Hjälp, vad skulle du gjort? (Tjej som röker på)

Fyb
27 november 2007 · 100 Inlägg

Mangeman skrev:
Börjar nästan tro att killen som startade denna tråden ville bara få igång en diskution! :-)

Ne, ville ha svar... Har fått några få, resten av dom här 6 sidorna skulle vi lika gärna tagit bort igen.

Förresten? Varför ska du komma med en sån dum kommentar när du inte vet hur det verkligen ligger till?

blacken
27 november 2007 ·

Som en annan sade här på tråden. Ta ett lugnt snack med damen och tala om dina farhågor. Och om det blir ett förhållande så kanske hon slutar upp med det för kärleken är en stark "drog". Men pressa inte henne på något sätt, för hon måste själv få komma på att verkligheten är den bästa "drogen".

Mangeman Mr.RoadRage
27 november 2007 · 428 Inlägg

Fyb skrev:

Mangeman skrev:
Börjar nästan tro att killen som startade denna tråden ville bara få igång en diskution! :-)

Ne, ville ha svar... Har fått några få, resten av dom här 6 sidorna skulle vi lika gärna tagit bort igen.

Förresten? Varför ska du komma med en sån dum kommentar när du inte vet hur det verkligen ligger till?

Vilken kommentar menar du?!roll

Det jag menade var att man inte har "hört" av dig på länge här inne, ett SKÄMT! tongue

Angående bruden då, gör det som DU känner, känner du att det inte är nått för dig och att du inte känner att det är värt det för hon rökar en holk eller 2, dumpa henne, finns fler där ute!
Ingen annan kan avgöra det än du själv!

Bättre så? hmm

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Rlundgren Långtradarchaffis
27 november 2007 · 224 Inlägg

impresst skrev:
va fan ska vi sitta o göra reklam för knark också.. han ville ha tips? inte nån jävla nybörjar skola för att få röka på..  hejja pundare

WORD!

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
jinxs 90mil+ på en tank.
27 november 2007 · 484 Inlägg

Hur ofta röker hon på.??
Om min tjej skulle röka typ:maja 2-3 ggr per år,så skulle jag nog tycka med en viss ovilja att det är okej. Om hon skulle röka hash,så skulle jag försöka diskutera saken med henne.
Har haft flera kompisar från "drågsved" som har rökt nu i 10-20år, Först började dom på helgerna,sen varje dag och nu är dom fan helt bombade, Det är ungefär som att deras hjärnor är inlindade i bomull med noll närminne.

Om du verkligen vill se effekterna av vad rökat gör, så kontakta typ ngn drogrök avvänjning klinik eller ngt. och diskutera saken med dom.

Om du gillar tjejen och ser henne som din livslånga kärlek, så tycker jag att du borde ta upp det med henne. och om hon ser dej som sin livslånga kärlek så kommer hon att förstå vad du säger och förhoppningsvis sluta.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Phaetoon
27 november 2007 · 8 156 Inlägg

Hon kanske nämnde att hon röker på, just för att hon tycker om dig och för att hon vill vara ärlig mot dig? Inte något som man berättar för vem som helst.

Jag skulle inte kunna tänka mig att pröva droger. Visserligen har jag ingen addiktiv läggning, men skulle jag börja med droger så skulle nog mitt liv ta slut ganska så snabbt. Men lättare droger skulle nog inte hindra mig att bli ihop med någon. Vem är jag om jag dömer någon för att denne brukar droger? Jag skulle visserligen försöka få henne att sluta, men jag skulle inte tvinga henne till något.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Goodis Full gas spar tid! ;)
27 november 2007 · 284 Inlägg

Spelis skrev:
Killen som skrev ville inte veta vad som är bäst, knark eller aklohol!


Hon kanske rökte på för hon var deprimerad för sitt X i sommras..

Jag skulle sätta mig o snacka lite lungt med tösen, tänk på vad du säger så du inte sårar henne på något vis. Och dumpa henne inte för det, hon kan skärpa sig! Tänk på att ifall du dumpar henne kan hon bli deprimerad igen o röka ännu mer. Så ta ett lungt snack med tösen så kommer ni fram till en lösning ska du se. smile

Hoppas allt löser sig cool

håller me!! förlåt om de hela spårade ur!! hmm de va inte alls meningen..

Ta de lugnt å varsamt bara..

men om du nu kommer fram till att du absolut inte vill ha nåt me droger å göra kanske du skulle se dej om efter nån annan...


Lycka till!! wink

jonesono Personal- och beteendevetare
27 november 2007 · 1 082 Inlägg

zewmah skrev:

jonesono skrev:
Vad är ett normalt bruk, vem definierar det och för vem anses det normalt?
Kan man dra ett streck mellan onormalt och normalt bruk?
Hur vet man att "snart går det åt fanders"?
Kan man själv vara "rationell" och veta hur långt man kan gå?
Märker man det själv när det går utför, eller är det först när man gör saker man inte (eller kanske) har en aning om, som det har gått för långt?

Sorry för ett kort svar, maten väntar.
Som med allt annat; det är är individuellt & upp till individen.

Angående missbruksproblematiken brukar det ju vara grundläggande att missbrukaren i sig har svårt att uppleva missbruket som just missbruk (ej att blanda ihop med allt bruk=missbruk).

Om folk skulle haft lite mer självdisciplin, och kännedom om sina kroppar och drogerna i sig skulle vi slippa en hel del av det missbruk som idag existerar.

Har du käkat upp maten ännu?
Det där du skrev var inte mycket till svar, utveckla gärna.
Koppla frågorna till det jag skrev i det tidigare inlägget, samt det första inlägget jag citerade.
I och med att folk i allmänhet har ganska dålig koll på det här med självdisciplin och hur mycket de kan "tåla", så kvarstår problemet.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Muttley
27 november 2007 ·

Själv har jag varit tillsammans med en som njyttjade droger, typ röka på och sådant skit.  Jag gjorde slut för att jag ej vill ha med sådant skit att göra!
     Sen att de ej gick att lita på idioten då de var studerande utan pengar så hon stal vilket är en bieffekt för beroende knarkare!.

undergroundracing
27 november 2007 ·

Fyb skrev:
Hej, jag är väldigt förvirrad just nu. Men är kanske lättast att börja från början...

Jag träffade en tjej genom en annan tjejkompis och vi började snacka och så på en fest började vi strula. Efter de så pratade vi varje dag i tele och träffades och hade de mysigt och allt sånt. Personen i fråga tycker jag väldigt mycket om! Hon är söt, rolig och omtänksam, inte särskilt blyg och ett underbart leende och fantastiska ögon...
Men för cirka e vecka sen fick jag reda på att hon röker på (av henne själv, ingen annan som sa de). För det första blev jag så grymt förvånad för jag skulle inte kunna tro de om henne, hon är omtyckt av nästa alla, har ett gott självförtroende m.m. Men sen blev jag bara helt tyst, visste inte riktigt vad jag skulle säga. Hon förklarade att hon provat på de första gången för 1,5 år, och provat på de några gånger sedan dess, sen nu i sommras rökte hon på nästan varje dag tills i början av sept, sen har hon rökt två gånger... Frågan till er nu är, hur hade ni gjort i samma situation? Det är en fråga om att se förbi att hon röker på eller att inte acceptera det, men då blir det inget mellan oss...

//Desperat i behov av tips och råd!

Vilken drog-debatt det blev...


Svårt för dig förstås...hade själv inte kunnat vara ihop med nån som kör droger.
Ogillar starkt personer som håller på med sådant och tar avstånd från dom.

Men pallar du verkligen inte hennes, kanske helg-röka eller hur mycket det är,
så fråga om hon inte kan lägga av med skiten istället för din skull.
Kan hon inte det, ja då är det ju bara du själv som kan avgöra.
Hade som sagt inte själv tolererat det.

loudness
27 november 2007 · 4 554 Inlägg

hade de varit jag ahde hon fått välja mig eller rökning oavsett hur mycke jag själv gillar henne för jag verkligen hatar folk som röker det är de värsta jag vet och även om hon skulle va min tjej skulle hon inte skonas ( har 1 tjej fått vara med om) om hon har förstånd och vilja så slutar hon

bojboj
27 november 2007 ·

Rök en holk, må som folk

Ha Ha Ha Ha!!

Mäki Långsam Perfektionist
27 november 2007 · 4 800 Inlägg

Var med och stötta henne till att sluta, inte tjata, bara fråga någon gång om hon inte kan tänka sig att dra ner lite för din skull smile För om det är nån gång ibland bara kan du ju acceptera.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
nyman88
27 november 2007 · 544 Inlägg

fyfaan vilka jävla pundare det finns här i landet/världen... ser man ju på alla era dumma svar "röka på då och då är väl okej osv..."
helt vridna eller?
att röka på är väl fan inte okej även om man "bara testat 1 gång"


men snacka med din tjej, personligen hade jag nog gjort slut. för tyvärr värkar din tjej ha gått för långt i sitt knarkande låter det som..

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
alminjo SLK
27 november 2007 · 610 Inlägg

jag hade tatt en joint me henne o sagt att du rökt bättre!! tongue..

seriöst, säg precis vad du tycker... det är det bästa!!!

zewmah
27 november 2007 · 81 Inlägg

jonesono skrev:
Koppla frågorna till det jag skrev i det tidigare inlägget, samt det första inlägget jag citerade.
I och med att folk i allmänhet har ganska dålig koll på det här med självdisciplin och hur mycket de kan "tåla", så kvarstår problemet.

Som beteendevetare bör du väl veta vad som gör att ett bruk övergår i missbruk? Överdriven konsumtion som har negativ inverkan på en persons sociala liv. Du bör även vara medveten att vilka gränser som gäller är helt och hållet individuellt, och beror på flertalet faktorer (arv & miljö, kroppsbyggnad, kondition mm).

Gällande självdiscipling & dosering; En sundare, mer nyanserad droginformation hade ju hjälpt detta en hel del, och ett förbud för alla för att ett fåtal inte kan hantera drogen kan väl ändå inte anses optimalt?

TFkarlsson Varningar. 36
27 november 2007 · 1 200 Inlägg

EDIT: funkar inte när jag tryckar på "radera" knappen för att ta bort mitt inlägg så jag gör såhär istället och ber om ursäkt för mitt dumma och oseriösa svar.

Senast redigerat av TFkarlsson (28 november 2007)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Mange_C5
27 november 2007 · 220 Inlägg

tkd_rille skrev:
Själv har jag varit tillsammans med en som njyttjade droger, typ röka på och sådant skit.  Jag gjorde slut för att jag ej vill ha med sådant skit att göra!
     Sen att de ej gick att lita på idioten då de var studerande utan pengar så hon stal vilket är en bieffekt för beroende knarkare!.

Stämmer precis, har liknande erfarenhet av ett flertal numera ex. vänner och "polare". Stölder, lögner, opålitliga, taskigt umgänge med pundar polare som också stjäl, ljuger osv.
En lång väg att gå för de som vill ta sig ur problemet.

Som svar på frågan:
Du skall nog ge henne chansen till ett val, sen följa magkänslan och svaret som jag faktiskt redan tror att du redan har. Hoppas att hon väljer rätt, dvs dej! smile

Sen till alla sk. coola i denna tråden: ni kommer inte att vara så jävla stöddiga när ni ligger på era knän framför era föräldrar och tigger om hjälp för att ni bara rökt på lite... mad
Och har det gått bra efter rökat, dvs utan större problem så är jag den förste att gratulera er. Ni kom billigt undan!

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
Wezzli Sidledesförare
28 november 2007 · 268 Inlägg

Maizer skrev:
Jag förstår inte varför folk reagerar så kraftigt över lite röka. Det är inte värre än alkohol, sluta lyssna på sossepropagandan..

...och jämför då även att röka på varje dag med att dricka alkohol varje dag. Vad kallar vi personer som dricker alkohol varje dag och varför kallar vi inte personer som röker på varje dag för precis samma?

Överdrivet intag oavsett om det gäller alkoholintag eller att röka på är ju förmodligen dåligt.

Senast redigerat av Wezzli (28 november 2007)

Man vet aldrig, före man vet
Pikey
28 november 2007 · 2 283 Inlägg

Jag hade inte pallat med det... Men det är vad jag tycker.

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang