[b][/b]Har hört att LED-baklampor kan slå ut fyrhjulsdriften. Är det sant?

LillaE
29 december 2007 · 2 Inlägg

Är det någon som vet något om detta?

Finnmerchant Oseriös Aktör
29 december 2007 · 592 Inlägg

vilken fyrhjulsdrift?

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Majzzen
29 december 2007 · 177 Inlägg

Va?

decib3L Körv
29 december 2007 · 3 535 Inlägg

Det var nog det dummaste jag har hört.

Truckdriving Man
tecman
29 december 2007 · 1 741 Inlägg

Öhm... Det har jag sjukt svårt att tro då en glödlampa är i princip samma sak som ett par st LED. Bägge lyser och drar ström. En betydligt mindre men...

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Saab-Fredde
29 december 2007 · 285 Inlägg

Hahahaha nån har juh lurat dig rejält!!

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
Turbojesus Flickspanare
29 december 2007 · 728 Inlägg

Vilka LED lampor?
Du har blivit lurad upp till öronen girl smile

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
_fillan_ med lem
29 december 2007 · 1 925 Inlägg

jag var faktiskt på lite dåligt humör innan,, men tack smile du gjorde mej gla digen smile det var nog det roligaste jag hört i mitt lilla liv big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Lanjin
29 december 2007 · 757 Inlägg

läste de i ett annan tråd med smile
att de skulle ha nått o göra med bilen trodde man bromsade varav 4wd pajjade.
om det stämmer vet jag inte smile

Phaetoon
29 december 2007 · 8 156 Inlägg

Det lär ju vara begränsat till en bilmodell.
Tycker att det låter ganska så korkat om dom gjort så att 4wd kopplas ur ifall det är fel på bromsljuset. Visserligen så är det ju ett smart sätt att få föraren av bilen till att byta lampa när dom går sönder, men ändå.
LED:ar drar ju inte lika mycket ström, så "glödvakten" brukar ju reagera.
Vilket märke/modell handlar det om måntro?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Frosted
29 december 2007 · 1 878 Inlägg

ojoj, nån som har hittat på nåt nu igen. skulle inte tro äns det går att slå ut fyrhjulsdriften med hjälp utav led lampor. den fungerar precis lika dant som en vanlig glödlampa.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
lindbergern xPuffra
29 december 2007 · 196 Inlägg

Det är sant.. känner 2st som har varsinn golf v6 4motion.. När dom hade dioder i bromsljuset så störde det fyrhjulsdriften så den blev bara framhjulsdriven.. Låter otroligt men det är sant !

En av dom heter V6_4Motion här gå gorg om nån inte tror mig smile

Senast redigerat av lindbergern (29 december 2007)

BMW M635 (1984)
BMW M3 E30 (1987)
Patte_88 The Vikingrocker
29 december 2007 · 53 Inlägg

Haha låter som forskarna har dragit upp 2 substantiv i en hatt med lappar och ett verb ur andra hatten big_smile

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)
Markus_MR2
30 december 2007 · 761 Inlägg

Låter osanolikt men inte omöjligt. En del dioder pulsar ut ljuset på dioderna väldigt snabbt, denna puls skulle i teorin kunna "vandra" baklänges och störa viss elektronik. Men vi pratar nog om en på miljonen där...

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Caffe
30 december 2007 · 1 436 Inlägg

Vet att det finns ett företag som heter Karossan som bygger om vissa bilar åt försvaret. Dessa Mercabussar vägrar en massa saker om inte alla lampor är hela. (Backa utan backljus etc)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
30 december 2007 · 857 Inlägg

Caffe skrev:
Vet att det finns ett företag som heter Karossan som bygger om vissa bilar åt försvaret. Dessa Mercabussar vägrar en massa saker om inte alla lampor är hela. (Backa utan backljus etc)

Hur vet du det? Jobbar på mercedes och får in försvarets sprintrar lite då och då men dom bryr sig inte om att nån lampa gått sönder.

Germax
30 december 2007 · 12 086 Inlägg

Om de finns någon som hällst sanning i de du påstår borde de gälla en viss modell. För att generellt säga att ledbaklampor slår ut fyrhjulsdrivningar är fel.

jonns labil eller va det la bil
31 december 2007 · 82 Inlägg

vad är det för bil??du kanske menar det mer trakction kontrollen,om det är opel vi talar om

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
twin_cam Smålänning
31 december 2007 · 7 877 Inlägg

Vet att subaru hadde någon bil på 80-talet som slog på fyrhjulsdriften om man startade torkarna, lite fränt tongue På samma sätt så skulle faktiskt LED baklampor kunna slå ut fyrhjulsdriften.

Men långt ifrån alla bilar har elekriskt fyrhjulsdrift...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
viccoA
31 december 2007 · 3 110 Inlägg

I VW/Audi fallet som diskuterats tidigare slutar de aktuella modellerna driva på fyra hjul när man bromsar för att undvika fyrhjulslåsning om man släpper upp gas och bromsar i kurvor. När man installerar LED-lampor tror systemet att bromsen ligger på hela tiden, då funkar alltså inte fyrhjulsdriften.

Om hela detta påståendet är sant eller inte vet jag inte, då jag inte varit med om problemet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang