Ta Bort Emblem.... Hur ?

Edvinoo Hetast Just Nu!
3 september 2007 · 1 355 Inlägg

Vill ta bort emblemen på sidorna o på bagageluckan men vill helst inte förstöra lacken... tips ?

Inspiration comes standard
JonasPLind
3 september 2007 · 820 Inlägg

Med fiskelina så du kan såga i tejpen bakom emblemen... sen får du pilla bort resterna.
Någon kommer skriva att du ska värma det på något sätt men det gick galant när jag gjorde utan att värma...

Edvinoo Hetast Just Nu!
3 september 2007 · 1 355 Inlägg

gärna fler råd innan ja ger mig på det....

Inspiration comes standard
snodden
3 september 2007 · 37 Inlägg

ibland funkar de inte me fiskelina häller de kan sitta me typ clips också så de e fiskelina lite svårt tongue mina va de bara o pressa ut innifrån vet inte hur de sitter på din bil men de visar sig tongue

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Edvinoo Hetast Just Nu!
3 september 2007 · 1 355 Inlägg

jag kollade och dom sitter me någon slags "tejp" ser inte ut som att de vore omöjligt me fiskelina men  frågan e hura jag får bort skiten som blir kvar för ja antar att de inte bara e till att gnugga bort de....

Inspiration comes standard
VO2
3 september 2007 · 6 Inlägg

Jag brukar ta fiskelina, sedan gnugga med fingrarna för att ta bort det mesta, till slut vax/polervax för att ta det sista och få upp glansen!

/Joakim

Edvinoo Hetast Just Nu!
3 september 2007 · 1 355 Inlägg

okii verkar som att det ska funka då är det väl bara till att göra det nästa gång bilen ska tvättas

http://www.nordicaudi.com/index.php?url … p&var=

Senast redigerat av Edvinoo (3 september 2007)

Inspiration comes standard
jonny69
3 september 2007 · 9 Inlägg

jag gjorde det för ett par dar sen och jag tog fiskelina och sen pilla med fingrarna limmet som blev kvar tog jag bort med t-röd,sen lite polish och sen wax och det blev bra.

emce
3 september 2007 · 54 Inlägg

Testa som jag med värmepistol(hårtork),värm dock ej för mycket.

Akka
3 september 2007 · 1 174 Inlägg

Fasen ja vil lvekrligen men vågar inte för mina emblem sitter på krom :S å om det e som någon sa att det sitter med clips är blir det väl hål om man tar bort emblemet ?

kohler
3 september 2007 · 671 Inlägg

Akka skrev:
Fasen ja vil lvekrligen men vågar inte för mina emblem sitter på krom :S å om det e som någon sa att det sitter med clips är blir det väl hål om man tar bort emblemet ?

jupp ibland e dem limmade men har clips å hål bakom ändå... det har jag erfarit smile blev att åka å köpa ett nytt enblem smile

Second is the first loser
snodden
3 september 2007 · 37 Inlägg

Akka skrev:
Fasen ja vil lvekrligen men vågar inte för mina emblem sitter på krom :S å om det e som någon sa att det sitter med clips är blir det väl hål om man tar bort emblemet ?

jo de blev ju hål men de spacklades igen i samband med lackeringen^^

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
3 september 2007 · 463 Inlägg

Finns även ett jävligt bra imbortagsningsmedel som man kan ha till resterna.. hade då på min gammla bil då någon satt en stor dekla på hela sida.. gick med värmepistol och limmedlet... tror fiskelina kan vara ett bra tips även värmepistol... eller jävligt långa naglar.. smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
bokia
3 september 2007 · 172 Inlägg

jag har med tänkt att ta bort emblem men syns det inte på lacken när man tagit bort dem?lr försvinner det med wax?

airflow Avstängd
3 september 2007 · 653 Inlägg

har du otur så är det såna "insjunkningar" i lacken där emblemet har suttit, det har det blivit på alla saabarna jag har rensat på emlem iaf, men men kanske annorlunda på andra bilmärken men de går bra o skrapa limmet med naglen

Jag har rätt i vad jag än säger.
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
3 september 2007 · 651 Inlägg

Har tagit bort många emblem från mina bilar och nu senast på min Coupé hade jag en jevla otur.. Märkena hade brännt/frätt in i lacken så efter att jag tagit bort emblemen (med fiskelina och klisterborttagning) så stod det kvar i lacken.. Gick ut ca 1-2mm från lacken och man kunde läsa precis vad det stått

Men som tur är så är inget omöjligt, fram med 1500 papper och börja slipa ner lacken tills allt var borta, sen var det rubbing på det och slutligen polera med vax...

Tänkte bara informera om detta om du stöter på samma problem..
Det är inte alls så svårt, har du rätt saker (behövs inte massa specialmedel/grejor) så kan jag sätta min hatt på att det blir bra..

NickeR32
26 december 2007 · 870 Inlägg

Om bilen är Lackbehandlad och dessutom röd, kommer det bli stor skillnad då?

J-P-R DO IT LOW STYLE
26 december 2007 · 1 342 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Om bilen är Lackbehandlad och dessutom röd, kommer det bli stor skillnad då?

Inte om du polerar upp den ytan där emblemen suttit på.

NickeR32
26 december 2007 · 870 Inlägg

Okej, men jag plockar nog av emblemen idag och sen tvättar jag av den och polerar vid ett annat tillfälle smile Är dock osäker på hur mycket jag skall plocka av, Nissan i fronten, Nissan på bakluckan, 2.0GTI märket, och Sunny-märket... bilder finns på min sida och förslag är välkomna smile

Youngblood Billackerare
26 december 2007 · 737 Inlägg

snodden skrev:

Akka skrev:
Fasen ja vil lvekrligen men vågar inte för mina emblem sitter på krom :S å om det e som någon sa att det sitter med clips är blir det väl hål om man tar bort emblemet ?

jo de blev ju hål men de spacklades igen i samband med lackeringen^^

Det hoppas jag verkligen att dem inte blev... ingen hit att spackla igen hål, dem bör svetsas.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang