Om du hade haft mellan 50000-60000:- vilken bil hade du valt?

LIVINL0UD
21 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

Tja.

Tänkte kolla lite bara smile Om du hade haft mellan 50000-60000:- vilken bil skulle du ha valt och varför?

Detta är bilarna som finns att välja mellan, är inte intresserad utav några andra smile

* Volvo 850 T5
* Volvo S70 2.5t
* Golf 1.8t
* Golf VR6
* Golf V5
* Golf 1.9TDI
* Bora V5
* Audi A3 1.8t
* Saab 9-5 Aero
* Saab 9-3 Aero
* BMW 318
* BMW 320

Har själv mest varit inne på 850 T5, S70 2.5t och Golf VR6, men har sådant jävla dilemma. Vill verkligen hitta den perfekta bilen så man blir nöjd ett bra tag framöver.

Men nu är det peoples choice, så varsigoda att välja!

Serreos
21 oktober 2007 · 182 Inlägg

Hmm ja du...Vf inte en S40 T4? Men hade jag den budgeten så skulle jag lätt ta bort alla alternativ förutom Audi A3 1,8T helst Quattro dåra sen Golf Gti 1,8T och S40 T4 dessa tre är nästan samma klass bara att S40 är snabbare...Passar pefekt som första bilar också..

Mvh Jojje

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
21 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

850 T5 eller S70 T5 (automat) hade jag valt smile

I do it my way
LIVINL0UD
21 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

Jo S40 T4 också en trevlig bil, men de finns ju bara FAS I för min budget sad Har även hört att FAS I inte ska vara så pålitliga. Varför skulle du ta bort alla andra bilar utan dom du nämnde. Angående A3 Quattro så får jag ej en sådan för min budget häller tyvärr.

Mvh Pappi

LIVINL0UD
21 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
850 T5 eller S70 T5 (automat) hade jag valt smile

S70 T5 är tyvärr dyrare än vad min budget ligger på, sen är manuell ett självklart val isåfall smile automat är tråkigt men skönt.

_Palmen
21 oktober 2007 · 306 Inlägg

Vr6 synkro hade jag tagit. men du blir nog nöjd villken bild du nu än tar

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
21 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

jag hade nog valt 850 t5 eller 8-3 aero om jag hade dom pengarna smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
21 oktober 2007 · 798 Inlägg

varför har du bara skrivit upp bmw 318 och 320? Du kan ju utan problem hitta en fin 325/328 för dom pengarna.

klinder ...
21 oktober 2007 · 227 Inlägg

Nej tack, tråkigt utseende och inredning, motorn går väl dock som ett skott * Volvo 850 T5
Nej tack * Volvo S70 2.5t
Asså... det finns inte en enda på blocket under 60k?! * Golf 1.8t
En rätt kul bil men framhjulsdrift suger enl. mig * Golf VR6
Det finns 3 sånna inom din prisklass på blocket! * Golf V5
Förmodligen jävligt ekonomisk, drar nog inte mer än 0.6 * Golf 1.9TDI
3st på blocket inom din prisklass * Bora V5
Finns en del för under 40 vilket betyder att det finns bilar mellan 50-60 i bra skick! + att motorn är kanon smile * Audi A3 1.8t
Skulle aldrig i mitt liv äga en saab * Saab 9-5 Aero
Se ovan. * Saab 9-3 Aero
Nej tack * BMW 318
Nej tack * BMW 320

så av dom bilarna så blir det antingen Audi A3 1.8t eller Golf 1.9TDI
fast jag skulle inte kunna tänka mig att äga en framhjulsdriven audi så det blir golfen isf...

Men skulle jag själv köpt en bil i den prisklassen så skulle det bli en Audi S2/urS4 ...

Och försäkringen är nog minst lika dyr på en s2'a som på en VR6...

Senast redigerat av klinder (21 oktober 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
21 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Pappi skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
850 T5 eller S70 T5 (automat) hade jag valt smile

S70 T5 är tyvärr dyrare än vad min budget ligger på, sen är manuell ett självklart val isåfall smile automat är tråkigt men skönt.

Okej.

Nja, så tråkigt är det väl inte med automat, vassare på 201 m än en manuell. Fast visst är det en annan känsla att växla manuellt. Det är ju en smak sak smile

I do it my way
RobinMoberg
21 oktober 2007 ·

racing-jimpa skrev:
varför har du bara skrivit upp bmw 318 och 320? Du kan ju utan problem hitta en fin 325/328 för dom pengarna.

jag menar då det jag, tror nog du drar de där andra fjoll bilarna med en 328-330. eller varför inte annan bmw , 5 serie tex.. 540 mm. 750 ! skitsamma, de kostar även mindre än volvo c70?!

Joo
21 oktober 2007 · 741 Inlägg

Volvo s70 2.5t
Saab 93 Aero
Golf vr6

Någon utav dom hade jag funderat över, resten av bilarna går fet bort på din lista smile

Niklas1987 NO
21 oktober 2007 · 2 182 Inlägg

En fräsch Amazon 123 GT,PV Sport eller 142 cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Rallyhalle
21 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

RobinMoberg skrev:

racing-jimpa skrev:
varför har du bara skrivit upp bmw 318 och 320? Du kan ju utan problem hitta en fin 325/328 för dom pengarna.

jag menar då det jag, tror nog du drar de där andra fjoll bilarna med en 328-330. eller varför inte annan bmw , 5 serie tex.. 540 mm. 750 ! skitsamma, de kostar även mindre än volvo c70?!

Han kan ju ha tagit 318/320 rent försäkringsmässigt. Dom är ju inte billiga direkt.

Själv hade jag valt Saab 9-3 aero.

dj_padde
21 oktober 2007 · 1 813 Inlägg

jag kan hålla med serreos om s40 t4..
fas 1 hade problem med sin styrbox och det finns dom som har bytt ut dom till en nyare bättre box. som i min bytte ut den till en 00as och det var inga problem den byttes när bilen chippades. och i din prisklass kan du få en fin s40 t4a för som inte gått så långt och är i bra skick;)   skulle du ändra dig så kolla in min den finns på blocket till salu:P  annars hade jag sattsat på en golf 1,8T fast dom e nästan lika dyra som en t4a att äga inte många hundralappar mer om året.    som sagt alla har olika åsikter så du kommer kanske få mer problem å välja hehe alla säger olika tongue smile men iaf lycka till min kan du få ett bra pris påwink hör av dig om du ändrar dig=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
21 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

klinder skrev:
Nej tack, tråkigt utseende och inredning, motorn går väl dock som ett skott * Volvo 850 T5
Nej tack * Volvo S70 2.5t
Asså... det finns inte en enda på blocket under 60k?! * Golf 1.8t
En rätt kul bil men framhjulsdrift suger enl. mig * Golf VR6
Det finns 3 sånna inom din prisklass på blocket! * Golf V5
Förmodligen jävligt ekonomisk, drar nog inte mer än 0.6 * Golf 1.9TDI
3st på blocket inom din prisklass * Bora V5
Finns en del för under 40 vilket betyder att det finns bilar mellan 50-60 i bra skick! + att motorn är kanon smile * Audi A3 1.8t
Skulle aldrig i mitt liv äga en saab * Saab 9-5 Aero
Se ovan. * Saab 9-3 Aero
Nej tack * BMW 318
Nej tack * BMW 320

så av dom bilarna så blir det antingen Audi A3 1.8t eller Golf 1.9TDI
fast jag skulle inte kunna tänka mig att äga en framhjulsdriven audi så det blir golfen isf...

Men skulle jag själv köpt en bil i den prisklassen så skulle det bli en Audi S2/urS4 ...

Och försäkringen är nog minst lika dyr på en s2'a som på en VR6...

Audi tok? tongue

I do it my way
klinder ...
21 oktober 2007 · 227 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

klinder skrev:
Nej tack, tråkigt utseende och inredning, motorn går väl dock som ett skott * Volvo 850 T5
Nej tack * Volvo S70 2.5t
Asså... det finns inte en enda på blocket under 60k?! * Golf 1.8t
En rätt kul bil men framhjulsdrift suger enl. mig * Golf VR6
Det finns 3 sånna inom din prisklass på blocket! * Golf V5
Förmodligen jävligt ekonomisk, drar nog inte mer än 0.6 * Golf 1.9TDI
3st på blocket inom din prisklass * Bora V5
Finns en del för under 40 vilket betyder att det finns bilar mellan 50-60 i bra skick! + att motorn är kanon smile * Audi A3 1.8t
Skulle aldrig i mitt liv äga en saab * Saab 9-5 Aero
Se ovan. * Saab 9-3 Aero
Nej tack * BMW 318
Nej tack * BMW 320

så av dom bilarna så blir det antingen Audi A3 1.8t eller Golf 1.9TDI
fast jag skulle inte kunna tänka mig att äga en framhjulsdriven audi så det blir golfen isf...

Men skulle jag själv köpt en bil i den prisklassen så skulle det bli en Audi S2/urS4 ...

Och försäkringen är nog minst lika dyr på en s2'a som på en VR6...

Audi tok? tongue

Japp ... och framhjulsdrifts hatare tongue
Har åkt med i Saab 9-3 Aero, Volvo V70 2.5T, Golf VR6, Audi A4 1.8tq (samma som på listan eller väldigt lika)
och det är ju jävligt stor skillnad på bilarna, men jag har för mig att saaben skulle ha mest effekt på pappret men den kändes slöast :S Volvon är bara för tråkig i inredningen och golfen drack för mycket när man gasade... tongue iofs drar min audi ungefär lika mycket så det beror ju på hur man kör big_smile

Senast redigerat av klinder (21 oktober 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
MeloveGolf Vw trimmare
21 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

_Palmen skrev:
Vr6 synkro hade jag tagit. men du blir nog nöjd villken bild du nu än tar

Nästan samma här fast jag äger en "Syncro" wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
LIVINL0UD
21 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

Kul med så många olika svar big_smile
Sen när de gäller fwd, rdw, 4wd så spelar det mig egentligen ingen roll då det bara ska vara en sommarbil, kan lika gärna köpa mig en rwd till vintern och leka av mig big_smile

Det bästa egentligen är ju att skaffa turbo bil direkt angående många trim möjligheter.
Tyvärr är det ju inte billigt att trimma snikbilar i dagsläget.

Har ju lite mer krav trotsallt big_smile

* Bilen ska vara 5 dörrars, alltså ingen coupé.
* Turbo då det är billigare att trimma än snikbilar.
* Stylingvänlig.
* Sköna köregenskaper.
* Ska kännas ganska ny.
* Behöver inte dricka 1.5liter milen.
* Bra kvalité på bilen.

Det var kraven ja kom på hitils.

Fortsätt att skriva förslag på olika slags bilar, kanske finns de någon annan bil som uppfyller mina krav som jag inte nämt, så ta den med isåfall smile

Lars-P
21 oktober 2007 · 427 Inlägg

Vill du ha fler altenativ? har ett iaf ett o det e förståss crx vt! Garanterat roligast o köra av de bilar du listade big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang