mördade en 15 åring o får böter?

Mackanol
8 januari 2008 · 2 079 Inlägg

richardoo290 skrev:

Sir_x skrev:

richardoo290 skrev:
nu gick tråden faktiskt ut på att han döms för mesigt! tongue

Ja det är din åsikt. Och folk skriver sina åsikter här nedan.

det kan du väll skapa en egen tråd för?
denna handlar om ifall han dömdes för mesigt eller ej.

ja, det gör den uppenbarligen och min åsikt är att han skulle dömas lindrigare.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
MeloveGolf Vw trimmare
8 januari 2008 · 2 995 Inlägg

Mackanol skrev:
enligt den uppfattning jag har fått om det här så tycker jag att de där "pojkarna" får skylla sig själva. bra att han slapp fängelse iallafall.

Håller med till fullo! läser man hela berättelsen tycker jag 50-åringen handlade rätt vad fan ska man ta sig till om det står ett gäng med diverse "Vapen" halv 2 på natten ute i skogen samtidigt som dom skriker och ringer dödshot han har mitt fulla stöd! jävla piss ungar och
skämt till föräldrar som inte kan göra ett skit rätt!! gängets föräldrar borde ha fängelse straff som visste 100% va deras ungar sysslade med!

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
lingua
8 januari 2008 · 2 271 Inlägg

Det han gjorde var väldigt grovt och ska inte rättfärdigas, men det är väldigt svårt att inte göra det. Att han ladddade om vapnet och sköt igen får mig dock att tappa en stor del av min sympati. för honom! Inte hans familj. Alla tankar ut till dom likaså den avlidnes och den skadades familjer.
Men utan att skämmas måste jag säga att i min egen roll som pappa, hade jag nog avlossat
vapnet själv.

Så straffet?
50 årig man sköt ihjäl 15 åring, Ge han maxstraffet!!!
50 årig man sköt ihjäl 15 åring i tron att rädda livet på sitt barn, vem kan klandra han?

2 sidor av historien ska jämnföras, kan du? Jag kan i alla fall inte det....

Det är enormt tragiskt att det behövde gå så långt som det gjorde, hoppas samhället kan lära sig en läxa i det här för att kunna undvika det i framtiden.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Pikey
8 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Min åsikt är att han skulle dömas lindrigare.

Anledning: Han har ju varit terrad av dessa idioterna under en lång period och mått väldigt psykiskt dåligt av detta.
Han har blivit hotad, hans son blivit mobbad av honom och de har allmänt terrat honom.
Så de får skylla sig helt själva. Vafan skulle jag retas mot någon rätt ofta skulle jag acceptera att bli slagen, det är samma sak! Ger man sig in i leken får man tåla steken.

R.I.P. Michael Jackson!
richardoo290 VOLVO for life..
8 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Pikey skrev:
Min åsikt är att han skulle dömas lindrigare.

Anledning: Han har ju varit terrad av dessa idioterna under en lång period och mått väldigt psykiskt dåligt av detta.
Han har blivit hotad, hans son blivit mobbad av honom och de har allmänt terrat honom.
Så de får skylla sig helt själva. Vafan skulle jag retas mot någon rätt ofta skulle jag acceptera att bli slagen, det är samma sak! Ger man sig in i leken får man tåla steken.

mord är fortfarande mord hmm
eftersom han kom undan kan det hända att anders 43 i lund gör samma sak nästa gång ett par ungar kastar vattenballonger på hans hus, vadå tänker anders? den andra killen klarade ju sig..

ett mord är alltid ett mord!

Sketstopp24v STREETRACER
8 januari 2008 · 892 Inlägg

jag kan förstå att det rann över för gubben.. han sköt Simon på 1-2meters håll med ett hagelgevär...  i sin Psykos hade han nog uppsåt att döda så många som möjligt av mobbarna för att få stopp på alla trakaserier.. men tackvare psykosen han fick så blev det som det blev.. 
Mord är aldrig rät elr försvarbart..
dem kanske höll på att "mörda" sonen med sitt mobbande... en dag kanske han inte hade klarat mer och tagit sitt liv..?!?!  vem hade då varit skyldig till det??

Hade det varit frågan om mitt barn elr nån annas barn som håller på att ta livet av mitt och min familj hade jag nog me gjort samma sak..

Fria gubben så att alla nångång ska fatta att Mobbning är FEL!!!

Bmc Crew
Madhouse
8 januari 2008 · 1 079 Inlägg

Ser inget fel i domen egentligen han försvarade sig och sin familj efter lång tid av terror, hot och skadegörelse, tragiskt att det fick hända men det får samhället ta på sig eftersom ingen gjorde nåt åt saken.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
viccoA
8 januari 2008 · 3 111 Inlägg

Madhouse skrev:
Ser inget fel i domen egentligen han försvarade sig och sin familj efter lång tid av terror, hot och skadegörelse, tragiskt att det fick hända men det får samhället ta på sig eftersom ingen gjorde nåt åt saken.

Håller med!

