Jobb(igt)-tråden

Cizla Pfffft
23 augusti 2007 · 906 Inlägg

Vad jobbar ni med?
Hur blev det så?
Trivs ni?
Om inte, vad vill ni helst jobba med?

Själv jobba rjag för Tele2, sitter och tar skit hela dagarna
Men jag sitter i en kanon grupp och det är kul att åka hit.
Men jag jobbar bara 75% och tjänar dåligt..
Skulle vilja ta truckkort, svårt eller...?

Ha't!
//CiZla

Umadbro?
t7m
23 augusti 2007 · 60 Inlägg

vikarierar just nu på en bilskrot smile helt okej men nog kan man bli less på å skruva hela tiden också tongue speciellt om man får in en massa dryga bilar tongue

tyckte truckkortet var ganska enkelt smile var väl typ 50 frågor å så en uppkörning

Weermets Gasglad
23 augusti 2007 · 295 Inlägg

Idrottsplatsarbetare, soft jobb men tvåskift och det är jag redigt trött på. Snittar två kvällar i veckan plus var tredje helg. Då är det 9 timmar fredag, 13 timmar lördag och 14 timmar söndag. 36 timmar på tre dagar. Däremmellan ska man få in att spela fotboll 3-4 kvällar i veckan och alla bilträffar. INTE LÄTT.
Nu ska jag dock på intervju för ett annat jobb på tisdag. Går det bra så blir jag en lycklig man. smile

Opel Vectra "2.0T" (2007)
golf88
23 augusti 2007 · 956 Inlägg

snickare...på skanska i borlänge...
vet egentligen inte riktigt hur jag kom ihn där..men antar att chefen på skanska i ludvika fixade det åt mig..

eldus veldus
Audi A6 (2017)
ToXtreme
23 augusti 2007 · 3 627 Inlägg

Adecco anställd.. så jag åker runt på uppdrag roll .. Fast just nu studerar jag smile

Jobbet fick jag genom kontakter farsan har på Adecco då även han jobbar där smile
Och ja, trivseln är svår att svara på tongue Men jag har trivts där jag vart och jobbat smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Cizla Pfffft
23 augusti 2007 · 906 Inlägg

t7m skrev:
vikarierar just nu på en bilskrot smile helt okej men nog kan man bli less på å skruva hela tiden också tongue speciellt om man får in en massa dryga bilar tongue

tyckte truckkortet var ganska enkelt smile var väl typ 50 frågor å så en uppkörning

jaha, kosta mkt eller?

Umadbro?
Cizla Pfffft
23 augusti 2007 · 906 Inlägg

ToXtreme skrev:
Adecco anställd.. så jag åker runt på uppdrag roll .. Fast just nu studerar jag smile

Jobbet fick jag genom kontakter farsan har på Adecco då även han jobbar där smile
Och ja, trivseln är svår att svara på tongue Men jag har trivts där jag vart och jobbat smile

kanon! har du inget sånt där "de här ville jag göra när jag var liten" jobb wink

Umadbro?
MrTobias
23 augusti 2007 · 1 297 Inlägg

Jobbar på max som kökschef. Stressigt är de och man luktar lök efter en arbetsdag. SKA söka nytt när jag får inspiration till de smile

t7m
23 augusti 2007 · 60 Inlägg

tog de genom skolan förra året så de kostade inte ett öre wink gick naturbruks tongue

Turbomatte Lackerare/Rekondare
23 augusti 2007 · 834 Inlägg

Jobbar som bilvårdsteknicker på Mr.Cap i Norrköping.
Chefen där mötte mig på macken endag och frågade om jag var intresserad och på den vägen är det.
Trivs grymt bra, tråkigt bara att jag börjat skolan igen och kan bara jobba vissa timmar.

Och ja, det är skillnad på behandlade oh obehandlade bilar;)

decib3L Körv
23 augusti 2007 · 3 535 Inlägg

Jobbar som Servicetekniker på anovo nordic ab i kristinehamn, lagar SonyEricsson mobiler alltså tongue

Så har du antingen en: z530, z710i, z550i, z310i, w300i, w200i, w710i, K510i, K310i, K320i osv.

Som behöver lagas är det nog jag som lagar den wink Nu lagar jag givetvis inte alla på en gång, men har/håller på att laga dem iaf tongue

Jag var där på praktik under skolan, sen fick jag sommarjobb. Och nu förlängt. Så på den vägen är det smile

Edit:

Jag trivs väl rätt bra där... Lönen är okej, och arbetskamraterna är roliga tongue Men vill inte vara kvar hela livet tror jag.

Senast redigerat av decib3L (23 augusti 2007)

Truckdriving Man
ToXtreme
23 augusti 2007 · 3 627 Inlägg

postorder_probe skrev:

ToXtreme skrev:
Adecco anställd.. så jag åker runt på uppdrag roll .. Fast just nu studerar jag smile

Jobbet fick jag genom kontakter farsan har på Adecco då även han jobbar där smile
Och ja, trivseln är svår att svara på tongue Men jag har trivts där jag vart och jobbat smile

kanon! har du inget sånt där "de här ville jag göra när jag var liten" jobb wink

Jodå, det har jag fortfarande tongue Och ska bara gå ur gymnasiet å jobba lite sen ska jag vidare utbilda mig till svetsare va tanken smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Cizla Pfffft
23 augusti 2007 · 906 Inlägg

MrTobias skrev:
Jobbar på max som kökschef. Stressigt är de och man luktar lök efter en arbetsdag. SKA söka nytt när jag får inspiration till de smile

max?1 wtf tongue
får du ha en sån söt mössa då ^^

Umadbro?
vind
23 augusti 2007 · 28 Inlägg

decib3L skrev:
Jobbar som Servicetekniker på anovo nordic ab i kristinehamn, lagar SonyEricsson mobiler alltså tongue

Så har du antingen en: z530, z710i, z550i, z310i, w300i, w200i, w710i, K510i, K310i, K320i osv.

Som behöver lagas är det nog jag som lagar den wink Nu lagar jag givetvis inte alla på en gång, men har/håller på att laga dem iaf tongue

Så det kanske var du som "lagade" min w810i, och när jag fick tillbaka den var den fortfarande sönder. 1000:- åt helvete hmm

Men nu är den inne på lagning igen, och förhoppningsvis hel eller ännu bättre en ny! wink

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 augusti 2007 · 5 042 Inlägg

Är egen företagare inom städ & fastigheter.
Trivs skit bra. Skift tider smile

C H E V R O L E T <3
Bostrom RS
23 augusti 2007 · 886 Inlägg

Jobbar på ett fängelse. Sökte som sommarvik för ett år sen och blev kvar. Trivs inte så bra, för jag vill ha ett MYCKET mer rörligare jobb och hatar att jobba kvällar och helger. Lönen är helt ok med tanke på vad man gör. Blir nog ställningsmontage eller nåt annat tjafs rätt snart tror jag... smile

Focus RS
Karl_Kravall Golfare
24 augusti 2007 · 164 Inlägg

Kommunalarbetare, kör Omsorgsbuss på 50%..
2 pass om dagen..
Kör Brukare (handikappade) till och från deras dagliga verksamheter.

Skit tyvärr..så ja letar nytt.. man är upplåst hela dagen trots att det bara är 50%,
kan inte ta nått jobb vid sidan förutom helger eftersom det är 4 tim mellan passen.
Piss betalt och ofta "tuffa förhållanden" som ställer till de.
MEN, det är faktiskt ett jobb, och det är ja glad att jag har.

sen är det underbart att jobba med människor, handikappade speciellt.
Jag har gjort de större delen av "mitt yrkesliv" (inte så många år men en del iaf)..
Härliga personer som vågar leva ut allt till fullo!
Ibland borde man titta på oss "normala" och fråga sej vem som är handikappad egentligen.

JohanW
24 augusti 2007 · 212 Inlägg

Nätverkstekniker+alltiallo IT wink Sköter drift/underhåll av nätverk hos kunder som inte har en egen IT-avdelning. Grymt kul jobb, väldigt varierande nästan aldrig en dag som är den andra lik, grymt stressigt tidvis (som nu) när man får jobba nästan 100timmar/vecka. Dock fritt, har inte varit inne på "kontoret" på nästan tre veckor nu.
Man får se hur det är att jobba på en mängd olika företag också vilket är kul:)

Mini JCW (2016)
MissMotor_
24 augusti 2007 · 274 Inlägg

Jobbar lite som konsult samt springvikarie som lärare och dagisfröken.
Håller dock på att byta bransch nu så jag börjar jobba som säljare i en affär nästa vecka.
Funderar dock på att starta eget.
Designar lite tyger på fritiden oxå som ett företag trycker upp.
humm ja de var nog allt smile

P-G Säl-Tämjare...
24 augusti 2007 · 1 024 Inlägg

Kör jätte-gigantisk truck och bocklastare på Outo Kumpu i degerfors, trivs skitbra, tjänar bra wink jobbar 3skift så det blir lite. Har även eget företag på sidan av, hållr på att dra igång ett till

Vilket jävla drag :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang