Sånna här idioter ska ha grymt mycket Stryk!! Blir så förbannad! ( Video )

CarpeDiem German Engineering
17 december 2007 · 9 083 Inlägg

Vilka fyllesvin det finns i trafiken :@ Man blir arg när man ser sånt! Fattar inte hur han/hon kunde ta sig upp flera ggr från diket. De ska inte ha körkort överhuvudtaget

Fast är det inte olagligt med civilkurage :S

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
aenfors
17 december 2007 · 375 Inlägg

Frågan är vad man tänker, eller inte tänker, med när man sätter sig bakom ratten i det tillståndet mad och fort gick det också. Jävla tur att han inte braka in i skåpbilen på väg upp ur diket.

Mäki Långsam Perfektionist
17 december 2007 · 4 800 Inlägg

aenfors skrev:
Frågan är vad man tänker, eller inte tänker, med när man sätter sig bakom ratten i det tillståndet mad och fort gick det också. Jävla tur att han inte braka in i skåpbilen på väg upp ur diket.

Ja, då var det verkligen inte långt emellan.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
John87 Stolt Volvoägare
17 december 2007 · 4 913 Inlägg

Sam176 skrev:
Fast är det inte olagligt med civilkurage :S

Beror på hur långt du tar ditt civilkurage.

Håller du fast någon eller stänger/låser in eller liknande kan det tas som frihetsberörande eftersom alla är oskyldiga tills dömda.

Dåligt eller inte går ju att diskutera.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Mäki Långsam Perfektionist
17 december 2007 · 4 800 Inlägg

John87 skrev:

Sam176 skrev:
Fast är det inte olagligt med civilkurage :S

Beror på hur långt du tar ditt civilkurage.

Håller du fast någon eller stänger/låser in eller liknande kan det tas som frihetsberörande eftersom alla är oskyldiga tills dömda.

Dåligt eller inte går ju att diskutera.

I det här fallet hade jag inte tvekat en sekund att gjort det, speciellt inte när det finns videobevis på saken.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Lalle87
17 december 2007 · 262 Inlägg

John87 skrev:

Jojje_ skrev:
fortsätt spela in fler o fler filmer tills han stannar, då tar ni tag i honom och håller fast honom tills polisen är där.

Känns inte så bra att bryta mot lagen för att sätta dit en som också gör det.
Dumt eller ej, men att hålla fast honom kan ge er ett straff också.

Dessutom så har den "lösningen" bara en utgång, och den är inte trevlig.

Jag trodde att man fick lov att gripa nån om det ledde till fängelse.   
"Envarsgripande" tror jag det är. Eller det gäller bara som Skyddsvakt???

John87 Stolt Volvoägare
17 december 2007 · 4 913 Inlägg

Lalle87 skrev:
Jag trodde att man fick lov att gripa nån om det ledde till fängelse.   
"Envarsgripande" tror jag det är. Eller det gäller bara som Skyddsvakt???

Ja, men bara om straffet dom får är fängelse och inte bara samhällstjänst, böter eller något annat.

Allt är en tolkningsfråga egentligen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
TheDeadDorkster Dieselgypsy
17 december 2007 · 538 Inlägg

Polisen kan man glömma uppe i Kiruna-Gällivare/Malmberget trakten. Det är helt enkelt för lite poliser på en för stor yta. Det är enbart att vara glad att ingen blev skadad. Tråkigt men sannt.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
FireTraXX DFFL
17 december 2007 · 9 020 Inlägg

Lalle87 skrev:

John87 skrev:

Jojje_ skrev:
fortsätt spela in fler o fler filmer tills han stannar, då tar ni tag i honom och håller fast honom tills polisen är där.

Känns inte så bra att bryta mot lagen för att sätta dit en som också gör det.
Dumt eller ej, men att hålla fast honom kan ge er ett straff också.

Dessutom så har den "lösningen" bara en utgång, och den är inte trevlig.

Jag trodde att man fick lov att gripa nån om det ledde till fängelse.   
"Envarsgripande" tror jag det är. Eller det gäller bara som Skyddsvakt???

Alltså det är faktiskt ganska svårt med lagarna gällande sådant.
Bara för att en blir frikänd så kan nästa bli dömd.
Jag hade inte tvekat ändå att hålla ner personen.

Min pappa hindrade en inbrottstjuv från att fly för 2 år sedan och blev nästan dömd för misshandel. (Nog för att han inte var speciellt vänlig mot honom, men ändå tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Digital_Kicker
17 december 2007 · 3 721 Inlägg

Lalle87 skrev:

John87 skrev:

Jojje_ skrev:
fortsätt spela in fler o fler filmer tills han stannar, då tar ni tag i honom och håller fast honom tills polisen är där.

Känns inte så bra att bryta mot lagen för att sätta dit en som också gör det.
Dumt eller ej, men att hålla fast honom kan ge er ett straff också.

Dessutom så har den "lösningen" bara en utgång, och den är inte trevlig.

Jag trodde att man fick lov att gripa nån om det ledde till fängelse.   
"Envarsgripande" tror jag det är. Eller det gäller bara som Skyddsvakt???

Nope. Leder brottet till fängelse så kan du gripa!

spj MED[liten]LEM
17 december 2007 · 226 Inlägg

Det verkar råda stor okunskap om vad man får eller inte får göra, och det är olyckligt för då blir det fler som klarar sig undan, men så här är det: Om fängelse finns med I STRAFFSKALAN FÖR BROTTET (alltså inte vad gärningsmannen blir dömd till) Så gäller envarsingripande, SÅ ALLA OCH ENVAR får alltså ingripa med lämpliga metoder för att kvarhålla gärningsmannen tills denna kan överlämnas till polis/ordningsvakt. Detta är inga konstigheter egentligen, bara sunt förnuft- man ställer sig frågan -vad gör mest skada: att han åker omkring sådär i fyllan eller att jag stoppar honom och håller kvar honom tills polisen kommer. Här fanns ju dessutom filmbevis.

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
17 december 2007 · 887 Inlägg

Det är därför alla fucking idioter som kommer/redan bor i detta land och satsar på kriminalitet tycker att det lönar sig.

"Vi" tror att fartkameror och strängare lagar ska hjälpa! Men inte fan gör det de!
Att våldtäcksmän och mördare får 2-3 års fängelse är fanimej skrämmande så jag ryser.
Att jag sedan hör och LÄSER på t.ex detta forum att "att hålla i någon tills polisen kommer kan straffa sig" är även det helt jävla otroligt..

Skrämmande om inte annat!

Om jag var polis, och kom till en plats där ett fåtal personer höll i en sådan där rattfyllerist tills jag kom till platsen, så hade jag varit evigt tacksam.. NO MATTER WHAT lagen säger!

Ni som säger annat och bara hade kört förbi eller rent ut sagt skitit i om någon liten flicka blev påkörd som följd är lika jävla puckade som ni.

Jag kommer från grekland, jag har sett både det ena o det andra i trafiken, saker som LÄTT är i klass med denna video.
Helt jävla sinnessjukt att sitta och skylla på att "polisen är flera timmar bort"..
Det finns bara inte.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Digital_Kicker
17 december 2007 · 3 721 Inlägg

spj skrev:
Det verkar råda stor okunskap om vad man får eller inte får göra, och det är olyckligt för då blir det fler som klarar sig undan, men så här är det: Om fängelse finns med I STRAFFSKALAN FÖR BROTTET (alltså inte vad gärningsmannen blir dömd till) Så gäller envarsingripande, SÅ ALLA OCH ENVAR får alltså ingripa med lämpliga metoder för att kvarhålla gärningsmannen tills denna kan överlämnas till polis/ordningsvakt. Detta är inga konstigheter egentligen, bara sunt förnuft- man ställer sig frågan -vad gör mest skada: att han åker omkring sådär i fyllan eller att jag stoppar honom och håller kvar honom tills polisen kommer. Här fanns ju dessutom filmbevis.

Överlämnas till polis eller ordningsvakt???, Du kan inte lämna en person du gripit till Ordningsvakt.
Om det råder okunskap?, ja det tycker jag.

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
17 december 2007 · 887 Inlägg

spj skrev:
Det verkar råda stor okunskap om vad man får eller inte får göra, och det är olyckligt för då blir det fler som klarar sig undan, men så här är det: Om fängelse finns med I STRAFFSKALAN FÖR BROTTET (alltså inte vad gärningsmannen blir dömd till) Så gäller envarsingripande, SÅ ALLA OCH ENVAR får alltså ingripa med lämpliga metoder för att kvarhålla gärningsmannen tills denna kan överlämnas till polis/ordningsvakt. Detta är inga konstigheter egentligen, bara sunt förnuft- man ställer sig frågan -vad gör mest skada: att han åker omkring sådär i fyllan eller att jag stoppar honom och håller kvar honom tills polisen kommer. Här fanns ju dessutom filmbevis.

Tack.. du skrev precis det jag tänkte.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Germax
17 december 2007 · 12 086 Inlägg

haha.. vilken lirare. Ja är han inte full så gillar han offroad lol

spj MED[liten]LEM
17 december 2007 · 226 Inlägg

Digital_Kicker skrev:

spj skrev:
Det verkar råda stor okunskap om vad man får eller inte får göra, och det är olyckligt för då blir det fler som klarar sig undan, men så här är det: Om fängelse finns med I STRAFFSKALAN FÖR BROTTET (alltså inte vad gärningsmannen blir dömd till) Så gäller envarsingripande, SÅ ALLA OCH ENVAR får alltså ingripa med lämpliga metoder för att kvarhålla gärningsmannen tills denna kan överlämnas till polis/ordningsvakt. Detta är inga konstigheter egentligen, bara sunt förnuft- man ställer sig frågan -vad gör mest skada: att han åker omkring sådär i fyllan eller att jag stoppar honom och håller kvar honom tills polisen kommer. Här fanns ju dessutom filmbevis.

Överlämnas till polis eller ordningsvakt???, Du kan inte lämna en person du gripit till Ordningsvakt.
Om det råder okunskap?, ja det tycker jag.

Jaa, naturligtvis kommer ju knappast en ordningsvakt i det där aktuella klippet.... Det tror jag dom flesta förstår, utan det var ju menat vid andra brott på t.ex. krog eller andra tillställningar där en ov tjänstgör. Ordningsvakt är ju som bekant ett komplement till, och aldrig en ersättning för polis.

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Phaetoon
17 december 2007 · 8 156 Inlägg

Om jag hade varit dom så hade jag tagit reg. numret och skickat in videon till polisen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Losgard
17 december 2007 · 1 688 Inlägg

Hade ja sett en sån när ja kört lastbil så hade ja fan prejjat idioten av vägen 10 gånger om och hävdat att han vinglat in i mig när ja skulle köra om......
Vilka jävla idioter det finns.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Team-Adolfsson Gödseldräng
17 december 2007 · 4 529 Inlägg

hade jag kört bakom och sett den där så hade jag lätt prjeat av han från vägen

TheDeadDorkster Dieselgypsy
17 december 2007 · 538 Inlägg

Jojje_ skrev:
Helt jävla sinnessjukt att sitta och skylla på att "polisen är flera timmar bort"..
Det finns bara inte.

Har du någonsin varit i Norrbottens län? Utanför kustkommunerna har polisen SOMMARSTÄNGT! Enbart så du vet är Kiruna kommun närmare 21000 km^2, dvs: lika stort som Skåne, Blekinge och Halland sammanlagd! Gällivare Kommun närmare 17000 km^2. Om man har otur har man 1 patrul under sommaren som bevakar båda kommuner.
Man kan lugnt säga att hela Norrbottens inland är laglös under sommaren

Senast redigerat av TheDeadDorkster (17 december 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang