Någon som sysslar med akvarium?

FordEsci Bilplåtslagare
9 december 2007 · 324 Inlägg

Någon som förutom sitt bilintresse diggar akvarium? jag har precis startat upp en 60-liters kar igen efter två års vila. Har alltid sysslat med akvarium innan. Ska nu införskfaffa ett 250-350liter akvarium, tycker det är så kul. Någon mer?

alain www.bimmerpower.org
9 december 2007 · 3 995 Inlägg

jag har just nu en 350 liter som är tom sen ett år tillbaka. Jag köpte den när jag bodde i Helsingborg, jag tycker mycket om akvarium och hade många olika sorter, biliga och dyra.
Jag tänker snart börja ingen.
Många gånger satt jag och tittade på dom i flera timmar. Mycket avkoplande.
Lycka till till din stora.
Jag ser att du är plåtslagare, min son har vart i samma linge som du och säkert i samma skola som du i Helsingborg. nu jobbar han på ett stort företag i Göteborg som reparerar aluminiumskåp som finns på lätt och tung lastbil och släpp. du känner kanske honom ,han heter Fredric, kör en V70 med autotech reklam på, han är ofta i Helsingborg.

Senast redigerat av alain (9 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
decib3L Körv
9 december 2007 · 3 535 Inlägg

Funderar faktiskt på att skaffa nåt lite mindre smile Har det ju så ensamt här tongue

Truckdriving Man
rb
9 december 2007 · 153 Inlägg

hehe ne, men gjorde när jag var skitliten. hade pirayor o hajar o såna fiskar tongue

Saab 90 "Gubb bilen" (1986)
Saab 900 2.0t "6 växlad" (1996)
Fiat Uno Turbo i.e "Fullblodet" (1987)
FourRings Quattro User
9 december 2007 · 260 Inlägg

FordEsci skrev:
Någon som förutom sitt bilintresse diggar akvarium? jag har precis startat upp en 60-liters kar igen efter två års vila. Har alltid sysslat med akvarium innan. Ska nu införskfaffa ett 250-350liter akvarium, tycker det är så kul. Någon mer?

Jodå, det finns fler än du!

Jag har hållit på med akvarium i över 20 år, har 4 burkar igång nu, det största på 620L.

Väldigt rogivande att glo på, är som en levande tavla ;]

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58533/large/774681_jhbgab.jpg

Senast redigerat av FourRings (1 oktober 2009)

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
wimhed
9 december 2007 · 510 Inlägg

Har ett 270liters .. Kan fotta det när ja kommer hem wink .. Inte så mycket, men lite .. Brukar ligga och kolla på det när ja ska sova .. Skönt som fan hehe ..

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
FordEsci Bilplåtslagare
9 december 2007 · 324 Inlägg

alain skrev:
jag har just nu en 350 liter som är tom sen ett år tillbaka. Jag köpte den när jag bodde i Helsingborg, jag tycker mycket om akvarium och hade många olika sorter, biliga och dyra.
Jag tänker snart börja ingen.
Många gånger satt jag och tittade på dom i flera timmar. Mycket avkoplande.
Lycka till till din stora.
Jag ser att du är plåtslagare, min son har vart i samma linge som du och säkert i samma skola som du i Helsingborg. nu jobbar han på ett stort företag i Göteborg som reparerar aluminiumskåp som finns på lätt och tung lastbil och släpp. du känner kanske honom ,han heter Fredric, kör en V70 med autotech reklam på, han är ofta i Helsingborg.

De på 350liter som står tomt får du gärna sälja till mig:D Jag vet nog vem han är om jag ser han, inte annars...

Saab_girl C70 byggande djurvårdare
9 december 2007 · 545 Inlägg

jup ja har ett ja mä.. dock me en rödörad vattensköldpadda i..

Två ord räcker, SAAB knäcker
kohler
9 december 2007 · 671 Inlägg

började i höstas. Har ett 220 liters med fjärilciklider och praktbotia mm samt ett 54 liters för yngel. Tips på roliga fiskar? smile

Second is the first loser
ghost_boy83 CREW
9 december 2007 · 2 594 Inlägg

japp ett 160l lagom stort har haft akvarium sen jag va 9år det första hade jag å farsan vi slängde i aborre å ett gäddyngel sen har de bara fortsatt sämsta fiskarna jag haft va pirayor dom bet sönder allt i akvariumet växter till och med silicon tätningen, blev 27cm långa innan jag sålde dom,

FordEsci Bilplåtslagare
9 december 2007 · 324 Inlägg

kohler skrev:
började i höstas. Har ett 220 liters med fjärilciklider och praktbotia mm samt ett 54 liters för yngel. Tips på roliga fiskar? smile

Jag köpte en "Black Ghost" Sök på youtube, dom e riktigt fräcka:D

Racso Dr Snuggles
9 december 2007 · 956 Inlägg

Jobbar med fisk dagarna i ända, så har ingen större lust att hålla på med det hemma sen heller wink Har hand om Malawiciklider, ganska så fina fiskar dom .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Cobrajet
9 december 2007 · 81 Inlägg

Jag har haft akvarium i snart 40 år,saltvatten i över 30 år,just nu håller jag och min kompanjon på att bygga upp vår andra butik med akvarium.
När vi är klara kommer kunder att hitta Svarta pirayor(S.rhombeus)coolRöda pirayor(P.nattereri)sötvattens stingrockor,Diskusar,vanliga fiskar såsom Platy,Tetror;gurami,Barber mm,mm,vi kommer givetvis även ha saltvatten både levande koraller och fiskar.

MVH
Cobra Jet
Moser .-ϻΘϨƎЯ
9 december 2007 · 1 313 Inlägg

hade akvarie under skolåren, ett litet 75liters, saknar det väldigt mkt! har haft mkt funderingar att åka hem till föräldrarna och hämta det å starta upp det igen! smile de är mkt rogivande att sitta å kolla på!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
m_a_c X40 Nordic
9 december 2007 · 784 Inlägg

FordEsci skrev:

kohler skrev:
började i höstas. Har ett 220 liters med fjärilciklider och praktbotia mm samt ett 54 liters för yngel. Tips på roliga fiskar? smile

Jag köpte en "Black Ghost" Sök på youtube, dom e riktigt fräcka:D

Jag hade cyklider ett tag i min och tyckte de var skoj för de var fina at titta på och så såg de aldrig lika dant ut i akvariet för dom byggde små hålor och grejer kunnde se ut som ett slagfält i bland.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Lady_Milla Alecci's fästmö
9 december 2007 · 708 Inlägg

FordEsci skrev:
Någon som förutom sitt bilintresse diggar akvarium? jag har precis startat upp en 60-liters kar igen efter två års vila. Har alltid sysslat med akvarium innan. Ska nu införskfaffa ett 250-350liter akvarium, tycker det är så kul. Någon mer?

jag har ett hörnakvarie på 60 liter med bebisar jag fött upp själv och ett "stort" 240liters..med mina supercoola black ghost i big_smile haha man kan se dom på mina videoklipp men de älsta videoklippet e i början när jag kpte dom sen har jag ett nyare med deras storlek idag..växt en hel del å kan bli upp till 90cm cool

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
FordEsci Bilplåtslagare
9 december 2007 · 324 Inlägg

Lady_Milla skrev:

FordEsci skrev:
Någon som förutom sitt bilintresse diggar akvarium? jag har precis startat upp en 60-liters kar igen efter två års vila. Har alltid sysslat med akvarium innan. Ska nu införskfaffa ett 250-350liter akvarium, tycker det är så kul. Någon mer?

jag har ett hörnakvarie på 60 liter med bebisar jag fött upp själv och ett "stort" 240liters..med mina supercoola black ghost i big_smile haha man kan se dom på mina videoklipp men de älsta videoklippet e i början när jag kpte dom sen har jag ett nyare med deras storlek idag..växt en hel del å kan bli upp till 90cm cool

Har läst att dom blir max 50 centimeter:D Var hade du filmklipp?

S-Larsson
9 december 2007 · 514 Inlägg

Hade akvarium förr.. Som man matade men massa kolsyra från mäskdunk smile

http://www.sonnylarsson.se/akvariet.jpg

Senast redigerat av Ormfn (9 december 2007)

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Kristiansen
12 december 2007 · 126 Inlägg

Jag har ett akvarium på 550 liter. väldigt roligt att pyssla med när 10v valpen sover.. smile
Har två ParonHajar på ca 30 cm samt ett gäng ciklider bl.a. ett par albino "oscars" som är lite unika smile.

http://i219.photobucket.com/albums/cc91/Frippe_album/20071103131.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc91/Frippe_album/20071109135.jpg

Liner
12 december 2007 · 583 Inlägg

Har ett 350l hemma hos mor och far som jag skötte om förut... men hade inte platts i flytten så dom fick ta över. Annars när jag var mindre så hade pappa ett saltvatten akvarium. Men när vi åkte iväg över en helg till morföräldrarna så fick vi inbrott och dom pajade akvariet. sad

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang