Bilfolk i Norrköping

Fega84
12 november 2007 · 158 Inlägg

Finns det några som hänger här från Norrköping?
Tycker att det borde fixas en klubb här i staden igen,vet att swespy fanns förut.
Några som är intresserade?

//Fredrik

Darkie dARKiE
12 november 2007 · 5 031 Inlägg

Jag brukar hänga i nrkpg på helgerna ialf.. Flickan bor där uppe.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Gizmojohan
12 november 2007 · 3 295 Inlägg

swespy finns väl fortfarande om jag inte missminner mig.. var inne på forumet där senast idag, en bilklubb är ju alltid lika trevligt. dock så bor ju jag i vingåker men det är ju inte så långt ifrån nrkpg.


*Redigerat stavfel.

Senast redigerat av Slave_joe (12 november 2007)

neckwomen_88
13 november 2007 ·

Inte för att jag bor i norrköping, men alla anledningar att rasta beemern så  big_smile

bilklubb låter bra, något att fundera närmare över tycker jag!

skogsvild Offroad tokig
13 november 2007 · 226 Inlägg

Swespy:S forum ligger kvar men föreningen är nerlagd.


Anledningen att det inte finns nån bilklubb i norrköping är att det är ingen som vill hålla i skiten och om det nu skulle finnas personer som kan tänkas starta upp en klubb IGEN så måste de hitta på olika saker att anordna annars finns det inget intresse

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig
TurboTias Permanently Banned
13 november 2007 · 343 Inlägg

Norrköping här med! smile

Swespy finns som sagt.. dock inte som förening längre..
Sen fanns det en organisation som kallade sig NSC ett par år med..
Docj osäkert om den kommer leva vidare 2008.. den var för den delen inte öppen för allmänheten.

MVH TT

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
kohler
13 november 2007 · 671 Inlägg

skogsvild skrev:
Swespy:S forum ligger kvar men föreningen är nerlagd.


Anledningen att det inte finns nån bilklubb i norrköping är att det är ingen som vill hålla i skiten och om det nu skulle finnas personer som kan tänkas starta upp en klubb IGEN så måste de hitta på olika saker att anordna annars finns det inget intresse

meet of the month e ju trevliga men det borde vara mer träffar mm. helt klart

Second is the first loser
TurboTias Permanently Banned
13 november 2007 · 343 Inlägg

kohler skrev:

skogsvild skrev:
Swespy:S forum ligger kvar men föreningen är nerlagd.


Anledningen att det inte finns nån bilklubb i norrköping är att det är ingen som vill hålla i skiten och om det nu skulle finnas personer som kan tänkas starta upp en klubb IGEN så måste de hitta på olika saker att anordna annars finns det inget intresse

meet of the month e ju trevliga men det borde vara mer träffar mm. helt klart

Blir det träffar för ofta blir kommer det färre bilar.. många tänker "det gör inget om ajg missar en, åker på nästa istället" så en gång i månaden är en rätt så bra intervall enligt mig.

För ett par år sedan var det ju fullsmockat i stan nästan varje helg.. men det dog ju ut efter ett tag..

Mend et vore ju nice om det kom fler alternativ så att säga.. träffar på andra ställen än stora parkeringar där alla hubbabubba raggare ska visa att dom kan burna.. hehe

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
kohler
13 november 2007 · 671 Inlägg

TurboTias skrev:
Blir det träffar för ofta blir kommer det färre bilar.. många tänker "det gör inget om ajg missar en, åker på nästa istället" så en gång i månaden är en rätt så bra intervall enligt mig.

klokt sagt Tias det e nog som du säger... men ändå big_smile

Second is the first loser
TurboTias Permanently Banned
13 november 2007 · 343 Inlägg

kohler skrev:

TurboTias skrev:
Blir det träffar för ofta blir kommer det färre bilar.. många tänker "det gör inget om ajg missar en, åker på nästa istället" så en gång i månaden är en rätt så bra intervall enligt mig.

klokt sagt Tias det e nog som du säger... men ändå big_smile

Jepp, vi tycker det med smile
så det lär vi köra på nästa år med smile

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
Fega84
13 november 2007 · 158 Inlägg

Jag var med och startade en klubb i kholm när jag höll på som mest,nu har man fixat familj och har tyvärr inte lika mycket tid till bilen,men jag är lätt på att starta upp något här i staden.
/fega

TurboTias Permanently Banned
13 november 2007 · 343 Inlägg

Fega84 skrev:
Jag var med och startade en klubb i kholm när jag höll på som mest,nu har man fixat familj och har tyvärr inte lika mycket tid till bilen,men jag är lätt på att starta upp något här i staden.
/fega

Streetcrew?

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
Minitruckern
13 november 2007 · 34 Inlägg

Nyhetens behag e jag rädd. Funkar ett tag sen självdör det.... tyvärr...

Fega84
14 november 2007 · 158 Inlägg

Nej nej inte streetcrew...Det var en seriös klubb då som hette Overdoze streetcars katrineholm.

//Fredrik




TurboTias skrev:

Fega84 skrev:
Jag var med och startade en klubb i kholm när jag höll på som mest,nu har man fixat familj och har tyvärr inte lika mycket tid till bilen,men jag är lätt på att starta upp något här i staden.
/fega

Streetcrew?

gRiLLiS945 Allt i allo
14 november 2007 · 183 Inlägg

Bilträffarna i norrköping e la bra om folk kunne sluta fjanta sej o åka rally o göra lakris framför bilar som folk har legat halva sitt liv o mekat med..  o kanske putsat på lakris är på vägen inte på parkeringen.. o "street racen" är ju på alla håll samtidigt o ingen säkerhet alls..
Ja vet dock att Lkpg Träffarna gick bra här ett tag..
men som vanligt så kastade fulla fjortisar o skit sin öl framför folks bilar..
o så fort vi skulle anordna något åkande så kunde ingen förstå att folk inte ska va framför körande bilar tyvärr även fast de fanns avspärrning osv..  så allt sket sej ju här med till slut..
så träffar osv ligger lågt här igen..
minns 2003 som ett bra år race osv varje Helg vid Ikea..
men då hade folket lite mer respekt o kunde vackert stå bakom bilarna o inte springa framför idag
de är min synpunkt..
sen o starta 1 Klubb idag lr så vidare innebär ju att alla får ta skit för nån som beter sej illa
även ta ansvar för eventuella händelser kring träffar sad

Senast redigerat av gRiLLiS945 (14 november 2007)

Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
kohler
14 november 2007 · 671 Inlägg

Det där med fylla i samband med bilträffarna e störigt... och varför måste träffarna alltid vara på en lördag?? - för att många e lediga då blir väl svaret. men många e lediga onsdagkvällar också + att man skulle slippa fyllan !! Vad säger t.ex. TurboTias och andra som har lite koll på hur träffarna planeras om detta?

gRiLLiS945 skrev:
Bilträffarna i norrköping e la bra om folk kunne sluta fjanta sej o åka rally o göra lakris framför bilar som folk har legat halva sitt liv o mekat med..  o kanske putsat på lakris är på vägen inte på parkeringen.. o "street racen" är ju på alla håll samtidigt o ingen säkerhet alls..
Ja vet dock att Lkpg Träffarna gick bra här ett tag..
men som vanligt så kastade fulla fjortisar o skit sin öl framför folks bilar..
o så fort vi skulle anordna något åkande så kunde ingen förstå att folk inte ska va framför körande bilar tyvärr även fast de fanns avspärrning osv..  så allt sket sej ju här med till slut..
så träffar osv ligger lågt här igen..
minns 2003 som ett bra år race osv varje Helg vid Ikea..
men då hade folket lite mer respekt o kunde vackert stå bakom bilarna o inte springa framför idag
de är min synpunkt..
sen o starta 1 Klubb idag lr så vidare innebär ju att alla får ta skit för nån som beter sej illa
även ta ansvar för eventuella händelser kring träffar sad

Second is the first loser
gRiLLiS945 Allt i allo
14 november 2007 · 183 Inlägg

Det är ju en kanon idé så har ju race vart på sistone nu smyg race på vardagar för bara specialla bilar o folk med rent bil intresse

Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
TurboTias Permanently Banned
14 november 2007 · 343 Inlägg

kohler skrev:
Det där med fylla i samband med bilträffarna e störigt... och varför måste träffarna alltid vara på en lördag?? - för att många e lediga då blir väl svaret. men många e lediga onsdagkvällar också + att man skulle slippa fyllan !! Vad säger t.ex. TurboTias och andra som har lite koll på hur träffarna planeras om detta?

gRiLLiS945 skrev:
Bilträffarna i norrköping e la bra om folk kunne sluta fjanta sej o åka rally o göra lakris framför bilar som folk har legat halva sitt liv o mekat med..  o kanske putsat på lakris är på vägen inte på parkeringen.. o "street racen" är ju på alla håll samtidigt o ingen säkerhet alls..
Ja vet dock att Lkpg Träffarna gick bra här ett tag..
men som vanligt så kastade fulla fjortisar o skit sin öl framför folks bilar..
o så fort vi skulle anordna något åkande så kunde ingen förstå att folk inte ska va framför körande bilar tyvärr även fast de fanns avspärrning osv..  så allt sket sej ju här med till slut..
så träffar osv ligger lågt här igen..
minns 2003 som ett bra år race osv varje Helg vid Ikea..
men då hade folket lite mer respekt o kunde vackert stå bakom bilarna o inte springa framför idag
de är min synpunkt..
sen o starta 1 Klubb idag lr så vidare innebär ju att alla får ta skit för nån som beter sej illa
även ta ansvar för eventuella händelser kring träffar sad

Att folk beter sig som svin på träffar o race är bara att beglaga.
Den enda 100%-iga lösningen jag kan se på det problemet är om man skulle hyra en inhägnad o ha träffen där.. så man kan avvisa fulla/stökiga personer.
Dock är det ingen som vill/orkar/vågar ta tag i det =/
Men ska man försöka återställa ordnigen på de träffar som är på allmäna parkeringar får man nog försöka prata vett med folket som beter sig illa.. alt. ringa dit polisen.
Men det vet jag att de flesta inte gillar.. då de kan få för sig att ge sig på det vettiga folket genom böter för div. eftermarknadstillbehör.

Ordningen på racen är som det står ovan, bristfällig.. speciellt dom som är i hamnen..
Jag var inte på något av dom race som kördes i hamnen i somras, just på grund av att jag nästan bara väntar på en olycka...

Vill man se de mer vettiga racen med de lite roligare bilarna ska man söka sig utanför stan.

Vi får hoppas att folk växer upp under vintern och inser att det inte håller att bete sig illa.

Och sen varför träffarna alltid hamnar på lördag är enkelt, flest kan då och det blir ett jäkla liv om dom läggs på andra dagar hehe...

Men men.. hoppas det blir bättre 2008!

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
TurboTias Permanently Banned
14 november 2007 · 343 Inlägg

gRiLLiS945 skrev:
Det är ju en kanon idé så har ju race vart på sistone nu smyg race på vardagar för bara specialla bilar o folk med rent bil intresse

"smygrace" har det funnits här i stan ett par år wink

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
Fega84
15 november 2007 · 158 Inlägg

En sak man kan göra väldigt seriöst sen är att man pratar med dom som kommer att jobba på Micro här i stan & ha en utställning/träff där när dom öppnar om det skulle bli en ny klubb här i staden.Sen ha 2-3 träffar där i sommar(2008).

//Fega

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang