Är det någon som blivit av med sina fina hjul trotts fälglås?

High_Tower Leg. Volvo Nerd
13 september 2007 · 143 Inlägg

bojboj skrev:

JapMax skrev:
Är du skön lr?
Det tar ju ändå lite tid att skruva av 4 hjul, spec om de är försedda med special(lås)bult.
och man är ganska iskall om man vill stå o skruva hjul på en parkering när bilen tjuter för fulla halsar.

Låsbult och larm skulle minska risken med 95% skulle jag uppskatta.

Bara en fråga? Vad är det som är så speciellt med lås bultar??! Om ni själva kan få tag på en ifrån affären...Hmm hur svårt är det för tjuven att kirra en likadan. Okej det kanske skulle ta lite tid. Säg att du har din bil parkering med en del andra bilar. Din bil har feta fälgar massa låsbultar och nivålarm. Tjuven har redan kollat upp dina låsbultar och införskaffat sig sådana. Sen promenerar han till din bil, sprayar dina söta små blinkers svarta, utlöser alarmet och sen piper han iväg. Du sitter hemma och hör larmet och tittar ut. Det är ditt larm som tjuter men din bil blinkar inte. Så du skiter i det för då e det någon annan som har samma signal på larmet som du. När bilen slutat o pipa så kommer han tillbaka efter ca 10 minuter och börjar jobba. Fan vad jag hade velat se din min när du står där på morgonen med dina jättegrymma låsbultar och ditt nivålarm när din bil står på skivorna!!

Det går att göra och är relativt enkelt. Tänk på det...

Hm låter som du gjort sånt förut;) *springer och låser in bilen i garaget*

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
fulle
13 september 2007 · 143 Inlägg

bojboj skrev:
Asså att ni är så blåögda... SUCK.... Det går fortfarande att ta fälgar ifrån en bil. Det spelar liksom ingen roll om det tjuter dom kan försvinna ändå...

Du e ju trög fan..

Jimm
13 september 2007 · 1 661 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
Hmm tror vi hamnade utanför ämnet här, låter mer som tips för att sno fälgar, men iaf, frysa hjulbultarna går, vi vart tvugna att prova de i plugget då skolans bils låsmutter hade blitt rund, frös på ganska rejält sen tog man huggmejsel och en relativt stor hammare och dunka på 1 gång så var det problemet löst, men vill du värkligen vara säker så gör du som en polares bror hade gjort på sin bil, rörde nån fälgarna så var det en så kallad flamethrower som gick igång och spruta eld lite framför fälgen, ( han hade fått det från en film) kan säga såhär iaf, hans fälgar vart inte stulna men han fick byta däcken ett par ggr..

Eldkastare på alla 4 hjulen? vafan. HAHAHAHA
'
Men iallfall, vilka diskussioner ni har. Vill någon åt just dina fälgar och dem vet vad dem gör så är det kört, vill dem verkligen så lyfter dem upp hela bilen på en lastbil och kör den utomlands.

Bästa skyddet = Garage

basdanne
13 september 2007 · 115 Inlägg

skulle vilja se de där eldkastarna. Någon som har en ritning. Kan den även användas för att skydda ventilhattarna som också är ett hett villebråd i dessa dagar.

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!
Mazda RX-8 (2004)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
13 september 2007 · 1 300 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Vill inte vara negativ eller så, utan är "realist" om jag får säga det själv! Dock inte en sådan som åker o handlar där det är billigast! big_smile Utan utgår ifrån sanningen i de fall jag är inblandad.

Men alltså, varje gång man köper låsningsbara muttrar får man ju en "nyckel", om jag inte är helt fel ute. Vad är det som säger att inte tjuven också köpt en jävla massa uppsättningar med låsningsbara muttrar, bara för att få nycklarna!?
Vet inte, men det känns bara som onödiga pengar att köpa låsmuttrar o så, för vill tjuven ta gerjorna lyckas han iaf...

Vill bara påpeka att dem låsmuttrarna jag har... Dem kostar 500 kronor på Volvo. He he, ska tjuven köpa så många olika lås muttrar så kan han lika gärna köpa egna färlgar ;P

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
13 september 2007 · 1 300 Inlägg

Hardjim skrev:

Absolut_Audi skrev:
Hmm tror vi hamnade utanför ämnet här, låter mer som tips för att sno fälgar, men iaf, frysa hjulbultarna går, vi vart tvugna att prova de i plugget då skolans bils låsmutter hade blitt rund, frös på ganska rejält sen tog man huggmejsel och en relativt stor hammare och dunka på 1 gång så var det problemet löst, men vill du värkligen vara säker så gör du som en polares bror hade gjort på sin bil, rörde nån fälgarna så var det en så kallad flamethrower som gick igång och spruta eld lite framför fälgen, ( han hade fått det från en film) kan säga såhär iaf, hans fälgar vart inte stulna men han fick byta däcken ett par ggr..

Eldkastare på alla 4 hjulen? vafan. HAHAHAHA
'
Men iallfall, vilka diskussioner ni har. Vill någon åt just dina fälgar och dem vet vad dem gör så är det kört, vill dem verkligen så lyfter dem upp hela bilen på en lastbil och kör den utomlands.

Bästa skyddet = Garage

Du har så rätt i det du säger så.


Men tänkt på en sak? Kommer dem väl in i garaget, kan dem jobba helt ostörda där ett tag...

I do it my way
FireTraXX DFFL
13 september 2007 · 9 020 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Vill bara påpeka att dem låsmuttrarna jag har... Dem kostar 500 kronor på Volvo. He he, ska tjuven köpa så många olika lås muttrar så kan han lika gärna köpa egna färlgar ;P

Inte om de muttrarna kan användas på andra bilar och de kan tjänar ett par tusen varje gång de knycker någons fälgar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
13 september 2007 · 1 300 Inlägg

FireTraXX skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Vill bara påpeka att dem låsmuttrarna jag har... Dem kostar 500 kronor på Volvo. He he, ska tjuven köpa så många olika lås muttrar så kan han lika gärna köpa egna färlgar ;P

Inte om de muttrarna kan användas på andra bilar och de kan tjänar ett par tusen varje gång de knycker någons fälgar.

Det har du iofs rätt .

Men tror faktiskt att det går inte att använda andra muttrar på min som en skrev här.

Jag har tex en kod som jag måste ange för att få en ny mutter, fast jag har kvar dem man fick när man köptde det.

Plus att jag har lås muttrar som jag fick med när jag köpte mina R.

Funderar på att slänga på båda paren. smile

Lite knivigare då.



Har ju faktiskt blivit av med skärm blinkers och mina "vanliga" blinkers...

Plus att dem brutit upp tanklocket och försökt slanga bensin...  mad


Off

I do it my way
v8rickard Gammelbilsnörd
13 september 2007 · 450 Inlägg

Ett bra och smidigt sätt att få kyla är kolsyrebrandsläckare. Sen finns det alltid verktyg till det mesta, ibland är det ju svårt att komma åt men har man lite större hål i fälgen går det att använda pinnbultsavdragare modell större...

Darkie dARKiE
13 september 2007 · 5 031 Inlägg

basdanne skrev:
skulle vilja se de där eldkastarna. Någon som har en ritning. Kan den även användas för att skydda ventilhattarna som också är ett hett villebråd i dessa dagar.

Menar du eller, blev av med dem för 2 dagar sen köpte nya och blev av med dem imorse igen blir så trött. Dock uppe i Nrkpg aldrig hänt här hemma. big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
gamlingen
13 september 2007 · 5 198 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
Hmm tror vi hamnade utanför ämnet här, låter mer som tips för att sno fälgar, men iaf, frysa hjulbultarna går, vi vart tvugna att prova de i plugget då skolans bils låsmutter hade blitt rund, frös på ganska rejält sen tog man huggmejsel och en relativt stor hammare och dunka på 1 gång så var det problemet löst, men vill du värkligen vara säker så gör du som en polares bror hade gjort på sin bil, rörde nån fälgarna så var det en så kallad flamethrower som gick igång och spruta eld lite framför fälgen, ( han hade fått det från en film) kan säga såhär iaf, hans fälgar vart inte stulna men han fick byta däcken ett par ggr..

Sen vakna han å såg att däcken va borta

Arvestrand
13 september 2007 · 31 Inlägg

Audikrille skrev:
Som rubriken lyder.
Är det någon som blivit av med sina fina hjul trotts att ni använt fälglås?

Tänkte skaffa lite roligare fälgar till focusen, men man är ju lite nojig om man får ha dom kvar eller inte.
Själv klart tänker jag använda hjullås.

MVH
CHRISTER

Spelar ingen rll vad du använder för hjullås.
Alla lås går att knäcka.
frågan är bara vilka som tar längst tid.
Jobbar på däckverkstad och vi får knäcka hjullås imellanåt och de finns inte några som vi inte har fått upp

Reality Beats Fiction By Far
bojboj
13 september 2007 ·

fulle skrev:

bojboj skrev:
Asså att ni är så blåögda... SUCK.... Det går fortfarande att ta fälgar ifrån en bil. Det spelar liksom ingen roll om det tjuter dom kan försvinna ändå...

Du e ju trög fan..

Fina fälgar du har på T5:an hmm

Audikrille
13 september 2007 · 324 Inlägg

Arvestrand skrev:

Audikrille skrev:
Som rubriken lyder.
Är det någon som blivit av med sina fina hjul trotts att ni använt fälglås?

Tänkte skaffa lite roligare fälgar till focusen, men man är ju lite nojig om man får ha dom kvar eller inte.
Själv klart tänker jag använda hjullås.

MVH
CHRISTER

Spelar ingen rll vad du använder för hjullås.
Alla lås går att knäcka.
frågan är bara vilka som tar längst tid.
Jobbar på däckverkstad och vi får knäcka hjullås imellanåt och de finns inte några som vi inte har fått upp

jo, visst, du jobbar på en däckfirma, och är proffs på det du gör, vilket 80% (mer eller mindre) av alla som själ inte är.
Jag vet sälv att det inte är speciellt svårt med rätta verktyget att knäcka lås.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
Arvestrand
27 september 2007 · 31 Inlägg

Audikrille skrev:

Arvestrand skrev:

Audikrille skrev:
Som rubriken lyder.
Är det någon som blivit av med sina fina hjul trotts att ni använt fälglås?

Tänkte skaffa lite roligare fälgar till focusen, men man är ju lite nojig om man får ha dom kvar eller inte.
Själv klart tänker jag använda hjullås.

MVH
CHRISTER

Spelar ingen rll vad du använder för hjullås.
Alla lås går att knäcka.
frågan är bara vilka som tar längst tid.
Jobbar på däckverkstad och vi får knäcka hjullås imellanåt och de finns inte några som vi inte har fått upp

jo, visst, du jobbar på en däckfirma, och är proffs på det du gör, vilket 80% (mer eller mindre) av alla som själ inte är.
Jag vet sälv att det inte är speciellt svårt med rätta verktyget att knäcka lås.

Till enkla lås krävs en 19hylsa, en handslägga och ett brytskaft.
Svårare krävs även en borrmaskin och en felgängande tapp

Reality Beats Fiction By Far
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
27 september 2007 · 741 Inlägg

har en teori om det dära med flytande kväve, metall krymper om det blir riktigt kallt, tillröckligt för att sen slå sönder gängorna sen bara dra ut muttrarna, dock vet jag inte om det funkar i praktiken då jag verken har kväve eller lust att pröva smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
maco
29 september 2007 · 1 207 Inlägg

wh0re skrev:
Någon som verkligen kan intyga att flytande kväve kan förstöra metall? tongue Det är ändå metall liksom, känns som det borde palla kylan även om det nu är runt 150minus...

Kärnfysikern där alltså. Så du menar att Titanic inte sjönk pga att hon kördes in i ett isberg? Jag menar, is är ju inte lika hårt som metall...
Faktum är att metall blir extremt skört vid kyla.

Sokrates Eliminator
29 september 2007 · 1 441 Inlägg

Redan vid -20gr.C är stålets hållfasthet nere i 60%.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Streammen Kalaskillen
29 september 2007 · 246 Inlägg

High_Tower skrev:

bojboj skrev:

JapMax skrev:
Är du skön lr?
Det tar ju ändå lite tid att skruva av 4 hjul, spec om de är försedda med special(lås)bult.
och man är ganska iskall om man vill stå o skruva hjul på en parkering när bilen tjuter för fulla halsar.

Låsbult och larm skulle minska risken med 95% skulle jag uppskatta.

Bara en fråga? Vad är det som är så speciellt med lås bultar??! Om ni själva kan få tag på en ifrån affären...Hmm hur svårt är det för tjuven att kirra en likadan. Okej det kanske skulle ta lite tid. Säg att du har din bil parkering med en del andra bilar. Din bil har feta fälgar massa låsbultar och nivålarm. Tjuven har redan kollat upp dina låsbultar och införskaffat sig sådana. Sen promenerar han till din bil, sprayar dina söta små blinkers svarta, utlöser alarmet och sen piper han iväg. Du sitter hemma och hör larmet och tittar ut. Det är ditt larm som tjuter men din bil blinkar inte. Så du skiter i det för då e det någon annan som har samma signal på larmet som du. När bilen slutat o pipa så kommer han tillbaka efter ca 10 minuter och börjar jobba. Fan vad jag hade velat se din min när du står där på morgonen med dina jättegrymma låsbultar och ditt nivålarm när din bil står på skivorna!!

Det går att göra och är relativt enkelt. Tänk på det...

Hm låter som du gjort sånt förut;) *springer och låser in bilen i garaget*

Haha de lät verkligen som om du har gjort detta förut. Tur så står min bil inte vid uppfarten längre. Men du är mer än välkommen att sno mina plåtisar på vinterbilen ^^

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
LillNaisarn
29 september 2007 ·

Ganska intressant läsning, ingen som kan tipsa en om firma/firmor som säljer fälglås så man kan köpa det smile ? visst de hindrar inte den kunniga men det försvårar bara .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang