Fått böter ikväll!! rätt??

myran Foto/Bilnörd
13 oktober 2007 · 1 541 Inlägg

nu ska jag vara tråkig.

SLUTA KÖR MED DIMLJUS JÄVLA IDIOTER! NI SER INGET OCH NI BLÄNDAR MÖTANDE!!!!!!

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Malmoe SSS -12
13 oktober 2007 · 3 217 Inlägg

Rednik skrev:

dallelito skrev:
det känns tryggt att polisen jagar folk som kör med dimljus istället för att stoppa dödsskjutningar och dödsmisshandel. otroligt fantastiskt....man skäms ju inte att bo i sverige längre..

Japp... Alla poliser jagar folk med dimljus, finns INGEN polis som jagar mördare och misshandlare, BARA folk som har dimljus. Det visste väl alla?

Det är den sjukaste uppfattningen av polisen som jag hört, och det är inte första gången! hmm

Du har ett väldigt tragiskt tankesätt, min vän... Alla poliser är inte satta till att jaga pedofiler, mördare och andra liknande samhällsskandaler! Det gäller att känna till hur det fungerar i detta avlånga, det finns ju trots allt poliser som upprätthåller ordningen i trafiken och det finns poliser som jagar i de djupt brottsliga kretsarna...

För helvete, när vi tog våra kära plastkort så fick vi trots allt veta vad som gäller, vad som är tillåtet och vad som är förbjudet! Så varför i hela fanskapet kan ni komma och klaga om de stoppar er med felaktig belysning, eller att ni kört för fort... Jag har själv dragit på mig massvis med samtal med poliser, säkerligen ett antal samtal med samma poliser! Böter har jag också fått, men jag gillar läget... För det är nämligen jag som har skapat situationen!

Tro inte att icke E-märkta lexuslampor eller slicks, neonljus och annat skit som sitter på bilen är tillåtet, och klaga inte när ni blir tagna för detta! Det är inte synd om någon, det är snyggt, men det skiter polisen fullkomligt i...

Allt för mig! Trevlig helg

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
kohler
13 oktober 2007 · 671 Inlägg

orkade inte läsa hela tråden men du fick RÄTT bötesbelopp... din kompis fick fel... du hade, enligt regelverket, för lite beslysning... det räknas som farligt...därför får du 1200kr... 600kr får man om man har FEL beslyning... vanligaste är halvljus+dimljus... å det var nog för det som din polare fick. Så du fick rätt belopp tyvärr..

Lite oväntat att en piketbuss tar en för dimljus! Är inte dom till för grova brott ? jaja... nu vet du

Second is the first loser
kohler
13 oktober 2007 · 671 Inlägg

myrando skrev:
nu ska jag vara tråkig.

SLUTA KÖR MED DIMLJUS JÄVLA IDIOTER! NI SER INGET OCH NI BLÄNDAR MÖTANDE!!!!!!

haha va? bländar med dimljus? förutsatt att du kör med p-ljus + dimljus så lyser du ju MINDRE än med halvljus!

Second is the first loser
Lindberg88
13 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

myrando skrev:
nu ska jag vara tråkig.

SLUTA KÖR MED DIMLJUS JÄVLA IDIOTER! NI SER INGET OCH NI BLÄNDAR MÖTANDE!!!!!!

Man bländar inte mötande med dimljusen om man har dom rätt riktad (dom kollar de på sbp)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
sprox
13 oktober 2007 · 425 Inlägg

Varför ska man köra med Dimljus plus Parkeringljus?. Kör med Halvljus så slipper ni böter och annat tjaffs.

Dimljus bländar också Mötande traffik vill jag upplysa er om. om man inte har dem rätt inställda vilket många bilar inte har

Senast redigerat av sprox (13 oktober 2007)

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?
Volvo 940 Turbo "Nian" (1995)
Rednik
13 oktober 2007 · 304 Inlägg

Fuckface skrev:

Rednik skrev:

dallelito skrev:
det känns tryggt att polisen jagar folk som kör med dimljus istället för att stoppa dödsskjutningar och dödsmisshandel. otroligt fantastiskt....man skäms ju inte att bo i sverige längre..

Japp... Alla poliser jagar folk med dimljus, finns INGEN polis som jagar mördare och misshandlare, BARA folk som har dimljus. Det visste väl alla?

Det är den sjukaste uppfattningen av polisen som jag hört, och det är inte första gången! hmm

Du har ett väldigt tragiskt tankesätt, min vän... Alla poliser är inte satta till att jaga pedofiler, mördare och andra liknande samhällsskandaler! Det gäller att känna till hur det fungerar i detta avlånga, det finns ju trots allt poliser som upprätthåller ordningen i trafiken och det finns poliser som jagar i de djupt brottsliga kretsarna...

För helvete, när vi tog våra kära plastkort så fick vi trots allt veta vad som gäller, vad som är tillåtet och vad som är förbjudet! Så varför i hela fanskapet kan ni komma och klaga om de stoppar er med felaktig belysning, eller att ni kört för fort... Jag har själv dragit på mig massvis med samtal med poliser, säkerligen ett antal samtal med samma poliser! Böter har jag också fått, men jag gillar läget... För det är nämligen jag som har skapat situationen!

Tro inte att icke E-märkta lexuslampor eller slicks, neonljus och annat skit som sitter på bilen är tillåtet, och klaga inte när ni blir tagna för detta! Det är inte synd om någon, det är snyggt, men det skiter polisen fullkomligt i...

Allt för mig! Trevlig helg

Hoppas att du inte menade mig för att jag försökte bara visa hur dum hans och alla andra liknande kommentarer är.

C70
13 oktober 2007 · 424 Inlägg

kohler skrev:
Lite oväntat att en piketbuss tar en för dimljus! Är inte dom till för grova brott ? jaja... nu vet du

En vanlig missuppfattning. Det finns städer där ordningspolisen kör i bussar likanande dom som Piketen har.

Edge EVOLUTION GARAGE
13 oktober 2007 · 1 837 Inlägg

Mina dimljus ger ett fint ljus för alla myror som vandrar på vägen, det räcker bra för mig.. hehe tongue
Det är mer design än funktion i mitt fall är jag rädd för men det gör mig inget, är det mörkt åker halvljus/helljus på i vilket fall!, wink

//Edge
Vallås Locos
13 oktober 2007 · 407 Inlägg

Det var då ett jävla tjat på farbror blå i denna tråden. Du fick i alla fall rätt bötesbelopp och din kompis fick fel. Polisen kan också göra fel, tror nog att alla här inne har gjort något mindre fel på sitt jobb också någon gång i livet. Alla är inte perfekta och så enkelt är det.

Att du inte blev stoppad av de första poliserna kanske härrörde med att de hade något viktigare för sig, vad vet vi. De kanske rapporterades om någon misshandel på radion som de var på väg till eller så observerade de något mystiskt, vad vet vi. Den andra bilen som du blev stoppad av kanske inte hade några ärenden för stunden och stoppade dig helt korrekt. I nästa stund kanske samma polis du blev stoppad av "missade" någon full ungdom som gick mot rött eftersom de hade något anrop de var på väg till. Vad vet vi egentligen?

Polisen gjorde bara sitt jobb och så simpelt är det. Kombinationen parkeringsljus och dimljus ser man inte lika bra med och olagligt är det också. Själv kört med det en hel del och den procentuella chansen att man missar någon vid ett övergångsställe lär vara högre om även ganska minimal. Polisen gjorde hur som helt rätt och stoppade dig och de som stoppade din kompis gav fel bötesbelopp. Men som sagt, vem har inte gjort fel på sitt jobb någon gång....

Visst är polisen en ordningsmakt och ska ha stenkoll på det mesta men även de gör fel. Hellre att de råkar göra fel på en av alla tusentals bötesbelopp det finns än att de använder sitt tjänstevapen fel, för att nu ta ett extremt exempel.

Daaze Rent A Retard !
13 oktober 2007 · 674 Inlägg

hahha,, är det bara jag som har blivit stoppad av polisen när det e mörkt med halvljus+dimljus och bara blivit ombedd att släcka dimljusen och sen få åka vidare big_smile ??

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
kohler
13 oktober 2007 · 671 Inlägg

C70 skrev:

kohler skrev:
Lite oväntat att en piketbuss tar en för dimljus! Är inte dom till för grova brott ? jaja... nu vet du

En vanlig missuppfattning. Det finns städer där ordningspolisen kör i bussar likanande dom som Piketen har.

ok då vet jag att man ska akta sig för dom

Second is the first loser
dallelito med lem
13 oktober 2007 · 1 147 Inlägg

Rednik skrev:

dallelito skrev:
det känns tryggt att polisen jagar folk som kör med dimljus istället för att stoppa dödsskjutningar och dödsmisshandel. otroligt fantastiskt....man skäms ju inte att bo i sverige längre..

Japp... Alla poliser jagar folk med dimljus, finns INGEN polis som jagar mördare och misshandlare, BARA folk som har dimljus. Det visste väl alla?

uppenbarligen........jag e inte på humör o ta en diskution nu. men ur min synvinkel ligger prioriteringarna på helt fel grejer....sen va du, bror duktig, tycker skiter jag i. ha det

Senast redigerat av dallelito (13 oktober 2007)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
13 oktober 2007 · 545 Inlägg

okej, kom ihåg alla då, om ni ska köra på kvällen m dimljus, ha dem ihop me halvljuset!!!wink

Två ord räcker, SAAB knäcker
Konstapeln Snickar guru
13 oktober 2007 · 278 Inlägg

Saab_girl skrev:
okej, kom ihåg alla då, om ni ska köra på kvällen m dimljus, ha dem ihop me halvljuset!!!wink

Ja för då får man bara 600kr i böter lr vad? ^^
Förortsljusen är bara blöjraggare som åker runt med så skippa dom helt smile

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Germax
13 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Jag fick böter igår för att jag inte blinka, då sa jag åt han att han va dum i huvet. Då fick jag stå o kefta med han i 30 minuter i minuskylan, smart gjort tongue

Konstapeln Snickar guru
13 oktober 2007 · 278 Inlägg

JapMax skrev:
Jag fick böter igår för att jag inte blinka, då sa jag åt han att han va dum i huvet. Då fick jag stå o kefta med han i 30 minuter i minuskylan, smart gjort tongue

Blinkers är väl bara till för att underlätta för andra, är väl inte lag på att du måste blinka?
Lr har jag helt fel :S

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Germax
13 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Konstapeln skrev:

JapMax skrev:
Jag fick böter igår för att jag inte blinka, då sa jag åt han att han va dum i huvet. Då fick jag stå o kefta med han i 30 minuter i minuskylan, smart gjort tongue

Blinkers är väl bara till för att underlätta för andra, är väl inte lag på att du måste blinka?
Lr har jag helt fel :S

De trodde jag med, lr de trodde jag först.. men de finns en lag att man måste blinka vid sväng. Och de visste jag igår, men vem fan åker runt o blinkar när man svänger var 10 sekund mitt inne i stan?

Woogensea Volvoturbo For Life
13 oktober 2007 · 366 Inlägg

Saab_girl skrev:
Hej hej hallå!!

hopp då körde man förbi 2 snutar i stan men ingen brydde sig om mitt dimljus samt parkeringssljus. så kör pikebussen förbi o sen vänder o kör efter m blåljuset på!

får gå in i pikebussen o så ger han mig en saftig böter på 1200 m anledningen "du ser inte de gående tillräckligt bra". i stan ?? ajja jallefall.
de konstiga e att en kompis i sthlm fick böter för exakt samma , men bara 600..

så hur kan det skilja så o vad har ni fått för böter för dimljus+ parkeringssljus i stan på kvällen??

de sista han sa va typ "ah glöm nu inte rama in din första bot"... hmmm snutjä...

puss

Tyvärr så va de helt rätt av snutarna att dela ut boten....Eftersom att de va mörkt (antar jag). Anledningen till att du fick 1200:- i böter å din kompis 600:- kan ju vara att 600 låg böterna på innan dom höjde allting....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Woogensea Volvoturbo For Life
13 oktober 2007 · 366 Inlägg

dallelito skrev:

Rednik skrev:

dallelito skrev:
det känns tryggt att polisen jagar folk som kör med dimljus istället för att stoppa dödsskjutningar och dödsmisshandel. otroligt fantastiskt....man skäms ju inte att bo i sverige längre..

Japp... Alla poliser jagar folk med dimljus, finns INGEN polis som jagar mördare och misshandlare, BARA folk som har dimljus. Det visste väl alla?

uppenbarligen........jag e inte på humör o ta en diskution nu. men ur min synvinkel ligger prioriteringarna på helt fel grejer....sen va du, bror duktig, tycker skiter jag i. ha det

och där har du så rätt så rätt gamle vise man..........borde skicka en länk till den här tråden till farbror konstaplen.....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang