Biltemas avgassystem?

camaro67 Meister
23 januari 2008 · 6 763 Inlägg

barrre skrev:

Markus_MR2 skrev:
nej, nej, nej. Köp inte på biltema eller någon annanstans. Lägg ett par tre hundra till och få rostfritt! Det är värt varenda krona!

Tror inte det skiljer 300 spänn direkt.... skulle väl snarare säga att ett rostfritt system kostar det dubbla eller mer om man jämför med biltemas priser på avgassystystem!

Jag håller med. Vore de så löiten prisskillnad så skulle ingen köpa vanligt.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
dbjanoz
23 januari 2008 · 1 785 Inlägg

Tore skrev:
Biltemas rör borde det inte vara något fel på de är ju helgalvade.

ska man snacka om skitavgassystem så ska man titta på Simons fy fan de är ju kex av det på två dagar

Precis! Simons avgassystem är de sämsta jag har varit med om av alla. Walker är oftast helt okej vad det gäller hållbarheten

Ett orginal system kan också vara sämre än andra system, t ex volvo 240 orginal system höll ungefär 3år sedan var det hål på främreröret på precis samma ställe som på det gammla, det gick att laga med lagningspasta men 3år för ett orginalsystem är dåligt, resten av systemet var det inget fel på efter 3år

Har du planerat att behålla bilen längre än 3år så satsa på ett rostfritt avgassystem, det tjänar du på och det är oftast inte många % dyrare än orginal

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
NxV ElectroRaggare
24 januari 2008 · 883 Inlägg

Simons rör håller betydligt längre än en vecka.
Men för att få simonsrören att hålla läänge så bör man (som någon nämnde ovan) måla dem med högtemperatursfärg innan man monterar dem.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Kesler
24 januari 2008 · 3 650 Inlägg

lr så kan man själv tillverka ett avgasystem av stuprör wink

Portal Filkörning?
24 januari 2008 · 852 Inlägg

ehm inte för att vara sån men ja köpte ett mellanrör till en mazda 626 och DE passade så i hellvetes dåligt


vette fan va dem sysslade med när dem böjde till de va fan en decimeter snett.. försökte trycka dit de men de gick inte bra så vart tvungen att värma till de ordentligt och sedan bocka till de en decimeter... så ska de väll fan inte vara sad

JAlfredsson
24 januari 2008 · 56 Inlägg

Köpte ett 2-meters rör + kardankrök på biltema till Asconan.. det funkar hur bra som helst! smile En lär ju byta efter några race så jag ser ingen anledning kosta på rostfritt eller nå sånt då..

Ser man till o spolar rent någorlunda från fem ton lera o glägg när man ändå tvättar bilen så brukar dom flesta avgassystem hålla.. iaf biltemas big_smile

Volvo 740 GL "RALLYBIL" (1989)
the_eagle
24 januari 2008 · 167 Inlägg

ska man byta katten eller ska man låta den gamla sitta kvar? Den är aldrig bytt.

Bmw 325iT 2006
pimpad740
25 januari 2008 · 812 Inlägg

är den inte igensatt så är de ju lungt men va är de för bil och årsmodell?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Markus_MR2
25 januari 2008 · 761 Inlägg

camaro67 skrev:

barrre skrev:

Markus_MR2 skrev:
nej, nej, nej. Köp inte på biltema eller någon annanstans. Lägg ett par tre hundra till och få rostfritt! Det är värt varenda krona!

Tror inte det skiljer 300 spänn direkt.... skulle väl snarare säga att ett rostfritt system kostar det dubbla eller mer om man jämför med biltemas priser på avgassystystem!

Jag håller med. Vore de så löiten prisskillnad så skulle ingen köpa vanligt.

När jag köpte helsystem till min 9000cs så var prisskillnaden under 500:- Köpte från rakarör, modellanpassat. Har suttit i bilen i 6 år och ser ut som nytt. Blir lite hårdare ljud med rostfritt, men det kanske uppskattas:)

Sen att det väger mer... Det är ju också tunnare så tror inte det är så stor skillnad i slutänden ändå.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Markus_MR2
25 januari 2008 · 761 Inlägg

har missat det, men biltema säljer tydligen rostfritt nu också.. 2600 för helsystem

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
steifan DR!FTT3KN!K3R
25 januari 2008 · 10 427 Inlägg

Markus_MR2 skrev:
har missat det, men biltema säljer tydligen rostfritt nu också.. 2600 för helsystem

Biltemas rostfria avgassystem har för övrigt samma artikelnummer som dom Ferrita säljer.
Kollade Saab 9000 & Volvo 940.. samma artikelnummer, hyfsat lägre pris på Biltema!
Kolla! tongue

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Tulle17 Tulle
6 april 2008 · 2 Inlägg

Nån som har handlat biltemas universalsystem till en saab 9000?? Och isf vilka delar + upphängsdelar etc. Ska köpa till morsans bil nu när jag ska övningsköra haha + att fixa till den så den skiner, ist för att betala för bensin etc hehe

caromania Forummoderator
6 april 2008 · 9 296 Inlägg

Tulle17 skrev:
Nån som har handlat biltemas universalsystem till en saab 9000?? Och isf vilka delar + upphängsdelar etc. Ska köpa till morsans bil nu när jag ska övningsköra haha + att fixa till den så den skiner, ist för att betala för bensin etc hehe

Enklast är att plocka ner systemet och lägga det på golvet. Sedan mäter man och uppskattar vilka delar man behöver. Köp lite extra så slipper du åka flera gånger.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
MrTurbo Better than God \o/
6 april 2008 · 1 882 Inlägg

Feltema feltema feltema.....   roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
gamlingen
6 april 2008 · 5 198 Inlägg

Så fort det är Biltema är det skräp.. Men deras Parkeringar duger jäkligt bra vid träffar .Tänk om asfalten är lågbudget å fastnar på bilarna..

caromania Forummoderator
6 april 2008 · 9 296 Inlägg

MrTurbo skrev:
Feltema feltema feltema.....   roll

Lugna dig lite nu.
Jag har faktiskt upptäckt att Biltemas universaldelar är betydligt bättre än både de på Mekonomen, Micro och Autoexperten. Både vad gäller hur de håller (rost) och böjarnas inverkan på arean.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Ricky
6 april 2008 · 1 062 Inlägg

lånar tråden lite, hoppas d är okej. nån som har erfarenheter av biltemas rostfria avgassystem?

142R
6 april 2008 · 300 Inlägg

byggde ett 3" system på min 745'a nu å jag köpte biltema grejer å skavrade med en liten muff från simons å en gammal JT burk jag hade burken å simonsskarven har börjat rosta men inte en fläck på biltema rören å dom va smidiga å svetsa i behövde inte slipa bort nåt bara svetsa direkt på.. så de kommer jag köpa hädanefter till mina bilar

biltema har bra å dåliga grejer men verktygen har ju 10årsgaranti

men så är de med alla märken chefen köpte ett verktygsskåp från img tools kostade en bra slant men hälften har jag fan gått sönder späckta hylsor å tångar som gått av i käftarna..

Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Volvo_740_meckarn Din lokala Volvo plåtis
6 april 2008 · 20 Inlägg

ja kör på biltema 2,5" till min volvo 740,, de funkar skit bra

Nissan 300 ZX TT "Yellow bitch" (1993)
henke_99 Offroad Racing
6 april 2008 · 3 122 Inlägg

om man ser till universalrör så är det väl några få saker man kan diskutera - framför allt tålighet mot rost o krymp i böjar. ett rör kan ju inte vara nåt annat än just ett rör.

om man köper billiga rör kanske man får byta lite oftare men kanske ändå inte kommer upp i samma årskostnad som om man köper ett dyrt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang