Läs detta, ni kommer inte att ångra er ;) (hitta felet med att 200sx drog 2l bensin /milen)

leo_m83
13 november 2007 ·

Det kändes ju att de 10 milen gick ganska långsamt. Jag mäste det egentligen när jag tankade den sist 20l. Och 2 dagar senare ståd det bara 30km på mätaren (brukar alltid nollstäla när jag tankar). tänkte att jag kör aldrig 30km på 2 dagar. Brukar komma upp i minst 80km på 3 dygn. Så det var så jag kom på att mätaren visade inte riktigt det den skulle visa wink . dock har jag 2 fördelar

* Många slitdelar är bytt
* Lärde mig en hel del om hur el systemet fungerar

Hur bilar är uppbyggd almänt och hur man har löst bränsle tillförseln från tanken till motorn.....

Jag är nöjd. desutom ska bilen ställas av nu så jag lär inte få njuta av ett felfri bil till nästa år big_smile

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
13 november 2007 · 137 Inlägg

hehe vad förbannad ja skulle bli! smile

Drive It Like You Stole It
Pikey
13 november 2007 · 2 283 Inlägg

Haha så lustit smile

R.I.P. Michael Jackson!
Lalla78 Drifttekniker VA
13 november 2007 · 580 Inlägg

Ha ha big_smile ja ibland är det enklare än vad man tror.

Honda S2000 "AP1" (2000)
Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Foddaren
14 november 2007 · 191 Inlägg

OKey så du har alltså kört omkring i 80km/h på 50sträckor, 144km/h på 90 sträckor och 193km/h på 120 sträckor. Wow!!! smile

E30 325 Rösta gärna...
BMW 325iC (1991)
Nizze_
14 november 2007 · 56 Inlägg

hehe jag har följt dendär tråden .. kan sluta med det nu då smile

Zoom Zoom
leo_m83
14 november 2007 ·

Foddaren : jag har satt ditt vita mätartavlor som jag sedan har justerat hastighetsmätaren och varvtalsmätaren efter( tavlorna visar km) dock trimmätaren visar fortfarande mil och det går ju inte att ändra på det. jag tänkte aldrig på det.....till nu :

Som ni ser på bilden, så visar varvtalet och hastigheten i km. men tripmätaren visar i MILES big_smile

http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=551475

Senast redigerat av leo_m83 (14 november 2007)

Jens_89
14 november 2007 · 66 Inlägg

skönt med såna lätta fel, synd att du inte kom på det tidigare. Men inget ont som inte för nåt gott me sig smile

Det är aldrig för sent för att att ge upp
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
14 november 2007 · 938 Inlägg

Låter ungefär lika kul som han som provkörde en Polaris snöskoter å tyckte den svarade lite dåligt på gaspådrag över 100... Ända tills han upptäckte att den hade milesmätare tongue Kanske inte är så konstigt att de går lite segt i 160+ big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
kohler
14 november 2007 · 671 Inlägg

LOL... så har man följt din tråd helt i onödan haha... nerå.. nu har du nått att berätta för barnbarnen.. inte för att det lär finnas bensinbilar då men tongue

Second is the first loser
baca Os Difuntos
14 november 2007 · 1 822 Inlägg

En liten fråga bara! Hur mkt har det kostat dig i pengar att byta alla dom delar som nu e bytta??

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
twin_cam Smålänning
14 november 2007 · 7 877 Inlägg

Fy fan vilken röta tongue
Jag hade tatt mig ett par öl och slått till mig själv i pannan... Sen gått och lagt mig smile

Lite lustigt och roligt "fel" va de ändå smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
boxcarracers
15 november 2007 · 1 Inlägg

haha, jag har läst hela tråden innan! har en polare med en s13 och har frågat honom om vad som kan vara fel! lite jobbigt att det va så enkelt! men nu kan du bilen iaf wink

Saab 9-3 ss Aero "spec 3" (2003)
Mr_EmCom Med.lem
15 november 2007 · 3 759 Inlägg

haha ägd

typ

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
AeroMalm BMW fantast
15 november 2007 · 1 172 Inlägg

hahaa... klockrent:D inget man ahde tänkt påbig_smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
inline_90 Är jag Medlem?
17 november 2007 · 125 Inlägg

hahaa:D lite pinsamt men bra att de löste sig:P

Gillar Merca
leo_m83
17 november 2007 ·

baca : runt 5k. Men då har jag också bytt grejer som inte kommer att gå sönder de näsmaste åren big_smile. Men det är bara föra tt jag har felsökt allting själv och bytt allt själv. hade jag lämnat in bilen för felsökning och divers skulle det lätt kostat mig 4 gånger så mycket

Det felet var för enkelt för att det skulle vara fel på mätaren men men , nu kan man hela s13 utantil vad det gäller mekniken som elen tongue . Vem vill ha hjälp med sin 200 tongue

Senast redigerat av leo_m83 (17 november 2007)

tecman
17 november 2007 · 1 741 Inlägg

hahaha!! det där var nog den mest självklara lösningen nånsin!!

Så sjukt roligt big_smile bra att du hittat det iaf hehe

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
vw_performance Greve
17 november 2007 · 1 058 Inlägg

h0lle skrev:
jag vet vad homer hade sagt!

Doooohhh! ;P

hehe, bra att det inte var något allvarligt fel, men tråkigt att du figg lägga onödiga utgifter
sad

PoLoud =D
leo_m83
18 november 2007 ·

det är sånt som man får leva med. Men jag ångrar mig faktist inte att jag fick göra så mycket. Jag fick lära mig en hel del om hur bilen är uppbygd....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang