Dolphin massaker i Japan

smacke Go Gubbe...
31 oktober 2007 · 136 Inlägg

Jag gillar att köra japanskt, men när man sett denna så e de nästan så man funderar på å sälja å bojkotta Japan totalt..  sad

Jag måste varna för starka, blodiga och äckliga bilder....  sad

http://www.glumbert.com/media/dolphin

Super Seven Replika "Budda" (1971)
-Kotten- www.drcljusdal.se
31 oktober 2007 · 679 Inlägg

Och vad är skilnaden mot vårat torskfiske eller strömming ?

Ja just det delfiner är ju söta. Hycklare varför skall ett djur va mer värt en ett annat ?

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
BMW-328I
31 oktober 2007 ·

KottenV70r skrev:
Och vad är skilnaden mot vårat torskfiske eller strömming ?

Ja just det delfiner är ju söta. Hycklare varför skall ett djur va mer värt en ett annat ?

Håller med dig lite faktist, döda e döda sen spelar de ingen roll egentligen vad det är alla har liv juuu!

men jovisst är det äckligt sättet dom dödar på!

smacke Go Gubbe...
31 oktober 2007 · 136 Inlägg

Ja säger inte att en Delfin är mer värd, men jag vill och hoppas att all mat jag äter som kommer från djur är slaktade på ett så humant sätt som det är möjligt.

Så är ju inte fallet här... 
Hade jag sett en video där SCAN slaktade kor på en gård i Sverige med samma metod hade jag tyckt det var lika vidrigt..

Hoppas du förstår vad jag menar....

Super Seven Replika "Budda" (1971)
-Kotten- www.drcljusdal.se
31 oktober 2007 · 679 Inlägg

jodå visst förstår jag det. och ja jag håller med om att skall man äta delfiner hundar eller marsvin så skall man döda dom med så lite lidande som möjligt, och gärna ge dom ett rikt liv innan dom blir föda till oss

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Onee
31 oktober 2007 · 342 Inlägg

egentligen borde man fan ta å skjuta dom japanska fiskarna som gör så mot djur å låter dom lida så.

Man får la inte heller fiska Delfiner har jag för mej så dom bryter rätt mycket mot lagen då. så straffa dom vore juh inte fel

Skyracer Skyracer
31 oktober 2007 · 917 Inlägg

Om man skulle bojkotta ett land pga människor som gör fel, så skulle man inte kunna köpa saker från något land.

Jo håller med, otrevligt att se... det också, precis som allt annat otrevligt i världen gjort av människan.

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Overmann
31 oktober 2007 · 167 Inlägg

BMW-328I skrev:

KottenV70r skrev:
Och vad är skilnaden mot vårat torskfiske eller strömming ?

Ja just det delfiner är ju söta. Hycklare varför skall ett djur va mer värt en ett annat ?

Håller med dig lite faktist, döda e döda sen spelar de ingen roll egentligen vad det är alla har liv juuu!

men jovisst är det äckligt sättet dom dödar på!

Här måste jag protestera! Tycker inte alls att ett liv är ett liv. En mygga är för mig inte värt någonting och det beror inte på att de är jäkligt irriterande kryp utan pga att det är otroligt dumma och simpla djur som inte har något avancerat känsloliv. En delfin ser jag som betydligt mer värd än en torsk pga dess förhållandevis avancerade hjärna och känsloliv. Därmed inte sagt att man bör hålla på att plåga en mygga (eller torsk) hur man vill bara för det. Smärta är nog en av de mest grundläggande känslorna!

BMW 635 CSi (1987)
ESTRANDBERG88 Hojmek
31 oktober 2007 · 748 Inlägg

Overmann skrev:

BMW-328I skrev:

KottenV70r skrev:
Och vad är skilnaden mot vårat torskfiske eller strömming ?

Ja just det delfiner är ju söta. Hycklare varför skall ett djur va mer värt en ett annat ?

Håller med dig lite faktist, döda e döda sen spelar de ingen roll egentligen vad det är alla har liv juuu!

men jovisst är det äckligt sättet dom dödar på!

Här måste jag protestera! Tycker inte alls att ett liv är ett liv. En mygga är för mig inte värt någonting och det beror inte på att de är jäkligt irriterande kryp utan pga att det är otroligt dumma och simpla djur som inte har något avancerat känsloliv. En delfin ser jag som betydligt mer värd än en torsk pga dess förhållandevis avancerade hjärna och känsloliv. Därmed inte sagt att man bör hålla på att plåga en mygga (eller torsk) hur man vill bara för det. Smärta är nog en av de mest grundläggande känslorna!

Håller med! Kan inte förstå vad fan det är för fel på alla "människor"!?!?! Har dom ingen skam i kroppen? Det här liknar skit!

golf_greatpower
31 oktober 2007 · 257 Inlägg

fyfan sad man får jú inte döda delfiner ! det är olagligt?  tycker det är förjävligt att man gör så mot något djur.

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
ESTRANDBERG88 Hojmek
31 oktober 2007 · 748 Inlägg

Bara det dom gör mot djuren är sjukt! Fortsätter det såhär så lär vi inte ha något djurliv kvar. Handlar bara om pengar sen skiter sånna där idioter i resten.

RedEyeMS3
31 oktober 2007 · 355 Inlägg

Så jäkla vidrigt.. Lika vidrigt är det när dom klubbar ihjäl sälar på grönland elr vart det nu är!! Människan är i många fall så jäkla körda i huvudet å känslokalla..

Senast redigerat av RedEyeMS3 (31 oktober 2007)

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
Mack Forum- och sitemoderator
31 oktober 2007 · 26 167 Inlägg

Det var bland det jävligaste jag sett. Jag brukar inte bli berörd - fråga mig inte
varför - av liknande filmer men detta var..nej fy fan, ursäkta svordomarna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
xevz
31 oktober 2007 · 13 Inlägg

Och så dök den här filmen upp igen efter lite vila...

Filmen är mycket gammal (1999) och sedan dess har slaktrutinerna för delfiner i Japan ändrats (åtminstone officiellt).
Anledningen till ändringarna är att de fick kritik från andra länder och organisationer i Japan (se nedan).
Men det finns de som fortfarande lever kvar i det forna och slaktar delfiner som förr. Det görs dock mer diskret numera.

Hur som helst, att bojkotta ett helt land för hur någonting går till inom en viss industri tycker jag är att ta i. Men det är väl ditt val och dina känslor antar jag.

Vidare kan jag nämna att filmen ovan gjordes av en japansk organisation för att uppmärksamma andra om hur slakten gick till.
Delar av den visades på CNN och i en dokumentär.

Senast redigerat av xevz (31 oktober 2007)

-Kotten- www.drcljusdal.se
31 oktober 2007 · 679 Inlägg

Lite märkligt endå hur Vi människor reagerar. Här är det lite Delfiner som dödas. vi piper om hur illa vi behandlar katter och hundar i Hitta Hem på tv4 det går 3-4 program om djurpoliser på Animalplanet. Sånt har vi lätt för att börja skrika om men att Folk dör som flugor i afrika och slaktas barje dag det bryr vi oss inte om.

Hackar inte på trådskaparen eller nån som skriver i denna tråd. utan det är mer almänt så det funkar bara.

Ibland funderar man på om det är så enkelt att det är så mycket lättare att tycka synd om djur en om mäniskor. Och det är därför vi beter oss på det viset.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Team-Adolfsson Gödseldräng
31 oktober 2007 · 4 529 Inlägg

är svenskarna mycket bättre ?
nop
skickar hästar till turkiet där dom avlivas sen så skickad dom tillbaka till sverige igen hur normalt är det ?
kor är dom inte så trevliga imot heller
vi hade en snubbe ifrån slakteriet hemma när en ko var dålig och skulle avlivas han sköt 7 skott med bultpistol innan den dog
efter 2 skott gick jag därifrån och man hörde hur kon skrek
och det är vanligt att det är så vi är inte bättre än japsen kan jag lova

Gujen
31 oktober 2007 · 406 Inlägg

jävla djurplågare!!!! döda dem korrekt om ni ska äta krakarna sad och ja håller med, definer är smartare än en vanlig fisk, därför mer synd om dem... tycker jag! samma som med en apa eller en orm typ hehe... om ni fattra hur jag menar...

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
-Kotten- www.drcljusdal.se
31 oktober 2007 · 679 Inlägg

Gujen skrev:
jävla djurplågare!!!! döda dem korrekt om ni ska äta krakarna sad och ja håller med, definer är smartare än en vanlig fisk, därför mer synd om dem... tycker jag! samma som med en apa eller en orm typ hehe... om ni fattra hur jag menar...

försök inte slingra dig ;D

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Smiley Legitimerad Lamphållare
1 november 2007 · 369 Inlägg

En av dom som försöker hjälpa delfinerna i japan är en fd delfin fiskare, som insåg att delfinerna e som människor i princip dom e mycket intligenta, en av sakerna som gjorde att han blev emot det, är att delfinerna gråter när dom skär halsen av dom, dvs dom e mycket medvetna om vad som händer, och skära halsen av någotdjur e inte direkt smärtfritt tar flera minuter innan djuret har blivit medvetslöst, det mest humana slakt sättet tycker jag e typ jakt för då ger man iaf djuren en changs, och ere en bra jägare så fäller han djuret med ett skott direkt.

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang