Framkomlighet sänkt V40?

Marcus_Turbo
23 september 2007 · 268 Inlägg

Tjenis..

har en liten fråga, något här med en V40 som är sänk 35mm runt om?

i så fall,, har ni problem med framkomligheten? ska köpa sänkfjädrar o dämpare nu i veckan. men är lite orolig för att de ska ta i när ja kör in på uppfarten här hemma hmm.. hade lite små problem med 200an.. vet dock inte hur mycket markfrigång ja hade på den hmm..


Tacksam för svar smile..

Mvh Marcus

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
23 september 2007 · 548 Inlägg

Hade bara ett problem med min en gång, det var på Gotlandsfärjan på andra våning men det var extrem kant och uppförsbacke till vågrätt då satt det 30/30 på med realcar kjolar på finns på "Min Sida"

-Mike-
BMW 320i (2003)
Marcus_Turbo
23 september 2007 · 268 Inlägg

okej,, ja såg att den såg låg ut, men med kjolarna o den fronten så kanske den blev lite lägre eller?

Mankan1978 Son Of Murphy
23 september 2007 · 782 Inlägg

Ja jag är också intresserad... Vill ju ha funktion hellre än något annat. Så var på väg o köpa sänk jag med, men jag har 3"system bara, tänkte om det tar i? Det ser inte ut att finnas mycket plats kvar i hjulhusen med 16" orginaldäck direkt... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Marcus_Turbo
23 september 2007 · 268 Inlägg

jag tror de hänger lite på hur mycket du sänker den.. det ja kommer ha är en 35mm sänkning.. och hoppas att det ska vara funktionsdugligt!! snacka med killen som hade det innan, och han hade inga som helst problem.. men ja,, man blir ju ändå lite orolig.. men som sagt.. det är nog mycket på hur mycket du sänker!

jimjim
24 september 2007 · 27 Inlägg

Har en v40 som jag satte väghållnings sats från GE i somras. Ser inte specielt låg ut. Bättre markfrigång än Mondeo orginal iaf.

Loco_Lopez
24 september 2007 · 94 Inlägg

Jag kör med H&R (35mm sänk) och gula Koni dämpare på min S40 + stylingfront och jag har inga problem att ta mig runt i Gbg city t,ex. Självklart får man ta det lugnt över farthinder men det gäller väll alla sänkta bilar eftersom bilen blir så mycket hårdare i fjädringen.
35 mm sänknig + orginal front inga problem alls.

Powered By Autotech-----------Stopped By Brembo/EBC
www.x40nordic.com
Marcus_Turbo
24 september 2007 · 268 Inlägg

Loco_Lopez skrev:
Jag kör med H&R (35mm sänk) och gula Koni dämpare på min S40 + stylingfront och jag har inga problem att ta mig runt i Gbg city t,ex. Självklart får man ta det lugnt över farthinder men det gäller väll alla sänkta bilar eftersom bilen blir så mycket hårdare i fjädringen.
35 mm sänknig + orginal front inga problem alls.

Okey.. men det är samma som ja ska ha på min! och jag har ju originalfront på så smile.. och klart man får smyga över gupp osv, det gör ja alltid nu också, kör ju inte fyllt över direkt.. men tror det får vara slut med o låta mamma låna bilen framöver sen tongue.. även inte låta andra låna den som inte kan förstå att man får tat lungt tongue..

sen hur de ser ut inne i gbg city vet ja inte.. närmasta ja är Gbg är vägen upp mot Landvetter där ja kör var fredag i jobbet tongue..

men det måste ju vara likt hur det är nere i malmö osv.. gupp lite var stans?

Gloremir hmmmm
24 september 2007 · 1 094 Inlägg

jag har inte några problem att åka med mina iaf i fartgupp osv. dock är min sänkt 60 fram 40 bak. o med kjolpaket på. vette fasiken hur det ser ut i gbg. men har åkt med min i sthlm o det funkade utan problem. så jag tror inte du behöver vara rädd för o sänka 35mm

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Marcus_Turbo
24 september 2007 · 268 Inlägg

Gloremir skrev:
jag har inte några problem att åka med mina iaf i fartgupp osv. dock är min sänkt 60 fram 40 bak. o med kjolpaket på. vette fasiken hur det ser ut i gbg. men har åkt med min i sthlm o det funkade utan problem. så jag tror inte du behöver vara rädd för o sänka 35mm

Okej, ja du om någon borde ju haft lite problem med gupp osv, men sånna hära betonggupp som nu blir mer o mer poppis borde väl ställa till lite bekymmer för din del? eller de finns kanske inte sådanna där hos dig?

Gloremir hmmmm
24 september 2007 · 1 094 Inlägg

jo då har blivit utsatt för dom. och det är inga problem för mig om jag sneddar. dom jag hatar mest är hos min frus föräldrar. där kommer jag inte fram. för dom "guppen" är ca 10cm höga o endast 10 cm breda. går knappt o komma över med deras bil. dom har en orginal v40.

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Squadron
24 september 2007 · 1 833 Inlägg

Jag har också H&R 35 runt om, med sryling front och bak, och jag har inte heller några problem i Götaborg osv.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Marcus_Turbo
24 september 2007 · 268 Inlägg

Gloremir skrev:
jo då har blivit utsatt för dom. och det är inga problem för mig om jag sneddar. dom jag hatar mest är hos min frus föräldrar. där kommer jag inte fram. för dom "guppen" är ca 10cm höga o endast 10 cm breda. går knappt o komma över med deras bil. dom har en orginal v40.

okej tongue. hmm sådanna där små gupp eller vad man ska kalla det har ja med råkat ut för, men det var på jobb med lastbilen, kan säga så mycket som att den är väldigt låg i fronten tongue.. så fort vi kommer nära ett gupp så är det bara o höja  tongue.. menmen förstår inte varför kommuner ska va så "guppkåta" tongue

Gloremir hmmmm
24 september 2007 · 1 094 Inlägg

ja man kan ju börja fundera å det. men i "staden" jag bor i så sätter dom farthinder överallt för det finns idioter som gasar utav bara helvete överallt i stan. inte ovanligt att dom ligger runt 100 på dom korta rak sträckorna. en annan byggde ju på en vanlig 2.0 pga försäkring. soppa kostnad. + att jag mest är ute efter utseende på denna bil. stagean ska ju bli lite mera motor kraft...

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Marcus_Turbo
24 september 2007 · 268 Inlägg

Gloremir skrev:
ja man kan ju börja fundera å det. men i "staden" jag bor i så sätter dom farthinder överallt för det finns idioter som gasar utav bara helvete överallt i stan. inte ovanligt att dom ligger runt 100 på dom korta rak sträckorna. en annan byggde ju på en vanlig 2.0 pga försäkring. soppa kostnad. + att jag mest är ute efter utseende på denna bil. stagean ska ju bli lite mera motor kraft...

okej, jo samma här där ja bor.. ja kan inte förstå varför dom ska köra på som fan inne i samhället bara för att där är en raka hmm.. menmen dom tycker väl det är tufft tongue..
nä ska man köra fort kan man gott göra det utan för byn/stan!!

lite off topic, men vad har du för spis i stagean då? smile

Gloremir hmmmm
24 september 2007 · 1 094 Inlägg

finns bilder på den om du klickar på stagean. det är en v6:a med dubbel turbo. kan inte beteckningen i huvet

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
otech
7 september 2012 · 1 Inlägg

kör med bottnade coilovers med halva genomslagsgummit, med andra ord en sänkning på typ 100/100 men inga problem att ta sig fram. då det är stabila lägsta punkter på bilen. inte ett oljetråg tex. men man kanske är lite skadad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang