Projekt: Golden supra just nu, nylackerad!!! Nymonterat trim, och till salu:)

mx_3_ "Glidare"
26 juli 2008 · 254 Inlägg

Sådär, kom precis hem igen efter ett par RIKTIGT stressiga dar, med en hel del mek och problem! Men nu är bilen lackerad och monterad, och den går till och med att köra=) Återkommer med mera bilder och info imorgon då jag vaknat till liv efter ett par lååååånga nätter ute i garaget.

Ertiyed
27 juli 2008 · 349 Inlägg

Grymt detta! Måste bara följas! big_smile
Vad heter den blå färgen du har på MX3:an?

mx_3_ "Glidare"
27 juli 2008 · 254 Inlägg

Inte fått över bilderna än, men får det imorgon, så drar en uppdate då hur den ser ut i "färdig skick för denna sommar" Den blå färgen på mazdan heter blue appel candy, eller candy apple blue, eller nått liknande, riktigt häfftig färg som jag helt klart rekommenderar:)

_Rille
27 juli 2008 · 623 Inlägg

Grym snygg lack du valt... när får man se den rulla i LKPG då?? för antar att du bor här smile

nismo
mx_3_ "Glidare"
27 juli 2008 · 254 Inlägg

SilverEye skrev:
Grym snygg lack du valt... när får man se den rulla i LKPG då?? för antar att du bor här smile

Bilen vart som sagt klar tidigare i denna vecka, den lackerades i järbo, och har således vart upp och mekat konstat i mors och fars garage under några dagar här, det har blivit sena nätter men har fått ihop den nu, åkte ner till linköping i fredagskväll/ natt med den:) Så om du håller noga utkick så dröjer det nog inte många dagar innan du ser den=) Går inte att missa med den färgen:D

Chiefen__ Stekare
28 juli 2008 · 168 Inlägg

upp med bilder nu:)

if the bass is too loud, your too week
Toyota Celica 16v Twincam "Röda Faran" (1987)
BMW 325 ik "Black beauty" (1987)
Ertiyed
28 juli 2008 · 349 Inlägg

mx_3_ skrev:
Inte fått över bilderna än, men får det imorgon, så drar en uppdate då hur den ser ut i "färdig skick för denna sommar" Den blå färgen på mazdan heter blue appel candy, eller candy apple blue, eller nått liknande, riktigt häfftig färg som jag helt klart rekommenderar:)

Grymt! Tack så mycket! Har bestämt att jag ska ha nån färg i den stilen på min 240 men visste inte riktigt. Får skriva ner det så man har det för framtiden då! big_smile

mx_3_ "Glidare"
28 juli 2008 · 254 Inlägg

Sådär nu är äntligen lacken klar!!!!

Och jag har fått ner kärran till linköping för att fortsätta bygget här nere. Som sagt mycket är klart på utsidan nu, men kommer fortsätta att modifiera den om, det inte kommer nån köpare och vill köpa den, då jag säljer den till rätt pris:) Så hör av er om nån är intresserad=)

Så till uppdaten!

Efter många timmar i garaget och lååååånga nätter förra veckan lyckades jag till slut få ihop bilen, det var verkligen såna dagar då ALLT ska krångla.

Eller vad sägs om bland annat en front som ska vara färdig inpassad och klar 3 gånger, inte alls passar efter lackning och tar ca 8 timmarjobb för att passa in?

Eller att bakfälgarna och däcken var för breda så att skärmkanterna slog i?

Är det förresten nån som vet hur långt tid det måste gå från lackning tills att man vågar sig på att valsa skärmkanterna? Behövs inte mycket.

Vart en himla massa mer krångel under veckan med allt från tappat laddtryck till fjädringsproblem, men efter ett antal timmar är nu bilen i topp skick igen:)

Projektet kommer således fortsättas med insidan nu på hemmaplan, och därefter om den finns kvar kommer det bli ytterliggare modifieringar på utsidan, för planerna stoppar inte här på lång väg.

Och här kommer lite bilder på den nylackerade pärlan!smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11547/414708_bdsrpe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11547/414709_6uhujo.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11547/414711_i4sbym.jpg

ÖS gärna på med kommentarer! Ju fler desto bättre!smile

Keep tuned!

Criton Rocketdog
28 juli 2008 · 270 Inlägg

ÅÅh, Färgen blev riktigt fin!

Blev snyggt, fast du har stött på problem smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Darkie dARKiE
28 juli 2008 · 5 031 Inlägg

omg, porrig lack!
Den måste blitt värd mer med "golden" Guld lack wink 24karat? ^^

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
28 juli 2008 · 455 Inlägg

Mycket fin färg! big_smile

mx_3_ "Glidare"
28 juli 2008 · 254 Inlägg

Darkie skrev:
omg, porrig lack!
Den måste blitt värd mer med "golden" Guld lack wink 24karat? ^^

Jepp självklart!wink

Rwd
28 juli 2008 · 337 Inlägg

jag är kär i din lack...

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
mx_3_ "Glidare"
28 juli 2008 · 254 Inlägg

Rwd skrev:
jag är kär i din lack...

Tyvärr den är inte singel;)  haha men tackar!smile Vart riktigt bra resultat, då lackeraren hade gått över bilen med ett lager grundfärg, 2 lager silver under oranga candyn sen 6 lager candy, och avslutat med 3 lager klarlack, haha måste vart en svettig dag i lackboxen=)

Yureawen Bilstyling intresserad Datornörd
28 juli 2008 · 141 Inlägg

Möööööms!

Don't try to be Perfect, there is no such thing...
Mazda Mx6 Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264635
mx_3_ "Glidare"
28 juli 2008 · 254 Inlägg

Gurkplutten skrev:
Möööööms!

Tar det som något bra? Tackar;P

MrKerm Avstängd
28 juli 2008 · 1 557 Inlägg

Blir jädra nice det här smile Va blir det för fälgar sedan eller skall du ha dom som sitter på? ( olika roll )

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
mx_3_ "Glidare"
28 juli 2008 · 254 Inlägg

MrKerm skrev:
Blir jädra nice det här smile Va blir det för fälgar sedan eller skall du ha dom som sitter på? ( olika roll )

Tackar! Blir fälgarna som sitter fram på bilderna, bak blir det samma men 10" breda med gatslicks a la 275 och mycket bra fäste=)

MrKerm Avstängd
28 juli 2008 · 1 557 Inlägg

mx_3_ skrev:

MrKerm skrev:
Blir jädra nice det här smile Va blir det för fälgar sedan eller skall du ha dom som sitter på? ( olika roll )

Tackar! Blir fälgarna som sitter fram på bilderna, bak blir det samma men 10" breda med gatslicks a la 275 och mycket bra fäste=)

Gött ! Bra val om jag får säga mitt smile Mycket avis sad

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Superdtm i övrigt värdelös.
29 juli 2008 · 613 Inlägg

jävla fin färg på bilen mycket bra val smile ang de med valsning av skärmkanter har jag för mig att hm styling kan valsa utan att sabba lacken!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang