Någon som sysslar med akvarium?

Martin 9-3 Fisketokig
22 september 2008 · 2 997 Inlägg

Lekande Scalarer som har ett eget kar i hallen.
http://zoopet.com/akvarium/akvariebilder/stor/1222025914.jpg

Sällskapskaret:
Nystartat
http://zoopet.com/akvarium/akvariebilder/stor/1208026581.jpg

Inkört och med växtgödning samt lite oreda. Växer ju så det knakar.
http://zoopet.com/akvarium/akvariebilder/stor/1222026276.jpg

Räkor:
http://zoopet.com/akvarium/akvariebilder/stor/1222025215.jpg
Notera sexig termometer mad Alltid glömmer man att ta bort dem lol

Håller på strukturerar om i de andra 3 karen och sambons sällskapskar får hon lägga upp själv smile
Sista 2 bilderna har brunt vatten pga nya rötter och det var dags för vattenbyte.

Senast redigerat av Martin 9-3 (22 september 2008)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
DoT Häst
22 september 2008 · 1 099 Inlägg

Faen va sugen jag blev på att akvarium nu! big_smile
Vart väldigt längesen jag senast tänkte i de här banorna.. Ska nog titta lite närmre på det igen!

Än är inte den sista idioten född..
Martin 9-3 Fisketokig
22 september 2008 · 2 997 Inlägg

DoT skrev:
Faen va sugen jag blev på att akvarium nu! big_smile
Vart väldigt längesen jag senast tänkte i de här banorna.. Ska nog titta lite närmre på det igen!

Gör det!
Underbar hobby som man kan ha "vilande" eller dra hur avancerat som helst.

Man ser dagligen mycket fina och välvårdade kar med mycket tillbehör på blocket för mycket bra priser, tyvärr ska alla vara långt ifrån mig. mad sad

Gör inte misstaget att skaffa för litet i början bara. Det är absolut inte mer jobb med ett större kar när det är inkört. Med rätt balans på fiskarna och vattenvärden samt rätt gödning så blir det självgående., bara till att hålla efter växterna och göra vattenbyte ibland.

Alla verkar tro att det är jobbigt att hålla rent vilket jag inte kan förstå.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
DoT Häst
22 september 2008 · 1 099 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Gör inte misstaget att skaffa för litet i början bara. Det är absolut inte mer jobb med ett större kar när det är inkört. Med rätt balans på fiskarna och vattenvärden samt rätt gödning så blir det självgående., bara till att hålla efter växterna och göra vattenbyte ibland.

Alla verkar tro att det är jobbigt att hålla rent vilket jag inte kan förstå.

Ska nog ta och göra det faktiskt!
Har alltid tyckt att det är sjukt mysigt med akvarium. Ro-givande smile

Än är inte den sista idioten född..
Urkas Kräsen grafiker
22 september 2008 · 1 775 Inlägg

FK-R skrev:

Urkas skrev:
Har en liten undring. Började nämligen fixa med ett akvarium igår och jag tänkte det skulle vara ballt med ett gammalt "krashat" flygplan däri. Så är det nån som vet hur skadligt det är för fiskar med typ modellplast, lim, färg, dekaler osv. Om det kan komma ut någe gift i vattnet o så alltså?

Det brukar finnas flygplan, bilar och gamla skeppsvrak etc. hos djur/akvarie återförsäljare som är gjorda för akvariebruk. Kostar en del men håller nog bättre i längden! Lycka till! smile

Aschdå, frågade på ett annat forum också, men dom rekommenderade inte alls det. Är ju nämligen så att jag tänkte trycka in en egenbyggd gammal X-Wing och en sån lär jag ju inte hitta i en djur-affär direkt. tongue

Whine whine!
Coddas ProWanker
7 november 2008 · 211 Inlägg

fina kar ni har.  jag ska försöka dra igång ett 520 liters nu under vintern.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
Smajly
7 november 2008 · 3 059 Inlägg

Ja nu blir jag sugen på att skaffa nytt igen.. Har ju gjort mig av med allt vad akvarie heter.. 540liters karet är sålt också.. Men sugen är man ju igen.

Svärd Mr,
7 november 2008 · 219 Inlägg

Nja de får räcka med ca:4500 söt vatten akv och mina 52 salt vatten akv på jobbet.. smile

Smajly
7 november 2008 · 3 059 Inlägg

Svärd skrev:
Nja de får räcka med ca:4500 söt vatten akv och mina 52 salt vatten akv på jobbet.. smile

Var jobbar du med alla dom karen..??

Svärd Mr,
7 november 2008 · 219 Inlägg

Smajly skrev:

Svärd skrev:
Nja de får räcka med ca:4500 söt vatten akv och mina 52 salt vatten akv på jobbet.. smile

Var jobbar du med alla dom karen..??

Vet inte om jag vågar skriva det rakt ut men jag kan säga att de e i skaraborg. (vill inte att firman ska få oväntat besök av sk: aktivister.)

Racso Dr Snuggles
7 november 2008 · 956 Inlägg

Svärd skrev:

Smajly skrev:

Svärd skrev:
Nja de får räcka med ca:4500 söt vatten akv och mina 52 salt vatten akv på jobbet.. smile

Var jobbar du med alla dom karen..??

Vet inte om jag vågar skriva det rakt ut men jag kan säga att de e i skaraborg. (vill inte att firman ska få oväntat besök av sk: aktivister.)

Är jobbarkompis till Svärd. Har hand om ca 400+ akvarium, dock inte saltvatten . Hehe .

Senast redigerat av Racso (7 november 2008)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang