Är julen överskattad?

Cizla Pfffft
19 november 2007 · 906 Inlägg

Finns säkerligen mer trådar om detta men jag är ganska nyfiken
Söker inte att reta upp någon
Men jag undrar bara om det är fler än jag som tycker att julen är överskattad
Gamla skrangliga släktingar, skrikiga ungar
Dyra presenter och folk som aldrig blir nöjda

Ska jobba i år, vad gör du?
//Cizla

Umadbro?
TyraX
19 november 2007 · 526 Inlägg

MM håller med jag jobbar istället ja smile

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
terazzi
19 november 2007 ·

Tycker med det är överskattat som satan.. också alltid samma visa ^^
Ska försöka ha en fest på julafton med nårra kompisar som resonerar likadant som jag ;D
Annars kan man ta den 23e så man är bakis och sover bort hela 24e big_smile haha

loudness
19 november 2007 · 4 554 Inlägg

japp jag ger inte mycke för julen iaf inte de här med julklappar de vill jag bara slippa annars är ju julmaten aldrig fel;)

lingua
19 november 2007 · 2 271 Inlägg

Den va meningslös ett par år som singel utan ansvar, hängde mest ute krogen på julen.
Nu är den dock viktig igen då man har 2 små grabbar som diggar julen rätt hårt.
Pluskanten är ju att jag kan säga -vadå? ATV:n är ju till ungarna! smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
ozzy ★★★★★
19 november 2007 · 455 Inlägg

julen i sej är väl inte så kul o ganska överskattad,
men ska bli skönt o vara ledig lite har inte varit ledig sen semestern i somras tongue

linda_xtravagant
19 november 2007 · 116 Inlägg

nähä håller inte alls med, härligt med pynt å mys! den blir ju inte bättre än vad man gör den till, orkar man inte med gnälliga släktingar kan man väl fira den utan dom istället....

Lika Barn Leka Bäst..
Mitsubishi Eclipse "LINDAZ" (1999)
Cizla Pfffft
19 november 2007 · 906 Inlägg

loudness skrev:
japp jag ger inte mycke för julen iaf inte de här med julklappar de vill jag bara slippa annars är ju julmaten aldrig fel;)

haha är skit tråkig där tongue
äter lite potatis, köttbullar och tre prinskorvar sen är jag nöjd

Umadbro?
vullen Mr White
19 november 2007 · 1 072 Inlägg

De är väll va man gör den till wink

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Klaesson
19 november 2007 · 399 Inlägg

jul är kul. ta vara på det så länge det finns. det lär ju försvinna som allt annat i vårt avlånga land/ JUL är KUL big_smile

VOLVO for life
Cizla Pfffft
19 november 2007 · 906 Inlägg

Uffeaim skrev:
jul är kul. ta vara på det så länge det finns. det lär ju försvinna som allt annat i vårt avlånga land/ JUL är KUL big_smile

hm jo som sagt, alla har vi våra erfaranheter av julen smile
kul för barnen, därför man fortsätter

Umadbro?
spj MED[liten]LEM
19 november 2007 · 226 Inlägg

Tycker att julen är enormt överskattad! Litegrann kan man väl påverka, det blir vad man gör det till, men all jä..a hysteri, reklam, stress o jäkt o annat skit är ju svårt att komma ifrån då det är likadant överallt... Och varför måste dom börja hetsa så långt i förväg, bara tidigare för varje år tycker jag. Snart får man väl börja lyssna på julsånger i juni.
Absolute summer hits / Christmas carols no 5876 ute nu, lagom till skolavslutningen passa på!!!
sad

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
zortep
19 november 2007 · 911 Inlägg

jaa , Jag tycker det är överskattat. Det är dagen då alla tar för givet att de ska få något ?????   dom verkar glömma bort orsaken till varför man firar jul!?

nee . måste säga att jag kan tänkas slippa julen smile Bara massa stress osv....

pic up the phone, wazzzaaa
baen
19 november 2007 · 220 Inlägg

Jag gillar inte julen och har aldrig gjort. Ungarna i släkten som skriker, maten som är god första dagen som man sedan får plågas med till varenda liten bit tar slut osv.

mussly
19 november 2007 · 187 Inlägg

Jag håller med.
Man träffar släkten-dvs. alla träffas bara för att man alltid har gjort det-ingen vill egentligen vara där.
Alla försöker vara trevliga, typ:
"-Ja, och hur går det i skolan? mellanstadiet var det va?"
"-eh, nä gymnasiet"... själv då?"

Man äter all mat som man egentligen inte tycker om. Och man måste agera glad när man ska öppna paket för hela släkten - saker man itne vill ha, och som dom förmodligen letat upp i ren panik och i "måste-hitta-nått-att-köpa-nu"-syndromet.
"men det är ju för barnens skull"
... Ge dom lite presenter ändå eller lär dom att uppskatta livets tråkigheter som dom är.
Jag led lika mycket när jag var liten. Det enda man längtar efter är Kalle anka, och när man får åka hem och leka med alla julklappar!!!

Nä... kebabpizza på julafton bland folk jag tycker om! - Ja tack!

Det är inte farten som dödar, utan sättet man stannar på!
Mitsubishi Pajero Wagon "Dragbilen" (2002)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 november 2007 · 6 170 Inlägg

För min del så hadde den 24:e december lika bra kunnat vara den 13:e december eller den 6:e april eller den 2:a augusti eller....  ja ni fattar tongue

Julafton är för mig som vilken annan dag som helst, enda fördelen e väl att man slipper jobba ett par dar den veckan.

Tror inte jag fått en julklapp (eller f-dagspresent för den delen) på flera år heller hmm

PS. 13:e december (en av årets mest oviktiga dagar enligt ovan) är min födelsedag wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
terazzi
19 november 2007 ·

mussly skrev:
Jag håller med.
Man träffar släkten-dvs. alla träffas bara för att man alltid har gjort det-ingen vill egentligen vara där.
Alla försöker vara trevliga, typ:
"-Ja, och hur går det i skolan? mellanstadiet var det va?"
"-eh, nä gymnasiet"... själv då?"

Man äter all mat som man egentligen inte tycker om. Och man måste agera glad när man ska öppna paket för hela släkten - saker man itne vill ha, och som dom förmodligen letat upp i ren panik och i "måste-hitta-nått-att-köpa-nu"-syndromet.
"men det är ju för barnens skull"
... Ge dom lite presenter ändå eller lär dom att uppskatta livets tråkigheter som dom är.
Jag led lika mycket när jag var liten. Det enda man längtar efter är Kalle anka, och när man får åka hem och leka med alla julklappar!!!

Nä... kebabpizza på julafton bland folk jag tycker om! - Ja tack!

haha bästa big_smile
sååå sann med!!

Senast redigerat av terazzi (19 november 2007)

TheHumbleGangstas Gangsta medlem
19 november 2007 · 59 Inlägg

Julen brukar vara olika, någongång ensamm med familj andra gånger med vänner eller släkt. Viktigast är dock att det är snö finns på juldagen, annars kan inget annat rädda en från en dålig jul...

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
19 november 2007 · 285 Inlägg

Julen var kul tills man fylde 10... sen e det bara drygt, träffa alla släktingar som man egentligen inte känner, helt meningslöst.
Och alla jäkla julklappar, först handla en massa skit och sen åker alla och bytar det igen...

Det ända trevliga med julen är när hela familjen kan träffas på en gång brukar bli den 24 bara för att... skulle gå lika bra den 23dje eller 20onde. Det händer inte så ofta nu sedan man flyttade så.

Håller med dig Mussly kebabpizza med några goda vänner skulle va en rätt najs jul smile

Alfred_E_Neumann
19 november 2007 · 53 Inlägg

Brännvinet e bäst!
Man har ju käkat förtielva julbord innan det är jul
Ska på mitt 1:a nu på fredag, och sen rullar det på roll
Å tomten kan gå och kamma sig!!!

No Mercy: +1175 hp/1548 Nm
Mercedes SLK 55 Kleemann "McLaren killer" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang