Bränna en MP3 skiva... ?

Paulis
19 januari 2008 · 71 Inlägg

mm... precis... hur fasen gör man?? jag har ingen aning!!!hmm
Jag tror jag har rätt program för de, men jag vet inte hur man ändrar inställningarna... (om man ska göra de) tongue
hehe

Vore tacksam för hjälp!!
// Paulis big_smile

Batta
19 januari 2008 · 1 353 Inlägg

på alla program jag använt så går man in på bränn dataskiva, så lägger in man allting där man vill ha med på skvan, Så blir det en mp3 skiva smile

lika oavsett om det är CD eller DVD.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Mortalis VW-nörd?
19 januari 2008 · 4 332 Inlägg

i nero välj cd-rom (udf/iso) så behåller den filnamnen som de är också, tar du vanlig iso så kortar den ner filnamnen, blir inte så snyggt när de visas på displayen i bilen..

Lanjin
19 januari 2008 · 757 Inlägg

i nero så  kan man välja musik sen cd jukebox. brukar köra så iaf

Squadron
19 januari 2008 · 1 833 Inlägg

Bränner jag MP3 i Nero, väljer jag "Bränn Data Skiva"

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 januari 2008 · 5 650 Inlägg

finns ju även i vissa brännar program menyn Bränn MP3 skiva bara trycka på den lägga till mappar du vill ha in me musiken bränn sen in i bilen och dunka satan så vida du inte tänkt köra sunk musik men de är ju ditt val i såna fall hehe


om du saknar sån meny så bara göra som de andra säger data skiva och göra de mappar du vill sen fylla på musik vill du inte ha mappar så skiter du i dom enkelt som fan=D

fast förmodligen äre smidigare me bilsterion me usb portar så man bara kan stoppa i 1 usb minne utan och bry sig big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Elitemaster
27 augusti 2008 · 139 Inlägg

lånar denna gamla tråd lite då jag har en fråga ang detta.

Kan man bränna en DVD skiva som mp3 skiva och sen spela upp dem i en cd spelare osm stödjer mp3 filer? eller går det endast med CD skivor?

kolvas
27 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

Elitemaster skrev:
lånar denna gamla tråd lite då jag har en fråga ang detta.

Kan man bränna en DVD skiva som mp3 skiva och sen spela upp dem i en cd spelare osm stödjer mp3 filer? eller går det endast med CD skivor?

funkar bara med CD

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Quantic
27 augusti 2008 · 645 Inlägg

Elitemaster skrev:
lånar denna gamla tråd lite då jag har en fråga ang detta.

Kan man bränna en DVD skiva som mp3 skiva och sen spela upp dem i en cd spelare osm stödjer mp3 filer? eller går det endast med CD skivor?

Kort men enkelt svar, nej.
Enbart cd-skivor i en cd-spelare.

Senast redigerat av Quantic (27 augusti 2008)

beta
27 augusti 2008 · 804 Inlägg

Elitemaster skrev:
lånar denna gamla tråd lite då jag har en fråga ang detta.

Kan man bränna en DVD skiva som mp3 skiva och sen spela upp dem i en cd spelare osm stödjer mp3 filer? eller går det endast med CD skivor?

Vill du göra så så finns det billiga dvd-spelare nu för tiden.
http://prisjakt.nu/kategori.php?k=v872

SJODIN222
27 augusti 2008 · 160 Inlägg

Mortalis skrev:
i nero välj cd-rom (udf/iso) så behåller den filnamnen som de är också, tar du vanlig iso så kortar den ner filnamnen, blir inte så snyggt när de visas på displayen i bilen..

beror på vilken version av Nero man har, för mig har det alltid funkat iaf

christofferedil Yellow bug!
28 augusti 2008 · 1 640 Inlägg

Men för faaan, varför kör alla med Nero?


http://cdburnerxp.se/


Gratis, och enligt mig lättare att använda en Nero, och funkar fan bättre också, iallafall på min dator! tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Gulmun * Klåpare
30 augusti 2008 · 1 718 Inlägg

Edil_ skrev:
Men för faaan, varför kör alla med Nero?


http://cdburnerxp.se/


Gratis, och enligt mig lättare att använda en Nero, och funkar fan bättre också, iallafall på min dator! tongue

Helt rätt! Ska man bara bränna mp3-skivor och aldrig göra avancerade bränningar eller kräver mycket val & inställningsmöjligheter duger gratisprogram, som det ovan, utmärkt.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
FiddeR
23 augusti 2011 · 26 Inlägg

Televerket skrev:
Men för faaan, varför kör alla med Nero?


http://cdburnerxp.se/


Gratis, och enligt mig lättare att använda en Nero, och funkar fan bättre också, iallafall på min dator! tongue

Men hur ska man kunna bränna en Mp3 skiva? vad ska man gå in på?

Raggarn84
9 april 2013 · 387 Inlägg

Finns det någon som har tips på ett bra bränningsprogram där man kan lägga in de musik man vill bränna, sedan välja brännaren att slumpa musikens ordning, så den inte bränner efter artister eller så?? Vill ha en skiva där det varierar, men de flesta program sorterar efter artisten eller namnet på låtarna eller spåren de är sparade i.. Har just nu Nero och kollade även på cdburnerxp...

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
10 april 2013 · 1 163 Inlägg

Raggarn84 skrev:
Finns det någon som har tips på ett bra bränningsprogram där man kan lägga in de musik man vill bränna, sedan välja brännaren att slumpa musikens ordning, så den inte bränner efter artister eller så?? Vill ha en skiva där det varierar, men de flesta program sorterar efter artisten eller namnet på låtarna eller spåren de är sparade i.. Har just nu Nero och kollade även på cdburnerxp...

Visste inte ens om att man fortfarande brände skivor..

Har du ingen funktion i stereon som shuffle? borde nästan finnas om den har cd spelare.. :p

Senast redigerat av Andyy90 (10 april 2013)

~Andy~
Raggarn84
11 april 2013 · 387 Inlägg

Andyy90 skrev:

Raggarn84 skrev:
Finns det någon som har tips på ett bra bränningsprogram där man kan lägga in de musik man vill bränna, sedan välja brännaren att slumpa musikens ordning, så den inte bränner efter artister eller så?? Vill ha en skiva där det varierar, men de flesta program sorterar efter artisten eller namnet på låtarna eller spåren de är sparade i.. Har just nu Nero och kollade även på cdburnerxp...

Visste inte ens om att man fortfarande brände skivor..

Har du ingen funktion i stereon som shuffle? borde nästan finnas om den har cd spelare.. :p

Jo då, men tänkte om det fanns nått annat sätt så det blir klart direkt på skivan...

Neos34 Garaget vän, igen.
3 maj 2013 · 5 687 Inlägg

Enklast att markera låtarna du vill bränna, sen höger klicka på musen och välj skicka till cd/dvd enhet.
Sätt i en tom skiva, och bränn (Se bild).
Nero konverterar om, om det är mp3 el wma så det blir mp3 (om du har valt det).
Annars kan du steka med media spelaren..

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21122/21122-7b86562dede3b8ab3605a016ca6a05c4.jpg

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang