Fick idag mina första böter=(

wip
12 december 2005 · 4 Inlägg

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är lite
småcoolt att ha bälte på sig med bältespad tongue. hehe

onej84
13 december 2005 · 1 854 Inlägg

Lr inte

Zakke
17 december 2005 · 93 Inlägg

Ibland lönar det sig att inte ha bälte!
testad sak! men varför ta risken? jag tror att de flesta vurpor eller krockar som händer så klarar man sig bättre med bälte en utan, men inte alla gånger..

Toyota "The Feeling Never Ends"
Janken Driver
17 december 2005 · 2 111 Inlägg

Zakke skrev:
Ibland lönar det sig att inte ha bälte!
testad sak! men varför ta risken? jag tror att de flesta vurpor eller krockar som händer så klarar man sig bättre med bälte en utan, men inte alla gånger..

men....

klart att om bilen sblir ihoptryckt till en 30x30 cm boll, då spelar de nog ingen roll. men korkcar du med ett träd t ex så...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
tobee
17 december 2005 · 735 Inlägg

Zakke skrev:
Ibland lönar det sig att inte ha bälte!
testad sak! men varför ta risken? jag tror att de flesta vurpor eller krockar som händer så klarar man sig bättre med bälte en utan, men inte alla gånger..

Svar ja.. Har också den erfarenheten av att avsaknad av bälte lönat sig.. Ironiskt nog, trots detta, så har jag aldrig glömt bältet efter denna incident.. I 99 fall av 100 så hjälper nog bältet

Lunnajs Mr
17 december 2005 · 267 Inlägg

jag kör utan bälte på sommarn.. skulle nåt hända så skär bältet halsen av mig jue.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.
andreasl
17 december 2005 · 391 Inlägg

Tycker det är dumt att man kan få böter om man inte har bälte,     är man så korkad att man inte har bälte när man sitter i bilen  och vill offra livet så varsågod tycker jag,  polisen kan satsa på annat tycker jag än de omedvetna självmords piloterna som  åker påvägarna utan bälte.

zebra
17 december 2005 · 10 Inlägg

Bara så Ni vet så går bältet av vid 32km/h beroende på ålder på bältet o vikt på människan!

Truckdriver
kruz_power
17 december 2005 · 74 Inlägg

zebra skrev:
Bara så Ni vet så går bältet av vid 32km/h beroende på ålder på bältet o vikt på människan!

vad har du för bälte om det går av vid 32km/h.
bältet är till för att rädda liv. vill man offra sitt så skiter man i att använda det

Power is nothing whitout control
Tuffhaggman
17 december 2005 · 864 Inlägg

zebra skrev:
Bara så Ni vet så går bältet av vid 32km/h beroende på ålder på bältet o vikt på människan!

vilket fruktansvärt skitsnack..
vart har du läst till dig den "faktan"?

Senast redigerat av Tuffhaggman (17 december 2005)

TeQuilla
17 december 2005 · 764 Inlägg

zebra skrev:
Bara så Ni vet så går bältet av vid 32km/h beroende på ålder på bältet o vikt på människan!

Eller hur. Mitt höll i drygt 50km/h.....

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Drönirettab
17 december 2005 · 21 761 Inlägg

Det finns i princip bara ett tillfälle som man inte ska ha bälte på sig,
när man kör på en isväg.

laaksonen
17 december 2005 · 110 Inlägg

skit samma använd bälte mycket enkelt så är de bara eller köp en bil för 65 så slip ni

enberg_187 Snabb =)
17 december 2005 · 247 Inlägg

Jag har fått 600kr för solfilm, 1200 för blanka bakdäck och snart får jag säkert böter för att jag inte har ngn regskylt framtill tongue

Just real power no turbo shit =)
sveddan
17 december 2005 · 1 453 Inlägg

Cool kille...

C70
18 december 2005 · 424 Inlägg

Det är klart att polisen ska kolla att man har bälte. Risken att omkomma i en olycka över 30km/h utan bälte är typ 80%. Bälte är en enkel livsförsäkring. Ärligt talat, hur svårt är det att ta på bältet!? Tänk också på att alla i bilen ska ha på bältet. Ponera att man kör i 50km/h(med bältet på, dock så har personen som sitter bakom inte bältet på) och krockar. En krock i 50km/h överlerver man om man har en någorlunda bra bil, men personen som kommer flygandes från baksätet in i dig överlerver man inte....Har man en mobiltelefon i baksätet och krockar i 50 kan man dö av att den kommer flygandes i krockögonblicket.

Goffen Administratör
18 december 2005 · 2 975 Inlägg

Jag hade inne en polo på jobbet som blivit påkörd därbak hyffsat rejält o stereon som satt i polon flög ut genom bakrutan typ låg i alla fall på backen bakom bilen tåls ju att fundera på. Och för en gångs skull så håller jag med bmw750, polisen har annat att göra än o jaga bältesyndare och vi som är vuxna vet följderna av att krocka utan bälte och kan därför välja själva om vi vill ta den risken eller inte. Även om jag för min del alltid har bälte på mig.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
C70
18 december 2005 · 424 Inlägg

Det ena behöver inte utesluta det andra. Tycker att polisen ska ha fler nykterhetskontroller och då kan man ju kolla bältet också. Trafikarna jagar väl inte mördare ändå? :-P

fr3drik
18 december 2005 · 342 Inlägg

jag tycker det är upp till var och en om man ska ha bälte eller inte.. att få böter för något som inte påverkar någon annan än en själv är lite fånigt..
jag tycker det är ivägen.. speciellt på vintern.. brukar ha det på längre färder men inte när man far och fjantar omkring i/runt stan..
jag har krockat 2 gånger..

Senast redigerat av fr3drik (18 december 2005)

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Echelon
18 december 2005 · 186 Inlägg

zebra skrev:
Bara så Ni vet så går bältet av vid 32km/h beroende på ålder på bältet o vikt på människan!

Har blivit påkörd bakifrån på motorvägen, +110km/h och hade en gammal saab 900 från 88, och både mitt o sambons bälte höll utan problem, så att det skulle gå sönder vid 32 är rena skitsnacket.

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang