Vad är det värsta o mest plågsamma ni råkat ut för?

mebben Troligen galen...
10 oktober 2007 · 567 Inlägg

När bedövningen släppte efter min knäoperation gjorde det ganska dj*vla ont, det var bara att peta i sig några tabletter till...

Samma som när jag blev knivskuren, när adrenalin nivån sjönk och bedövningen jag fick på sjukhuset släppt gjorde det ont.

SwenssonGTI
10 oktober 2007 · 358 Inlägg

Bullo skrev:
knäskålen hoppade ur sitt läge till sidan av knät, ambulans och lustgas blev det. efter 1 månad kunde jag stapla mig fram (hade slitit sönder lite vävnad/senor) och efter 6-8 månader så kunde jag gå/springa normalt och detta med sjukgymnastik...

Wierd, precis samma sak här! exakt alltså!

golf_greatpower
10 oktober 2007 · 257 Inlägg

Nja.. det var när jag försökte hoppa från ett tak. Ungevär två meter högt eller liknade, ner i en pool ( 40cm djupt vatten). Jag landade på ryggen och bröt svansklotan. gjorde ont som f*n tongue

Senast redigerat av golf_greatpower (10 oktober 2007)

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
Killr0y_swe - De är jag de.
10 oktober 2007 · 354 Inlägg

kan inte komma på nåt just nu... förutom den gång jag körde moppe för typ 3e gången, skulle bromsa efter att ha kommit upp i ca 50, frambromsen såklart... nu var de så at den vajerna va rätt bra spänd, jag körde på en grusväg så framhjulet nitade och for omkull.. skrapsår utmed hela vänster benet + underarmen.. De värsta var när mor rengjorde med läkarsprit... fii fan..
Har lyckats med en hel del andra grejer med, jobbar som elektriker så man har ju satt skruvmejslar och knivar i näven några gånger, men inte så allvarligt tongue

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Jessan Charkuterist
10 oktober 2007 · 88 Inlägg

Bullo skrev:
knäskålen hoppade ur sitt läge till sidan av knät, ambulans och lustgas blev det. efter 1 månad kunde jag stapla mig fram (hade slitit sönder lite vävnad/senor) och efter 6-8 månader så kunde jag gå/springa normalt och detta med sjukgymnastik...

Har jag också råkat ut för, har dock aldrig blivit rikigt bra efter det hmm

carroll
10 oktober 2007 · 174 Inlägg

bröt nyckelbenet när jag ramlade av min gamla häst, fick åka ambulanshelikopter... ryktet går att ambulansbilen inte hitta.. men jag vet inte, de var ju ute på vischan liksom....
o den var inte kul... kände inte så mycket, fick ju massa, verkligen MASSA morfin... men dagen efter, fan va jag skrek! men vilken servic man hade hemma dålol
sen har vi bilolyckan där jag kvadda mammas gamla seat... fast där kunde jag gå efteråt, så de var inge kul...
en kanyl genom tummtoppen, rakt igenom bara, kändes inte så mycket men de spruta blod åt 2 olika håll !!!!!!!!!alltså, jag skulle trycka penecillin i min häst o inget annat
sen så för 2 månader sen så skar jag mig vänser pekfinger, inte knogen men inte toppen... "mellanknogen" säger vi, fortfarande svullen o kan inte böja fingret helt utan att de gör ont.
sista vändan nu var en häst jag ramlade av på jobbet, han mosade typ hela mig, trampa mig på höften o ryggen, konstigt nog så allt muskulärt, helt otroligt..... men faaaan va ont jag hade ett tag, o massa blåmärken över hela kroppen!!!!!

tillräckligt mycket smärta varje dag mår man bara bra av;)

Senast redigerat av carroll (10 oktober 2007)

Audi S4 (2005)
Saabdajw
10 oktober 2007 · 199 Inlägg

Outlaw skrev:
Bil olycka... 75 stygn i ansiket, påkörs i sidan!
Bil olycka igen krossade framrutan med ansiktet... inget bälte skrapsår i ansiktet och blåslagen kropp!
Amerikansk football knät viket åt fel håll!
Amerikansk football, dubbade skor in i pungen.
Amerikansk football finger i ögat resultat skrapsår på honhinnan
Amerikansk football hjärnskakning
Moped...tvungen att tvärnitta för en lastbil i 100Km/h framöver styret krossade hjälmen kraftiga skrapsår , plockade småsten ur knät.
Arg sparkade i en lyktstolpe , spricka i stortån!
Avkapad tum top med en osthyvel!
Vinkelslip i diverse fingrar.

med mycket mer!

du har haft en del otur du:P

Murvald Knegare
10 oktober 2007 · 718 Inlägg

snowboard olycka, bröt ena benet i handleden och fick två sprickor i andra benet..

Tefat olycka.. Åkte ner för en backe, närmare 1,5KM, åkte in med bakhuvudet i en björk.. Tog närmare timmen att gå upp senare, spydde galet mycket.. Farsan sa åt mig att sova. BRA DÄR! :b

William 2009-02-20
Garic
10 oktober 2007 · 539 Inlägg

läste alla inlägg... fy fan säger jag...

själv har jag fått 220V stöt på 3-4 sec

Lalla78 Drifttekniker VA
10 oktober 2007 · 580 Inlägg
Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Honda S2000 "AP1" (2000)
Alecci
10 oktober 2007 · 2 014 Inlägg

Spräckt skalle samt hjärnskakning efter olycka i 4-årsåldern. Vittnena till det hela heter Brant Backe, Trottoar Kant, Fri Volt och El Skåp. Massor blod, massor stygn och massor panik från föräldrarnas sida.

Råkade klyva vänstra tummen ner till "mittleden" på träslöjden i lågstadiet.

Fick näsan knäckt av en klasskamrats knä under en gymnastiklektion i mellanstadiet. Det var avsiktligt från hans sida, och hämnden var ljuv...

Brutet lillfinger och spricka i handkanten efter att ha blivit omkullskjuten med en tennisboll när jag lekte cyklist på väg hem från skolan någon gång i mellanstadiet.

Lyckades en gång med den otroligt pantade bedriften att reta en hund så pass att den gav mig ett rejält bett i plytet. Massa blod och några stygn.

Bröt ett ben i foten vid sparring under kampsportsträning, sparringpartnern flyttade på sig och foten träffade ett vägghörn istället.

Fick spikar i vänsterarmen när jag höll på att ramla omkull på en "byggarbetsplats" och skulle ta emot mig med armen mot väggen. Där stack det in spikar, och de var vassare/hårdare än armen. Tre stycken revor á 1 centimeters djup i fina paralella rader på underarmens ovansida. Det fixades lätt med silvertejp i brist på bättre.

Kniv som satte sig i vänster vadmuskel under FBU-övning då några machokillar i närheten lyckades få kniven att studsa mot ett träd när de lekte knivkastning.

Frätande vätska i vänster öga på mitt första jobb. Har återfått synen men har ärrbildning på näthinna/hornhinna (eller vad fasen det heter).

För full har man också varit, och på en fest fick av någon dum anledning för mig att dyka genom en glasdörr. Som tur var höll jag händerna framför mig, som otur var så var glaset vassare än min hand. En glasbit gick igenom högerhanden, enda gången i mitt liv jag sett blod spruta ut i pulser.

Spricka i vänster armbåge samt pannbenet efter att jag vek farsans Cosworth runt ett träd och skallade sönder förardörrens ruta med skallen. Inte konstigt att man är som man är med tanke på alla smällar huvudet fått stå ut med...

Bröt lill- och ringtån på högerfoten i på semester i Thailand i samband med Tsunami-katastrofen. Upplevde aldrig "flodvågen", tårna bröt jag när jag skulle kuta uppför en stentrappa och benen var för korta eller något... Andra dagen på semestern, jäkligt skoj må jag säga.

Senaste som gjorde riktigt ont var när jag skulle spänna åt ett spännband på trailern, och kroken tappade fästet. Den kom underifrån med full kraft och träffade mig precis under hakspetsen. Flög några meter bakåt och landade avdäckad på asfalten. O-format sår under hakan som blödde något rent djävulskt... Personalen på Silja-hamnen i Sthlm trodde nog jag var certifierat pantad när jag raglade in på deras kontor och bad om plåster och huvudvärkstablett...

Inget särskilt allvarligt egentligen (om man jämför med att exempelvis kapa av sig näven), men en satans massa smärta kan jag lova.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
TessGTI Mest i vägen.
10 oktober 2007 · 205 Inlägg

Murvald skrev:
Tefat olycka.. Åkte ner för en backe, närmare 1,5KM, åkte in med bakhuvudet i en björk.. Tog närmare timmen att gå upp senare, spydde galet mycket.. Farsan sa åt mig att sova. BRA DÄR! :b

Haha! Har i princip gjort samma sak men bara det att jag körde in med bakhuvudet i ett stort träbord istället (sånna som man alltid brukar fika vid när man varit i skidbacken)
Har inte så mycket minne av den händelsen förutom att min idrottslärare frågade mig hur jag mådde, sluddrade väl fram något och han tyckte tydligen att det svaret var okej för han fortsatte vidare på sina skidor... behöver jag nämna att mina föräldrar blev VANSINNIGA när de fick höra detta wink

Skyracer Skyracer
10 oktober 2007 · 917 Inlägg

Största smärtan var nog när jag hoppade fallskärm och på 4000m höjd vred axeln ur led. Åker med 200 km/h mot marken utan att kunna rätta till det igen. Bara att vänta ut det, man kan ju liksom inte åka fortare än fritt fall! La mig på ett bord när jag kom ner och lirka rätt den igen...

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
Racso Dr Snuggles
10 oktober 2007 · 956 Inlägg

Snubblade ner från en 3,5m hög mur och landade på huvudet big_smile hahha.
Gjorde skapligt ont, kunde inte röra huvudet på 2veckor ungefär.
Och dum som jag va så uppsökte jag aldrig läkare för det.
Har problem med nacken än idag, och det va ca 4år sen det hände ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
good_year
10 oktober 2007 · 755 Inlägg

Lalla78 skrev:
jag kladda mig rejält  http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=90953

kan meddela dig att jag svimmade nyss av den bilden

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
10 oktober 2007 · 2 933 Inlägg

Mebb skrev:
När bedövningen släppte efter min knäoperation gjorde det ganska dj*vla ont, det var bara att peta i sig några tabletter till...

Håller med dig där, nog det värsta jag kännt på i smärta iaf.
Låg där i sjuksängen och försökte sova, morfin i blodet så man va go och glad.. tills det släppte.. Fy fan va ont de gjorde, och inte nog med det så glömde sjuksköterskorna ta av det yttersta tryckförbandet som skulle sitta i 8 timmar? hade det i 9 timmar för länge eller nåt, mitt knä såg ut som göran persons ansikte.. haha big_smile

sen en halvtimme efter att yttersta tryckförbandet va borta så somnade jag direkt smile

En sak till som gjort ont som är ganska lustig med: Spelade fotboll och skulle upp i nickduell, hoppade upp aningen senare än den andra.
Jag va påväg upp när han kom ner, och han med ett jävla överbett..

gissa vad som hände ?

Fick hans framtänder i huvudet, blödde som fan och dunkade.
In på akuten och 3 stygn, va tillbaka innan matchen va slut men fick inte fortsätta matchen sad tongue

Värst för han andra som hade två lösa framtänder big_smile

Senast redigerat av dj_aggwa (10 oktober 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
10 oktober 2007 · 834 Inlägg

Skada nr 1: Slet sönder hälsenan vis squash spel då jag gjorde en för snäv vändning, gjorde sjuuuuuuuuuukt ont, och jag grät som en liten tjej.

Skada 2: hände för ca 1 månad sen, skulle lyfta lite bilgrejjer och så sa den pang och jag kunde inte röra ryggen, tydligen var diskarna/brosket mellan 2 kotor nära att inte vara kvar längre. Får nu ej använda ryggen mer än nödvängigt om jag vill att skiten ska läka.

"skada" 3. Kommer ej ihåg hur ont detta gjorde men tydligen hade jag svurit och spottat blod ett tag efter:P

Skulle cykla hem efter en helkväll på krogen, eller ja cykla och cykla, jag vinglade sakta men säkert hemmåt. Efter några 100 meter så blev det nerförsbacke och smart som man var tog man fart som fan och började rulla. Heltplötsligt tog det tvärstopp och det dunkade till rätt ordentligt i skallen. Tydligen hade jag vinglat ut 30m från cykelvägen och fart rakt in i en stolpe fastankrad i ett betongfundament. Resultatet blev, sprucken underkäke och två avslagna kindtänder. Efter denna bravad sket jag i den snea cykeln och lyckades med en kompis hjälp ragga skjutts hem, där jag däckade under min brors skrivbord:P

Senast redigerat av Turbomatte (10 oktober 2007)

Lozinmust "Unloaded"
10 oktober 2007 · 1 557 Inlägg

8 år gammal, tar full sats för att springa upp igenom en rutschkana(rör-typen, "klaustrofobirutschbana" och flyger tillbaks, oerhört förvånad så sitter jag där på backen, det rinner något nerför mitt ansikte men jag ser inte vad.
Folk runtomkring fick panik, min mormor som jag för närvarande var med tog mig fort som fan till bilen och sen till lasarettet. Ytligt men oerhört ymnigt sår, 10 stygn rakt på hjässan.
3 bedövningssprutor i huvudet(DET var smärtan, kände i princip inget av det andra pga chock/samt bedövningen) Dum har man varit(med varit så menar jag; är) big_smile

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BBAD Utbildad hobbymekare
10 oktober 2007 · 1 125 Inlägg

Ponuts skrev:
Det mest smärtsamma ni gjort.
Sätta en spik i tummen gjort de gött för sakna mamma skalan smile
http://www.garaget.org/Ponuts
kolla avataren.

måste bara fråga hur du lyckades sätta en spik i tummen?

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Beeveel
10 oktober 2007 · 312 Inlägg

fyfan va alla här har haft otur.. tongue jag har nog aldrig haft nån riktigt rejäl smärta som tur e . vaknar dock rätt ofta med sendrag i vänster vad xD blir mest förbannad på de men endå tongue

Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang