3160
Sök

Tysk eller japsare??????

25 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
#1
Nu är de bestämt antingen en bmw 320, 325, 328 elle en nissan 200sx men vilken ska man välja vilken rostar minst är bäst prestanda minst krongel med och billigaste delarna???? vad ska jag välja (FÖRSTA BIL). 20 000 - 40 000

200sx

Alecci's fästmö
708 Inlägg
10 augusti 2007
#2
jappsare kronglar minst med elektronik...å om man säger den jag har e ju specielt behandlad så den inte ska rosta så...sen bero de la på smaken va man vill ha så..

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

FreddeK
10 augusti 2007
#3
Bmw

Drop Shop
926 Inlägg
427 Inlägg
10 augusti 2007
#5
Fina bilar båda två då antar jag att du pratar om E36 på bmwn.
Ingen turbo på bmwn och det kan vara en fördel om man inte gillar att meka.
200sx rostar ju på bakluckan det är ju känt men annars är nog båda okej på den punkten.
Eftersom det inte är nåra nya bilar precis så gäller det ju bara att hitta ett bra exemplar då är båda bra!
Nissan är lättare att trimma men i orginal så borde dom vara ganska lika iaf 325,328 vs 200sx. det är s13 du merar va? lycka till smile

4 554 Inlägg
10 augusti 2007
#6
jag hade valt en tyskstylad jetta mk1 tongue

Bobo
10 augusti 2007
#7
Bmw alla dagar i veckan, polaren har en 328 och den är riktigt fin

huh?
10 427 Inlägg
7 120 Inlägg
10 augusti 2007
#9
E30 M3 fick ju pisk av 200sx S13 så prestanda mässigt är Nissanen mkt bättre. smile

saab expert
248 Inlägg
10 augusti 2007
#10
inget av dom välj en svensk bil med kvalite.


1 854 Inlägg
10 augusti 2007
#11
Bmw=dyrt i allt

Köp 200sx men se till att det är oljekylare om den är trimmad!

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
10 augusti 2007
#12
Bmw är dyr att äga, dyr försäkring, dyra delar, dyr att tanka tongue.

nissan har billigare delar försäkring vet ja inte men antagligen samma.

Välj den som du gillar bäst, provkör bägge. Sen e det lite vad du ska ha den till, åker det ofta med mer än en passagerare så är bmw bättre val men annars e det inget fel på nissan heller.

Mvh Dennis


287 Inlägg
10 augusti 2007
#13
Jag hade iaf valt en BMW före Nissan, Nissans baksäte är inget att tala om och ljudnivån och komforten finns inte.
Det finns i BMW.

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
10 augusti 2007
#14
jag röstar på en Tysk bil

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

23 Inlägg
10 augusti 2007
#15
tyskt !!!!!!


1 878 Inlägg
10 augusti 2007
#16
Japsare utan tvekan. Skyline eller Evo smile


BMW Power
2 362 Inlägg
10 augusti 2007
#17
Frozen1985 skrev:
Japsare utan tvekan. Skyline eller Evo smile
Trodde han skulle välja mellan en 200sx och ett par bmw-modeller? och ingen Skyline eller Evo tongue

BMW, bogsering med wire :/

BMW Power
2 362 Inlägg
10 augusti 2007
#18
Aerodynamik skrev:
E30 M3 fick ju pisk av 200sx S13 så prestanda mässigt är Nissanen mkt bättre. smile
Ja det gjorde den säkert, men kolla vilken som är snyggast wink lätt match

BMW, bogsering med wire :/

7 120 Inlägg
10 augusti 2007
#19
FugitivE skrev:
Aerodynamik skrev:
E30 M3 fick ju pisk av 200sx S13 så prestanda mässigt är Nissanen mkt bättre. smile
Ja det gjorde den säkert, men kolla vilken som är snyggast wink lätt match
Ett par kjolar, fälgar och vinge så är den snyggare big_smile
Men original så säger jag definitivt inte emot dig roll

1 129 Inlägg
1 oktober 2007
#20
Dibben skrev:
Nu är de bestämt antingen en bmw 320, 325, 328 elle en nissan 200sx men vilken ska man välja vilken rostar minst är bäst prestanda minst krongel med och billigaste delarna???? vad ska jag välja (FÖRSTA BIL). 20 000 - 40 000
Detta har ja oxå haft många tankar kring då ja har kollat efter bilar, men det är nog mest pga att min 1a bil var ett måndags exemlpar som både gick som fan och gick sönder som fan tongue.

Detta med rost, krångel, o delar har oftast mest med hur bilar blir behandlade.

Rost kommer ju på alla bilar med tiden, men frågan lyder ju när och hur.

Krånglar gör ju bilar, men där är frågan hur mycke o hur ofta. Och är det nåt som är typiskt den bilen lr om det är ägaren som inte kan sköta den.

Visst kostar vissa delar till bilar mycket, men köper du en bil som har bra hållbarhet o inte krånglar så blir ju inte delen så jättedyr med tanke på att du inte behöver köpa delar så ofta till bilen big_smile.

Dettta är ju en orsak till att volvo brukar va så poppis. Dom kostar oftast nästan inget i delar, krånglar inte så mycket och brukar klara sig rätt bra från rost om man bortser från holländarna. Men deras utseende är en helt annan historia tongue.


Sök