Tragiskt att ungen dog, men samtidigt får man räkna med att slår man på hans handikappade son och dödshotar familjen tar familjen det på allvar. För att inte dö eller skadas själv handlade han i nödvärn, som jag ser det.

supravolvo
8 januari 2008 · 35 Inlägg

Jag hoppas verkligen att pappan går fri, klart man blir galen till slut
när familjen har trakaserats så länge av ett gäng kravallungar!!
Dom har ju försökt att få gangster ungarna att sluta, man dom fortsatte
ju bara ännu värre.

Mäki Långsam Perfektionist
8 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Jag står helt och hållet bakom 50-åringen. Och det där att 15-åringen var såpass oskyldig som han framställs i tidningarna tror jag inte ett skvatt på, han var antagligen lika jävlig som dom andra.
Efter att ha läst hur det gick till tidigare under konflikten och under brottsnatten så är jag inte ett dugg förvånad över att 50-åringen gjorde som han gjorde. Sen kontaktade ju han trots allt larmcentralen och lydde deras och polisens order. Klart han ska ha så lindrigt straff det går!
Mobbning är fel.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
supravolvo
8 januari 2008 · 35 Inlägg

richardoo290 skrev:

Pikey skrev:
Min åsikt är att han skulle dömas lindrigare.

Anledning: Han har ju varit terrad av dessa idioterna under en lång period och mått väldigt psykiskt dåligt av detta.
Han har blivit hotad, hans son blivit mobbad av honom och de har allmänt terrat honom.
Så de får skylla sig helt själva. Vafan skulle jag retas mot någon rätt ofta skulle jag acceptera att bli slagen, det är samma sak! Ger man sig in i leken får man tåla steken.

mord är fortfarande mord hmm
eftersom han kom undan kan det hända att anders 43 i lund gör samma sak nästa gång ett par ungar kastar vattenballonger på hans hus, vadå tänker anders? den andra killen klarade ju sig..

ett mord är alltid ett mord!

Ja, men detta var inget mord, det var försvar av sin familj fattar du väl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_rO
8 januari 2008 · 5 Inlägg

Hoppas innerligt att pappan går fri, ungdomsvåldet i dagsläget gör att det behövs en händelse såsom den här där man inser att det man gör kan få konsekvenser, även för den som utsätter någon för våld/hot. Sen kan man alltid diskutera om det är rätt eller fel att en människa som tagit en annan människas liv kan komma att gå fri eller inte.
Min personliga åsikt är att alla föräldrar förmodligen skulle göra vad pappan här gjorde i dennes situation, eller åtminstone hoppas jag det. Mitt barn är mitt liv och fan ta den som utsätter honom för lidande!

JH
8 januari 2008 · 165 Inlägg

För slappa straff i Sverige..
Det går ju att gå till psykologen när man dödat någon, rulla in sig i mattan och skrika att man är Alladin, så får man 2 år på rättspsyk istället för livstid.

Det är fan dags att ta i med hårdhandskarna mot dem här jävla svinen!!

Om ni minns "olyckan" nere i Svedala när Csaba Pallagi, den fulla lastbilschaffisen som körde ihjäl en hel familj med sin långtradare. Har hört att han fick 400 000:- av svenska staten för att han inte kunde försörja sin familj när han skulle till fängelse.
Är det så att brott ska löna sig så är det ju dags att sluta jobba och bara ge järnet!!


http://www.expressen.se/1.143409

Här har ni artikeln i expressen!

Senast redigerat av JH (8 januari 2008)

Volvo s40 (2000)
Phaetoon
8 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Dråp? Ja.
Vållande till annans död? Ja.
Nödvärn? Knappast.
Mord? Nja. Det kanske inte var överlagt och planerat att locka dit dom och sen skjuta ihjäl dom?

Är man i en psykos kan man ju helt klart ladda om vapnet och skjuta igen.
Den går ju inte över bara för att man dödat någon. Kanske precis tvärtom om till och med.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Kim2000
8 januari 2008 · 219 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Mackanol skrev:
enligt den uppfattning jag har fått om det här så tycker jag att de där "pojkarna" får skylla sig själva. bra att han slapp fängelse iallafall.

Håller med till fullo! läser man hela berättelsen tycker jag 50-åringen handlade rätt vad fan ska man ta sig till om det står ett gäng med diverse "Vapen" halv 2 på natten ute i skogen samtidigt som dom skriker och ringer dödshot han har mitt fulla stöd! jävla piss ungar och
skämt till föräldrar som inte kan göra ett skit rätt!! gängets föräldrar borde ha fängelse straff som visste 100% va deras ungar sysslade med!

Håller med till viss del. Efter allt som familjen har fått gå igenom så tycker jag inte att någon har rätt att klaga och tycka att pappan är ett nutcase. Det är så sjukt att ungdomarna fick hålla på som de gjorde. Nu säger jag inte att det va rätt att skjuta dem.
Tycker att pappan borde ha friats helt!

Finns ett annat exemplar om ej likadant.
Men det var en annan pappa som hade sin lilla dotter i sandlådan vid huset, så när han tittar ut får han se en främmande man förgripa sig på hans lilla barn. Mannen rusar ut med en högaffel och hugger ihjäl främlingen. Han sa i rätten att han inte kunde tänka klart och handlade enbart på ren instinkt. Han blev helt friad. Lite kort sammanfattat

Sir_x
8 januari 2008 · 945 Inlägg

Kim2000 skrev:

MeloveGolf skrev:

Mackanol skrev:
enligt den uppfattning jag har fått om det här så tycker jag att de där "pojkarna" får skylla sig själva. bra att han slapp fängelse iallafall.

Håller med till fullo! läser man hela berättelsen tycker jag 50-åringen handlade rätt vad fan ska man ta sig till om det står ett gäng med diverse "Vapen" halv 2 på natten ute i skogen samtidigt som dom skriker och ringer dödshot han har mitt fulla stöd! jävla piss ungar och
skämt till föräldrar som inte kan göra ett skit rätt!! gängets föräldrar borde ha fängelse straff som visste 100% va deras ungar sysslade med!

Håller med till viss del. Efter allt som familjen har fått gå igenom så tycker jag inte att någon har rätt att klaga och tycka att pappan är ett nutcase. Det är så sjukt att ungdomarna fick hålla på som de gjorde. Nu säger jag inte att det va rätt att skjuta dem.
Tycker att pappan borde ha friats helt!

Finns ett annat exemplar om ej likadant.
Men det var en annan pappa som hade sin lilla dotter i sandlådan vid huset, så när han tittar ut får han se en främmande man förgripa sig på hans lilla barn. Mannen rusar ut med en högaffel och hugger ihjäl främlingen. Han sa i rätten att han inte kunde tänka klart och handlade enbart på ren instinkt. Han blev helt friad. Lite kort sammanfattat

Nu är inte jag någons far. Men jag och min pappa pratade om nåt sånt här för ett bra tag sen. Han sa att han skulle döda för mig och även gå i graven om det krävdes.
Tror det är många fäder som skulle handla liknande i denna situationen.
Jag är inget undantag om det någonsin skulle bli så.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Ksj
8 januari 2008 · 1 217 Inlägg

Orkar inte läsa alla inlägg. Han borde inte ens få böter i mitt tycke, ungjävlarna får skylla sig själva.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Pikey
8 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Sir_x skrev:

Kim2000 skrev:

MeloveGolf skrev:

Håller med till fullo! läser man hela berättelsen tycker jag 50-åringen handlade rätt vad fan ska man ta sig till om det står ett gäng med diverse "Vapen" halv 2 på natten ute i skogen samtidigt som dom skriker och ringer dödshot han har mitt fulla stöd! jävla piss ungar och
skämt till föräldrar som inte kan göra ett skit rätt!! gängets föräldrar borde ha fängelse straff som visste 100% va deras ungar sysslade med!

Håller med till viss del. Efter allt som familjen har fått gå igenom så tycker jag inte att någon har rätt att klaga och tycka att pappan är ett nutcase. Det är så sjukt att ungdomarna fick hålla på som de gjorde. Nu säger jag inte att det va rätt att skjuta dem.
Tycker att pappan borde ha friats helt!

Finns ett annat exemplar om ej likadant.
Men det var en annan pappa som hade sin lilla dotter i sandlådan vid huset, så när han tittar ut får han se en främmande man förgripa sig på hans lilla barn. Mannen rusar ut med en högaffel och hugger ihjäl främlingen. Han sa i rätten att han inte kunde tänka klart och handlade enbart på ren instinkt. Han blev helt friad. Lite kort sammanfattat

Nu är inte jag någons far. Men jag och min pappa pratade om nåt sånt här för ett bra tag sen. Han sa att han skulle döda för mig och även gå i graven om det krävdes.
Tror det är många fäder som skulle handla liknande i denna situationen.
Jag är inget undantag om det någonsin skulle bli så.

Det skulle däremot inte min far men jag skulle gjort detsamma som 50-åringen om jag vore honom.
Och jag skulle inte ångra det en dag!

R.I.P. Michael Jackson!
HPaddict DailyFresh Drifter
8 januari 2008 · 2 466 Inlägg

när jag hörde om detta på kallafakta eller vad det var, så tyckte jag det är helt sjukt att det kunde gå så långt att han drevs till att skydda sin familj med vapen.
klart att det går för långt, vissa av sakerna de gjorde mot familjen var ju helt sjuka,
någongång så rinner glaset över...
många säger att det är sjukt, men alla människor har en gräns jag skulle gjort det samma!

hoppas verkligen att han får gå fri från detta...

det är iaf min åsikt

Senast redigerat av HPaddict (8 januari 2008)

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker
Mercedes CLK "3.6L AMG" (2003)
Toyota Corolla KE70 Wagon "Low n Really Slow" (1981)
BboyLuna
8 januari 2008 · 261 Inlägg

Hej!  har en fråga..va tycker ni själva?

Han som skött ihjäl 15 åringen va han svensk?d måste han vara för han slapp undan,,sopa under mattan bara,,men dom hade dömt anorlunda fall d hade variit en invandrare,med stor sannolikhet!vart e systemet?likgiltiga?

Tack!

Me-BboyLuna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang