s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.
  • 108 Följare
  • 1 456 736 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 januari 2019
P-G Säl-Tämjare...
24 februari 2008 · 1 024 Inlägg

volvo240R skrev:
pga dålig respons och lite dåligt med tid så lägger ja ner tråden tills vidare. ja kommer att finnas på elmia området om vädret tilllåtter att åka bil ner till jönköping.

Taskmört, vi vill ju se, tvinga mig inte att åka 2,6mil till degerfors för att se tongue

Vilket jävla drag :)
ReinarT Svetsrobotprogrammerare
24 februari 2008 · 364 Inlägg

Synd, ja som hade sett fram emot en massa updates att läsa när man kommer hem till sverige igen, men ja förstår dig, lite kommentarer får en att tappa glöden sad

krutmats
24 februari 2008 · 1 892 Inlägg

volvo240R skrev:
pga dålig respons och lite dåligt med tid så lägger ja ner tråden tills vidare. ja kommer att finnas på elmia området om vädret tilllåtter att åka bil ner till jönköping.

Jimmy! Du kan inte lägga ner tråden!!:S    kom igen nu!! det du gör är sjukt bra!!!  vi vill se meeeer! Mvh/Englund

ReApEr__88
24 februari 2008 · 620 Inlägg

Tråkit detta....sad

Volvo S60 (2006)
Djem Think Better Cars
24 februari 2008 · 447 Inlägg

detta fixar du lätt big_smile

Mvh // Djem
Opel Astra 1.6 5D "White Pearl" (2009)
volvo240R
24 februari 2008 · 1 964 Inlägg

okej då grabbar där ute big_smile på grund av all er stötning här som har fått mej på humör igen så kommer ja köra på igen om ni verkligen känner för det big_smile

just nu har ja inte gjort något på 2 v pga att ja inte har några delar men under veckan och till helgen så kommer mina delar att lackeras och monteras ihop invändigt.

sen har ja även efterlyst mina pedaler från momo som skulle ha kommit i mitten av feb, så vi får väl se vad som kommer att hända

en stor fråga hoppas någon kan svara på min dumma fråga:

vad tar ström när bilen står när inga lampor elle något lyser, tar kondensatorn ström när bilen inte är igång ? något i bilen tar ström så varje gång när ja går in har ja laddat upp batteriet till 13,8v och när ja kommer ut och drar på tändningen så är ja nere på 10,3v så bilen orkar inte äns starta...

kan någon hjälpa mej med detta... har letar på alla ställen och dragit ur allt nyinstalerat för att se om det är de som drar ur... men som sagt kondensatorn till slutsteg dra ur bilen batteri ?

mvh jimmy

Djem Think Better Cars
24 februari 2008 · 447 Inlägg

har du kollat vattnet i ditt batterri så det inte är fel på batteriet ?

Mvh // Djem
Opel Astra 1.6 5D "White Pearl" (2009)
krutmats
25 februari 2008 · 1 892 Inlägg

Djem skrev:
har du kollat vattnet i ditt batterri så det inte är fel på batteriet ?

jag lider av samma sak som du jimmy, då har jag ett Optima Yellowtop så det ska ju inte vara vattnet i ditt fall tycker man..
fan vad fint att du inte lägger ner tråden, vi vill se mer juh!!!
mvh/ Mats

volvo240R
25 februari 2008 · 1 964 Inlägg

okej :S ja har kollat vatten nivån och visst va det lite dåligt men inte så jätte farligt, men ja ställer om frågan ? kan kondensatorn dra ur strömen ur bilen? ja trodde den bara sätt den och va full ladda och inte skulle dra någon störm men har ja fattat fel ?

ja hade också tänkt och köpa ett optima yellowtop, vad kostade dit mats som du köpte ?

krutmats
25 februari 2008 · 1 892 Inlägg

volvo240R skrev:
okej :S ja har kollat vatten nivån och visst va det lite dåligt men inte så jätte farligt, men ja ställer om frågan ? kan kondensatorn dra ur strömen ur bilen? ja trodde den bara sätt den och va full ladda och inte skulle dra någon störm men har ja fattat fel ?

ja hade också tänkt och köpa ett optima yellowtop, vad kostade dit mats som du köpte ?

tror kondingen kan ha med det att göra.. eftersom jag har samma fonomen..   ja du, kan det ha kostat 1500 kanske? kommer inte ihåg faktiskt.. men därikring iaf smile

Djem Think Better Cars
25 februari 2008 · 447 Inlägg

min konding drar inte ur strömen för mig :S .. lyser din lampa hela tiden på kondingen ?.. i så fall kan det vara den för min slocknar efter ett tag smile annars är de kanske annat som drar strömen :S

Mvh // Djem
Opel Astra 1.6 5D "White Pearl" (2009)
krutmats
26 februari 2008 · 1 892 Inlägg

Djem skrev:
min konding drar inte ur strömen för mig :S .. lyser din lampa hela tiden på kondingen ?.. i så fall kan det vara den för min slocknar efter ett tag smile annars är de kanske annat som drar strömen :S

Min konding slocknar också efter en stund..

Djem Think Better Cars
26 februari 2008 · 447 Inlägg

krutmats skrev:

Djem skrev:
min konding drar inte ur strömen för mig :S .. lyser din lampa hela tiden på kondingen ?.. i så fall kan det vara den för min slocknar efter ett tag smile annars är de kanske annat som drar strömen :S

Min konding slocknar också efter en stund..

okaj .. men prova koppla ur kondingen så ser ni om det är den som drar ur strömen ur bilen ..

Mvh // Djem
Opel Astra 1.6 5D "White Pearl" (2009)
volvo240R
26 februari 2008 · 1 964 Inlägg

aa den slocknar efter en stund :S jasså? vart köpte du ditt optima mats ?

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
26 februari 2008 · 4 190 Inlägg

Klart du ska fortsätta med tråden big_smile Bilen blir ju gymt snygg!
Keep it up!
mvh kim

ReinarT Svetsrobotprogrammerare
27 februari 2008 · 364 Inlägg

fan va gött, hoppas att de finns en massa updates ja kan läsa när man anländer hemma i sverige igen på onsdag smile

volvo240R
1 mars 2008 · 1 964 Inlägg

man tackar folket big_smile ska troligen ut i garaget idag och juster in avgas sysmetet sen big_smile kan ju lägga upp en bild om det blir bra mvh

ESTRANDBERG88 Hojmek
1 mars 2008 · 748 Inlägg

Jobba på nu ge inte upp! big_smile

volvo240R
1 mars 2008 · 1 964 Inlägg

hehehe klart ja ska jobba på så gott det går iaf tongue

nu va det dax för en liten upp date. nu är slut rörena på plats igen efter polering och injustering

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/269098_iyppca.jpg
så här blev det

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/269102_ah4t91.jpg

Darkie dARKiE
1 mars 2008 · 5 031 Inlägg

fyfan va snygg den blir! Fortsätt så!, nu saknar man sin gamla s70 T5 btw ;(

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang