Ang stämningar och USA

Cizla Pfffft
24 oktober 2007 · 906 Inlägg

Detta verkade visst vara ett hett ämne, så vi gör en tråd om det
Varsågod och slåss om slamsorna...

Det jag tänkte var såhär:
Det jag kunde tänka som var positivt med USA var att man kan stämma folk för allt.
Och hypotesen jag hade var att om man blir försenad till jobb för att rödljusen slår fel.
Kan man räkna ut antalet minuter * antalet dagar * antalet månader så får man en STOR summa man kan stämma USA's motsvarighet till Vägverket för.

Märk MOTSVARIGHET till Vägverket, I USA!!
Detta handlar varken om mig, dig eller Sverige, utan ENDAST USA...

Hur som helst.
Är detta rätt eller fel?
Ska oskyldiga dumma människor få lida bara för instruktionsboken till micron inte säger att det är inte okej att micra katten.
Eller ska en hårt arbetande ambulandförare gå i personlig konkurs för en sjuk självmordsmänniska stämmer honom/henne för att hon/han räddar offrets liv?

Självklart är detta skadat och givietvis är det inget jag stödjer, men vad säger ni?
Fler exempel tack på idiotiska stämningar som ni vet gott igenom!
Är sjukt nyfiken! big_smile

Tåls att nämna att detta är menat som en kuuuul tråd.
Inget blodigt allvar

/Cizla

Umadbro?
Noiseprojekt
24 oktober 2007 ·

Håller med dig Cicci..
Dom stämmer verkligen för allt...

Tom Darth Vader
24 oktober 2007 · 1 644 Inlägg

Det var en gång en tant i usa som skulle torka sin katt i microvågsugnen, katten dog självklart och hon stämde företaget som tillverkat ugnen för att det inte fanns varningar för att djur kan dö där inne.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Cizla Pfffft
24 oktober 2007 · 906 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Det var en gång en tant i usa som skulle torka sin katt i microvågsugnen, katten dog självklart och hon stämde företaget som tillverkat ugnen för att det inte fanns varningar för att djur kan dö där inne.

haha, mm då kan man ju undra vad hon är för människa tongue

Umadbro?
Edge EVOLUTION GARAGE
24 oktober 2007 · 1 837 Inlägg

Detta är kul reflektioner om USA och deras inställning till saker och ting.
Det är konstigt hur det sunda föruftet ibland saknas helt och att alla tillvekrare av maskiner/hushållsprodukter och även tuggumipapper, måste förklara för människor hur de inte skall användas, just för att minimera riksken att bli stämd för att någon kanske blivit skadad av deras produkt.

Som ett eget exempel har vi en liten slipmaskin, helt ofarlig enligt mig.
Men ändå följer en manual/säkerhetsguide med som är tjockare än till min kamera om hur man inte skall använda den etc.

Personligen ser jag det mer som ett skämt, man kan ju egentligen inte annat än att skratta åt sådant. tongue

//Edge
Mack Forum- och sitemoderator
24 oktober 2007 · 26 183 Inlägg

Finns dom som halkar utanför McDonalds i USA och stämmer dem
därför att de inte sandat tillräckligt. Så jäkla sjukt egentligen.
Vurpar jag nånstans så är det inte mer än pinsamt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Holme
24 oktober 2007 · 1 417 Inlägg

Finns 100-tals listor om olika stämningar. Kan väl dra några jag kommer ihåg.
En tjej stämmer en snabbmatskedja för att hon halkar på el läskfläck och bryter foten. Läskfläcken kommer från hennes egen mugg som hon hällde över sin kille hon nyss bråkat med.
Eller mamman som stämmer ett varuhus efter att hon snubblat på sin egen unge.
Finns även en historia om en inbrottstjuv som bröt sig in i ett garage, men kom inte ut. Ägaren till garaget var bortrest och tjuven fick leva i garaget på Pepzi och hundmat i en vecka. Gissa om tjuven vann stämingen? smile

Sen vet man väl inte riktigt om allt man hör är sant, men man vet ju aldrig med folk i USA big_smile

Cizla Pfffft
24 oktober 2007 · 906 Inlägg

Holme skrev:
Finns 100-tals listor om olika stämningar. Kan väl dra några jag kommer ihåg.
En tjej stämmer en snabbmatskedja för att hon halkar på el läskfläck och bryter foten. Läskfläcken kommer från hennes egen mugg som hon hällde över sin kille hon nyss bråkat med.
Eller mamman som stämmer ett varuhus efter att hon snubblat på sin egen unge.
Finns även en historia om en inbrottstjuv som bröt sig in i ett garage, men kom inte ut. Ägaren till garaget var bortrest och tjuven fick leva i garaget på Pepzi och hundmat i en vecka. Gissa om tjuven vann stämingen? smile

Sen vet man väl inte riktigt om allt man hör är sant, men man vet ju aldrig med folk i USA big_smile

Sjukt alltså
Haha finns ju kryphål överallt,, och som sagt.
Sjuka människor det finns som en kommer på tanke att stämma någon eller ngt företag för såna här saker...

Umadbro?
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
24 oktober 2007 · 1 781 Inlägg

en tant i USA stämde Donken(McDonald´s) för att hon brände tungan på sitt varma kaffe.. stod ju inte att kaffet var varmt!  och hon stämde dem på en väldans massa pengar.. just därför det nu står "Caution: HOT!" eller nått i den stilen

Team Insane Racing
Ashra
24 oktober 2007 · 346 Inlägg

Var ju nått i aftonbladet för någon/några veckor sedan. En kvinnlig advokat skulel gifta sig och skulle ha blommor. Hon gick till en blomster affär med en bild på blommonrna och nyansen  hon ville ha. Han sa inga problem men nyanserna silkjer sig ju då du ska ha många. Hon skulle ha dem på varje bord. Nu efter brölloppet stämmer hon blomster affären på 2,7miljoner för att blommorna inte hade rätt nyans smile

Pikey
24 oktober 2007 · 2 283 Inlägg

AirOne skrev:
Finns dom som halkar utanför McDonalds i USA och stämmer dem
därför att de inte sandat tillräckligt. Så jäkla sjukt egentligen.
Vurpar jag nånstans så är det inte mer än pinsamt..

Vi äger en ICA affär och bor i huset som är invävt i det och sådär så alla stör sig på oss och skit för de tror vi är bill gates så en kärring gick utanför, ramlade skadade armen lite och pappa blev stämd på 7000:- för att han inte sandat. Så det är inte bara i USA sånt skit händer.

R.I.P. Michael Jackson!
blacken
24 oktober 2007 ·

Den amerikanska vägen till framgång "a´m gonna sue my way to the top".big_smile

darkwizard Fordonstekniker
24 oktober 2007 · 1 740 Inlägg

Jadu, detta kommer till sverige med. Har en rolig sak man läste förut.

En arbetssökande kvinna skulle på en arbetsintervju. Innan hon kom dit så åt hon 2 bagels, intervjun gick bra, men inte drogtestet dom gjorde. Det visade sig att hon hade ett posetivt prov på opium. Men då hon varken tog drogen eller nåt, så stämde hon denna arbetsgivare på lite dryga 10 miljoner dollar eller om det var mer. Brödet hon hade ätit hade vallmons frön på ovansidan.

Så efter att man läst detta skippar man alla brödsorter som innehåller vallmons frön.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
hotnet07 Peugeot 605 Sli
24 oktober 2007 · 49 Inlägg

läste om en kärring som köpt husbil..under en av de första resorna släpper hon ratten och går bak till köket för att bre sig en macka..bilen drar naturligtvis ner i diket, varpå hon stämmer bilföretaget för att det inte stod i manualen att man inte kan släppa ratten under körning..hon vann den tvisten och nu står det i manuelerna att man ska stanna vid ratten under körning..

helt sjukt tycker ja..

ju större de är, ju tyngre faller dom
klinder ...
24 oktober 2007 · 227 Inlägg

haha det mesta är nog fan sant...

kollade på cops förut i 6'an, där va det en snubbe som polisen åkte efter..
efter att dom hade stannat bilen och kollat igenom så blev föraren anmäld för att det låg en öppnad (och tom!) ölburk i bilen samt en crackpipa... hmm

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
xorox_88 Smack that ass!!
24 oktober 2007 · 2 953 Inlägg

hotnet07 skrev:
läste om en kärring som köpt husbil..under en av de första resorna släpper hon ratten och går bak till köket för att bre sig en macka..bilen drar naturligtvis ner i diket, varpå hon stämmer bilföretaget för att det inte stod i manualen att man inte kan släppa ratten under körning..hon vann den tvisten och nu står det i manuelerna att man ska stanna vid ratten under körning..

helt sjukt tycker ja..

Den har jag hört oxå de va väll så att de hade farthållare tror jag, då trodde hon väll att den styrde sig själv eller nått sånt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
jerky "the real jerk"
24 oktober 2007 · 301 Inlägg

usa är stämningarnas förlovade land och och idioternas rike!

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
Mäki Långsam Perfektionist
24 oktober 2007 · 4 800 Inlägg

På förpackningarna för sömntabletter så står det ju: "Varning, kan medföra sömnighet" så att inte bolagen kan bli stämda. Så why not?

xorox_88 skrev:

hotnet07 skrev:
läste om en kärring som köpt husbil..under en av de första resorna släpper hon ratten och går bak till köket för att bre sig en macka..bilen drar naturligtvis ner i diket, varpå hon stämmer bilföretaget för att det inte stod i manualen att man inte kan släppa ratten under körning..hon vann den tvisten och nu står det i manuelerna att man ska stanna vid ratten under körning..

helt sjukt tycker ja..

Den har jag hört oxå de va väll så att de hade farthållare tror jag, då trodde hon väll att den styrde sig själv eller nått sånt

Och det är på grund av att farthållare på amerikanska är "AutoPilot"

Senast redigerat av Mäki (24 oktober 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Constantine
24 oktober 2007 · 679 Inlägg

Typ en inbrotts tjuv som bryter sig in ett hus och har med sig en TV ut, men halkar utanför dörren och bryter benet och ena armen och han stämde familjen han snodde TVn av för han hade brytit benet och armen -.- hur sjukt som helst så lyckades han ju också stämma dom på en jäklans massa pengar ..

Senast redigerat av Constantine (24 oktober 2007)

_Wallis_
24 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

darkwizard skrev:
Jadu, detta kommer till sverige med. Har en rolig sak man läste förut.

En arbetssökande kvinna skulle på en arbetsintervju. Innan hon kom dit så åt hon 2 bagels, intervjun gick bra, men inte drogtestet dom gjorde. Det visade sig att hon hade ett posetivt prov på opium. Men då hon varken tog drogen eller nåt, så stämde hon denna arbetsgivare på lite dryga 10 miljoner dollar eller om det var mer. Brödet hon hade ätit hade vallmons frön på ovansidan.

Så efter att man läst detta skippar man alla brödsorter som innehåller vallmons frön.

Fick hon några pengar då? 10mille tvekar jag stort på att hon får då det är förmodligen ganska mycket mer än vad hon hade tjänat där + att det hade nog gått att förklara efteråt och hon hade nog kunnat få göra ett nytt pisseprov..

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang