Nu blir jag fan sur :@

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
11 december 2007 · 6 170 Inlägg

Has skrev:

RiNka skrev:

Äh! inget att gnälla om!
Jag får inte ens ha min bil omline! med motiveringen dåligt skick, vinterbil.
1. Inte en rostfläck och inte ett fel på bilen
2. En 745 -90 är tydligen en vinterbil trots att det finns väldigt många orginal online här.

Får man inte lägga in vinterbilar ?

Nej, inga vinterbilar.

VA??!!?!?!  vad e det för idioti ??  (svara inte så slipper vi den diskussionen tongue )

Om man kör med bilen året runt då ??

Måste man radera/offa bilen under vinterhalvåret då ??  big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Has
11 december 2007 · 191 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Has skrev:

RiNka skrev:

Får man inte lägga in vinterbilar ?

Nej, inga vinterbilar.

VA??!!?!?!  vad e det för idioti ??  (svara inte så slipper vi den diskussionen tongue )

Om man kör med bilen året runt då ??

Måste man radera/offa bilen under vinterhalvåret då ??  big_smile

Dessa är reglerna:

Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna.

Bilen måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv). Att publicera en bil man inte äger kan leda till avstängning!

Inga sålda eller skrotade bilar.

Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.

Totala renoveringsprojekt / -objekt (med få undantag) är inte tillåtna.
Dubbletter är inte tillåtna. Har tidigare ägaren kvar bilen på sidan så måste du be respektive ta bort bilen först.

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
andreasgustavsson
11 december 2007 · 819 Inlägg

Herregud detta är vell inget att tjaffsa om.
Småbarnsdialog måste jag säga.
Skärp er nu grabbar och var lite snälla mot varandra istället smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Has
11 december 2007 · 191 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
Herregud detta är vell inget att tjaffsa om.
Småbarnsdialog måste jag säga.
Skärp er nu grabbar och var lite snälla mot varandra istället smile

Jag bryr mig faktiskt inte. Han frågade om reglerna och jag informerar han om dom tongue
Inge mer med det. Jag menar jag kör ju själv 740 vilket många förknippar med "vinterbil" wink

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
Okim Dra mig i draken!!!
11 december 2007 · 616 Inlägg

Va fan spelar det för roll om bilen e med en kattegori eller ej allvarligt skit i dom kattegorierna det är juh bevisat  att det inte funkar.. Ena dagen är man med sen två veckor senare åker man ut eller som killen med UNO turbon ? var med men sen fick inte vara med mera...

skit i det nu  tycker folk att din bil e snygg så skall du se att dom besöker din sida endå
oavsett om den e med en kattegori eller ej
den e juh inte mindre snygg bara för att den inte är med en kattegori eller?? har ja fel???

eller e din bil inte värd nått  barsa för din bil inte kom med i en kattegori ? ja fattar inte va nöjd med det du har i stället...

Mvh// Okim // Jocke
fluppidupp ...
11 december 2007 · 757 Inlägg

tycker dom borde se över även alla gamla bilar och se om dom håller måtten. för att få bort många onödiga bilar (ja jag anser att 8000 volvo 740 är onödigt när 99% av dom är halvt bortrostade). sen om bilar är original och liknande så ska dem ju inte passas in i någon form av styling kategori det säger väll sig självt. tycker inte att en ny Audi A4 med 17" original fälgar och tonade rutor heller är "styling" utan en helt vanlig originalare. kategorierna är till för bilar som sticker ut från mängden och av dom bilarna så sorteras dom in i olika led.

som i denna saabens exempel så även om den är original så kan bilen vara jättefin och så. men vill du enkelt komma in i kategorin styling så som många tidigare sagt. 17" fälgar kanske och ett gäng sjysta bilder på den (finns nog massa folk här på garaget som vill ta fina bilder på den). när det kommer till annat så lycka till

PS jag har ingen av mina bilar nominerade big_smile

LoFET Almännt tokig
11 december 2007 · 481 Inlägg

är ju inget konstig med att bilen inte platsar i vissa kategorier.

fars silvriga supra på min sid blev nekad till streetcar trots 18" fälgar och bodykitt. orsak ingen ljudanläggning i bilen. det är ju bara att acceptera. smile är ju trots allt glad att de rensar bort onödiga bilar och så.

Inline sixes ist sie scheisse.......
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
11 december 2007 · 3 585 Inlägg

Haha. klart man får ha vinterbilen uppe?. bara det inte är någon rost hög

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Goffen Administratör
11 december 2007 · 2 976 Inlägg

LoFET skrev:
är ju inget konstig med att bilen inte platsar i vissa kategorier.

fars silvriga supra på min sid blev nekad till streetcar trots 18" fälgar och bodykitt. orsak ingen ljudanläggning i bilen. det är ju bara att acceptera. smile är ju trots allt glad att de rensar bort onödiga bilar och så.

Hur vet du att det va ljudanlägningen? Vi ger inga orsaker till varför bilen blir nekad.
Enda anledningen kan vara att du har ett addon bak o inget kolpaket även om den troligtvis kunde fått streetcar ändå... Kan varit att du inte skriver vilka fälgar det är...

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
lingua
11 december 2007 · 2 271 Inlägg

Nu va det så att det handlande om "Airflows" bil, jag sa bara att han skulle glad för att en
annan får ju inte ha sin bil online ens.
Och som jag sa tidigare i tråden, man blir bara mer sporrad att fixa bilen.big_smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
response Studerande
11 december 2007 · 463 Inlägg

lingua skrev:
Men gud! För att jag har barn och är musiker och behöver stor bil så måste självklart
nån snorunge komma sin barnsliga kommentar.
Jag har i alla fall en bil!

Du verkar ju inte ha speciellt mycket självdistans, det jag menade är att din bil (troligen, jag har ju inte sett den) är ointressant. Därför är det inte så mycket att deppa över att den inte blir godkänd...

Vet inte riktigt vad det har med saken att göra, men jag äger en Alfa 156 om du är nyfiken.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
thePaavo Proffa
11 december 2007 · 282 Inlägg

airflow skrev:
det¨går inte att ha större än så i mitt läge, det är 16",  jag har sett iaf 3 exakt likadant stylade saab 9000 som är i kategori styling. förresten, var ska man överklaga nåt sånt? jag blir så irriterad bara för det är orättvist.

Hade 17" på min 100mm sänkta 99 T16..inga problem alls... roll

http://www.garaget.org/gallery/archive/19077/199324_ujt602.jpg

Och jo! den gick hur bra som helst att köra..

Sluta tjafsa..Jag nekas säkert till streetcar men vad kan jag åt det..jag har inte det som behövs på Aeron..smile

Saab 9000 Aero "MapTun Stage 6.5" (1993)
lingua
11 december 2007 · 2 271 Inlägg

response skrev:

lingua skrev:
Men gud! För att jag har barn och är musiker och behöver stor bil så måste självklart
nån snorunge komma sin barnsliga kommentar.
Jag har i alla fall en bil!

Du verkar ju inte ha speciellt mycket självdistans, det jag menade är att din bil (troligen, jag har ju inte sett den) är ointressant. Därför är det inte så mycket att deppa över att den inte blir godkänd...

Vet inte riktigt vad det har med saken att göra, men jag äger en Alfa 156 om du är nyfiken.

Saken var att du ens "behövde" påpeka?

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
andreasgustavsson
11 december 2007 · 819 Inlägg

Has skrev:

andreasgustavsson skrev:
Herregud detta är vell inget att tjaffsa om.
Småbarnsdialog måste jag säga.
Skärp er nu grabbar och var lite snälla mot varandra istället smile

Jag bryr mig faktiskt inte. Han frågade om reglerna och jag informerar han om dom tongue
Inge mer med det. Jag menar jag kör ju själv 740 vilket många förknippar med "vinterbil" wink

hehe jag syftade inte på dig just. tänkte mera på hela tråden i stort ;P

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
GurraG INGET ANNAT!!
11 december 2007 · 1 725 Inlägg

alltså vad är det att gnälla om?? som sagt ut och jobba med bilen så den platsar i kategorin istället?? och det är väl inte hela världen att man får komma med heller?? men som sagt att den är nylackad spelar ingen större roll.. det är inte styling enligt mej utan uppfräschning

alex_side Neerd
11 december 2007 · 1 596 Inlägg

thePaavo skrev:

airflow skrev:
det¨går inte att ha större än så i mitt läge, det är 16",  jag har sett iaf 3 exakt likadant stylade saab 9000 som är i kategori styling. förresten, var ska man överklaga nåt sånt? jag blir så irriterad bara för det är orättvist.

Hade 17" på min 100mm sänkta 99 T16..inga problem alls... roll

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … ujt602.jpg

Och jo! den gick hur bra som helst att köra..

Sluta tjafsa..Jag nekas säkert till streetcar men vad kan jag åt det..jag har inte det som behövs på Aeron..smile

omg den där saaben är min nya kärlek:O riktigt fin

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 december 2007 · 5 753 Inlägg

inte för att vara taskig men jag tycker inte nån av dina bilar passar in på kategorin styling... isf passar min sierra lika mkt in där och det gör den ju absolut inte smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Opelmadness German cars, quality and beyond
11 december 2007 · 8 197 Inlägg

FireTraXX skrev:
Ser ut som två helt original gamla bilar ju.
Inte så konstigt att de blev nekade.

EDIT:

Styling 17"+ (fälgar), enklare styling som vinge, solfilm, vita blinkers, borttagna emblem med mera. Ej original eller nära original. Mycket gott skick. (ANSÖK)

Verkar inte som att de passar in så bra...

Nej, originalfälgar och inget mer än vita blinkers bytta på bilen hjälper nog inte. Jag har allt som behövs för kategorin, men jag ansöker inte ens, för det står faktiskt i reglerna: "Ej original eller nära original".

KLäm på en AEROvinge, 18" hjul och tona rutorna så kommer du nog med. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Has
12 december 2007 · 191 Inlägg

thePaavo skrev:

airflow skrev:
det¨går inte att ha större än så i mitt läge, det är 16",  jag har sett iaf 3 exakt likadant stylade saab 9000 som är i kategori styling. förresten, var ska man överklaga nåt sånt? jag blir så irriterad bara för det är orättvist.

Hade 17" på min 100mm sänkta 99 T16..inga problem alls... roll

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … ujt602.jpg

Och jo! den gick hur bra som helst att köra..

Sluta tjafsa..Jag nekas säkert till streetcar men vad kan jag åt det..jag har inte det som behövs på Aeron..smile

Hehe.. diggar de finska poliserna, dom är mer avslappnade än dom här i Sverige
(Är själv finne och har mött en del i Finland) tongue

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
Has
12 december 2007 · 191 Inlägg

andreasgustavsson skrev:

Has skrev:

andreasgustavsson skrev:
Herregud detta är vell inget att tjaffsa om.
Småbarnsdialog måste jag säga.
Skärp er nu grabbar och var lite snälla mot varandra istället smile

Jag bryr mig faktiskt inte. Han frågade om reglerna och jag informerar han om dom tongue
Inge mer med det. Jag menar jag kör ju själv 740 vilket många förknippar med "vinterbil" wink

hehe jag syftade inte på dig just. tänkte mera på hela tråden i stort ;P

hehe okej. Jo, den har urartat sig lite tongue

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang