Var iväg idag efter jobbet å mappa 940n på E85 Allt gick klockrent på första gången denna gången som tur var Nu blev där mkt bättre ös än innan med lite elakare tändning med Får lägga upp en ny film nån dag nu
Idag kontrollerade ja vakuumläckage med testutrustning på jobbet till Farthållaren som alltid vatt seg å tappat fart. Visade sig att där fanns en dålig vakuumslang som jag bytte ut samt en O-ring i en av givarna vid pedalerna som var värsta boven i dramat. Funkar kanon nu så nu kan man lata sig ännu mer när man glider
Liten update nu då. Spräckte en slang mellan insug å tomgångsmotor i fredes på ett race så fick införskaffa ny sådan som blivit monterad idag Köpte även 2 Motstånd, 2 Fjädrande tryckknappar å lite tillbehötr till det då jag ska koppla Kallstartknapp i min 740 å 940 så de går igång lätt under vintern med etanol. Har kopplat in kallstartdetaljerna på 740n idag å blir samma verkan på 940n så nedan är där en film hur den verkar. Har även beställt en Silikonslang som ska sättas mellan ic å turbo då den som sitter där nu är av lite sämre kvalitet än övriga slangar jag har i silikon. Har hoppat ett par gånger för mig å de kan ju skada turbon mkt om de gör det för ofta.
Bild på Kallstartsdetaljerna plus Slangen mellan tomgångsmotor å Insug som jag fick köpa ny då jag spräckte den i 2 bitar på ett race:
Film som visar knappens Funktion (Motorn är varm här så får rätt mkt mer etanol än den ska ha) Är 740n jag visar i här då jag började med å koppla de i den: http://www.garaget.org/video/xpydmno8mm6c
Så då har man vatt ute å filmat lite när man kör på en halvkass 70-väg hem till mig med några rakor iaf. Filmen ser ni här: http://www.garaget.org/video/5fm0r6y5dcsj
Körde å lekte lite igår å plötsligt började de väsa mkt från motorrummet när man fick lite högre laddtryck. Tänkte bara jahapp nån silikonslang som e påväg av så kolla det men ingen som såg dålig ut. Starta bilen kall idag å hörde mkt avgasläckage å läckte då mellan grenrör å turbo. Såhär såg packning ut:
Som tur var hade ja en liggandes annars hade bilen blivit stående nu till nångång i nästa vecka då man hade haft nu packning.
Såja första gången men kört med bilen mot tiden. Var på Blackrace i Krstd idag med den. Bästa resultat enligt bilden:
Bilen bara spann 1:an å 2:an å därefter e ju nästan 201 meter förbrukade men han dra lite i 3:an med då K27:an börjar visa sin manlighet Synd man inte fick nån film för blev långt fint svart sträck från högerhjulet hela tiden
Nästa steg på bilen är Diff om man ska ha nån chans å få bättre tider på låga 201 meter
Var inte wastegaten. Va en sleten vakuumslang som soruckit längs med slangen en liten bit så de läckte när de kom laddtryck me nblev ganska tät på tomgång. Så de e fixat å laddtrycket är tillbaka
Var inte wastegaten. Va en sleten vakuumslang som soruckit längs med slangen en liten bit så de läckte när de kom laddtryck me nblev ganska tät på tomgång. Så de e fixat å laddtrycket är tillbaka
Härligt! Då blire volvo träffen för dig ikväll haha. Själv ska man åka till hbg till min halvbror så tänkte dra en runda till hamnen med.
Idag beställdes em Torsendiff från Bakaxeldelar.se Han ska lämna iväg den för bearbetning av huset så man kan få på Hastighetsmätar/ABS-Krans på den så jag har en fungerande hastighetsmätare å fungerande ABS. När den e klar så långt skall jag riva ner min Bakaxelklump jag har i min bil nu å skicka upp shimsen bakom lagren så han kan lägga i dem och sedan pressa på nya lager därefter sänds Diffen hem till mig och jag behöver bara montera den i klumpen sen ska man ha lite bättre fäste kan man hoppas
Har halvt rasat bakaxeln idag.. Passar fint när man precis beställt Diff. Har hört sen ja raca i hbg i fredes att de donkat till konstigt i bakaxeln men inget ja tänkt mer på än att de börjar väl bli glapp i nån bussning. Men när jag drog hemåt på vägen idag så gasa man järnet å slänger i 2:an å sen brakar de till rejält i bakaxeln. så lugnar ner mig å glider å allt funkar å verkar bra. PRovar dra e ngång på ettan å när de börjar ladda på lite brakar de till igen så tog de lugnt sista biten hem å se nrev ja ner å kolla i bakaxeln å då hade de börjat försvinna lite kuggar från Differntialdreven Tur man inte gav sig på å bänka bilen på Vallåkra i Söndes som jag tänkte på men vågade inte redigt då ja hört detta "Klonk" i bakaxeln sedan ja racat på Ättekulla i fredes.
Här e ett par bilder: Saknas nått drev där:
Låg ett par sådana här i diff-huset:
En liten stund senare från föregående bilder va den ute:
I väntan på att jag ska få min Torsendiff så har jag införskaffat mig en Dvd-Spelare till Bilen och pysslat dit den å fått greja med störningar i lågnivån men nu är allt fixat å splaren sitter på plats.
Såja idag kom äntligen min Torsendiff Tog ledig eftermiddag på jobbet så jag kunde hämta ut diffen å få ihopa den idag. Jonas på Bakaxeldelar har gjort ett excellent å snyggt jobb med å få Hastighetsmätar/ABS-Kransen på plats på diffen, Hastighetsmätare å ABS funkar kanon. Var första gången han fixade ihop sådan krans jag har på en sådan diff. Å jag slapp shimsa å greja då jag skickade upp mina gamla shims från min gamla diff så han la mellan dem innan han pressa på nya lager. Smidigt å bara slänga i skiten å kunna köra
Har vatt ute å testat å diffen verkar funka fint. Kommer några bilder här:
Film? KAn tänka mig att 0-100 går lite snabbare nu än utan tidigare...
Mja de ska väl gå snabbare men prova dra lite å de nsläpper rätt lätt även om de ntar på båda hjulen med:P men borde kalrt bli bättre tid då de greppar fortare nu iaf. Så ja får väl göra en ny film nån dag då