Varför är falukorv så gott?

blacken
16 september 2009 ·

tkd_rille skrev:
Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

Då så i ärlighetens namn ska alla som diggar kött vara en dag på ett slakteri och se hur djuren har det där. Och se hur ens älskade favvoköttbit blir till..

steifan DR!FTT3KN!K3R
16 september 2009 · 10 427 Inlägg

tkd_rille skrev:

steifan skrev:

tkd_rille skrev:
Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

Spackelspade på resterna från "fin"-styckningen, är det inte nåt sånt? tongue

I min värld:
Rena köttprodukter -> färs -> köörv -> isterband tongue

haha inte redigt. Visst man var tvungen att tvätta sig om man varit utanför zonerna. men ja resten var bara rent äckligt. gamla kärringar och usch. ja. jag var bara där 2.5 timme sen sade jag åt den bossen att om han inte vill ha en spya i korven så låter han mig gå hem smile.

Hehe, men korven görs väl av det sista som är kvar djuren antar jag?
Hinnor och smet som sitter in mot benen? tongue

Remiss
16 september 2009 · 1 339 Inlägg

Hahahahahaha, detta är det som är unikt med garaget.org.. Hur fan får man ihop 6 sidor om falukorv? lol lol

Cromeaholic
17 september 2009 · 74 Inlägg

westlife skrev:
Vilken underbar tråd smile

Här hemma i frysen ligger det alltid ett par korvar o väntar på att bli tillagade och uppätna, på olika sätt.
Men favoriten är nog tunna, hårt stekta skivor med stuvade makaroner och ketchup till. MUMS!

Agreed!

Fritidsutforskare på heltid
Cromeaholic
17 september 2009 · 74 Inlägg

tkd_rille skrev:
Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

Det man inte vet, det lider man inte av =3

Och slakterier o sånt är ju ändå inte så illa i Sverige.

Fritidsutforskare på heltid
Brandis Diktator
17 september 2009 · 968 Inlägg

Cromeaholic skrev:
Och slakterier o sånt är ju ändå inte så illa i Sverige.

haha, hoppas du skojar lol

sen är det ju bara kolla på hur mycket kött en korv innehåller, får den ens kallas korv? "HOTDOG" vad jag minns innehåller typ 20% kött...

Cromeaholic
17 september 2009 · 74 Inlägg

Brandis skrev:

Cromeaholic skrev:
Och slakterier o sånt är ju ändå inte så illa i Sverige.

haha, hoppas du skojar lol

sen är det ju bara kolla på hur mycket kött en korv innehåller, får den ens kallas korv? "HOTDOG" vad jag minns innehåller typ 20% kött...

mm men "hotdogs" är ju den äckligaste korven hitils ju. Däremot är ju falukorv rätt hyfsade? tongue Ska la innehålla minst 40% eller vad det är

Fritidsutforskare på heltid
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 september 2009 · 10 427 Inlägg

Bara jag som noterat lustigheten med priserna på grillkorv 10st/förpackningarna?

De flesta ligger kring 15-25kr/förpackning men finns en tillverkare som ligger kring 10kr
(och det är inte typ Eldorado/Willys/osv) utan Lithells. Hur blir deras korv så jäkla billig? lol

Izual
17 september 2009 · 4 571 Inlägg

steifan skrev:
Bara jag som noterat lustigheten med priserna på grillkorv 10st/förpackningarna?

De flesta ligger kring 15-25kr/förpackning men finns en tillverkare som ligger kring 10kr
(och det är inte typ Eldorado/Willys/osv) utan Lithells. Hur blir deras korv så jäkla billig? lol

Läste nått test för ett tag sedan men kommer tyvärr inte på var.
Det var ofast mer kött i de billigare produkterna tex  Eldorado/Willys osv än vad det var i motsvarande Scan/Lithells.

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
17 september 2009 · 2 258 Inlägg

Har sett fäbojäntan.. Efter den rullen har ajg inte ätit falukorv.. Och det va väll typ 10 år sedan man såg den rullen

Sump Runk Rätt O Slätt!
Sushikocken Sleeper
17 september 2009 · 3 084 Inlägg

-Mackan- skrev:

steifan skrev:

tkd_rille skrev:
Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

Spackelspade på resterna från "fin"-styckningen, är det inte nåt sånt? tongue

I min värld:
Rena köttprodukter -> färs -> köörv -> isterband tongue

Isterband, är ju skitgott!


Korv i alla dess former (förutom isterband) bör undvikas. wink

Mm skillnaden är väl att skinnet är gjort av ändtarm ^^

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
STriiiker
17 september 2009 · 609 Inlägg
-Mackan- Fire And Silk
17 september 2009 · 2 254 Inlägg

Sushikocken skrev:

-Mackan- skrev:

steifan skrev:

Spackelspade på resterna från "fin"-styckningen, är det inte nåt sånt? tongue

I min värld:
Rena köttprodukter -> färs -> köörv -> isterband tongue

Isterband, är ju skitgott!


Korv i alla dess former (förutom isterband) bör undvikas. wink

Mm skillnaden är väl att skinnet är gjort av ändtarm ^^

Tur att man inte äter skinnet då wink

Naturtarm är det väl? tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 september 2009 · 10 427 Inlägg

STriiiker skrev:
http://www.gustafskorv.se/ is the shit.

Jo det är fina grejer, tillverkat inte allt för långt från Falun heller winktongue

blacken
17 september 2009 ·

steifan skrev:
Bara jag som noterat lustigheten med priserna på grillkorv 10st/förpackningarna?

De flesta ligger kring 15-25kr/förpackning men finns en tillverkare som ligger kring 10kr
(och det är inte typ Eldorado/Willys/osv) utan Lithells. Hur blir deras korv så jäkla billig? lol

Enkelt, dom har skurit ner personalen..tonguelol

steifan DR!FTT3KN!K3R
17 september 2009 · 10 427 Inlägg

blacken skrev:

steifan skrev:
Bara jag som noterat lustigheten med priserna på grillkorv 10st/förpackningarna?

De flesta ligger kring 15-25kr/förpackning men finns en tillverkare som ligger kring 10kr
(och det är inte typ Eldorado/Willys/osv) utan Lithells. Hur blir deras korv så jäkla billig? lol

Enkelt, dom har skurit ner personalen..tonguelol

lol
http://nolandgrab.org/images/NotRatnerExcellent.jpg

Muttley
17 september 2009 ·

steifan skrev:

tkd_rille skrev:

steifan skrev:

Spackelspade på resterna från "fin"-styckningen, är det inte nåt sånt? tongue

I min värld:
Rena köttprodukter -> färs -> köörv -> isterband tongue

haha inte redigt. Visst man var tvungen att tvätta sig om man varit utanför zonerna. men ja resten var bara rent äckligt. gamla kärringar och usch. ja. jag var bara där 2.5 timme sen sade jag åt den bossen att om han inte vill ha en spya i korven så låter han mig gå hem smile.

Hehe, men korven görs väl av det sista som är kvar djuren antar jag?
Hinnor och smet som sitter in mot benen? tongue

haha mmm. jag hade korv på mackorna men de åkte i soptunnan. jag är inte känslig i vanliga fall. men doften på slakterier får mig att mjukna. enda positiva på slakteriet var de granna töserna.   Och en negativ sak var de snygga arbetskläderna.smile

westlife
18 september 2009 · 246 Inlägg

STriiiker skrev:
http://www.gustafskorv.se/ is the shit.

Där sa du ett sanningens ord! Så jäkla gött, nästan så man hör hur det "gnäggar" från korven när man sätter tänderna i den big_smile

Om vi ändå snackar andra korvar så måste jag ju slå ett slag för hackkorven. MUMS!

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
18 september 2009 · 1 874 Inlägg

Falukorv kan vara okej om man lagar den i ugnen med ost och sådär. Men steker man falukorv så är det rent ut sagt pissvidrigt! :S:S:S

monsterman
18 september 2009 · 63 Inlägg

Ingen aning men jag älskar det! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang