Tycker ni om Streetrace?!

Super_Micke Bildrulle
29 januari 2008 · 499 Inlägg

Men rödljuskörning är inte streetrace, kommer aldrig kunna klassas som det. Vansinne är bättre.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Mack Forum- och sitemoderator
29 januari 2008 · 26 176 Inlägg

HardCore skrev:

AirOne skrev:

henkebenke skrev:
Vad är streetrace igentligen?

Aldrig provat på att köra "mot" nån men
det är en jäkla rusch i blodet när man hör på polisradion att dom
är på väg och alla springer till bilarna.

Det där är ju bara irriterande. Speciellt när arrangörerna bara får panik och springer till sina bilar utan någon vidare information till deltagare. Ge mig en bra anlednings att stressa därifrån. Det är ju inte i verklighet riktigt som i FaF.

Jahapp då får man svara på detta då.
Har varit med om det en gång. Det var sent på kvällen, minns inte tiden dock.
Ett par bilar hade hunnit sticka iväg längst rakan och någon ropar bland publiken
"polisen kommer" - ej helt korrekt citerat pga minnet som sagt - och alla springer
åt varsitt håll. Några går. Några springer.
Själv hade jag farsans bil och jag vill ju inte stå och bli förhörd eller nåt så jag
sprang som en gnu och åkte därifrån så fort jag kunde.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
FluGan Sideways.nu
29 januari 2008 · 873 Inlägg

När polisen kommer till ett streetrace"ställe" så bara står dom och tittar... Dom förhör aldrig någon eller så utan dom bara snackar lite lungt med folket och sen så försvinner "förarna" en efter en till ett annat ställe i malmö där vi sedan fortsätter för skojskull... Fungerar även så i HBG och i Lödde i skåne smile

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
camaro67 Meister
29 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Ja dom kan väll inte ta någon om de inte ser att någon kör.. I Usa åker man dit bara man står och tittar om jag har förståt rätt.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Super_Micke Bildrulle
29 januari 2008 · 499 Inlägg

Precis så gör dom här med. Kommer dit och stör bara. Oftast kan man vänta ut dom, brukar vara livat värre vid krogarna i stan, då sticker dom rätt fort... Men vi har haft ett par poliser som stått 1+ timma. Vi har till och med blivit avhysta från platsen "med eller utan fordon" som snuten sa.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 januari 2008 · 10 427 Inlägg

Brukar kolla på Street Race i Falun som en bilklubb (Coppermine Cruisers) brukar anordna höst och vår.
Rätt så bra blandning av bilar, men mest massa amerikanare (börjar bli lite less på det).
Körs utanför Bilprovningen på Ingarvet (industriområde i Falun).. 201m.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
camaro67 Meister
29 januari 2008 · 6 763 Inlägg

steifan skrev:
Brukar kolla på Street Race i Falun som en bilklubb (Coppermine Cruisers) brukar anordna höst och vår.
Rätt så bra blandning av bilar, men mest massa amerikanare (börjar bli lite less på det).
Körs utanför Bilprovningen på Ingarvet (industriområde i Falun).. 201m.

De är ju de som ger skönsången ju! Plus de snabba tiderna wink

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
crankarnRs
29 januari 2008 · 116 Inlägg

gillar både lagligt och olaglig streetrace.här i stan lär vi cuper och det brukar bli 6st med klassindelning.med bucklor till vinnarna.ammars börjar det bli ganska tråkigt med en vanlig stege.

Bjork OEM <3
29 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Som sagt, både lagligt å olaglit är bra, lite beroende på vad för bilar som dyker upp.
Men de sista ja va på -07 var i Trollhättan, var inte mkt bilar, men jäkligt vassa...
en orange 740 som fick mig att smälta roll en Nissan 200SX S14 som sköt hejvilt tongue

Mer sånt, vi i publiken med för liten k*k som inte vågar rejsa njuter mkt lol

Mvh

OEM <3
Super_Micke Bildrulle
29 januari 2008 · 499 Inlägg

Äsch, bara o gasa ju, kul som fan, även om man förlorar ibland...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Bjork OEM <3
29 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Äsch, bara o gasa ju, kul som fan, även om man förlorar ibland...

Mjo, tänkte faktiskt pröva i år ^^

OEM <3
TurboKolle
29 januari 2008 · 89 Inlägg

Hänger alltid med så fort det blir race! 
Men bara som åskådare, finns inte en chans för mig att hävda mig här i stan.

\\ Mer laddtryck åt folket! //
Kungen-EssE
29 januari 2008 · 993 Inlägg

streetracing olagliga och lagliga = finns inget bättre njutning när man kör...

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Germax
29 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Vem som har rätt till körkort lr ej är ju upp till var och en.
Vissa tycker kanske man är idiot såfort man stylar sin bil.
Samtliga som KÖR streetrace har oftast en lamare inställning till relger o lagar om trafiken.

Personligen tycker jag streetrace är både roligt att köra och titta på, har aldrig haft en bil värd att ställa upp med i några större sammanhang men har varit på säkert 10-15 per år. att det är olagligt och lite halvoorganiserat är ju de som är grejen. Tyvärr kan de bli för mkt folk och för lite ordning, då inträffar olyckor. Men av någon anledning är de oftast idioterna som är inblandade(?)

De här lagliga racen är så jävla ironisk tycker jag, man kommer till strippen med sin oftast totalt övertrimmade bil och kör medans snuten står o tittar på, kan de bli mer paradoxalt?
Tycker iofs all tävlingsaktivitet med bilar är mer lr mindre kul så visst, men att kalla det streetrace är fel tycker jag. Och "Blackrace" vart fan fick dom det namnet ifrån? Chickenrace borde de heta tongue

folkrace08
31 januari 2008 · 11 Inlägg

peegee skrev:
De flesta utgår från att Streetrace är illegalt och det är det problemet de personer som försöker fixa legala streetrace-ställen får brottas med.
Egentligen borde kanske legala streetrace inte alls benämnas som Streetrace utan något helt annat för det påverkar även intresset för det....jag menar när olika försök med legala streetrace som anordnats på försök så har intresset svalnat betydligt och varit ganska lågt på många platser, en del har lyckats någorlunda....mycket pga att Streetrace är just illegalt, i både de flesta deltagare, politiker, svenssons och polisers ögon .
Förvisso finns det omsvärmningar som Kappkörning, Testkörning och annat som används i utredningar för ”legalt streetrace” men det vill gärna sväva iväg och bli kostsamt, komplicerat och väldigt resurskrävande som är väldigt svårt att uppfylla.

Har du någon inriktning angående illegalt eller legalt i ditt skolarbete?
...de bör nämligen skiljas åt.

arbetet e inriktat på alla möjliga sätt, försöker finna svar på vad folk anser och vad som skiljer streetracers och galningar åt. måste säga att responsen är helt underbar, kommer att underlätta mitt arbete EXTREMT!big_smile

tack:D

Jello
Saab 9-5 (2005)
Mickius
31 januari 2008 · 4 670 Inlägg

streetrace e helt underbart o kolla o köra på! kommer åka på mycket sådant detta år.

Klaesson
31 januari 2008 · 399 Inlägg

Streetrace är ju en av sommarens höjdpunkter. ja gillar det som fan big_smile dock kommer oftast farbror blå och förstör.

VOLVO for life
Super_Micke Bildrulle
31 januari 2008 · 499 Inlägg

JapMax skrev:
Vem som har rätt till körkort lr ej är ju upp till var och en.
Vissa tycker kanske man är idiot såfort man stylar sin bil.
Samtliga som KÖR streetrace har oftast en lamare inställning till relger o lagar om trafiken.

Personligen tycker jag streetrace är både roligt att köra och titta på, har aldrig haft en bil värd att ställa upp med i några större sammanhang men har varit på säkert 10-15 per år. att det är olagligt och lite halvoorganiserat är ju de som är grejen. Tyvärr kan de bli för mkt folk och för lite ordning, då inträffar olyckor. Men av någon anledning är de oftast idioterna som är inblandade(?)

De här lagliga racen är så jävla ironisk tycker jag, man kommer till strippen med sin oftast totalt övertrimmade bil och kör medans snuten står o tittar på, kan de bli mer paradoxalt?
Tycker iofs all tävlingsaktivitet med bilar är mer lr mindre kul så visst, men att kalla det streetrace är fel tycker jag. Och "Blackrace" vart fan fick dom det namnet ifrån? Chickenrace borde de heta tongue

Precis som du skriver så brukar det kunna bli lite för lite ordning och för mycket folk. Massa små moppepojkar som sladdar runt och tror dom är häftiga. Gör i och för sig inget om det kommer mycket folk, men ordningen brukar ju försvinna all världens väg...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Haxxel JDM
31 januari 2008 · 593 Inlägg

AirOne skrev:

henkebenke skrev:
Vad är streetrace igentligen?

I vilken insnöad håla bor du? tongue
Jag tror han syftar på det man oftast på sommaren gör.
Samlar ihop bilar mitt i natten alternativt sent på kvällen och kör
på en ödslig väg. Så ofta och så många gånger som möjligt innan
polisen kommer dit..

En mycket rolig företeelse. Aldrig provat på att köra "mot" nån men
det är en jäkla rusch i blodet när man hör på polisradion att dom
är på väg och alla springer till bilarna.

Hmm, jag har aldrig varit på streetrace men varför skulle alla fly? Det är väll inte olagligt med folksamlingar?
Bara man inte rejsar jusst när polisen är där.

Men hur hittar man streetrace att titta på? Förstår såklart att man inte kan skriva det här på forumet men hur sprids ordet? Vad finns det här i stockholm?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
laynus
31 januari 2008 · 256 Inlägg

camaro67 skrev:

steifan skrev:
Brukar kolla på Street Race i Falun som en bilklubb (Coppermine Cruisers) brukar anordna höst och vår.
Rätt så bra blandning av bilar, men mest massa amerikanare (börjar bli lite less på det).
Körs utanför Bilprovningen på Ingarvet (industriområde i Falun).. 201m.

De är ju de som ger skönsången ju! Plus de snabba tiderna wink

Det håller jag med om big_smile
så jäkla kul o se japsbilar o bmws kommer där på ingarvet o tro att dem ska vinna eller nått så förlorar dem första racet mot en amerikanare tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang