Nu kommer en liten summering av allt som hänt. Bilen är startad och går att köra med även om den inte går nåt vidare bra.
Här har vi nya dumpen, greddy Type R.
Fuelrail med 850 spridarna i samt sard btr och tryckklocka.
Tryckrören på plats. Skall byta ut ett rör på andra sidan så att det blir bättre passform.
Byggde mig ett enkelt fäste till kolkanistern, kan ju vara bra å ha för att smidigare komma igenom bes kanske.
E-manage ultimaten öppnades för att kolla vilken version det var på kortet. var inte helt ny, Version d av kortet vilket betyder att jag antagligen behöver köpa ett add-on kretskort till den. för spridarna.
Det mesta på plats här
Såhär kan det gå när man är stark som en hulk! :pass
snidade till ett nytt fäste till servobehållaren så jag kunde flytta den från orginalpositionen.
Blev såhär på plats.
Annan vinkel.
Staget till huvlåset fick ny färg på sig, såg fördjävligt ut förut.
Gjorde även ett fäste till trycksensorn
Blev såhär på plats.
Sen plockade vi ut bilen och gjorde iordning lite för uppstart, min gode vän marcus vattnade den i hopp om att det skulle stå rb30 på blocket nästa gång vi kikade
, det funkade dock inte så bra, måste ha glömt näring i vattnet :mrgreen:
Stora framsteg har gjorts nu iaf, bilen startar och går att köra med även om den går som en halt häst.
Bluddrar och misständer när man kommer över 4000 rpm, snålar man lite med gasen då sticker den iväg och varvar förbi problemområdet så jag antar att det är Luft/Soppa som är problemet.
Har lite film också som jag kanske kan få ingång nån direktlänk här.
Nu ska jag beställa lite småsaker, lite nipplar, rör till högersidans tryckrör, nya däck fram får man ju ha, inre styrleder, bussningar till bakvagnen och lite packningar, sen skall den förhoppningsvis vara klar för en sväng till maxxtuning
Film kommer här när jag listat ut hur det funkar.