Projekt: Bmw E34 *såld* <whiteangel>

Darkie dARKiE
10 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

LillNaisarn skrev:

Darkie skrev:
Inga tips på fina fälgar med kant? inte alltför dyra? kom igen nu lite förslag!

Du kanske ska vara lite mer specifik vad du klassar som "inte allt för dyra"? samt lite mått om du tex vill ha 17 - 18 - 19" fälgar wink Ser ut fint som vanligt *tummen upp*

Oh förlåt glömde det sådär på kvällen, såklart vill jag ha 18 tums igen och runt ca. 5-6500kr som mest.. min ekonomi är inte så bra just nu. Går bra med "beg" också..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
kevlar_soul
10 oktober 2007 ·
Caffe
10 oktober 2007 · 1 436 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Bra projektråd, kolla in med:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66#p583466

Tråkigt att du har en så ointressant bil att du måste spamma i andras projekttrådar. :s

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Darkie dARKiE
10 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

Caffe skrev:

kevlar_soul skrev:
Bra projektråd, kolla in med:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66#p583466

Tråkigt att du har en så ointressant bil att du måste spamma i andras projekttrådar. :s

Säkert en bra tråd det också men hur skulle det se ut om alla spammande sina projektrådar i andras..

Menne, jag återkommer när allt är lackat.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
10 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

snackat lite med farsgubben om motor bytet också. Jag blev ganska överraskad och glad när han nämnde att han har turbokonverterat 2 bmw's förr på sin tid. Han hade bara väntat på min prövotid skulle ta slut innan han berätta att han gärna ville hjälpa mig bygga en sleeper. Så nästa sommar kanske jag kommer kunna visa lite motstånd på träffarna.
Pappa tänker bygga alla tryckrör, bränsleledningar, och oljereturer till turbon. Jag ska fixa dumpventilen, Lmm, och spridare från 535 eller M5 beror på hur mycket vi ska ladda. Vi ska köpa en "beg" 530 motor och kompsänka, plana, porta osv, så kommer ej hända med spisen som sitter i, den kommer funka som bes motor. Ska bli skitkul detta. Tänkte mig en turbo från Volvo T5 eller Audi s2 och intercooler från någon lastbil, som ska byggas om lite. Vi får se vart framtiden tar en. Vet ialf att detta är en dröm som blir uppfyllelse turbo i min pärla fan va härligt  psssyyych! watch out Bmw M5.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Wee
11 oktober 2007 · 501 Inlägg

Härligt smile

OBS: Ironi
Alpinabiturbo Kulan
11 oktober 2007 · 1 435 Inlägg

Mycket snygg e34:a, M5 e39 fälgarna gör sig rättså bra på bilen så du kanske ska ta å skaffa sånna igen? E34 3.8 fälgarna är ju ruskigt snygga annars men de är ju bara 17". Får jag fråga varför du ska köpa en 530 motor å turbokonvetera istället för en 535? Ska bli intressant att följa!

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Darkie dARKiE
11 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

Tack alpina.
Kanske blir såna fälgar igen vi får se. Just nu lutar det mot det ialf!
Angående Turbokonverteringen så vill jag ha liknade motor till databoxarna etc, etc, för att minska strul osv, ska ändå bara ladda så att det blir en hållbar motor inget extremt. Min far har hittat en 530 motor för ett väldigt bra pris så mest därför också. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Alpinabiturbo Kulan
14 oktober 2007 · 1 435 Inlägg

Aha okej, då är jag med smile Ska bli spännande å se hur de blir!

BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
Darkie dARKiE
19 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

Precis fått reda på att jag får två nya fälgar efter jag hade kört ner i en håla efter fjärrvärme bygge och båda fälgarna blivigt skeva! HÄRLIGT det är ändå en 6000kr så nu börjar det vända!
Så nu ska jag ner till däckia och hämta ut 2 splitter nya fälgar. Sedan lämnas alla 4 fälgar till pulverlackering så dem blir vita som snö igen!

Peace! big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
19 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

Ford_Tradegy skrev:
Jävligt snygg bil, kul att läsa om "äldre" BMW:s jag e själv på jakt efter en 525 eller 325 Touring, måste ju säg att den passar ytterst bra i bländvitt!!

Keep it up!

Tackar! Skit kul att höra!

Var på däckia nyss och beställde nya fälgar härligt!

Senast redigerat av Darkie (20 oktober 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Alpinabiturbo Kulan
20 oktober 2007 · 1 435 Inlägg

Darkie skrev:

Ford_Tradegy skrev:
Jävligt snygg bil, kul att läsa om "äldre" BMW:s jag e själv på jakt efter en 525 eller 325 Touring, måste ju säg att den passar ytterst bra i bländvitt!!

Keep it up!

Tackar! Skit kul att höra!

Var på däckia nyss och beställde nya fälgar härligt!

Blev det e39:ans m5 fälgar igen eller? smile

Darkie dARKiE
20 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:

Darkie skrev:

Ford_Tradegy skrev:
Jävligt snygg bil, kul att läsa om "äldre" BMW:s jag e själv på jakt efter en 525 eller 325 Touring, måste ju säg att den passar ytterst bra i bländvitt!!

Keep it up!

Tackar! Skit kul att höra!

Var på däckia nyss och beställde nya fälgar härligt!

Blev det e39:ans m5 fälgar igen eller? smile

Yes det blev det. Tycker dem fyller ut ganska bra.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
OscarJ Ringmeister
27 oktober 2007 · 48 Inlägg

Ser riktigt bra ut Darkie! Hässleholm verkar krylla av fräscha BMW och Alpinor, får nog gör ett besök där nästa sommar!

Bra val med E39-fälgar igen. smile

Darkie dARKiE
6 november 2007 · 5 031 Inlägg

OscarJ skrev:
Ser riktigt bra ut Darkie! Hässleholm verkar krylla av fräscha BMW och Alpinor, får nog gör ett besök där nästa sommar!

Bra val med E39-fälgar igen. smile

Det är bara att komma hit och hälsa på! big_smile
Ja som sagt har ju fått nya fälgarna nu igen blev ett par likadana, har fått både "Positiva/negativa" kommentarer från folk som sett bilen live.

Om man ska skriva vilken åldersgrupp som tycker att jag ska behålla fälgarna som dem är och inte lacka dem vita (Som jag hade dem gamla) så ligger åldern runt 29-60år och dem som tycker bilen var så mycket snyggare med vitlackerade fälgar ligger runt 15-28 big_smile

Så jag vet inte.. Själv tyckte jag att fälgarna ser mycket större ut olackade som är ett plus och lätt tvättade blänker fint, men tyckte ändå att det var fan så mycket snyggare med vita fälgar så just nu lutar det åt att dem kommer pulverlackas vita igen nästa säsong..

Vad tycker du/ni?
Lacka mina nya e39 fälgar till vitt igen?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
terazzi
6 november 2007 ·

Läst igenom detta nu,va ett tag sen man såg denna.. låter som bra planer du har smile
lycka till!!
lacka vita wink

Senast redigerat av terazzi (6 november 2007)

Darkie dARKiE
6 november 2007 · 5 031 Inlägg

terazzi skrev:
Läst igenom detta nu,va ett tag sen man såg denna.. låter som bra planer du har smile
lycka till!!
lacka vita wink

hehe, inte mycket att läsa igenom är inte så bra på att skriva eller uppdatera.
Men ska försöka skärpa mig och förbättra lita.

Då har vi 1-0 till lack.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TERTIO
6 november 2007 · 34 Inlägg

Denna bilen känner man igen.. Den e riktigt nice! sett den i "stan"..  Är också från hässleholm.. Well.. Tycker också du ska lacka fälgarna vita igen.. Men det e ju upp till dig..

//Tertio//
Darkie dARKiE
6 november 2007 · 5 031 Inlägg

hehe "stan" precis.
Trevligt, har inte sett dig? Inte vad jag har tänkt på ialf, du brukar inte vara på träffarna va?
Då står det 4-0 till lack av fälgarna nästa säsong med min röst inräknad! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TERTIO
6 november 2007 · 34 Inlägg

Jag brukar vara vid statoil sladd pumpen ibland.. big_smile.. Känner robin med en T-gul 850.. och per.. Gick i samma klass som robin..

//Tertio//
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang