Min katt är försvunnen (Katrineholm)

Tribbe SAAB♥SUBARU
28 januari 2008 · 1 636 Inlägg

Som rubriken lyder så är min katt försvunnen. Det är en relativt liten katt som har lång ljusgrå päls. Relativt lik en norskskogskatt fast mycket mindre.


http://www.garaget.org/gallery/archive/72272/243221_qxj3cb.jpg
Alfons


http://www.garaget.org/gallery/archive/72272/243222_n039ta.jpg
Alfons



http://www.garaget.org/gallery/archive/72272/243223_fkv5lt.jpg
Alfons


Han brukar aldrig vara borta mer än 5h i sträck ungefär men nu har han varit borta i snart 2 veckor.
Om ni sett eller hört om en liknande katt i Katrineholm kan ni väll vara snälla och höra av er?
Jag kommer att logga in här och kolla 1-2ggr om dagen.
Förmodligen har det hänt någe hemskt, men det är svårt att aceptera det, så vi kommer inte sluta leta än på ett tag. Och vi önskar all hjälp vi kan få. Som information, vart man kan vända sig eller ställen där han kan ha plockats upp.


/Tobias.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
28 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Önskar att jag visste vart han var.. Men måste säga att det var bland de finaste katter jag sett..
Hoppas han kommer hem igen...
mvh

Sump Runk Rätt O Slätt!
Powerman Japan Quality
28 januari 2008 · 670 Inlägg

Kanske något för Efterlyst på TV 3? Skämt åsido hoppas du hittar din katt.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Japs-Jens
28 januari 2008 · 1 503 Inlägg

Jag håller ögonen öppna smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Phaetoon
28 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Ställ ut mat och vatten. Antar att du satt upp bilder vid närbutiken
(ICA / Konsum och alla trevliga ställen)
Min katt har varit borta i en vecka som längst. Men då var jag väldigt orolig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Tribbe SAAB♥SUBARU
28 januari 2008 · 1 636 Inlägg

När han går ut brukar han vanligtvis sätta sig på gräsmattan, vi har aldrig sett eller hört att han har varit längre bort än 300meter från vårat hus. Men det har man ju ingen aning om. Vi har kattlucka så hem kommer han om han vill. Han är väldigt kelig av sig och det är sällan han missar att sova i soffan då vi andra kollar på TV. När brorsan går upp och lägger sig följer han med och sover på sidan av brorsans huvudkudde. På nätterna är han aldrig ute. Vi har haft honom i ca ett och ett halvt år.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Rillbur
28 januari 2008 · 33 Inlägg

Håller alla tummar för att han ska komma hem igen!

Volvo 740 "Jumbi" (1989)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
28 januari 2008 · 4 190 Inlägg

Tråkigt.. våran katt va borta i 4 veckor sen kom han hem igen, men blev dock påkörd när har trodligen försökt springa över vägen på väg hem några veckor senare..

Men Hoppas katten kommer hem oskadd! håller tummarna! smile
mvh kimpa

ironhead volvoraggare
28 januari 2008 · 4 776 Inlägg

jag skulle ju tippa på att katten har dragit i väg till där han kom i från tidigare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Sushikocken Sleeper
28 januari 2008 · 3 084 Inlägg

katthanar brukar ju ta semester ibland. Min katt kan vara borta 2 veckor på sommaren ute i skogen och jagar men brukar komma tillbaka. grannens katt var borta en månad han hade gått en 4 km och bodde ironiskt nog hos en vi kände. Kan ju blivigt inlåst någonstans/någon som tagit hand om den men kolla här   

http://www.polisen.se/inter/nodeid=4145 … sion=1.jsp där kan du ringa 11414 borttappade djur

Senast redigerat av Sushikocken (28 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Tribbe SAAB♥SUBARU
28 januari 2008 · 1 636 Inlägg

Får hoppas han är iväg på någe sådant, men han är kastrerad så det gör ju chansen mindre. Jaga gör han under köksfönstret. Han tar väll en talgoxe varranan dag...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Japs-Jens
23 februari 2008 · 1 503 Inlägg

Hittat katten än?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Tribbe SAAB♥SUBARU
24 februari 2008 · 1 636 Inlägg

Nej, tyvärr inte sad
Känns lite tomt.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Tribbe SAAB♥SUBARU
24 februari 2008 · 1 636 Inlägg

Vår gissning är att han har hoppat in i någon bil och följt med tills den stannat sen blivit helt vilsen, en stor risk är ju att han blivit påkörd också...

Våran granne som är typ stans största kattfan(hon har varit med i tidningen massa gånger angående katter), har ringt kattmedium och sånt och varit runt halva stan och letat efter våran katt. Min mor och hon har åkt till liknande ställen som kattmediumet pratat om och faktiskt hittat liknade katter.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
axelsson cruiser :)
27 februari 2008 · 79 Inlägg

hahah

cash is king
Tegelstenen Vingåkers Bo
3 maj 2008 · 70 Inlägg

har han kommit tillbaka??

Volvo Amazon "weber" (1962)
Nissan King cab "Diesel" (1987)
Ksj
3 maj 2008 · 1 217 Inlägg

kolla så katten inte är instängd i typ grannens förråd/garage/källare.. det var min förra i 12 dygn.. den överlevde.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Tribbe SAAB♥SUBARU
4 maj 2008 · 1 636 Inlägg

Nej han har inte kommit tillbaka, och om han suttit instängd så tror jag inte han lever nu. Då det var ett bra tag sen.. Funderar på att skaffa en ny katt men vet inte..

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang