Poliser o dess attityd

C70
23 oktober 2007 · 424 Inlägg

1. Konstant lysande röd innerbelysning är inte tillåten under färd. Nu snackar vi sånt som syns utifrån. Så rött neon inne i bilen är olagligt.
2. En ensam Polis får givetvis ge dig böter. Väljer man att inte skriva på gäller Polismannens ord mot ditt ord i domstol.

Poliser är vanliga människor. Alla kan ha en dålig dag. Men bemötande är viktigt! Tänk dig att du jobbar i en affär. Kommer det en sur jäkla kärring som inte gör annat än gnäller så är man inte så hjälpsam tillbaka.

Senast redigerat av C70 (23 oktober 2007)

wimhed
23 oktober 2007 · 510 Inlägg

740Rob skrev:
Blev stoppad lr ja, bilen stog parkerad på en parkering då ja prata me en polar och neonet under bilen var igång..
"smurfen" åkte förbi och sen vände å kom tillbaka igen o parkerade bredvid, klev ur, gick runt åå granskade bilen och säger tillslut att ja inte får ha neonet igång..!!
får man inte ens stå parkerad me de igång..??
man får itne köra me de på de vet ja men har aldrig hört att man inte får stå parkerad me de igång.?? Allting slutade me böter på 600 spänn.. bara för att ja stog parkerad me neonet på.. :mad

Det konstiga är att jag frågade 2poliser i kristianstad om ja fick ha dioder igång när jag stod stilla .. "Var sitter dom och hur menar du?" Jag förklarade och han sa "ja ser ingen mening med att ha blåa dioder fram, men ja hade inte gett dig böter, för jag tror inte att det är olagligt så länge du står stilla .. Skulle du däremot kört med dom igång hade du fått" så skrattade han .. Så det är väl samma sak med neon under bilen .. Så länge du står stilla får man väl ha det igång haha .. Iaf i Kristianstad .. Mvh Johan

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
FLindgren
23 oktober 2007 · 5 089 Inlägg

jag blev kallad "töntig liten 20-åring, som kör volvo" när en polis stannde mig för jag hade halvljus och dimljus på. krävs väll 10 pers för att överrösta en polis så dom kan göra lite vad dom själva vill tycker jag.

sen angående ljuset så säger väll lagen att dte ska vara vitt\gult ljus frammåt och rött bakåt, har du rött ljus i bilen som syns frammifrån så är det som sagt olagligt, inget mer med det smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Pikey
23 oktober 2007 · 2 283 Inlägg

Klart han får ge böter om han är själv...

Sen är det en bedömningsfråga om hur starkt det lyser min innerbelysning lyser 2 röda dioder konstant men det är ju inget som stör någon annan direkt men om du har ett fett neonrör i bakrutan är väl olagligt.

R.I.P. Michael Jackson!
motor_power
23 oktober 2007 · 221 Inlägg

ja har med röd belysning i min bil som lyser konstant o snutet har inte stoppat mig för de! bor i hässleholm!

BMW 320i "Mpower" (1989)
MrTurbo Better than God \o/
23 oktober 2007 · 1 882 Inlägg

Har träffat på massa trevliga poliser under mina år på svenska vägar. Dock bara två otrevliga. Alla har dåliga dagar. Bästa sättet att slippa poliser, både trevliga och otrevliga är att köra lagligt och ha en laglig bil. Alternativt åka buss.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Perss0n
23 oktober 2007 · 435 Inlägg

ska oxå varna alla gasglad pöjkar: FLÖRTA ALDRIG ME EN KVINNLIG POLIS!!! om ni inte redan vet de.. har erfarenhet av va som kan hända.. inget mysigt...

okej vad hände då? tongue

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
moose46019 study
23 oktober 2007 · 772 Inlägg

740Rob skrev:

Titan89 skrev:

ska oxå varna alla gasglad pöjkar: FLÖRTA ALDRIG ME EN KVINNLIG POLIS!!! om ni inte redan vet de.. har erfarenhet av va som kan hända.. inget mysigt...

okej vad hände då? tongue

undersökning av bil och visitering.. plus att åka me till station för alkotest mm...

seriöst blev det visitering och allt eller.
men vad gjorde du var det någon dålig ragningsreplik som gick fel eller?

Erikeri
23 oktober 2007 · 13 Inlägg

Det var det dummaste jag hört att en polis inte skulle kunna bötfälla en person bara för att han är ensam. Så om ett gäng på 10 pers gav sig på 5 st poliser så skulle man inte kunna fälla dem eftersom att deras vittnesmål skulle väga dubbelt så tungt som polisernas...hmm
Skoj att vara polis på en arena bland en massa huliganer dåwink

Mack Forum- och sitemoderator
23 oktober 2007 · 26 174 Inlägg

MrTurbo skrev:
Har träffat på massa trevliga poliser under mina år på svenska vägar. Dock bara två otrevliga. Alla har dåliga dagar. Bästa sättet att slippa poliser, både trevliga och otrevliga är att köra lagligt och ha en laglig bil. Alternativt åka buss.  smile

Jag må säga att jag har bara träffat på trevliga poliser jag. Hitills har alla
även haft humor dessutom.
Plus att jag otroligt nog också har flirtat med kvinnliga poliser och då har det...
ja kanske inte gått bra så man fått en dejt direkt men det har inte blivit
visitering eller nåt heller. Bara lite glada skratt och "aja..fortsätt nu du big_smile"

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Albertoo
23 oktober 2007 · 538 Inlägg

i örebro e varenda polis idiot tycker jag.smile varje gång man blivit stoppad så ska de klaga o gnälla över en massa skit saker!
jag o poliser i örebro går inte ihop alls! tongue en massa tjuriga idioter bara!

Phaetoon
23 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Ska man läsa det finstilta i Vägverkets författningssamling så står det faktiskt att bara strålkastare eller lyktor som omnämns i föreskriften är godkända. Så det är egentligen inte ens tillåtet att ha neonljus monterat under bilen...
Dom brukar vara snälla dock.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Redbull Moderator+
23 oktober 2007 · 1 081 Inlägg

Polisen är som alla andra, dom bemöter dig som du bemöter dom.

Jag har blivit stoppad av polisen och muttrat på dom, då har dom varit rätt otrevliga tillbaks. Jag har blivit stoppad och varit trevlig och då har dom varit jättetrevliga mot mig smile

Vem jag?
Phaetoon
23 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Albertoo skrev:
i örebro e varenda polis idiot tycker jag.smile varje gång man blivit stoppad så ska de klaga o gnälla över en massa skit saker!
jag o poliser i örebro går inte ihop alls! tongue en massa tjuriga idioter bara!

Dom har säkert skrivit in en massa saker i databasen om din bil. Hörde om en knarklangare som polisen systematiskt terroriserade. Dom hade all möjlig information om killen i databasen kopplad till hans bil...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
CarCass CarCass
23 oktober 2007 · 627 Inlägg

De gånger jag suttit i förarsätet så har jag inte mött någon sur polis...

Så här lät det ungefär en gång:

J: Tjenare!
P: Hej, vad tycker du, gick det fort där efter rondellen?
J: Njae..
P: haha, jag undrade bara. Du har väl körkort?
J: Ja, det är klart
P: Då är det väl okej då. Kör försiktigt.
J: Jaha..??

Japp, det gick lite över hastighetsbegränsningen. Han kollade inte ens på körkortet...

Join the Evolution
Mack Forum- och sitemoderator
23 oktober 2007 · 26 174 Inlägg

Phaetoon skrev:

Albertoo skrev:
i örebro e varenda polis idiot tycker jag.smile varje gång man blivit stoppad så ska de klaga o gnälla över en massa skit saker!
jag o poliser i örebro går inte ihop alls! tongue en massa tjuriga idioter bara!

Dom har säkert skrivit in en massa saker i databasen om din bil. Hörde om en knarklangare som polisen systematiskt terroriserade. Dom hade all möjlig information om killen i databasen kopplad till hans bil...

...kanske därför jag blir stoppad lite titt som tätt utan "anledning"?
Med Hondan blev jag stoppad en gång och det var rutinkontroll...med
Volvon så har det blivit 10-15 gånger....och jag köpte bilen i februari detta år big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Le1no
23 oktober 2007 · 72 Inlägg

A4an vi har har röd innerbelysning vid handtagen och knappar och cigg askar,,,så jag d borde va lagligt big_smile...skulel frågat om han va avensjuk på d för att hans äckelbil inte hade d big_smile

moose46019 study
23 oktober 2007 · 772 Inlägg

Albertoo skrev:
i örebro e varenda polis idiot tycker jag.smile varje gång man blivit stoppad så ska de klaga o gnälla över en massa skit saker!
jag o poliser i örebro går inte ihop alls! tongue en massa tjuriga idioter bara!

det kan inte ha något med att göra hur du kör? mig har dom aldrig klagat på blivit stoppad en gång men det var nykterhetskontroll så de gjorde inte så mycket.

WeDo
23 oktober 2007 · 3 390 Inlägg

Jag blev stannad av två poliser för någon vecka sen i saaben... dom frågade efter körkort som vanligt och alkotest såklart... sen stod dom och pratade om bilen i ett X antal minuter smile hehe... såg att polisen i bakspegeln (han som skulle kolla körkortet) gick mest runt och studerade bilen ... hehe... Så dom var hur trevliga som helst....

Men håller med, det finns riktigt tjuriga också... men här där jag bor är dom flesta riktigt bra faktiskt .....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
FireTraXX DFFL
23 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

740Rob skrev:

moose46019 skrev:

740Rob skrev:

undersökning av bil och visitering.. plus att åka me till station för alkotest mm...

seriöst blev det visitering och allt eller.
men vad gjorde du var det någon dålig ragningsreplik som gick fel eller?

de e en lång historia.. men för å göra den kort så sa ja till den kvinnliga STORbröstade polisen, ungeför sähår nånting...

jag: - är man bjuden på festen.?
Poliskvinnan: - va menar han?
jag: - ja menar, ni har ju gömt balongerna under skjortan..

de va ungeför så de gick till.. inte roligt men visiteringen gav mej fan riktigt ståk*k..
blond kvinlig polis me dom största pattarna som finns under en tajt skjort.. fy fan va läckert säger ja..

Är du chockerad över att hon blev förbannad för sexuella trakasserier?
Ja, det var ju minst sagt konstigt...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang