett par bmw-modeller? och ingen Skyline eller Evo tongue

BMW, bogsering med wire :/
FugitivE BMW Power
10 augusti 2007 · 2 362 Inlägg

Aerodynamik skrev:
E30 M3 fick ju pisk av 200sx S13 så prestanda mässigt är Nissanen mkt bättre. smile

Ja det gjorde den säkert, men kolla vilken som är snyggast wink lätt match

BMW, bogsering med wire :/
Aerodynamik ...
10 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

FugitivE skrev:

Aerodynamik skrev:
E30 M3 fick ju pisk av 200sx S13 så prestanda mässigt är Nissanen mkt bättre. smile

Ja det gjorde den säkert, men kolla vilken som är snyggast wink lätt match

Ett par kjolar, fälgar och vinge så är den snyggare big_smile
Men original så säger jag definitivt inte emot dig roll

Palicuse
1 oktober 2007 · 1 129 Inlägg

Dibben skrev:
Nu är de bestämt antingen en bmw 320, 325, 328 elle en nissan 200sx men vilken ska man välja vilken rostar minst är bäst prestanda minst krongel med och billigaste delarna???? vad ska jag välja (FÖRSTA BIL). 20 000 - 40 000

Detta har ja oxå haft många tankar kring då ja har kollat efter bilar, men det är nog mest pga att min 1a bil var ett måndags exemlpar som både gick som fan och gick sönder som fan tongue.

Detta med rost, krångel, o delar har oftast mest med hur bilar blir behandlade.

Rost kommer ju på alla bilar med tiden, men frågan lyder ju när och hur.

Krånglar gör ju bilar, men där är frågan hur mycke o hur ofta. Och är det nåt som är typiskt den bilen lr om det är ägaren som inte kan sköta den.

Visst kostar vissa delar till bilar mycket, men köper du en bil som har bra hållbarhet o inte krånglar så blir ju inte delen så jättedyr med tanke på att du inte behöver köpa delar så ofta till bilen big_smile.

Dettta är ju en orsak till att volvo brukar va så poppis. Dom kostar oftast nästan inget i delar, krånglar inte så mycket och brukar klara sig rätt bra från rost om man bortser från holländarna. Men deras utseende är en helt annan historia tongue.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang