Det funkar att köra med dubbla topplockspackningar, rätt många som kört det men det är mest vid typ "snikkonverteringar" och kanske 0,5-0,7bar i ladd etc.
Så du med planad topp bör antingen ta ur lite ur förbränningsrummen eller koppar packning, ska du börja ladda mer än original typ upp mot 1 bar eller mer så kan ju båda alternativen vara intressanta.
TÄNK på att vid 1bars laddtryck är avgasmottrycket en del mer än laddtrycket med original grejjer, detta går ju att sänka med t.ex 3" downpipe + sportsystem emen bästa är ju bättre grenrör/större turbo (då får du ju även fördelen att du får mer massa vid samma laddtryck och mer effekt än att bara skruva upp på original turbon) och som alltid vid högre laddtryck måste detta kompenseras med mer soppa (chip/mappning)
Detta svarar ju även på team-adolfssons fråga ang dubbla topplockspackningar, fungerar till relativt låg laddtryck men om du siktar på att ha mer än 170hk~ och ca 0,6bar ladd kanske så är smidda kolvar/bättre stakar att föredra, du kan ju få allt att lira ihop med dubbla topplockspackningar men det är ju fortfarande lite "snik" över det hela och inte samma pålitlighet som "riktiga" grejjer.
Senast redigerat av zajja (13 januari 2008)
//Marcus Saari