Min Ford! =DÖD

Uteefterprisfoerslag St200 TILL SALU
29 oktober 2007 · 78 Inlägg

Nu ska jag berätta ngt otorligt roligt för er garagare smile
En kall vinterdag i januari 07 fick jag syn på en bil vid Ford i mariestad.
Blev kär med en gång, och som vanligt är kärleken fuckad ibland.
Men nu har den tagit priset!

Ngn dag efter jag hade köpt den blir jag påbackad, och han smiter, slutar med ett avbrutet spolarmunstycke, och en paj front. Kommer i kontakt med en lackerare och bokar tid.
Lämnar in fronten för lackering, han säger att det ska ta en ngn dag bara. Det slutar med runt 1½ månad. Lagom skoj när man måste åka runt med den iaf. kul med en ny bil.

Men sen blir den hel igen iaf.
Våren kommer och fälgarna åker på igen.
Nöjd som man är, drar man till lidköping en dag för att hämta en minibike.
Ser fram emot att få busa lite, men glädjen försvinner snabbt när man kommer hem och hör att motorn på ngn minut bara låter som en jävla traktor. LIKAMED ETT JÄVLA MOTOR RAS! jooojoomen! skoj som helvete. bilen står i 1 månad, väntar på att få besked av färsäkringnsbolaget, dom accepterar att ngt är fel. NÄHÄ menar dom det! och den får bogeras in till kära mariestad, där en snubbe kommer 2 veckor senare och kollar på den. "Jo, de blir motor byte, fram med pengarna." Sen ringer dom sen och säger att kopplingen är störd. byt ut den också när ni ändå håller på. där rök semester kassan.
Tiden går, många besök till ford för att skynda på dom lite, dom tror att livet är en semester där tydligen, 1½ månad senare får jag bilen, underbart nöjd som jag är med "ny" bil igen. druttar jag ut, ungefär 10 timmar senare, låter bilen likadant, och den hackar, sumpar, drar sig.. . soppaflödet va de första jag tänkte på, så de blir att åka in med den till mariestad igen!!!!! de visade sig att dom glömt massa kablar, fel tändstift, och bla bla bla.
De gick några dagar, allt funkade igen. och nu.. NU tänkte jag att allt ska funka.

Åker iväg med några kompisar på stan, är bla chaufför, hamnar i skövde. och vad händer där? jooo kopplingsras. JIPPI! 230 mil senare har kopplingen alltså brunnit upp.
Kontaktar ford dagen där på, dom säger att jag ska köra bilen in till mariestad på varven, att koppla när man varvar, jag frågar hur man gör och det ska inte vara några problems! så jag kör! efter ca 2 km, och jag ska växla till 3:an för sen senare dra upp hastigheten sen 5:an. händer inget, växlarna är skit.

Ringer ford och skriker att dom får ta mig fan hämta bilen.. dom vägrar.
Förbannad som jag är beställer jag en bärgare, och ber dom skicka fitt räkningen tillk ford. för jag tänker inte betala en spänn, ford och bärgaren kommer överens om ett pris som jag kan betala. 3 papp. jo men visst. alltid lika kul.

Nu har det gått 2 månader igen, och idag ringer dom och säger, kopplingen är sönderkörd, och antagligen så har växel-lådan gått sönder. och det är inget som ford tänker ersätta, inte ens deras försäkringsbolag.



Ett stort underbart tack till ford i mariestad som lurar på folk bilar.
Och alla underbara folk man pratat i telefon med som snäst om att det är mitt fel allt.


MVH EN UNDERBART GLAD FORD ÄGARE!

Platta Och Känn Att Du Lever!
ST200 Till salu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
klimpan
29 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

fan vilken otur=/

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
29 oktober 2007 · 548 Inlägg

Snacka om att ha oturen med sig! Hoppas att allt går bra bara! Det enda jag kan säga är att stå på dig! Vet inte men man borde väl kunna kontakta reklamationsnämnden eller ngt angående detta eller ring Sverker på Plus. Lycka till!

-Mike-
BMW 320i (2003)
BMW-328I
29 oktober 2007 ·

Vilken helvete!!

klimpan
29 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

ford drog sönder en tändkabel på min pappas bil när den va inne på sercvis  men dom ville inte stå för det. så han blandade in eklamationsnämnden tro jag det va. då lagade dom det. men dom skyllde på en prao elev. så jäkla fegt av dom.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Josse
29 oktober 2007 · 38 Inlägg

Vilken otur. Stå på dig. Hoppas att allt går bra!

GrebyAxel
29 oktober 2007 · 524 Inlägg

Vad för ford va de?

MrTobias
29 oktober 2007 · 1 297 Inlägg

Du är inte körd än! Jag hade min bil på lack för ett inbrott och det blev riktigt dåligt. Lackeraren ville inte göra om för han tyckte att det var skitbra så jag åkte till motormännen och fick en opartisk bedömning. Det tycker jag att du också ska göra för det låter verkligen som att du blivit lurad! Åk dit och berätta din story. Hör va de kan hjälpa dig med. De kostar inget att fråga!

Mortalis VW-nörd?
29 oktober 2007 · 4 332 Inlägg

Ingen ford på vår gård...fy fan...testat å skriva till Vi Bilägare? Har du tur så tar de upp ditt ärende och går till botten med det och då kanske Ford till slut fixar allt på goodwill för all dålig pr de får, alltid värt ett försök i alla fall. Läst folk som kommit med där som inte haft hälften så mycket problem du har så. Hoppas!

fordelvis Ford Racing
29 oktober 2007 · 479 Inlägg

Tråkigt med måndags X och måndags Jobbare!

Ja Just!
Aga_Diff Bärs!
29 oktober 2007 · 3 456 Inlägg

GrebyAxel skrev:
Vad för ford va de?

Mondeo chansar jag på...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
29 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Ja, man undrar ju fan vart Mariestad är på väg det är inte bara Ford som behandlar sin kunder illa och gör saker halvgjorda.

Det är förjävligt.

I do it my way
Holiace
29 oktober 2007 · 1 754 Inlägg

Allt gick åt helvete Eller mariestad som det nu heter!

Jag kan inget om allt.
Tega Yrkesförare
29 oktober 2007 · 1 073 Inlägg

Fan va surt. Det är ju ingen 20.000 kronors-Ford heller som jag förstår.

golf88
29 oktober 2007 · 956 Inlägg

fan vad tråkigt

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Uteefterprisfoerslag St200 TILL SALU
31 oktober 2007 · 78 Inlägg

nepp. fast nu är den väl värd det ungefär..

Platta Och Känn Att Du Lever!
ST200 Till salu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uteefterprisfoerslag St200 TILL SALU
31 oktober 2007 · 78 Inlägg

Holiace skrev:
Allt gick åt helvete Eller mariestad som det nu heter!

mm mariestad är väl inget toppen ställe..

Platta Och Känn Att Du Lever!
ST200 Till salu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Phaetoon
31 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Du har nog haft mer än otur. sad
Hur många ägare har haft bilen innan dig?
Det är ju ganska så troligt att någon av dom har kört bilen ganska så hårt.
Men sådant här borde dom ju ha koll på hos verkstaden, så med alla dessa fel så borde du kunna reklamera bilen och reparationerna. Även om man har ett litet ansvar själv som köpare. Tråkigt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang