dragkrock eller ej?

carroll
21 oktober 2007 · 174 Inlägg

tänkte på de nu när jag åkte o tanka...
min pappa har alltid varit anit dragkrock, jag har ju då aldrig kunnat låna nån av hans bilar o dra min häst med.
så lite spontant nu då; dragkrock eller ej? hur vill du ha de?

Audi S4 (2005)
Mankan1978 Son Of Murphy
21 oktober 2007 · 782 Inlägg

carroll skrev:
tänkte på de nu när jag åkte o tanka...
min pappa har alltid varit anit dragkrock, jag har ju då aldrig kunnat låna nån av hans bilar o dra min häst med.
så lite spontant nu då; dragkrock eller ej? hur vill du ha de?

Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
carroll
21 oktober 2007 · 174 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

varför???

Audi S4 (2005)
christofferedil Yellow bug!
21 oktober 2007 · 1 640 Inlägg

Haha, skulle kolla extra noga på en bil som har dragkrok monterad, då den antagligen dragit husvagnar och liknande, och fått jobba extra hårt.

Men har gärna kroken på bilarna jag äger. Skönt att kunna dra kärra när det behövs.

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
joel_h Väghyvel
21 oktober 2007 · 252 Inlägg

ej dragkrok möjligen en avtagbar då..

Mankan1978 Son Of Murphy
21 oktober 2007 · 782 Inlägg

carroll skrev:

Mankan1978 skrev:
Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

varför???

Begagnad bil med dragkrok har man ingen aning om hur den har gått, och är den dessutom ägd av någon 30+are så kanske den gått med husvagn o så, vilket sliter på bilen. Framför allt på turbo, om det finns

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
beemern .......
21 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

köp bil me dragkrok, besikta bilen me dragkrok åså för att de ska se snyggare ut så ta av den då man kommer hem. så är de bara att he på den igen om  man nångång ska dra nått för då är den iallfall reggad me dragkrok om man skulle bli stoppad nångång om man drar släp.
tänkte själv göra så men kom på att den vägde massa å ja har inget ja brukar dra på släp så ja tog bort den helt, reggbesiktar sen iallfall så då ändrar dom ju bara de på samma gång... big_smile

Senast redigerat av beemern (21 oktober 2007)

carroll
21 oktober 2007 · 174 Inlägg

Mankan1978 skrev:

carroll skrev:

Mankan1978 skrev:
Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

varför???

Begagnad bil med dragkrok har man ingen aning om hur den har gått, och är den dessutom ägd av någon 30+are så kanske den gått med husvagn o så, vilket sliter på bilen. Framför allt på turbo, om det finns

de är sant läste inte ordentligt där med 30 +are... missuppfatta fel......sorry;)

Audi S4 (2005)
Mankan1978 Son Of Murphy
21 oktober 2007 · 782 Inlägg

carroll skrev:

Mankan1978 skrev:

carroll skrev:

varför???

Begagnad bil med dragkrok har man ingen aning om hur den har gått, och är den dessutom ägd av någon 30+are så kanske den gått med husvagn o så, vilket sliter på bilen. Framför allt på turbo, om det finns

de är sant läste inte ordentligt där med 30 +are... missuppfatta fel......sorry;)

Hehe ingen fara... tongue

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Phaetoon
22 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

En av varje? Nja. Helst utan för utseendets och viktens skull.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
carroll
22 oktober 2007 · 174 Inlägg

Phaetoon skrev:
En av varje? Nja. Helst utan för utseendets och viktens skull.

viktens skull?
avtagbar finns ju faktiskt.....wink

Audi S4 (2005)
TT-Avant
22 oktober 2007 · 6 851 Inlägg

Mankan1978 skrev:

carroll skrev:

Mankan1978 skrev:
Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

varför???

Begagnad bil med dragkrok har man ingen aning om hur den har gått, och är den dessutom ägd av någon 30+are så kanske den gått med husvagn o så, vilket sliter på bilen. Framför allt på turbo, om det finns

är man rädd för slitage på turbobilar pga. drag så bör man kanske inte köpa en beg. turbobil alls..!
vet du hur en turbobil har gått om den inte har dragkrok?
Själv skulle jag hellre köpa en bil med turbo och drag av en som är 30+,
än att köpa en turbobil utan drag av en kille i 20års åldern...

PS: för att svara på frågan: Ja till drag, men isf. avtagbart.

Senast redigerat av TT-Avant (22 oktober 2007)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
alain www.bimmerpower.org
22 oktober 2007 · 3 995 Inlägg

jag misstänker att du har BE körkort för att köra tungsläpp (hästsläpp), köpt en diesel med avtagbar dragkrok, typ mercedes 220-300 mycket slittstark motorer, det är mycket biligare om du kör ofta och lång med släpp. MVH

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Digital_Kicker
22 oktober 2007 · 3 721 Inlägg

Har själv en dragkrok, stör mig inte så mycket på en eftersom den har många fördelar smile. Men har vid många tillfällen funderat på att ta bort den. Fult med en dragkrok? ja det är en evighetsfråga.

Mankan1978 Son Of Murphy
22 oktober 2007 · 782 Inlägg

Kom på ett annat "perfekt" användningsområde för dragkrok! big_smile Man behöver inte vara rädd när man ska backa in på en ficka, tar det i någonstanns så är det bara dragkroken! big_smile
Sen tar den ju även i först om man blir påkörd bakifrån! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Rojpen
22 oktober 2007 · 2 230 Inlägg

ja till dragkrok:) dock kanske itnte så snyggt men fan så användbart:D

så kan det vara då det inte blev som det skulle
megaman_k
22 oktober 2007 · 430 Inlägg

Nej till dragkrok säger jag. Vet att jag har en på min men den ryker till våren tror jag. Har alltid haft och visst, det är bra om man ska köra nåns cykel eller om man blir påkörd bakifrån typ.
Alla jag känner med bil runtomkring har krok så ska man köra släp så lånar jag en annan. Annars måste man ju underhålla kontakten för lysena osv. Har jag åkt på för många ggr innan så jag tröttnat. :p

Opelmadness German cars, quality and beyond
22 oktober 2007 · 8 197 Inlägg

Mankan1978 skrev:

carroll skrev:
tänkte på de nu när jag åkte o tanka...
min pappa har alltid varit anit dragkrock, jag har ju då aldrig kunnat låna nån av hans bilar o dra min häst med.
så lite spontant nu då; dragkrock eller ej? hur vill du ha de?

Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

Vadå en person på 30+? jag är 30+ och inte fan sliter jag på bilen mer än en "person under 30". Varken med eller utan dragkrok... Köper hellre en bil av en lite äldre person än en som kan ha varit hårdkörd av en ungdom.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 oktober 2007 · 8 197 Inlägg

Jag har dragkrok.. Syns det? wink
Den var helt ny och låg orörd i skuffen när jag köpte bilen. Jäkligt smidigt att klämma dit den om man skulle behöva köra bort skräp till soptippen och sånt. SLiaa låna bil med krok. Så tuman upp för bilar med krok! Och som nån sa innan mig, om man fickparkerar så tar nog kroken i först. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Niklas1987 NO
22 oktober 2007 · 2 182 Inlägg

har haft dragkrok på 4 av 5 bilar ja ägt cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang