värsta bilen ni har ägt

Germax
18 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Jag köpte en Sierra med Pinto med vansinnigt ventilknack och ful i karossen, fick den pinsamt billigt så tänkte sälja iväg lite dyrare. Vart inte så..

Jimmy_N Makaronborrare
18 augusti 2007 · 993 Inlägg

Den värsta bilen jag haft är en Bmw 540ia 93. Den krånglade hela tiden. Slängde mycket pengar på den och hela tiden dök något nytt upp. Så det var inte många mil man fick njuta av den underbara v8an innan jag sålde skiteen med förlust:(

Emma_Blond Avstängd
20 augusti 2007 · 50 Inlägg

Alfa romeo tror det är en av världens sämsta skit bil ...

RallyHenrik85 Lång & Smal!
20 augusti 2007 · 462 Inlägg

Min gamla Toyota starlet -82 (Bakhjulsdriven) Bromsarna och kylaren krånglade hela tiden, men en väldigt rolig vinterbil när den funkade smile

//Henrik Johansson
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

740, 240 och om man ska räkna in eperna jag hade så 144 och duett, allihopa bara jävlades, därför jag inte gillar volvo längre, för jag har haft för mkt otur med dom smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Markus_MR2
20 augusti 2007 · 761 Inlägg

Min mazda 626,, funkade alltid bra mekaniskt men den rostade något alldeles extremt!! Tror den tappade 10 kilo om året=)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Glenn9K Montör
21 augusti 2007 · 664 Inlägg

Jag måste nog tyvärr säga att för mig är det en BMW E34 sad Massor av krångel, skulle aldrig köpt den från början. Men hursomhelst så är den värsta bilen  (dock inte min egen) jag någonsin varit med om min mammas Peugeot 605... Elfel konstant, hur många gånger man än lagar det.. och hon har tamefan kvar den än idag.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Dennis-76
21 augusti 2007 · 32 Inlägg

BMW 520i E34 -88 gått ca 16000mil, plöjde nog ner 60lök på 2 år i den skitbilen det var styrenheter hit å vattenpumpsras i österrike, bromsrör u name it!

nitro87
21 augusti 2007 · 48 Inlägg

Volvotjej84 skrev:
Volvo 740n pappa panikköpte när han var utan bil... Burr för att behöva köra den 30 mil varje dag. Ettan gick bara att få i när bilen var nystartad. tvåan fick man bara i om man brukade våld. Stötdämparna så slut att om man lossade övre fästet så ramlade den ihop som en marackas... andra fästet helt igenrostat... Bilen uppstagad med brädbilar i fjädrarna bak för mindre gungig gång. Höger bakdörr nästan avrostad, gick att böja utåt. Vänster fram, rutan gick inte att veva ner, dörrpanelen trasig, fick trycka ner en handduk och tejpa igen för att inte frysa ihjäl. Dessutom höll kupefläkten på att säga upp sig och skrek ganska plågat mellan varven. Ena bromsskivan bak gick sönder när vi skulle byta belägg, hur det andra såg ut vågar jag inte fundera över.
Kulmen nåddes när en bekant hade bilen, tappade ena baksäcket på E6an och jag var så less på skiten att jag knöt upp bromsoket med spännband runt bakaxeln och körde den 200 mil till...

AHAHAHA!! *gråter av skratt!!!* det där är bara SÅ VOLVO!!!! har själv haft 3st 740, varav 1 GL och 2 Tic, alla har varit rent SKRÄP, går dåligt, dom varvar och låter mest som en traktor utan att ha något vrid alls och går BARA Sönder.

Felen jag fick va:
rasad bakaxel = 1månad efter inköp
Rasad turbo = dagen efter inköp (och nej, den lät inte illa när jag köpte den, den rasa pga att volvo 740/940 har HELT FEL konstruktion med turbon, NADA kylning etc...
Kärvande bromsok är inte ovanligt, byta bromsbelägg och skivor är extremt vanligt på volvo då dom är stora o tunga.
volvo-gung är obligatoriskt på alla äldre volvos (pga att det är mest unga förare som älskar o sladda med dom, och är dom inte unga så är de en fet tjockis som sitter bakom ratten och orsakar ostabilitet i kurvorna.... jag har räknat varenda volvo 740/940 jag kört om och tittat in, 9/10 sitter det någon fet j*vel bakom ratten)...
ja, resten kan ni nog räkna ut, men listan kan göras oändlig med hur mkt problem JAG har haft med mina volvo bilar.
Mvh

Senast redigerat av nitro87 (21 augusti 2007)

Live Free, Die Hard.
xBjorlingx
21 augusti 2007 · 433 Inlägg

nitro87 skrev:

Volvotjej84 skrev:
Volvo 740n pappa panikköpte när han var utan bil... Burr för att behöva köra den 30 mil varje dag. Ettan gick bara att få i när bilen var nystartad. tvåan fick man bara i om man brukade våld. Stötdämparna så slut att om man lossade övre fästet så ramlade den ihop som en marackas... andra fästet helt igenrostat... Bilen uppstagad med brädbilar i fjädrarna bak för mindre gungig gång. Höger bakdörr nästan avrostad, gick att böja utåt. Vänster fram, rutan gick inte att veva ner, dörrpanelen trasig, fick trycka ner en handduk och tejpa igen för att inte frysa ihjäl. Dessutom höll kupefläkten på att säga upp sig och skrek ganska plågat mellan varven. Ena bromsskivan bak gick sönder när vi skulle byta belägg, hur det andra såg ut vågar jag inte fundera över.
Kulmen nåddes när en bekant hade bilen, tappade ena baksäcket på E6an och jag var så less på skiten att jag knöt upp bromsoket med spännband runt bakaxeln och körde den 200 mil till...

AHAHAHA!! *gråter av skratt!!!* det där är bara SÅ VOLVO!!!! har själv haft 3st 740, varav 1 GL och 2 Tic, alla har varit rent SKRÄP, går dåligt, dom varvar och låter mest som en traktor utan att ha något vrid alls och går BARA Sönder.

Felen jag fick va:
rasad bakaxel = 1månad efter inköp
Rasad turbo = dagen efter inköp (och nej, den lät inte illa när jag köpte den, den rasa pga att volvo 740/940 har HELT FEL konstruktion med turbon, NADA kylning etc...
Kärvande bromsok är inte ovanligt, byta bromsbelägg och skivor är extremt vanligt på volvo då dom är stora o tunga.
volvo-gung är obligatoriskt på alla äldre volvos (pga att det är mest unga förare som älskar o sladda med dom, och är dom inte unga så är de en fet tjockis som sitter bakom ratten och orsakar ostabilitet i kurvorna.... jag har räknat varenda volvo 740/940 jag kört om och tittat in, 9/10 sitter det någon fet j*vel bakom ratten)...
ja, resten kan ni nog räkna ut, men listan kan göras oändlig med hur mkt problem JAG har haft med mina volvo bilar.
Mvh

Bästa bilarna jag har haft är just Volvo 740 big_smile haft 4 stycken utan några krångel..

Volvotjej84 helt galen
22 augusti 2007 · 388 Inlägg

nitro87 skrev:
AHAHAHA!! *gråter av skratt!!!* det där är bara SÅ VOLVO!!!! har själv haft 3st 740, varav 1 GL och 2 Tic, alla har varit rent SKRÄP, går dåligt, dom varvar och låter mest som en traktor utan att ha något vrid alls och går BARA Sönder.

Felen jag fick va:
rasad bakaxel = 1månad efter inköp
Rasad turbo = dagen efter inköp (och nej, den lät inte illa när jag köpte den, den rasa pga att volvo 740/940 har HELT FEL konstruktion med turbon, NADA kylning etc...
Kärvande bromsok är inte ovanligt, byta bromsbelägg och skivor är extremt vanligt på volvo då dom är stora o tunga.
volvo-gung är obligatoriskt på alla äldre volvos (pga att det är mest unga förare som älskar o sladda med dom, och är dom inte unga så är de en fet tjockis som sitter bakom ratten och orsakar ostabilitet i kurvorna.... jag har räknat varenda volvo 740/940 jag kört om och tittat in, 9/10 sitter det någon fet j*vel bakom ratten)...
ja, resten kan ni nog räkna ut, men listan kan göras oändlig med hur mkt problem JAG har haft med mina volvo bilar.
Mvh

Sant, men å andra sidan så hade de flesta andra Volvo jag umgåtts med funkat aldelles ypperligt. Men man ska inte köpa bilar av "mr blåsning säljer bilar på parkeringen" men men, hade ganska kul åt bilen. dessutom vägrade den dö. packade släpkärra med takpannor och släpade 2,5 topn med den i ganska branta backar, då önskade jag nästan att alla bromsarna hade funkat... men den höll, trodde bakaxeln skulle gå... hade 2,5 kg i däcken på bilen o 3 kg på släpet och det såg pafft ut...

Varför åka fort när man kan åka brett?
Aldin AT Däck
22 augusti 2007 · 501 Inlägg

bmw 318 is e30 värsta skiten nånsin

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Sator86 Pöjken!
22 augusti 2007 · 7 Inlägg

nissan 200sx s13 å audi v8 -91

live life in the fast lane
Volvo V70 T5 "Grejen" (1998)
R_Weber
23 augusti 2007 ·

Hade en Opel Rekord 2,2i 86:a som fungerade en vecka i min ägo, sen vägrade den starta när ja skulle hem från jobbet.. 
Stod bara å nötte startmotor tills den blev sur, försökte bogsera igång den och den startade faktiskt till slut efter att ha släppt ut några kilo sot ur ändröret... men till slut gick inte det heller...

Såldeför skrotvärdet till nån bilpulare som fortfarande har den avställd...

blacken
24 augusti 2007 ·

Den värsta bilen jag har ägt var en vw 1600 variant. Jag blev till och med portad på macken med den.

Mack Forum- och sitemoderator
24 augusti 2007 · 26 167 Inlägg

blacken skrev:
Den värsta bilen jag har ägt var en vw 1600 variant. Jag blev till och med portad på macken med den.

...hur blir man portad på en mack pga av en bil? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
24 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

AirOne skrev:

blacken skrev:
Den värsta bilen jag har ägt var en vw 1600 variant. Jag blev till och med portad på macken med den.

...hur blir man portad på en mack pga av en bil? tongue

verkstaden är så less på bilen att dom inte vill ha med den att göra nått mer kanske wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
GOLF_TDI_
26 augusti 2007 · 141 Inlägg

kom precis hem från tunisien och fan jag har aldrig åkt i värre taxi allla var typ som hämtade från skroten!!

Claeson
blacken
26 augusti 2007 ·

AirOne skrev:

blacken skrev:
Den värsta bilen jag har ägt var en vw 1600 variant. Jag blev till och med portad på macken med den.

...hur blir man portad på en mack pga av en bil? tongue

Lite svårt att göra en lång historia kort. Ska försöka. En varm sommardag så glider jag glad i hågen ner till macken för att tanka min bil (som jag nyss köpte av min syrra, som bedyrade att den är en "pärla"). Ställer mig vid en pump och tankar den fullt. Sedan så bladar man in för att pröjsa, står där inne en bra stund och gafflar med polarna. Vad jag i min okunnighet inte visste om var att det kunde bli "självtryck" i bränslematningen på den modellen av folka. och att en flottörventil på ena knasarn var lite "inkontinent" + att det var flera brända ventiler på den. Alltnog efter en bra stund så knallar man ut och sätter sig in i bilen och vrider på tändnyckeln för att starta, sedan så känns det som man fick en spark av en ryssdopad åsna i häcken. då hade det runnit bensin igenom och ansamlats en "viss"mängd i ljudämparsystemet.  Av ljudämparsystemet så fanns det i princip bara fyra rör som stack ut ifrån topparna. Enligt vittnen som stod brevid så hade bakvagnen lättat en halvmeter ifrån marken. Och en av stationsknoddarna hade stått bara halvmeter ifrån och bytte lysrör på en pump när det small bakom häcken på han fick en smärre hjärtattack. Folk kom lymandes ifrån konkurrent macken, dom övertygade att en tank hade exploderat på macken. Sedan så var den bilen icke längre välkommen på den macken.  Nu i retroperspektiv så skulle man ha krävt dom på sopningsavgift, för så ren som den macken blev runt pumpstativet hade den alldrig varit:D

Senast redigerat av blacken (27 augusti 2007)

Greatsnyggo saabtok
26 augusti 2007 · 1 306 Inlägg

blacken skrev:

AirOne skrev:

blacken skrev:
Den värsta bilen jag har ägt var en vw 1600 variant. Jag blev till och med portad på macken med den.

...hur blir man portad på en mack pga av en bil? tongue

Lite svårt att göra en lång historia kort. Ska försöka. En varm sommardag så glider jag glad i hågen ner till macken för att tanka min bil (som jag nyss köpte av min syrra, som bedyrade att den är en "pärla"). Ställer mig vid en pump och tankar den fullt. Sedan så bladar man in för att pröjsa, står där inne en bra stund och gafflar med polarna. Vad jag i min okunnighet inte visste om var att det kunde bli "självtryck" i bränslematningen på den modellen av folka. och att en flottörventil på en knasarn var lite "inkontinent" + att det var flera brända ventiler på den. Alltnog efter en bra stund så knallar man ut och sätter sig in i bilen och vrider på tändnyckeln för att starta, sedan så känns det som man fick en spark av en ryssdopad åsna i häcken. då hade det runnit bensin igenom och ansamlats en "viss"mängd i ljudämparsystemet.  Av ljudämparsystemet så fanns det i princip bara fyra rör som stack ut ifrån topparna. Enligt vittnen som stod brevid så hade bakvagnen lättat en halvmeter ifrån marken. Och en av stationsknoddarna hade stått bara halvmeter ifrån och bytte lysrör på en pump när det small bakom häcken på han fick en smärre hjärtattack. Folk kom lymandes ifrån konkurrent macken, dom övertygade att en tank hade exploderat på macken. Sedan så var den bilen icke längre välkommen på den macken.

Haha den var skön den .....lol

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang