Köra B230 på skräpolja?

Eisenhut
16 oktober 2007 · 1 827 Inlägg

Jag kör uteslutande på Biltemas mineralolja i min Civic, även på bankörningarna.

Funderar dock på att köra MC oljan då jag nog vill ha en lite rakare olja.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
_Wallis_
16 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

rs niklas skrev:
en traktor går väl på allt??

Du ska ju bara hålla K'fft mad . Hatar Saabitalister som dig, Kommer och skryter med JAS och sådant, Har ni alla missat det att det är Volvo som har gjort motorn i JAS planen?!?!?!?!
Och om man nu ska gå på vad alla bilföretag har tillvärkat innan bilar, Så är väll Lambo Ochså en Traktor då? mad

Kan du andas kan du dö.
beemern .......
16 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

_Wallis_ skrev:

rs niklas skrev:
en traktor går väl på allt??

Du ska ju bara hålla K'fft mad . Hatar Saabitalister som dig, Kommer och skryter med JAS och sådant, Har ni alla missat det att det är Volvo som har gjort motorn i JAS planen?!?!?!?!
Och om man nu ska gå på vad alla bilföretag har tillvärkat innan bilar, Så är väll Lambo Ochså en Traktor då? mad

HAHAHA lol

beemern .......
16 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

master_lars skrev:

beemern skrev:
men köp rikrtig olja, de är ju biligt, far till en oljedepå som säljer, de gör ja har och betalar 128kr för 5liter, riktig å bra olja me kvalitet inte nå utblandat skit från öb...

Vart finner man oljedepåer?

finns lite över allt, här har vi både statoil och tror de är preem som har oljedepåer, och bägge säljer bra olja till lågt pris då de är direkt från fabrik eller va man ska säga...

_Wallis_
16 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

jag har kört ett år på:
Mobil S 10-40 Syntet olja, [Mobil S inte Mobil 1]

Kör bilen så som en Sugmotor ska köras för maximal effekt,
Inga problem alls. Ska dock göra olje byte nu, Blir samma olja igen.

Fanns på Micro vet jag iafa.
Pris kommer jag inte ihåg.

MVH Wallis

Kan du andas kan du dö.
_Wallis_
16 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

beemern skrev:

_Wallis_ skrev:

rs niklas skrev:
en traktor går väl på allt??

Du ska ju bara hålla K'fft mad . Hatar Saabitalister som dig, Kommer och skryter med JAS och sådant, Har ni alla missat det att det är Volvo som har gjort motorn i JAS planen?!?!?!?!
Och om man nu ska gå på vad alla bilföretag har tillvärkat innan bilar, Så är väll Lambo Ochså en Traktor då? mad

HAHAHA lol

Klarar inte av sånt jäkla Saab folk som kommer med sitt skit snack & ovetande.. Därav jag uppfunnit ordet Saabitalister ochså. En benämmning på denna störande folkgrupp. MVH Wallis

Senast redigerat av _Wallis_ (16 oktober 2007)

Kan du andas kan du dö.
Glenn9K Montör
17 oktober 2007 · 664 Inlägg

_Wallis_ skrev:

beemern skrev:

_Wallis_ skrev:

Du ska ju bara hålla K'fft mad . Hatar Saabitalister som dig, Kommer och skryter med JAS och sådant, Har ni alla missat det att det är Volvo som har gjort motorn i JAS planen?!?!?!?!
Och om man nu ska gå på vad alla bilföretag har tillvärkat innan bilar, Så är väll Lambo Ochså en Traktor då? mad

HAHAHA lol

Klarar inte av sånt jäkla Saab folk som kommer med sitt skit snack & ovetande.. Därav jag uppfunnit ordet Saabitalister ochså. En benämmning på denna störande folkgrupp. MVH Wallis

Är du helt slut i huvudet? Ditt inlägg var ju om möjligt ännu mer omoget och sjukt än det han skrev från början. Ditt beteende mot dessa "saabitalister" är ju inte direkt acceptabelt heller. Väx upp för fan. Både Saab och Volvo gör/gjorde underbara bilar, det är inget mer snack om saken. Finns bra mycket mer volvofolk som hatar saab utan anledning än tvärtom.

Använd fan inte min tråd till sånt skitsnack igen.

---

Och till alla andra, tack för hjälpen. Verkar ju som om Biltemas olja duger. Får bli den.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Xoff Volvo tönt... =)
9 december 2007 · 2 344 Inlägg

som sagt, i en rödblockare kan du hälla i vad som (om du nu inte har en övertrimmad 500hk maskin) hade en 745a en gång jag råkade bränna en packbox i så den pissade olja överallt, så hos en polare var oljan slut å han hade ingen ny olja liggandes, då tog jag å hälde i hans slutkörda kolsvarta sega spillolja han hade i en dunk, denna olja körde jag på i ca 500-1000mil för packboxen blev tät igen! så bara häll i!

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Nitro
9 december 2007 · 330 Inlägg

i min ford så hällde jag 0-30 helsyntet olja, gammalt olja från bmwn blandad med servoolja och polaren hade pissat i hinken oxå där oljan va
och hällt i bara gammalt olja och ändå funkar skitet smile

engolf
10 december 2007 · 3 235 Inlägg

Har hatt biltemaolja i tre olika bilar, och aldrig haft problem.
Därimot luktade olja bränt (olja som jag köpt på Shell, "diesel ultra" tror jag den hette...och
kostade runt 450 kr....(
Så nu är det bara biltema som gäller.

twin_cam Smålänning
10 december 2007 · 7 877 Inlägg

Häll dock inte i en för bra olja. Vi hällde delsyntet av bra märke i en mitsu galant som gårr på samma olja i 5000 eller 10000 mil, vet inte, för förra ägaren hade aldrig bytt i alla fall, och han hade haft bilen i 4 år, men då skar den för oljan tvättade för bra wink
Var texaco. Min polare kör det till allt.

Biltemas håller väll samma kvalité, kanske t.om bättre, då den vunnit tester.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
10 december 2007 · 1 098 Inlägg

Det funkar och är inga problem.. Känner många som kört på feltemas olja å de har funkat..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Marcus_89 Biltokig elektriker
10 december 2007 · 3 352 Inlägg

Körde min bil på biltemas olja ett tag, inga problem med det inte. Gick utmärkt. Hade det i bilen ca 500 mil. Har även kört 4-taktscrossar på biltemas olja, inga som helst problem där heller.

marven
9 januari 2008 · 551 Inlägg

du kan känna dig lugn, alla ja känner o ja kör på biltemas olja, fungerar utmärkt, billigt e det också yikes

You can't B serious, oh K
mastrorobert
9 januari 2008 · 10 Inlägg

vette fan..vet bara att använda billiga oljor....ja, nu betalar jag skul´den med ha motorn fullt med gegga och skit !! aldrig mer !! volvo motorer är känsliga !! gör inte mitt misstag !!

sopbilen
9 januari 2008 · 62 Inlägg

All olja som på öb är ju godkänd för att kunna användas i vanliga bensin och diesel motorer och min gamla motor körde jag på ÖB olja o den går so men klocka än även alla börnisar o varvstopp smile

NmRi Drifttekniker
9 januari 2008 · 224 Inlägg

Kör på bitema olja och spara pengarna till att byta olja oftare istället.

Alla våra bilar rullar med biltema olja och de håller fortfarnade efter många tuffa dagar på bana mm. Jag byter dock oljan efter bankörningar.

Turbojesus Flickspanare
9 januari 2008 · 728 Inlägg

Biltemas olja är ju trots allt bäst i test, enligt artikel i GP. Så en gammal Volvo dör knappast av att rulla på olja från Biltema.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
t5-r micke
9 januari 2008 · 301 Inlägg

traktorer går på allt... tom råolja!

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
steifan DR!FTT3KN!K3R
10 januari 2008 · 10 427 Inlägg

Det är nog mer B18 & B20 som är odödliga på den fronten skulle jag tro.

Skitolja = byta ofta
Bra olja = byta ofta

wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang