mördade en 15 åring o får böter?

richardoo290 VOLVO for life..
8 januari 2008 · 2 113 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1590801.ab

EDIT: tycker ni som jag att han blivigt för mesigt dömd?
(hoppas alla förstår vad tråden handlar om nu) tongue

Senast redigerat av richardoo290 (8 januari 2008)

Racso Dr Snuggles
8 januari 2008 · 956 Inlägg

Vafan skojar dom eller ? Klart att han bara spelade psykiskt störd för att slippa fängelse, det är ju helt uppenbart ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Limey
8 januari 2008 · 52 Inlägg

Synd att psykologerna är så lättlurade som dem är också, är för enkelt att anspela på psykiska sjukdomar när man försöker få ett mildare straff som brottsling. Har du t.ex. träffat psykiatriker tidigare för något problem du behövt tala med någon om så kan du anspela på det osv.. Helt sjukt håller med.

It's nice to be important but it's more important to be nice.
John87 Stolt Volvoägare
8 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Racso skrev:
Vafan skojar dom eller ? Klart att han bara spelade psykiskt störd för att slippa fängelse, det är ju helt uppenbart ..

Ja, men bevisa det.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Racso Dr Snuggles
8 januari 2008 · 956 Inlägg

John87 skrev:

Racso skrev:
Vafan skojar dom eller ? Klart att han bara spelade psykiskt störd för att slippa fängelse, det är ju helt uppenbart ..

Ja, men bevisa det.

Svårt att bevisa, men det är ju uppenbart .
Tyvärr så räcker ju det inte med att det är det, utan dom måste ju få fram bevis som sagt ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
High_Octane
8 januari 2008 · 105 Inlägg

vet faktiskt inte hur ja agerat i hans situation har man en mobbad son å där mobbarna följer sonen hem och fortsätter trakaserierna i hemmet hade ja fan gått ut å skjutit ja me   dock förhopningsvis bara varningsskott   men man vet allri!!!   har dessutom för mig att sonen hadde nått handikapp  vilket gör situationen en bra massa värre     men tragiskt som fan att ungen fick sätta livet till:

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.
motor_power
8 januari 2008 · 221 Inlägg

förfan skicka han i fängelse endå vafan han kommer ju säkert o mörda fler folk om han har en psysisksjukdom

BMW 320i "Mpower" (1989)
Mackanol
8 januari 2008 · 2 079 Inlägg

enligt den uppfattning jag har fått om det här så tycker jag att de där "pojkarna" får skylla sig själva. bra att han slapp fängelse iallafall.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Svurre
8 januari 2008 · 55 Inlägg

Man borde inte kunna döda någon utan fängeslsestraff. Tror nog de flesta är eniga på den punkten.

Men....oavsett om han var sjuk eller inte - they had it coming. Äckliga jävla ungar som terroriserar någon så. Alla har fan en gräns, kan inte säga att jag hade handlat annorlunda. Ärligt talat.

laazy vorsprung durch teknik
8 januari 2008 · 886 Inlägg

Mackanol skrev:
enligt den uppfattning jag har fått om det här så tycker jag att de där "pojkarna" får skylla sig själva. bra att han slapp fängelse iallafall.

Håller med om att dom får skylla sig själva med att skjuta ihjäl den ena är väll lite väl hårt, hade räckt med att skjuta sönder knäskålarna på dom....

Phaetoon
8 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Han kanske kände sig så förföljd/hotad av ungdomarna att han fick en psykos?
Det är inte första gången det händer.
Om någon t.ex. skulle skjuta ihjäl min bästa kompis så skulle nog jag också kunna få en blackout och göra något väldigt olagligt.

Man är inte frisk om man skjuter någon.
Tycker faktiskt att man har gjort rätt i det här fallet. Polisen och myndighetern har inte ställt upp för den familjen, utan har låtit ungdomsgänget terrorisera. Nu gick det för långt. Men det ska man inte skylla på den idag mordanklagade.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
8 januari 2008 · 8 156 Inlägg

laazy skrev:

Mackanol skrev:
enligt den uppfattning jag har fått om det här så tycker jag att de där "pojkarna" får skylla sig själva. bra att han slapp fängelse iallafall.

Håller med om att dom får skylla sig själva med att skjuta ihjäl den ena är väll lite väl hårt, hade räckt med att skjuta sönder knäskålarna på dom....

Nja. Hade han skjutit sönder knäskålarna så hade det ju varit "planerat". Nu sköt han ju i vredesmod/hat.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Sir_x
8 januari 2008 · 945 Inlägg

laazy skrev:

Mackanol skrev:
enligt den uppfattning jag har fått om det här så tycker jag att de där "pojkarna" får skylla sig själva. bra att han slapp fängelse iallafall.

Håller med om att dom får skylla sig själva med att skjuta ihjäl den ena är väll lite väl hårt, hade räckt med att skjuta sönder knäskålarna på dom....

Jag tror inte precisions skytte är det första man tänker på i den situationen, men visst vore det bättre för alla iblandade om så var fallet.

Edit: Nej, eller jo.

Senast redigerat av Sir_x (8 januari 2008)

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
richardoo290 VOLVO for life..
8 januari 2008 · 2 113 Inlägg

nu gick tråden faktiskt ut på att han döms för mesigt! tongue

Sir_x
8 januari 2008 · 945 Inlägg

richardoo290 skrev:
nu gick tråden faktiskt ut på att han döms för mesigt! tongue

Ja det är din åsikt. Och folk skriver sina åsikter här nedan.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
John87 Stolt Volvoägare
8 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Sir_x skrev:

richardoo290 skrev:
nu gick tråden faktiskt ut på att han döms för mesigt! tongue

Ja det är din åsikt. Och folk skriver sina åsikter här nedan.

Och ovan tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
richardoo290 VOLVO for life..
8 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Sir_x skrev:

richardoo290 skrev:
nu gick tråden faktiskt ut på att han döms för mesigt! tongue

Ja det är din åsikt. Och folk skriver sina åsikter här nedan.

det kan du väll skapa en egen tråd för?
denna handlar om ifall han dömdes för mesigt eller ej.

Markolainen
8 januari 2008 ·

Ja det är ju ett extremt lindrigt straff för dråp.
Men just i det här fallet vet jag faktiskt inte vad jag tyckar ang om han ska åka dit eller inte.
Jag tycker faktiskt att ungen får skylla sig själv när han höll på med sådan idioti.

EDIT
Ricardoo: Det är ju Garaget i ett nötskal med alla OT svar tongue

Senast redigerat av Markolainen (8 januari 2008)

klimpan
8 januari 2008 · 2 600 Inlägg

vet inte vad man ska säga. hans son ha en cp skadda som jag ha förståt det som och blivit retad och så även hemma och dom ha förstört deras trädgård deras bil och så att han blev galen förstå man men så pass galen så man sjuter ihjäl och skaddar  nej nått fel är det han borde få ett hådare straff. men man vet ju inte hela saningen !

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Sir_x
8 januari 2008 · 945 Inlägg

richardoo290 skrev:

Sir_x skrev:

richardoo290 skrev:
nu gick tråden faktiskt ut på att han döms för mesigt! tongue

Ja det är din åsikt. Och folk skriver sina åsikter här nedan.

det kan du väll skapa en egen tråd för?
denna handlar om ifall han dömdes för mesigt eller ej.

Men gumman, ska jag öppna en tråd för att svara i din tråd?

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang