Poliser som försöker provocera?!

JonasPLind
2 november 2007 · 820 Inlägg

NJ_ skrev:
haha, en snut jag vart stoppad av sa att min bil luktade illa å att dom som satt bak (bötfälldes för att åkt utan bälte) skulle ta på sig bälte så jag inte skulle få tre elefanter i ryggen om jag krockade... detta var då en fredageftermiddag och just innan vi skulle fara så sa han - hoppas jag inte förstört helgen för er, med ett fult flin

Oväntat att du fick böter för att dom bak åkte utan bälte?
sen det där med elefanter kanske man ska tolka som att personerna hade vägt 3000 kg när dom kastats fram mot dig i en frontalkrock i 90?
Om din bil luktar illa kan jag tyvärr inte kommentera...


Jag har blivit stoppad av polisen en gång.
han presenterade sig trevligt och berättade att dom hade blåskontroll på den här vägen idag. Så jag fick blåsa. Sen kollade han på min regplåt och hälsade mig en fortsatt trevlig kväll.



Jag är säker på att dom flesta som klagat på poliser här är riktiga idioter och förmodligen dubbelt så otrevliga mot polisen som polisen är tillbaka.

master_lars
2 november 2007 · 1 162 Inlägg

Här är en kille som kan provocera fram skratt!!!

http://www.garaget.org/?car=67823


Saab 9-3 med "orörd t5motor"


hahahaha

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Morrgan
2 november 2007 · 94 Inlägg

wh0re skrev:

NJ_ skrev:
haha, en snut jag vart stoppad av sa att min bil luktade illa å att dom som satt bak (bötfälldes för att åkt utan bälte) skulle ta på sig bälte så jag inte skulle få tre elefanter i ryggen om jag krockade... detta var då en fredageftermiddag och just innan vi skulle fara så sa han - hoppas jag inte förstört helgen för er, med ett fult flin

Oväntat att du fick böter för att dom bak åkte utan bälte?
sen det där med elefanter kanske man ska tolka som att personerna hade vägt 3000 kg när dom kastats fram mot dig i en frontalkrock i 90?
Om din bil luktar illa kan jag tyvärr inte kommentera...


Jag har blivit stoppad av polisen en gång.
han presenterade sig trevligt och berättade att dom hade blåskontroll på den här vägen idag. Så jag fick blåsa. Sen kollade han på min regplåt och hälsade mig en fortsatt trevlig kväll.



Jag är säker på att dom flesta som klagat på poliser här är riktiga idioter och förmodligen dubbelt så otrevliga mot polisen som polisen är tillbaka.

Du har blivit stannad EN gång.. Jag skrev att NÄSTAN alla gånger jag har blivit stannad har det varit en sur jävel. E man dum i huvudet för man ogillar sura människor? Visst, då e jag dum i huvudet.. Poliserna ska hålla ett visst sätt gentemot folk, vara "professionella" om man kan utrycka det så. Men jag tvivlar på att det skulle vara att klanka ner och vara allmänt otrevlig.. Visst dom stöter på en hel del idioter i sitt jobb, men det kom nog inte som en överraskning för dom. Jag e ganska säker på att dom visste detta när dom sökte till Polishögskolan.
Det var inte bara att äta munkar o lata sig.. Hmmmm...

blacken
2 november 2007 ·

bosing skrev:
Jo, det där med byxorna var nog bara ett skämt som du missförstod eller polisen som var otydlig, vänd på det, om du "drar ett skämt" för en 50-årig person, vad är chansen att han/hon förstår skämtet.
Ganska kul att läsa dessa trådar, mycket okunskap när det gäller polisen, du från Kalix som fick massa frågor om droger, kan berätta att alla dessa konstiga frågor är ett sätt att bygga upp misstanke om drograttfylla, de flesta som tagit droger och sitter vid ratten klarar inte av att ljuga när polisen ställer dessa konstiga frågor till dem.

Kan man inte se när någon har dragit lite vitt eller klippt en kulting, då är man bra blind

Senast redigerat av blacken (2 november 2007)

blacken
2 november 2007 ·

Morrgan skrev:

wh0re skrev:

NJ_ skrev:
haha, en snut jag vart stoppad av sa att min bil luktade illa å att dom som satt bak (bötfälldes för att åkt utan bälte) skulle ta på sig bälte så jag inte skulle få tre elefanter i ryggen om jag krockade... detta var då en fredageftermiddag och just innan vi skulle fara så sa han - hoppas jag inte förstört helgen för er, med ett fult flin

Oväntat att du fick böter för att dom bak åkte utan bälte?
sen det där med elefanter kanske man ska tolka som att personerna hade vägt 3000 kg när dom kastats fram mot dig i en frontalkrock i 90?
Om din bil luktar illa kan jag tyvärr inte kommentera...


Jag har blivit stoppad av polisen en gång.
han presenterade sig trevligt och berättade att dom hade blåskontroll på den här vägen idag. Så jag fick blåsa. Sen kollade han på min regplåt och hälsade mig en fortsatt trevlig kväll.



Jag är säker på att dom flesta som klagat på poliser här är riktiga idioter och förmodligen dubbelt så otrevliga mot polisen som polisen är tillbaka.

Du har blivit stannad EN gång.. Jag skrev att NÄSTAN alla gånger jag har blivit stannad har det varit en sur jävel. E man dum i huvudet för man ogillar sura människor? Visst, då e jag dum i huvudet.. Poliserna ska hålla ett visst sätt gentemot folk, vara "professionella" om man kan utrycka det så. Men jag tvivlar på att det skulle vara att klanka ner och vara allmänt otrevlig.. Visst dom stöter på en hel del idioter i sitt jobb, men det kom nog inte som en överraskning för dom. Jag e ganska säker på att dom visste detta när dom sökte till Polishögskolan.
Det var inte bara att äta munkar o lata sig.. Hmmmm...

Kan bara hålla med dig. Jag har blivit stoppad åtskilliga gånger av länsman, några få gånger har dom varit mycket trevliga. majoriteten av dom gånger som man blivit stoppad under årens lopp så har dom brutit mot åtskilliga lagar och regler, från trakasserier till vandalism av mitt fordon och hot (ganska så olaga). En viss skillnad är det dock, på 70 talet så kunde man faktisk tala med dom och ha en "relation" till ordningsmakten. Det är svårt att ge respekt till en individ/organisation som inte begriper det enkla faktum "för att få respekt så måste man visa respekt". Och du är oskyldig när du inte gjort något.

Senast redigerat av blacken (2 november 2007)

blacken
2 november 2007 ·

CarCass skrev:
Jag har inte blivit stoppad allt för många gånger men har fått tips om att alltid spela in allt på mobilen, ljudet då..

Inte för att det skulle hjälpa så mycket vid en konflikt. Dom gör som dom vill ändå, och kommer undan med det. Jag menar att om dom kan bulta ner en oskyldig äldre herre på TV och komma undan utan straff, då tror jag inte att en inspelning inte gör så mycket till och från.

GrebyAxel
2 november 2007 · 524 Inlägg

Så länge man vet va som gäller å va man gjort å konsekvenserna av de hela, då kan man börja käfta tillbaks och ställa massa frågor.

saab9_3turbo
3 november 2007 · 173 Inlägg

Haha, jo jag kanske blev tagen av modepolisen :>.

Jag vet att det är många som har föräldrar som är poliser och tar väldigt illa vid av dessa saker. Men det är såhär ibland.

Jag vet inte vad man kan göra. Skicka in en anmälan och ett antal påskrifter. Kanske några blir skickade på kurs för att hantera sin ilska.

Men visst många poliser blir frustrerade när de inte har bevis eller att de tar någon som "påminner" om någon de haffat tidigare, som kommit undan...

Men polis är ett sånt yrke som man jobbar med brott hela tiden. Men att vara ohyffsad har inget med det att göra.

Jag bara hoppas på att nästa gång jag blir stannad att han/hon är trevlig, annars blir man riktigt sur.

Senast redigerat av saab9_3turbo (3 november 2007)

Mäki Långsam Perfektionist
3 november 2007 · 4 800 Inlägg

Hoppas för allt i världen att du inte blir stoppad av Gunvald då haha wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Lada Tuning Lada-missbrukare
3 november 2007 · 566 Inlägg

Mäki skrev:
Hoppas för allt i världen att du inte blir stoppad av Gunvald då haha wink

Haha! DÄR satt den! Dom kanske kollat för mycke på Beck...!!! big_smilebig_smilebig_smile

Senast redigerat av Lada Tuning (3 november 2007)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
turbotompa fritidsprofessor
3 november 2007 · 1 197 Inlägg

är oxå trött på trafikpoliser som ska visa sig vara så *&%¤#& tuffa.. i mina trakter finns det några såna äldre trafikpolis-herrar som utmärker sig på detta sätt...  inte konstigt att polisen blir hatad när det finns såna ruttna ärslen inom kåren...

helt annorlunda vart de när ja var i kalmar för ett tag sedan, på väg till ikea med familjen för att handla lite... åkte i den skruttiga vinterpulkan med nästintill blanka sommardäck på....  för att göra en lång komplicerad historia kort o enkel så slutade det med att en av  de trevliga poliserna sade följande; "Du grabben, de e farligt att köra runt med så här slitna däck och dessutom kostar det pengar.. Men spar du dom pengarna o handla på ikea istället, sedan kör du hem o byter däck, ok?"
-Sedan räckte han över körkortet o jag åkte därifrån med mina kassa däck. 2olagliga o 2på gränsen... 
pfuiiii,...   tur för mig att de var så trevliga, aldrig träffat så shyssta snutar förr!

christofferedil Yellow bug!
3 november 2007 · 1 640 Inlägg

turbotompa skrev:
är oxå trött på trafikpoliser som ska visa sig vara så *&%¤#& tuffa.. i mina trakter finns det några såna äldre trafikpolis-herrar som utmärker sig på detta sätt...  inte konstigt att polisen blir hatad när det finns såna ruttna ärslen inom kåren...

helt annorlunda vart de när ja var i kalmar för ett tag sedan, på väg till ikea med familjen för att handla lite... åkte i den skruttiga vinterpulkan med nästintill blanka sommardäck på....  för att göra en lång komplicerad historia kort o enkel så slutade det med att en av  de trevliga poliserna sade följande; "Du grabben, de e farligt att köra runt med så här slitna däck och dessutom kostar det pengar.. Men spar du dom pengarna o handla på ikea istället, sedan kör du hem o byter däck, ok?"
-Sedan räckte han över körkortet o jag åkte därifrån med mina kassa däck. 2olagliga o 2på gränsen... 
pfuiiii,...   tur för mig att de var så trevliga, aldrig träffat så shyssta snutar förr!

Kunde inte låta bli..

Hur kan du köra med sådana däck med familjen i bilen? Väldigt offtopic jag vet big_smile

Och så kom ja o tänka på en sak, de bästa man kan göra när man blir stoppad är egentligen att sitta tyst och hålla med? Eller hur ska man bete sig? tongue

Senast redigerat av Edil_ (3 november 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
NJ_
4 november 2007 · 2 118 Inlägg

påtal om poliser.. vart stoppad nyss (1h sen) vilket resulterade till att man vart 1250kr fattigare... dom gillade tydligen inte dimljus och ett fint ställ i en rondell wink
dock var killen riktigt trevlig, han tipsade till och med om vart man skulle fara o sladda om man nu fick suget big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
bmx
4 november 2007 · 7 100 Inlägg

vart stoppad idag ja med,fylletest och kolla körkort,och dom var jävligt trevliga måste ja säga tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
NJ_
4 november 2007 · 2 118 Inlägg

bmx skrev:
vart stoppad idag ja med,fylletest och kolla körkort,och dom var jävligt trevliga måste ja säga tongue

vilken lyx, ingen böter ;P
dom kolla aldrig om jag var nykter ;D

D.i.l.l.i.g.a.f
bmx
4 november 2007 · 7 100 Inlägg

NJ_ skrev:

bmx skrev:
vart stoppad idag ja med,fylletest och kolla körkort,och dom var jävligt trevliga måste ja säga tongue

vilken lyx, ingen böter ;P
dom kolla aldrig om jag var nykter ;D

hehe japp,dom tyckte till och med att saaben var fin smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
NJ_
4 november 2007 · 2 118 Inlägg

bmx skrev:

NJ_ skrev:

bmx skrev:
vart stoppad idag ja med,fylletest och kolla körkort,och dom var jävligt trevliga måste ja säga tongue

vilken lyx, ingen böter ;P
dom kolla aldrig om jag var nykter ;D

hehe japp,dom tyckte till och med att saaben var fin smile

hehe nice ;P

D.i.l.l.i.g.a.f
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
4 november 2007 · 2 362 Inlägg

haha.. det är ju böter på att urinera på allmän plats! Vas på fest hos min syrra! så stod jcg och pissa så kommer poliserna i bilen och stannar, jag tänkte, shit, nu blir det böter.

Så sa dom, så du lättare på trycker du? - Ja, och så tar jag lite frisk luft svarade jag.
Ja det är alltid bra med fisk luft, men att kissa sådär nära  bil och grejer, då sa jag, det gör väl inget, våran bil ju  och visar nycklarna - Jaha,, men då får du gå
Så so kollade dom runt lite om jag hade någon alkohol med mig!! förresten så bör jag granner med Polisen här, så dom vet ver jag är! dom har redan sakt till mig satt sänka musiken en gång! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
NJ_
4 november 2007 · 2 118 Inlägg

haha XD

D.i.l.l.i.g.a.f
NJ_
4 november 2007 · 2 118 Inlägg

NJ_ skrev:
påtal om poliser.. vart stoppad nyss (1h sen) vilket resulterade till att man vart 1250kr fattigare... dom gillade tydligen inte dimljus och ett fint ställ i en rondell wink
dock var killen riktigt trevlig, han tipsade till och med om vart man skulle fara o sladda om man nu fick suget big_smile

haha inte nog med bötern, kanade ner i diket idag med sad
bäst å lägga sig annars brinner väl datorn upp med ? :S

D.i.l.l.i.g.a.f
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang