härligt, nu har du ju lite extra pengar till den också
Javisst äntligen närmar de sig ett slut jo har ju lite över så nu ska den nock bli klar rätt fort:P Får dock lägga en del på en billig pendlarbil till jobbet. blir väl hända civic lr nån nissan micra/sunny:P haha
*Har lindat om grenröret med mer bandage så nu ser de fräschare ut *Bytt fördelarlock rotor stift å kablar å lindat in kablaran i aluminiumfolie då de ligger nära grenröret *Beställt och fått min Forge återcirkulerande dump och monterat den. *Beställt en Enem V16 Turbokam av Enem
Ska beställa en elfläkt till fronten på kylarna så man får bättre kylning och fixa 2 oljeslangar så ja kan ha ackondensorn som oljekylare sen därefter ska ja boka mapptid
Some pics:
Grenröret med nya lindningen:
Forgedumpen:
Dumpen monterad. Röret från dumpen till slangen är ofcourse rostfri. Dumpen är väldigt gömd med men fanns inte mkt annat å välja på här
Enem V16-kammen är monterad å ventilspelet justerat rätt Sen har ja fått min andra elfläkt jag beställt och monterat den med. Ska skarvas ihop lite kablage bara sen e den helt klar men sitter på plats. Sen oljekylaren låter ja va som de e nu då den får kylning hyffsat iaf. Ska kontrollera å ev justera bränsletrycket i helgen å så ragga fatt i några sommarrims sen ska bilen mappas då den är rätt så redo för det. Bara nån koll/genomgång av bilen innan man kör å mappar i princip
Elfläkten monterad. Som synes så ska kablaget fixas till såklart
Såja då var motorn å allt genomgånget å till justerat på bilen. Bränsletrycket låg rätt till me nya btr:en monterad. Letar Sommarfälgar för fullt nu å så fort ja fått tag i några å fått på bilen så ska den upp å mappas.
Småpillade lite med bilen idag. *Tog bort orange parkeringsljus fram å satte i Vita lampor *Tog bort röd skyltbelysning å satte i vita lampor *Dammsugade å putsade av bilen lite invändigt *Kopplade in alla stereogrejer utom själva stereon
Letar fortfarande 17 -18" fälgar för fullt. Mappning har ja planerat eventuellt blir 1:a Mars då bilen ställs på å blir laglig å framföra. Ska söka efter Xenonlock skyltbelysninglampor å parkeringsljuslampor fram så de blir något snyggare.
Tog även ett par dagsljus-bilder på hur bile nser ut i nuläget. Väldigt dammig å skitig. Vädrets makter va ju inte me en för å tvätta bilen som va tänkt å göras idag med
Motorrummet (Tryckröret mellan ic å insug ska bytas ut till ett som inte har uttag för Öppen Dump) :
Liten update igen då Köpte 17" Mörkgrå lackerade Polarisfälgar idag. Så har monterat dem. Använder mig av 25mm Spacers bak för å få ut fälgarna mer å få ett råare stuk Använder 20mm Spacers fram 215/45 ZR 17 Sulor sitter på fälgarna Å idag fastställdes datum med mapparen så första Mars mappas bilen om allt klaffar som de ska me väder å inget hinder dyker upp.
Lite halvtaskiga bilder me Polarisfälgarna monterade då: (Bättre bilder kommer komma upp på garaget.org)
Idag pysslade man lite med bilen igen. *Monterade Xenonlook-lampor i Park-ljus fram *Monterade Xenonlook-lampor till Skyltbelysningen *Tvättade av bilen från all damm å skit *Provkörde lite å tog lite bättre bilder med nya fälgarna i dagljus
Bilen mappad nu. Uppskattad effekt av mapparen blev strax under 400hk men den skjuter på bra nu iaf
En fästblut till ena Momentstaget gick sönder i bakvagnen å krökte även en ögla med. Detta skedde precis när mappningen avslutades som tur är. Så nu får man fixa bort gamla bulten å montera ny sen går de förhoppningsvis igen
Blev iaf nöjd å nu ska de inte trimmas mer på kärran. Blir å å hålla den i skick nu En bild på missödet:
Såja nu e bakvagnen fixad. Körde till mitt gamla jobb å fixade ut bulten. me lite rejäla grejer där. Hitta en bättre begagnad bult från en gammal 740 vi plockat ner som ja monterat nu sålänge tills ja fått hem 2 nya från volvo som ska beställas imorrn å nu går de fin fint å köra den igen
Nu är de 4 bultarna som håller mometnstagen ibakvagnen utbytt å provkörde bilen lite igår. Motorn vill bryta å jäklas när man kommer upp i 3ans växel å uppåt så kan endast använda 1/4-dels gas för tillfället. Ska upp till mapparen igen nästa helg å finjustera mappen lite så man kan använda fullgas utan att motorn bryter. Han ska även höja varvstoppet som ligger på 6200rpm nu då den når de så jäkla kvickt så en 7000rpm iaf kan man sätta varvstoppet på så håller motorn me förhoppningsvis. Sen ska vi även se om de går å plocka lite till hk på tädningen 8)